Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Dit is ons land dus:
1. Turken zijn niet welkom. 5 33,33%
2. Erdogan sympathisanten zijn niet welkom. 12 80,00%
3. Filip De Winter is hier niet welkom. 1 6,67%
4.Prins Laurent for president. 1 6,67%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 maart 2017, 09:22   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Niet alle Turken zijn fundamenteel moslim.
Geef die nog wat tijd om te evolueren. De trend is duidelijk.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 09:30   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Turken die legaal binnen kwamen en legaal een verblijfsvergunning verwierven, zijn welkom, mits de blijvende voorwaarde zich te integreren.

Ik wil hier geen blijvende-en-nadrukkelijke Turkse gemeenschap.
Zelfs met de traditionele Joden in Antwerpen heb ik een 'probleem'. Gelukkig doen ze zich niet te nadrukkelijk voor. De Chinezen die wonderwel overal in Vlaanderen Chinese restaurants uitbaten: die stellen zich niet tenminste tegenover onze cultuur.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 09:35   #43
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Geef die nog wat tijd om te evolueren. De trend is duidelijk.
Ik denk dat wij als mens het fenomeen "cultuur" dienen te overstijgen.
Mensen bestrijden cultuur, maar het hervormd cultuur alleen maar.
Eerder verzoen U met het onverzoenbare en panta rhei.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 09:41   #44
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik denk dat wij als mens het fenomeen "cultuur" dienen te overstijgen.
Mensen bestrijden cultuur, maar het hervormd cultuur alleen maar.
Eerder verzoen U met het onverzoenbare en panta rhei.
Dus volgens u moeten we ons openstellen voor de islam? Goe zot.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 09:49   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard



Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) volgt de zaak van de Turkse meeting van zeer nabij op en roept op geen paniek te zaaien. Een instructie naar de burgemeesters sturen, zoals SP.A-voorzitter John Crombez voorstelt, is de minister niet van plan. "Maar wij staan paraat om hen in woord en daad bij te staan, indien dat nodig zou zijn", luidt het

Wat mij betreft kan Jan Jambon met de Turkske tezamen knokploeg van Erdogan supporters mee naar Turkije verbannen worden.

Er is geen plaats voor Turks activisme in ons land. Turks activisme op ons grondgebied dat weegt op de openbare orde is een emmer die overloopt. Turk activisme met gewonden en vandalisme is een oorlogsverklaring.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 09:50   #46
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dus volgens u moeten we ons openstellen voor de islam? Goe zot.
Dat heb ik niet gezegd. U bent een vrij en zelfstandig mens en kunt kiezen waaraan U energie toevoegt.
Ik denk dat we meer resultaat zouden boeken met onze eigen cultuur als voorbeeld te gebruiken dan elkaar na te wijzen. En constant de limieten van onze cultuur overstijgen. De vrijheid van godsdienst kan nu wel afgeschaft worden want democratische waarden overstijgen deze anno 2017. Die bescherming is niet meer nodig. Hedendaags beschermt de godsdienstvrijheid eerder de religie dan het individu.

De islam is nu coherent onderdeel van onze samenleving; je draait dit niet meer terug. Maar je hoeft die erkenning nu ook niet door te drijven tot op de schoolbanken. We zijn inderdaad een kritiek punt voorbij en dienen terug te keren naar wat eerder was.
Echter denk ik dat we dat beter met een partij als de PVDA doen dan met een partij als VB.
Ik ben van mening dat staat en geloof volledig gescheiden dient te worden en dat religie geen invloed vanaf de schoolbank mag uitoefenen. Onze democratische waarden hebben dit overstegenen en daar dienen we voor op te komen.
Wijzen naar de underdog zorgt er net voor dat het kan blijven gebeuren. We dienen de vinger in samenhorigheid te fixeren tot een unaniem doel.
Back to old Europe.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:19   #47
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

