Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2016, 15:45   #21
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Onzin he ? "Vliegtuig slaat gat in dak"
http://www.nieuwsblad.be/cnt/g93dm2oq#
Ik woon niet in Steenokkerzeel, noch in Erps-Kwerps en de kerktoren waar ik het over had is die van Diegem, weet je wel, die die op een tiara lijkt.
Google maar ff "schade aan daken door vliegtuigen" - je vind er ook genoeg foto's van.
Case closed (maar geen bullshit).
Je besefft dat dat is van de turbulentie die de vliegtuigen veroorzaken, en NIET omdat die vliegtuigen die huizen of daken raken? Met 'uitwijken voor de kerktoren' heeft dat dus niks te maken.

En die kerk ligt onder de aanvliegroute van 07L. Het 'uitwijken' waar jij over spreekt heeft geen fluit met die kerktoren te maken: als vliegtuigen landen op 07L, komen ze vanuit noordwestelijke richting aanvliegen, niet recht op de baan af. Pas iets voor ze landen (en dat kan wel in de buurt van die kerktoren zijn) maken ze een flauwe bocht naar links, om zich op te lijnen met de baan.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 16:15   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Onzin he ? "Vliegtuig slaat gat in dak"
http://www.nieuwsblad.be/cnt/g93dm2oq#
Ik woon niet in Steenokkerzeel, noch in Erps-Kwerps en de kerktoren waar ik het over had is die van Diegem, weet je wel, die die op een tiara lijkt.
Google maar ff "schade aan daken door vliegtuigen" - je vind er ook genoeg foto's van.
Case closed (maar geen bullshit).
Wel, ik ga al enige tijd graag naar de avondlijke veldcross die in het park en de straten vlakbij die kerk gehouden wordt, bij kunstlicht.
Je hoort dan soms wel eens een vliegtuig, en je ziet er meer dan een paar, maar die zitten begod toch al op een fatsoenlijke hoogte.

Dan is Steenokkerzeel waar ik nog een yt-filmpje van gedownload heb op mijn vorige lappentop, nogal spectaculairder.
100 m hoogte is heeel spectaculair boven een kerktoren van 35 m, maar nog niet er tegen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 16:20   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Maar genoeg gezeverd: Zaventem heeft zelfs geen faciliteiten.
Het ligt op Vlaams grondgebied en buiten de nabijheid heeft het geen kloten met Brussel te maken.

Zelfs nu nog spreken we van de slachtoffers van Marcinelle en niet de slachtoffers van Charleroi ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 juni 2016 om 16:22.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:16   #24
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel doodeenvoudig Zaventem en niet "Brussels Airport" of "Brussel Nationaal".
Oke, geen problemen verder mee.
Maar ik begrijp wel waarom sommige het Brussels Airport noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Iedereen spreekt toch ook gewoon over Schiphol zonder dat aanhangsel "Amsterdam Airport".
Bij ons ligt het nog gevoeliger omdat met die Brusselse toevoeging Zaventem geassocieerd wordt met de francofonie.
Nederlandstaligen spreken inderdaad in de regel over Schiphol.
Echter internationaal wordt het weldegelijk als Amsterdam Airport aangeduid.
De luchthavencode is dan ook AMS.



Maar goed deze Nederlander heeft al wat langer begrijpen dat er een hoop dingen in Belziek communautair gevoelig liggen.


Jeff
__________________
Een Belgicist over Nederland.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:55   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

"Echte" luchtvaartpioniers spreken nog altijd van de luchthaven van Kloten. De grootste van dat kleine land.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 15:31   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar genoeg gezeverd: Zaventem heeft zelfs geen faciliteiten.
Het ligt op Vlaams grondgebied en buiten de nabijheid heeft het geen kloten met Brussel te maken.

Zelfs nu nog spreken we van de slachtoffers van Marcinelle en niet de slachtoffers van Charleroi ....

