Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2014, 15:14   #501
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Daarom ben ik niet meegegaan in de propaganda om de separatisten in het Oosten als terroristen te catalogeren. Omdat het evident is (ook voor Kissinger bv.) dat de Oost West scheiding in Oekraïne groot is en gemakkelijk tot een burgeroorlog kan leiden.
Dus als morgen in pakweg Venezuela een aantal deelstaten overgenomen worden door milities die gesteund en bewapend worden door een regionale grootmacht (zo eentje met kernwapens), zich onafhankelijk verklaren en als regeringsleider en militair bevelhebber staatsburgers van die regionale grootmacht aanstellen, dan zou jij niet van terrorisme of buitenlandse agressie spreken? Wat in Oost-Oekraïne gebeurt is nochtans ongeveer van die orde hoor (zelfs nog iets erger), al het Russische geblaat over "volksopstand" en "zelfverdedigingsgroepen" ten spijt.

Citaat:
Daarom dat ik niet ben meegegaan in de poging de resultaten van de referendums in het Oosten als fictie te beschrijven. En probeer ik ook niet degenen die onafhankelijkheid van Kiev willen te verwarren met degenen die willen aansluiten bij Rusland. Omdat een grote meerderheid akkoord is met het eerste en een kleine minderheid met het tweede (toch voordat Kiev koos voor haar 'antiterroristische' aanval op het Oosten).
En waaruit moet dat dan blijken? Toch niet uit die vervalste referenda zeker?

Citaat:
Daarom ga ik ook niet mee met degenen voor wie het nu al zo goed als vaststaat dat Rusland achter het neerhalen van de Maleisische vlucht zit. Aanvankelijk leek me de hypothese van een vergissing door de rebellen de meest waarschijnlijke, maar nadat Kiev haar bizarre conspiracytheorie openbaar maakte ben ik daar niet meer zo zeker van. Nu hou ik het voor mogelijk dat hier de propagandatechniek wordt toegepast "Beschuldig de vijand van dat wat je zelf doet".
Als een land BUK-systemen levert aan rebellen (al dan niet met bemanning) en die BUK-systemen worden vervolgens gebruikt om een passagiersvliegtuig neer te halen (zelfs al was het per vergissing), dan draagt dat land een verpletterende verantwoordelijkheid.

Citaat:
Het is in ieder geval niet gemakkelijk in deze discussie, doordrongen van koude oorlogsgevoelens niet in een of ander kamp gestoken te worden. Ik zie hier processen aan de gang die je ziet bij oorlogen. Ik heb de oorlog in El Salvador meegemaakt. Ik weet enigszins hoe dat gaat. Neutraal bestaat niet voor degene die een kamp gekozen heeft. Of vergelijk het met Bush..."Wie niet met ons is is met de terroristen".
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality." - Desmond Tutu

Citaat:
Ik schat niet dat ik u kan overtuigen dat ik hier geen oneerlijke discussie probeer te voeren, aangezien ik Rusland hier eerder als slachtoffer zie dan als grote boeman uit op de verovering van Oekraïne en de rest van Europa. Rusland is hier meer gebaat bij coöperatie m.i..
Rusland is inderdaad meer gebaat bij coöperatie, maar het Poetinregime kiest stelselmatig voor de (gewapende) confrontatie.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 15:18   #502
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik meen van mezelf te denken van wel.

Daarom ben ik niet meegegaan in de propaganda om de separatisten in het Oosten als terroristen te catalogeren. Omdat het evident is (ook voor Kissinger bv.) dat de Oost West scheiding in Oekraïne groot is en gemakkelijk tot een burgeroorlog kan leiden.

Daarom dat ik niet ben meegegaan in de poging de resultaten van de referendums in het Oosten als fictie te beschrijven. En probeer ik ook niet degenen die onafhankelijkheid van Kiev willen te verwarren met degenen die willen aansluiten bij Rusland. Omdat een grote meerderheid akkoord is met het eerste en een kleine minderheid met het tweede (toch voordat Kiev koos voor haar 'antiterroristische' aanval op het Oosten).

Daarom ga ik ook niet mee met degenen voor wie het nu al zo goed als vaststaat dat Rusland achter het neerhalen van de Maleisische vlucht zit. Aanvankelijk leek me de hypothese van een vergissing door de rebellen de meest waarschijnlijke, maar nadat Kiev haar bizarre conspiracytheorie openbaar maakte ben ik daar niet meer zo zeker van. Nu hou ik het voor mogelijk dat hier de propagandatechniek wordt toegepast "Beschuldig de vijand van dat wat je zelf doet".

En de Krim. Dat is een moeilijker geval naar internationaal recht toe. Maar niet als het om de wil van de bevolking gaat die 60 % Russisch is. En uiteindelijk is de Krim gespaard gebleven van oorlog. Ik ben ook tegen de annexatie door GB van de Malvinas omwille van het internationaal recht (gewelddadige verjaging van de Argentijnen meer dan een eeuw geleden), maar ik ben eveneens tegenstander van de poging van de militaire junta in Argentinië de eilanden manu militari te heroveren. De situatie is hier zo ver gevorderd dat een onderhandelde oplossing en machtsdeling moet gezocht worden. Soms leiden mooie principes tot onnoemelijk leed.

