Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2017, 07:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard Uitbater supermarkt neemt harde maatregel tegen stelende vluchtelingen

De winkeluitbater in Zeebrugge heeft teveel last van stelende vluchtelingen.
Dus laat hij die niet meer binnen.
Ze moeten, om binnen te mogen, hun identiteitskaart tonen.

De privacycommissie murmelt maar wat aan:
- bleitend: da magnie, da mag alleen de polies
- toegevend: hij mag zelf bepalen wie hij niet binnenlaat, maar hij mag daarbij niet onwettelijk discrimineren.

Ik vind dat die apen van de privacycommissie meer dan geld genoeg verdienen, om aan die handelaar uit te leggen wat hij wel mag doen om zijn probleem op te lossen, in plaats van hem te kortwieken door enkel maar te zeggen wat hij niet mag doen om zijn probleem op te lossen.

titel: Uitbater supermarkt neemt harde maatregel tegen stelende vluchtelingen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170323_02795320



Citaat:
Illegale vluchtelingen zijn niet meer welkom in de Carrefour Market in Zeebrugge. Wie er niet bepaald ‘Zeebrugs’ uitziet, mag zich aan een identiteitscontrole verwachten. ‘Elke dag zijn er verschillende diefstallen, dit kan zo niet langer’, zegt de zaakvoerder. Maar volgens de Privacycommissie is dat een brug te ver: ‘Enkel de politie mag de identiteit controleren.’

Drie interventies van de politie op één dag. Twee keer omdat een vluchteling gestolen had. Eén keer omdat een dief van vorige week herkend werd. In de Carrefour Market in Zeebrugge is het dagelijkse kost. ‘Het gaat telkens om etenswaren’, zegt uitbater Christof, die zijn achternaam niet in de krant wil. ‘Die mensen hebben honger, ik kan dat begrijpen. Maar zomaar komen stelen, dat kan niet. Op den duur ben ik meer winkeldetective dan zaakvoerder.’

Dus nam Christof een drastische beslissing: illegale vluchtelingen – het zijn vooral Noord-Afrikanen, geen oorlogsvluchtelingen – komen er even niet in. ‘Wie geen paspoort kan voorleggen, mag niet door de deur. Ik weet dat ik op kritiek zal stuiten, maar ik ben geen racist. Ik wil gewoon het beste voor mijn zaak.’

Kan niet

Toch kan dit niet zomaar, zegt de Privacycommissie. ‘Een particulier kan niet *eisen dat iemand zijn paspoort geeft’, zegt voorzitter Willem Debeuckelaere. ‘Enkel de politie of een gerechtsdeurwaarder kan dat. De winkelier kan het wel altijd vragen, maar niet eisen. Hij mag wel iemand de toegang tot zijn handelszaak weigeren, maar dan moet er een gegronde reden voor zijn.’ Huidskleur en nationaliteit zijn voor alle duidelijkheid geen gegronde redenen; dan is er sprake van discriminatie.

Bij Carrefour beseffen ze dat. ‘Wij hebben de uitbater al gecontacteerd, en hem gezegd dat hij geen bevoegdheid heeft voor paspoortcontrole’, zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. ‘Maar we begrijpen zijn situatie ook. Dit is onhoudbaar, er was gisteren zelfs sprake van *fysiek geweld. Als zaakvoerder mag hij dit ook aanpakken. Mensen die hij eerder al betrapte, mag hij persoonlijk weren uit zijn zaak. En als hij een dief op heterdaad betrapt, mag hij die vasthouden tot de *politie komt.’

‘Bovendien: wij hebben al gemerkt dat een boodschap alleen al een groot *afschrikeffect kan hebben. Filialen die last hebben van stelende jongeren, hangen soms ook in het groot uit: Rugzakcontrole. Dat helpt enorm. Dat gaan we deze man ook aanraden. Hij kan in het groot aankondigen: Paspoortcontrole. Ook al voert hij het niet uit, de boodschap alleen heeft allicht al een effect.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 07:58   #2
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Allee kom zeg ; een zaakvoerder is toch niet verplicht zicht te laten beroven .... ik ben het volledig mee eens die uitbater heeft 200% gelijk t'is hij die al de rekeningen en de facturen moet als het er op aan komt !