toevoegd
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:42   #48
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Jij bent vrij te liefkozen wat je wenst, net zoals ik vrij ben te liefkozen wat ik wens.
Ik heb vertrouwen in het hogere en het intelligente andere. De uitkomst is afgeklopt en er is niets dat je daar nog aan kan veranderen. Geen politieke partij die ons kan redden van de "ondergang", geen politieke partij die ons verlossing zal leveren muilekoek.
Het antwoord is niet te vinden in de politiek, zij zetten ons tegen elkaar op.
Citaat:
Het antwoord is in uw hart, waar is de liefde naartoe? Staat ze nog centraal in uw levenservaring?
Als ik uitreik naar de mensheid zie ik dat velen nog de liefde centraal stellen in hun levenservaring. Er is nog veel hulp en mensen die hulp kregen bieden later zelf ook hulp aan.
Als iedereen mekaar nu eens zou aansteken tot meer progressiviteit en naastenliefde, minder verdeeldheid maar meer samenhorigheid, onze kinderen zouden beter af zijn.
Ik ben opgegroeid in de jaren '60 '70 ik heb het allemaal zien veranderen en zien verslechten .......................................... en ik wil gaan strijden voor al de slechte besluiten die ons maatschappelijk aantasten dat is mijn liefde !! al de rest is zever....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 12:50   #49
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ben opgegroeid in de jaren '60 '70 ik heb het allemaal zien veranderen en zien verslechten .......................................... en ik wil gaan strijden voor al de slechte besluiten die ons maatschappelijk aantasten dat is mijn liefde !! al de rest is zever....
Onze sociale verzekering heeft Europa genekt. Hoe je het ook draait of keert. Vrouwen kregen stemrecht en stemden massaal voor veiligheid en sociale verzekering zodat ze ook konden gaan werken. Ik vind dat niet erg, maar vrouwen kiezen sowieso veiligheid boven onzekerheid, het zit in hun DNA. Mannen lieten begaan en dachten niet meer aan hun portefeuille en vrijheid.

Vanaf toen ontstond het feminisme en de multuKUL. Je kan het nu bijna onmogelijk terugdraaien omdat mannen in de minderheid zijn door de vele migranten, luieriken en vrouwen die massaal blijven stemmen om de sociale zekerheid te behouden. Het is een langzaam proces geweest. En mannen hebben nu ook geen zin meer om al die rommel van de sociale zekerheid te gaan opkuisen en te ontmantelen.

Als je de grenzen dichtdoet ben je "veilig" voor een jaar of 10 maar dan komt er weer een nieuwe vlaag van immigranten uit alle hoeken van de wereld.

Harde feiten, koekie...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 12:59   #50
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De islam is nu coherent onderdeel van onze samenleving; je draait dit niet meer terug.
Het Vlaams Blok was tot 2004, als één van de grootste partijen van het land, een coherent onderdeel van onze samenleving. Dat werd met 1 gerechtelijk bevel teruggedraaid.

Waar een electorale wil is, is een weg.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 13 maart 2017 om 13:16.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 13:38   #51
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het Vlaams Blok was tot 2004, als één van de grootste partijen van het land, een coherent onderdeel van onze samenleving. Dat werd met 1 gerechtelijk bevel teruggedraaid.

Waar een electorale wil is, is een weg.
Inderdaad, zoveel is duidelijk. Als men de dubbele nationaliteit afschaft, zal het overgrote deel ongetwijfeld voor hun oorspronkelijke nationaliteit kiezen. Dus geen stemrecht meer. De groenen en roden gaan hen als een blok laten vallen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 14:06   #52
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik ben opgegroeid in de jaren '60 '70 ik heb het allemaal zien veranderen en zien verslechten .......................................... en ik wil gaan strijden voor al de slechte besluiten die ons maatschappelijk aantasten dat is mijn liefde !! al de rest is zever....
En dan barst de hel los en dan wat?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 15:55   #53
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Onze sociale verzekering heeft Europa genekt. Hoe je het ook draait of keert. Vrouwen kregen stemrecht en stemden massaal voor veiligheid en sociale verzekering zodat ze ook konden gaan werken. Ik vind dat niet erg, maar vrouwen kiezen sowieso veiligheid boven onzekerheid, het zit in hun DNA. Mannen lieten begaan en dachten niet meer aan hun portefeuille en vrijheid.