.
Jongens wat een gezaag.

Brussels airport ligt op een paar kilometer van de grens van Brussel.
Paris Aéroport (Charles de Gaule)ligt al op meer dan 10 kilometer van Parijs.
Kuala Lumpur airport ligt meer dan 30km van Kuala lumpur.

Het lijkt mij dus een een zeer bekrompen en kortzichtige reactie om te schrijven dat Zaventem "geen kloten met Brussel te maken heeft".
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2016, 15:31   #27
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

.

Laatst gewijzigd door pajoske : 6 juni 2016 om 15:32.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 03:11   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
Bij ons, aan het Atomium, komen er, tijdens de spitsuren, om de minuut (60 seconden) een commercieel vliegtuig boven ons hoofd. Deze zijn of te wel: opstijgend of nederdalend. In ieder geval, goed voor 'luchtruilmhinder'.

Storend: ja en neen!!! -Men went wel aan de regelmaat. Alhoewel, als men er steeds op keer aan denkt, dat wij, (die 'vliegers' evengoed kunnen missen als vlooien en kakkerlakken) keer op keer worden ontwaakt, met de gedachten dat al dat stresserend gedoe, gedeeltelijk met ons 'belastinggeld gebeurt. Anders gesteld: wij betalen belastingen om het de gunstigden, meest bedeelden mogelijk te maken om 'vliegvakanties ' te benutten!!!!!
Boven het 'Boudewijn' stadium (dat wij , in de verte, door ons slaapkamervenster kunnen zien) vliegen er geregeld 'Hercules C30 transportvliegtuigen.
Deze zijn minder frequent, maar produceren veel meer decibels dan de anderen.
God schept de dag en, wij moeten er (koste wat kost) door!
Voor wat het ook waard moge zijn, door eventuele ingewijden te evalueren:

LETSPANIC, ik zou uw frivole naderings- en opstijgroutes voor de Zaventemse start- en landingsbanen niet in de praktijk brengen, behalve op een flightsim van Microsoft.
Als ex gebruiker van dat luchtruim vanuit 'seat 0A' en tevens ex bewoner van Meise kan ik uw geluidrluchtige interpretatie als gebakken omschrijven.
Ooit leefde ik in de rechtstreekse verlenging van Rwy 25R, zonder storende geluidshinder.
Niettegenstaande een aantal boomvrijende aktiegroepen met prive-adres ver weg, mij van het tegenovergestelde wilden overtuigen.
Zoals al die heisa destijds omtrent de zg. Corridor Chabert!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 oktober 2016 om 03:12.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 11:42   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Er zijn toch slachtoffers gevallen in de Brusselse metro? Wel het is een herdenking voor de slachtoffers van Parijs en Brussel, niet voor de mensen die in Vlaanderen om het leven gekomen zijn. Dat is hun goed recht toch?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 11:49   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zijn toch slachtoffers gevallen in de Brusselse metro? Wel het is een herdenking voor de slachtoffers van Parijs en Brussel, niet voor de mensen die in Vlaanderen om het leven gekomen zijn. Dat is hun goed recht toch?
Haha, lekker wat stoken, Fox?
Pour les Flamins pas la meme chose...
Ze gaan hier nogal:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Plaintes-Nl.jpg‎
Bekeken: 167
Grootte:  138,5 KB
ID: 104479  

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 11:34   #31
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Brussel zegt 'fuckoff' tegen Zaventem:


Citaat:
"Luchthaven is Vlaams project, geen Brussels"


BRUSSELS AIRPORT Dit is zo'n beetje de laatste mogelijkheid om nog een oplossing te vinden voor dit probleem. Dat zei ceo Arnaud Feist van Brussels Airport in Terzake op Canvas. Brussels minister van Economie Didier Gosuin liet in de uitzending verstaan dat de luchthaven een Vlaams project is, geen Brussels.