En die vluchtelingen situatie ontspoord hier echt helemaal in ons continent . Misschien eens klacht indienen allemaal samen als Zelfstandigen ? tegen al die banale commissies die niet meer tot deze huidige tijdgeest dienen?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:05   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik neem nog hardere maatregelen. Ik boycot zaken waar ze bepaalde mensen in dienst nemen. Ik wil niet racistisch overkomen, gewoon eerlijk zijn. Laatst in de Panos aan het Astridplein op de hoek van Chinatown zeer onbeleefde service gehad. Meisjes zijn beleefd, daar niet van. Maar er stond een nieuwe Marokkaanse jongen. Hij werkt er niet meer denk ik, en maar goed. Maar die zat aan zijn neus te wrijven en komt dan aan voedsel. Honestly? Ik kom daar dus niet meer.
Dan een ander broodjeszaak, ik kom daar altijd, de beste broodjes van mijn birth town. Zelfde verhaal, een vluchteling denk ik? Waarom komt die met zijn handen aan mijn eten? Ik ben gewoon vertrokken en naar de bakker een koffiekoek gaan halen.
Albert Heyn krijgt een absoluut boycot. Mijn lief winkelt daar graag, maar ik niet. Het uitzicht bevalt mij niet het minste. Dan nog liever de Colruyt die op Westers fatsoen staan.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 08:06   #4
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Wat met fabrieken die je identiteitskaartvragen vooraleer je binnen mag?
Zoals een kerncentrale?
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 11:53   #5
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik neem nog hardere maatregelen. Ik boycot zaken waar ze bepaalde mensen in dienst nemen. Ik wil niet racistisch overkomen, gewoon eerlijk zijn. Laatst in de Panos aan het Astridplein op de hoek van Chinatown zeer onbeleefde service gehad. Meisjes zijn beleefd, daar niet van. Maar er stond een nieuwe Marokkaanse jongen. Hij werkt er niet meer denk ik, en maar goed. Maar die zat aan zijn neus te wrijven en komt dan aan voedsel. Honestly? Ik kom daar dus niet meer.
Dan een ander broodjeszaak, ik kom daar altijd, de beste broodjes van mijn birth town. Zelfde verhaal, een vluchteling denk ik? Waarom komt die met zijn handen aan mijn eten? Ik ben gewoon vertrokken en naar de bakker een koffiekoek gaan halen.
Albert Heyn krijgt een absoluut boycot. Mijn lief winkelt daar graag, maar ik niet. Het uitzicht bevalt mij niet het minste. Dan nog liever de Colruyt die op Westers fatsoen staan.
Ach Peche, volgens de linkse kerk bent u nu een gore racist en verschrikkelijk onverdraagzaam.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 12:10   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Mag hij ook een colt hebben? Want dat heeft hij nodig.
Dat mag niet want hij mag zich niet verdedigen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 12:45   #7
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.749
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Wat met fabrieken die je identiteitskaartvragen vooraleer je binnen mag?
Zoals een kerncentrale?
Daar zeg je iets.
In principe zouden die dat ook niet mogen.

Citaat:
Toch kan dit niet zomaar, zegt de Privacycommissie. ‘Een particulier kan niet *eisen dat iemand zijn paspoort geeft’, zegt voorzitter Willem Debeuckelaere. ‘Enkel de politie of een gerechtsdeurwaarder kan dat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 14:37   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De winkeluitbater in Zeebrugge heeft teveel last van stelende vluchtelingen.
Dus laat hij die niet meer binnen.
Ze moeten, om binnen te mogen, hun identiteitskaart tonen.

De privacycommissie murmelt maar wat aan:
- bleitend: da magnie, da mag alleen de polies
- toegevend: hij mag zelf bepalen wie hij niet binnenlaat, maar hij mag daarbij niet onwettelijk discrimineren.