Vanaf toen ontstond het feminisme en de multuKUL. Je kan het nu bijna onmogelijk terugdraaien omdat mannen in de minderheid zijn door de vele migranten, luieriken en vrouwen die massaal blijven stemmen om de sociale zekerheid te behouden. Het is een langzaam proces geweest. En mannen hebben nu ook geen zin meer om al die rommel van de sociale zekerheid te gaan opkuisen en te ontmantelen.

Citaat:
Als je de grenzen dichtdoet ben je "veilig" voor een jaar of 10 maar dan komt er weer een nieuwe vlaag van immigranten uit alle hoeken van de wereld.
Harde feiten, koekie...
Grenzen dichtdoen kan men ook met een wet te maken dat je een bedoeling moet meebrengen het land of continent zoals EU binnen te komen , immigratie strenger maken zoals in de VS met een loting en een greencard ...beperken per jaar hoeveel er nog mogen komen immigreren... niet klakkeloos neestrijken en plunderen ... dat kan de bedoeling nooit zijn ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 15:58   #54
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En dan barst de hel los en dan wat?
Ik denk dat we er al te midden inzitten in uw hel zie de spreuk van Trump tijdje geleden.... over ons Brussel...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 16:49   #55
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En dan barst de hel los en dan wat?
De militairen op straat nog niet gezien?
De golf van verkrachtingen in Europa?
Bomaanslagen?
Bijlen en messen in de uitverkoop?
Molenbeek, het jihadistisch centrum van Europa?
...
..
.

Wil je de islamieten nog een paar tientallen jaar bepamperen of wil je de aan gang zijnde evolutie omkeren?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 16:56   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Onze sociale verzekering heeft Europa genekt. Hoe je het ook draait of keert. Vrouwen kregen stemrecht en stemden massaal voor veiligheid en sociale verzekering zodat ze ook konden gaan werken. Ik vind dat niet erg, maar vrouwen kiezen sowieso veiligheid boven onzekerheid, het zit in hun DNA. Mannen lieten begaan en dachten niet meer aan hun portefeuille en vrijheid.

Vanaf toen ontstond het feminisme en de multuKUL. Je kan het nu bijna onmogelijk terugdraaien omdat mannen in de minderheid zijn door de vele migranten, luieriken en vrouwen die massaal blijven stemmen om de sociale zekerheid te behouden. Het is een langzaam proces geweest. En mannen hebben nu ook geen zin meer om al die rommel van de sociale zekerheid te gaan opkuisen en te ontmantelen.

Als je de grenzen dichtdoet ben je "veilig" voor een jaar of 10 maar dan komt er weer een nieuwe vlaag van immigranten uit alle hoeken van de wereld.

Harde feiten, koekie...
ah, het is de fout van de vrouwen!

maw, vrouwen terug aan de haard, of direct verstoppen in een bourka?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 17:14   #57
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het Vlaams Blok was tot 2004, als één van de grootste partijen van het land, een coherent onderdeel van onze samenleving. Dat werd met 1 gerechtelijk bevel teruggedraaid.

Waar een electorale wil is, is een weg.
Vb´ers waren dan ook van de eerste tot de laatste uitschot.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:33   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vb´ers waren dan ook van de eerste tot de laatste uitschot.
Dat kan niet.
Zoveel uitschot kan één volk niet voortbrengen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:42   #59
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Vb´ers waren dan ook van de eerste tot de laatste uitschot.
Ja 25 % Vlaamse kiezers uitschot noemen ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:44   #60
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ah, het is de fout van de vrouwen!

maw, vrouwen terug aan de haard, of direct verstoppen in een bourka?
Of toenaaien ... gelijk in sommige delen van Afrika of ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 13 maart 2017 om 18:44.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be