De Vlaamse regering riep eerder op de dag een belangenconflict in tegen de beslissing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om niet langer een tolerantiemarge te hanteren voor vliegtuiglawaai. Gevreesd wordt dat daardoor veel meer vliegtuigen over Vlaanderen zullen vliegen.

"We zijn al maanden bezorgd over de beslissing van de Brusselse regering", zei Arnaud Feist. "Dit is een zeer groot probleem voor de luchthaven en de luchtvaartmaatschappijen. Het aantal boetes zou vanaf 1 januari vervijfvoudigd worden, een aantal passagiersvluchten gaat dus afgeschaft moeten worden."

Vliegwet
De ceo hoopt dat federaal Mobiliteitsminister François Bellot snel met een vliegwet komt, die de vliegroutes zou vastleggen voor de toekomst. "Dat is absoluut cruciaal voor de luchthaven en de zestigduizend mensen die daar werken." Eenmaal de wet er is, kan volgens Feist worden gepraat over tegemoetkomingen voor de omwonenden, zoals isolatieprogramma's en zelfs onteigeningen.

Brussels minister Didier Gosuin verklaarde in Terzake dat de luchthaven niet het probleem van Brussel is. "Wij zijn geen vragende partij voor cargovluchten of voor lowcostvluchten", zei hij. "Denken dat je de luchthaven oneindig kan laten groeien terwijl ze naast Brussel ligt, dat is een illusie." Gosuin wees erop dat er in bijvoorbeeld München of Parijs een andere luchthaven is gebouwd, op een betere plaats.
Goed. Ik hoop dat Vlaanderen hiervan akte neemt en hier ook naar gaat handelen. Als de francophonie toch niet geeft om de "nationale" luchthaven, laten we het dan ook maar officieel maken door de bevoegdheid voor de luchthaven naar Vlaanderen te halen. Maak er een Vlaams-internationale luchthaven van ipv een Belgisch-nationale. Net zoals de Waalse luchthavens een Waalse bevoegdheid zijn, trouwens.

De naam zou men eenvoudig kunnen aanpassen naar 'Brussels Flanders Airport'. Zo heb je 'Brussels Charleroi' en 'Brussels Flanders'. Veel duidelijker.

Een land dat geen natie is, heeft geen 'nationale' luchthaven nodig.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 12:04   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Brussel zegt 'fuckoff' tegen Zaventem:

Goed. Ik hoop dat Vlaanderen hiervan akte neemt en hier ook naar gaat handelen. Als de francophonie toch niet geeft om de "nationale" luchthaven, laten we het dan ook maar officieel maken door de bevoegdheid voor de luchthaven naar Vlaanderen te halen. Maak er een Vlaams-internationale luchthaven van ipv een Belgisch-nationale. Net zoals de Waalse luchthavens een Waalse bevoegdheid zijn, trouwens.

De naam zou men eenvoudig kunnen aanpassen naar 'Brussels Flanders Airport'. Zo heb je 'Brussels Charleroi' en 'Brussels Flanders'. Veel duidelijker.

Een land dat geen natie is, heeft geen 'nationale' luchthaven nodig.
Dan dumpen we dat onnozel "Brussel/Bruxelles Nationa(a)l" en het wordt doodeenvoudig Zaventem. Punt!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 12:06   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan dumpen we dat onnozel "Brussel/Bruxelles Nationa(a)l" en het wordt doodeenvoudig Zaventem. Punt!
Met als ondertitel: "Waar De Romeinen Thuis Waren."
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2016, 12:10   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Met als ondertitel: "Waar De Romeinen Thuis Waren."
Die sjarels voelden zich thuis tot aan de Moerdijk en over het Kanaal tot aan de grens met Schotland.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2016, 01:34   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die sjarels voelden zich thuis tot aan de Moerdijk en over het Kanaal tot aan de grens met Schotland.
Straf he? Zelfs jullie taalgrens hield ze niet tegen.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be