Ik vind dat die apen van de privacycommissie meer dan geld genoeg verdienen, om aan die handelaar uit te leggen wat hij wel mag doen om zijn probleem op te lossen, in plaats van hem te kortwieken door enkel maar te zeggen wat hij niet mag doen om zijn probleem op te lossen.

titel: Uitbater supermarkt neemt harde maatregel tegen stelende vluchtelingen
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170323_02795320
Ach wat, ze mogen die vrijwillig tonen hoor.
Niemand is verplicht om binnen te gaan als ze hun pas niet wensen te tonen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 14:42   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

een id kaart vragen, is dat werkelijk een harde maatregel ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 14:45   #10
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik ben voor een machinegeweer. Dit land laat niet toe dat de inwoners zich verdedigen.
België is ons dus vijandig gezind.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 14:53   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Wat met fabrieken die je identiteitskaartvragen vooraleer je binnen mag?
Zoals een kerncentrale?
Dat zijn geen publiek toegankelijke locaties. Vroeger was de Macro dat ook niet. Enkel leden met een Macro-kaart konden binnen.

Om die reden werken veel praktijken enkel "na afspraak" en/of bedienen ze enkel leden. Om een lidkaart te kunnen afgeven mag wel een paspoort worden gevraagd.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 16:37   #12
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach Peche, volgens de linkse kerk bent u nu een gore racist en verschrikkelijk onverdraagzaam.
Ik ben links, maar er zijn grenzen.
Ik heb mijn politieke belangen in een weegschaal gelegd en PVDA weegt boven alles op. Maar een integratie/assimilatie naartoe westers fatsoen is in België behoorlijk zoek. Vergelijk België eens met Nederland. Vergelijk de Belgische PVDA met die van Nederland. Vergelijk een Delhaize of Albert Heyn van Nederland met België.

Nederland is ook mutlicultureel, maar het overweegt niet. Het Nederlandse fatsoen staat daar centraal en boven alles. Dat ontbreekt hier die culturele samenhorigheid. Het is op de vlak niet de multicul die faalt, maar de Belgische cultuur die faalt waarop niemand kan integreren. Zelf de Vlaming kan zich er niet op integreren. Wat nu gedaan?
Het probleem is een omgekeerde kwestie. Het probleem is niet de islamitische cultuur, het probleem is eigen cultuur.

Belgium is a failed state.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 16:49   #13
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben links, maar er zijn grenzen.
Ik heb mijn politieke belangen in een weegschaal gelegd en PVDA weegt boven alles op. Maar een integratie/assimilatie naartoe westers fatsoen is in België behoorlijk zoek. Vergelijk België eens met Nederland. Vergelijk de Belgische PVDA met die van Nederland. Vergelijk een Delhaize of Albert Heyn van Nederland met België.

Nederland is ook mutlicultureel, maar het overweegt niet. Het Nederlandse fatsoen staat daar centraal en boven alles. Dat ontbreekt hier die culturele samenhorigheid. Het is op de vlak niet de multicul die faalt, maar de Belgische cultuur die faalt waarop niemand kan integreren. Zelf de Vlaming kan zich er niet op integreren. Wat nu gedaan?
Het probleem is een omgekeerde kwestie. Het probleem is niet de islamitische cultuur, het probleem is eigen cultuur.

Belgium is a failed state.
De islamitische 'cultuur' zal zich NERGENS integreren. Dat is verboden door hun 7e eeuws haatboekje. Dream on.

De gemiddelde Vlaming kan niet in de POLITIEK CORRECTE cultuur integreren. Onze jeugd heeft geen eigen cultuur meer, dat wordt in de scholen al onderuit gehaald ten voordele van de allochtonen. De blanke cultuur is slecht en de cultuur van andersgekleurden is bijna goddelijk. Hoera, weg met ons. Met dank aan de linkse idioten.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2017 om 16:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 16:56   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De islamitische 'cultuur' zal zich NERGENS integreren. Dat is verboden door hun 7e eeuws haatboekje. Dream on.

De gemiddelde Vlaming kan niet in de POLITIEK CORRECTE cultuur integreren. Onze jeugd heeft geen eigen cultuur meer, dat wordt in de scholen al onderuit gehaald ten voordele van de allochtonen. De blanke cultuur is slecht en de cultuur van andersgekleurden is bijna goddelijk. Hoera, weg met ons. Met dank aan de linkse idioten.
Hoeft er sprake te zijn van integratie ? Dan is het toch geen multicul meer, maar een monocul.

