Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2011, 10:43   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard De Dodd-Frank Act

De Dodd-Frank Act (in actie vanaf 15 Juli 2011), daar zal U de komende dagen meer over lezen/horen...

Wikipedia : Dodd–Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act

zerohedge - Another Broker Halts Trading In Gold And Silver Products

Graag had ik U daar meer over verteld... Maar wat ik begrijp is dat bv. de 'over de counter' (OTC)-verkoop van zilver en goud illegaal zou worden vanaf 15 Juli 2011, dit in de V.S. (Dus ook de futures...)

Dit zou dus geen invloed hebben op de aankoop van bv. fysiek goud of zilver, maar wel op de papierhandel/internet-transacties van deze voor de 'gewone' man (enkel toegestaan voor zeer grote bedragen!), dit in de V.S.


Eigenlijk vraag ik me vele zaken af... oa.

Citaat:
"While we still are not confident we understand precisely what span of products is prohibited by Dodd-Frank, it appears that ever more brokers are interpreting the law loosely enough to where practically all gold and silver products will soon be removed from retail participation."
Zonder twijfel kan iemand deze zaak een beetje duidelijker maken voor de belangstellenden.

Waarvoor dank.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 juni 2011 om 10:46.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2011, 17:41   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Het is zoals veel nep-wetgeving: een hoop woorden die op elke manier kan worden geïnterpreteerd. Dat is ook de bedoeling, want als je eenduidig je plichten kent dan ken je ook eenduidig je rechten, en dat willen de wetmakers niet.
Wanneer wel en wanneer niet taks op edelmetalen moet worden betaald is net zo een spinsel. Je moet eens http://www.silvertv.tv/index.php?opt...ilver&Itemid=8
...lezen. 5 pagina's uitleg wanneer wel en wanneer geen taks betalen. Na de tweede pagina begin je motten te zien.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 07:27   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is zoals veel nep-wetgeving: een hoop woorden die op elke manier kan worden geïnterpreteerd. Dat is ook de bedoeling, want als je eenduidig je plichten kent dan ken je ook eenduidig je rechten, en dat willen de wetmakers niet.
Wanneer wel en wanneer niet taks op edelmetalen moet worden betaald is net zo een spinsel. Je moet eens http://www.silvertv.tv/index.php?opt...ilver&Itemid=8
...lezen. 5 pagina's uitleg wanneer wel en wanneer geen taks betalen. Na de tweede pagina begin je motten te zien.
Bedankt voor de link, bijzonder informatieve site
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 juni 2011 om 07:28.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 07:39   #4
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is zoals veel nep-wetgeving: een hoop woorden die op elke manier kan worden geïnterpreteerd. Dat is ook de bedoeling, want als je eenduidig je plichten kent dan ken je ook eenduidig je rechten, en dat willen de wetmakers niet.
Deze indruk krijgt de niet-jurist gemakkelijk: schijnbare rechtszekerheid als dekmantel voor feitelijke rechtsonzekerheid.

Na jarenlang de EU-wetgeving te hebben geanalyseerd, ben ik daar tot een andere bevinding gekomen: schijnbare rechtszekerheid als dekmantel voor feitelijke onrecht-zekerheid. In die "wetgeving" is namelijk alles misleidend, te beginnen met de officiële aanduiding ervan als "regelgeving", die suggereert dat ze ondergeschikt is aan de wet, terwijl ze erboven staat. Een eerste voorbeeld van een woord dat het omgekeerde betekent van wat het zegt. Een eerste voorbeeld in het eerste woord van het EU-recht. En als je lang genoeg leeft, kun je zulke voorbeelden op elk van de zowat 120duizend bladzijden EU-wetgeving vinden.

Hoe bereiken ze dat, het omgekeerde bedoelen van wat ze zeggen? Door rekening te houden met absurde jurisprudentie voordat de wet geschreven wordt - op die manier (en op diverse andere manieren) wordt de rechterlijke macht tot wetgever verheven. En wat in de EU gebeurt, zal, als het al niet in de lidstaten ingeburgerd is, daar zeker steeds meer ingang vinden, al was het maar omdat EU-recht in de lidstaten wordt geanticipeerd, omgezet en geïmplementeerd.