Wat ik wou duidelijk maken ->

De Nederlandse cultuur overstijgt de islamitische cultuur.
De Belgische cultuur faalt overal, niemand wil zich daarop aanpassen.

Je mag niet dit, doe dit en je moet het zo doen want anders mag niet.
Wel fuck de Belgische cultuur. Niet moeilijk dat de islam U inhaalt.

Laatst gewijzigd door Peche : 24 maart 2017 om 16:59.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:01   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een id kaart vragen, is dat werkelijk een harde maatregel ??
Dat kwam ook in mij op. Ik had gedacht dat hij de eerste die nog steelt de kop zou inslaan. Voor linkse clowns is dit id controle misschien een harde maatregel maar voor mij is dat een klucht.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:03   #16
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoeft er sprake te zijn van integratie ? Dan is het toch geen multicul meer, maar een monocul.

Wat ik wou duidelijk maken ->

De Nederlandse cultuur overstijgt de islamitische cultuur.
De Belgische cultuur faalt overal, niemand wil zich daarop aanpassen.

Je mag niet dit, doe dit en je moet het zo doen want anders mag niet.
Wel fuck de Belgische cultuur. Niet moeilijk dat de islam U inhaalt.
Peche, multicultuur werkt niet. Dat heeft Fatima Merkel al ondervonden en toegegeven. Multicultuur is een droombeeld van de linkse idioten. Islamieten zelf streven een monocultuur na. Wat gaan die hier ooit aanrichten denkt u, wanneer zij genoeg macht krijgen?

In België kennen we de politiek correcte dictatuur met eindeloze regeltjes, meestal enkel ten nadele van de autochtonen. Met dank aan uw linkse vrienden.

Maak u niets wijs, Nederland is even ziek als België.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2017 om 17:05.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:04   #17
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoeft er sprake te zijn van integratie ? Dan is het toch geen multicul meer, maar een monocul.

Wat ik wou duidelijk maken ->

De Nederlandse cultuur overstijgt de islamitische cultuur.
De Belgische cultuur faalt overal, niemand wil zich daarop aanpassen.

Je mag niet dit, doe dit en je moet het zo doen want anders mag niet.
Wel fuck de Belgische cultuur. Niet moeilijk dat de islam U inhaalt.
Oei jongen toch, wat heb je nu weer gebruikt om oikofoob te worden, dat hebben we nog niet gehad bij mijn weten.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:05   #18
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Wat met fabrieken die je identiteitskaartvragen vooraleer je binnen mag?
Zoals een kerncentrale?
Manneke toch den helft loop hier rond met een nep identiteit
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:06   #19
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Oei jongen toch, wat heb je nu weer gebruikt om oikofoob te worden, dat hebben we nog niet gehad bij mijn weten.
Peche draait met de wind, zoals een haan op de kerktoren. Ik denk dat hij nu aan de wiet zit.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2017 om 17:07.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2017, 17:09   #20
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik ben links, maar er zijn grenzen.
Ik heb mijn politieke belangen in een weegschaal gelegd en PVDA weegt boven alles op. Maar een integratie/assimilatie naartoe westers fatsoen is in België behoorlijk zoek. Vergelijk België eens met Nederland. Vergelijk de Belgische PVDA met die van Nederland. Vergelijk een Delhaize of Albert Heyn van Nederland met België.

Nederland is ook mutlicultureel, maar het overweegt niet. Het Nederlandse fatsoen staat daar centraal en boven alles. Dat ontbreekt hier die culturele samenhorigheid. Het is op de vlak niet de multicul die faalt, maar de Belgische cultuur die faalt waarop niemand kan integreren. Zelf de Vlaming kan zich er niet op integreren. Wat nu gedaan?
Het probleem is een omgekeerde kwestie. Het probleem is niet de islamitische cultuur, het probleem is eigen cultuur.

Belgium is a failed state.
Is die Franse invloed van "laisser-faire".... Brussel dicteert; Belgie ondergaat. Net zoals in Frankrijk; Parijs dicteert Frankrijk ondergaat. Er worden 2 talen in Brussel gesproken zodus het hele land moet 2 talen spreken enz... Het enige verschil in Belgie is dat vorte koningshuis.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be