Ik zou die 'hoop woorden" dus maar niet onderschatten. De bedoeling is niet dat je er alle kanten mee uit kunt, maar dat je er vooral een heel perverse, de machthebbers genegen kant mee uit kunt.

En zulke problemen los je niet op zolang het volk zijn soevereiniteit aan een omkoopbaar, beïnvloedbaar parlement afdraagt. De enige oplossing is directe democratie.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 18:12   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik zou die 'hoop woorden" dus maar niet onderschatten. De bedoeling is niet dat je er alle kanten mee uit kunt, maar dat je er vooral een heel perverse, de machthebbers genegen kant mee uit kunt.
Ik onderschat die hoop woorden niet. Ik hekel ze. Een niet-jurist weet niet of de fascisten willen dat hij taks betaalt, en een jurist daarvoor inschakelen betekent (naast kosten) op zijn beurt de fascisten als dusdanig erkennen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 21 juni 2011 om 18:13.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2014, 10:59   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Graag had ik U daar meer over verteld... Maar wat ik begrijp is dat bv. de 'over de counter' (OTC)-verkoop van zilver en goud illegaal zou worden vanaf 15 Juli 2011, dit in de V.S. (Dus ook de futures...)
Zoals gewoonlijk zat je er weer eens mijlen langs
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 05:10   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk zat je er weer eens mijlen langs
Dank U. Desalniettemin heb ik belangstellenden, bij deze, naar U doorgestuurd.

Hartelijk dank.


zb
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2017, 07:19   #8
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Zerohedge is een organisatie bestaande uit edelmetaal verkopers, en hun "nieuws" is een stroom selecties en verdraaiingen die spaarders poogt te lokken tot edelmetaal te kopen, ongeacht de koersen ervan, die ze zelf manipuleren via de futures markt (ze verhogen de "marktkoers" middels eigen bestellingen die ze later annuleren (termijncontracten aka futures - zijnde de hele opzet van die termijnmarkt: het bemachtigen van andermans geld door het tijdelijk opdrijven van productprijzen - zeg maar de bestrijding van spaarders>speculanten).
Dat, is waar uw "papierhandel" over gaat.
De Dodd Frank staatsdwang heeft helemaal niet het doel "consumenten te beschermen". Staat is zelf de grootste berover van spaarders, en Dodd Frank is principieel niks meer dan een dwang tot het aan Staat melden van transacties - weten wat de (niet-georganiseerde) tegenstanders (speculanten) doen is vlug kunnen ingrijpen - hen te vlug af zijn ("frontrunnen").
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:25   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zerohedge is een organisatie bestaande uit edelmetaal verkopers, en hun "nieuws" is een stroom selecties en verdraaiingen die spaarders poogt te lokken tot edelmetaal te kopen, ongeacht de koersen ervan, die ze zelf manipuleren via de futures markt (ze verhogen de "marktkoers" middels eigen bestellingen die ze later annuleren (termijncontracten aka futures - zijnde de hele opzet van die termijnmarkt: het bemachtigen van andermans geld door het tijdelijk opdrijven van productprijzen - zeg maar de bestrijding van spaarders>speculanten).
Dat, is waar uw "papierhandel" over gaat.
De Dodd Frank staatsdwang heeft helemaal niet het doel "consumenten te beschermen". Staat is zelf de grootste berover van spaarders, en Dodd Frank is principieel niks meer dan een dwang tot het aan Staat melden van transacties - weten wat de (niet-georganiseerde) tegenstanders (speculanten) doen is vlug kunnen ingrijpen - hen te vlug af zijn ("frontrunnen").
Er zitten hier een paar fans van zerohedge, niet toevallig de amateurs van conspiracy verhalen. Zullen zij in denial mode gaan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:47   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zerohedge is een organisatie bestaande uit edelmetaal verkopers, en hun "nieuws" is een stroom selecties en verdraaiingen die spaarders poogt te lokken tot edelmetaal te kopen, ongeacht de koersen ervan, die ze zelf manipuleren via de futures markt (ze verhogen de "marktkoers" middels eigen bestellingen die ze later annuleren (termijncontracten aka futures - zijnde de hele opzet van die termijnmarkt: het bemachtigen van andermans geld door het tijdelijk opdrijven van productprijzen - zeg maar de bestrijding van spaarders>speculanten).
Dat, is waar uw "papierhandel" over gaat.
De Dodd Frank staatsdwang heeft helemaal niet het doel "consumenten te beschermen". Staat is zelf de grootste berover van spaarders, en Dodd Frank is principieel niks meer dan een dwang tot het aan Staat melden van transacties - weten wat de (niet-georganiseerde) tegenstanders (speculanten) doen is vlug kunnen ingrijpen - hen te vlug af zijn ("frontrunnen").

Bedankt voor de verdere informatie. Dankzij Trump staat Dodd Frank ondertussen weer in de kijker en is het biz model van vele soortgelijke economische (semi doom/collapse) sites me welbekend. In het geval van Zerohedge betreft het tevens een zoveelste mondstuk van wat men heden Alt Right pleegt te noemen.

Uw kort en bondige uitleg inzake de relatie frontrunnen en Dodd Frank lijkt me duidelijk. TNX
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 februari 2017 om 12:54.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 20:06   #11
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zitten hier een paar fans van zerohedge, niet toevallig de amateurs van conspiracy verhalen. Zullen zij in denial mode gaan ?
Ik klik in ieder geval nooit zerohedge aan. Absolute zever en het beste voorbeeld van een rioolsite.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 03:58   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik klik in ieder geval nooit zerohedge aan. Absolute zever en het beste voorbeeld van een rioolsite.
Alsof iemand daarvan wakker ligt. Begrijpt U?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 08:44   #13
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik klik in ieder geval nooit zerohedge aan. Absolute zever en het beste voorbeeld van een rioolsite.
En toch, het is best educatief op vlak van truken leren kennen.
De eerste die ik er leerde was die van "GAO audit: Federal Reserve heeft in 2008 niet 1200 miljard maar 16000 miljard dollar bijgemaakt"
Bleek te zijn dat een termijnen-blinde som van bedragen werd gemaakt.
Voorbeeld:
Maand 1: ik leen u 1000 euro voor 6 maanden.
Maand 2: ik leen u 600 euro voor 4 maanden.
Maand 3: ik leen u 250 euro voor 3 maanden.
Maand 6: ik leen u 100 euro voor 1 maand.
Maand 6: ik publiceer in een rapport dat er op dat moment 350 euro is uitgeleend.
Wat beweert de Zerohedge club: dat er 1950 euro werd uitgeleend en oh my god inflatie rampant zal worden.
De realiteit is echter dat in maand 6 de leningen van maand 1 en 2 afliepen (lees: terugbetaald werden) en er op maand 6 enkel nog de 250+100 euro uitstaande waren. De lener kon nooit voor 1950 euro dingen kopen.
Via dezelfde bedonderingstruuk kun je bedragen quasi onbeperkt hoger maken, door gewoon de "meetperiode" te verlengen.
Je kunt bvb alle leningen over een hele eeuw samentellen en alle afbetalingen die hele eeuw negeren om tot een Fenomenaal Wanstaltig Groot Mega SuperZord bedrag te komen.
En eigenlijk was Zerohedge niet de enige "dader" in origineel en deze analogie, want zelfs het termijn gecorrigeerde totaalbedrag dat door de centrale bank als "gemakkelijk geld" werd gecommuniceerd, werd feitelijk niet mee gekocht, het bleef staan als overschot reserves op rekeningen bij de centrale bank.
Om de simpele reden dat de uitlener - de centrale bank, zijn geldleners - de banken, er de banken een percent op betaalde (dus een feitelijk negatieve intrestvoet, opgelet geld lenen verdient geld ) om het NIET uit te lenen aan het volk.

En zo zijn er talloze voorbeelden. Een ander is bvb het suggereren van een mijnproductie daling, door gericht periodes met dalingen te publiceren en periodes met stijgingen dood te zwijgen. Een klassieker, toegepast op vanalles.
De bedonderingspower van selectiviteit.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be