U kan me beschuldigen van anti Amerikaans te zijn en vanuit die positie pro Russisch. Maar ik beschouw mezelf niet zo. Zowat mijn beste vriend hier in Bolivia was trouwens een VS Amerikaan, voordat hij de dood vond een paar jaren terug. En u zal merken als u mijn berichten leest dat ik in tegenstelling tot heel wat zichzelf als ontwikkeld beschouwende Europeanen niet neer kijk op de cultuur van de VS. Maar ik begrijp wel dat ik voor sommigen anti Amerikaans over kan komen. Ik beschouw dat ten dele een gevolg van de onevenwichtige berichtgeving en opvoeding in West Europa mbt de VS. Bekijk het echter vanop afstand en je ziet een land dat bijna continu in oorlogen verwikkeld is sinds haar onafhankelijkheid. Een land dat sinds het einde van de koude oorlog meer dan andere landen op de aarde van haar macht gebruik gemaakt heeft, niet om de mensenrechten te bevorderen op de wereld, maar om een imperium uit te bouwen, meer dan eens juist ten koste van die mensenrechten. En zijn de VS daarom 'slecht'? Nee, zo denk ik niet. Eerder menselijk.

Het is in ieder geval niet gemakkelijk in deze discussie, doordrongen van koude oorlogsgevoelens niet in een of ander kamp gestoken te worden. Ik zie hier processen aan de gang die je ziet bij oorlogen. Ik heb de oorlog in El Salvador meegemaakt. Ik weet enigszins hoe dat gaat. Neutraal bestaat niet voor degene die een kamp gekozen heeft. Of vergelijk het met Bush..."Wie niet met ons is is met de terroristen".

Ik schat niet dat ik u kan overtuigen dat ik hier geen oneerlijke discussie probeer te voeren, aangezien ik Rusland hier eerder als slachtoffer zie dan als grote boeman uit op de verovering van Oekraïne en de rest van Europa. Rusland is hier meer gebaat bij coöperatie m.i.. Is het echter niet zoveel gemakkelijker als Europeaan het officiële westerse 'eenheidsdiscours' over te nemen? Alleen heb ik door lange ervaring buiten Europa geleerd dat Europa op het gebied van media geen lichtend voorbeeld is voor de rest van de wereld. Schiet me dan maar af als ik inderdaad BBC, CNN en RT op hetzelfde niveau plaats qua propaganda. Blijkbaar ben je pro Russisch als je dat doet. Maar zegt dat niet meer over degenen die zo denken dan over mij? Je bekijkt of leest ze best allen, die mediakanalen als om zelf je opinie te vormen mijns inziens. Bestudeer beide kanten via hun eigen kanalen.
Selectief meegaan bedoelt u. De nationaliteit van specifiek iemand staat er overigens los van.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 15:21   #503
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat ik veel lessen te leren heb van iemand die Putin 'de goorste fascist' noemt en ondertussen zwijgt over de nazi-elementen in het regime in Kiev.
In topfuncties dan nog wel.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2014 om 15:46.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 15:42   #504
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik veel lessen te leren heb van iemand die Putin 'de goorste fascist' noemt
Je gaat toch niet ontkennen dat Poetin een gore fascist is?

Citaat:
en ondertussen zwijgt over de nazi-elementen in het regime in Kiev.
Ja, er zitten extreemrechtse figuren in de overgangsregering (maar geen nazi's) en dat is een reden tot bezorgdheid. Maar we moeten de macht van extreemrechts in Oekraïne ook niet overdrijven. Bij de laatste presidentsverkiezingen haalden Svoboda en Pravy Sektor samen nog geen 2% van de stemmen, zowat de slechtste score voor extreemrechts in gans Europa! En wat een contrast met Rusland...

Citaat:
Of die weigert te zien hoe de VS politiek zelfs onder 'vredesduif' Obama veel meer doden veroorzaakt en ondertussen veel minder met 'nationale veiligheid' te maken heeft dan de politiek van Rusland.
Schoolvoorbeeld van 'whataboutism'. Het gaat in dit topic nu eenmaal over de Russische inmenging in Oekraïne, niet over het beleid van Obama.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 16:55   #505
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Mooie post!!

Ookal beweren sommigen dat je kopieert en plakt en een spons bent... pffff
Idd mooie post en die mensen die beweren dat ... zwier ik op mijn negeerlijst zodat ik hun onzin niet hoef te lezen. ^_^
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 16:59   #506
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wat denk je van Indië of van Brazilië samen met een paar andere Zuid-Amerikaanse staten?
Beter is een veelpolige nieuwe wereldconstellatie, waarbij ook de UNO dient vervangen door een wereld'beheersysteem.

Het tijdperk van het streven naar werelddominantie, door een kleine etnische kliek, loopt op haar einde. Maar blijkbaar zijn er nog steeds veel 'monopolisten' die er anders over 'denken'.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 17:02   #507
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je gaat toch niet ontkennen dat Poetin een gore fascist is?
Ik vind eerder onze natte dweil een gore fascist, samen met Barroso en Obama en andere 'Angels of Death'.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 25 september 2014 om 17:02.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 17:02   #508
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je gaat toch niet ontkennen dat Poetin een gore fascist is?
Inderdaad, een fascist in de stijl van Mussolini.
Een erg interessant artikel in De Correspondent daarover:

https://decorrespondent.nl/1618/Na-j...44812-a2ff6f61

Als Europa 1 zware fout heeft gemaakt, is het wel dat ze Rusland en Oekraiene te lang hebben genegeerd en Rusland hebben beschouwd als een 'normaal' land, waarmee bvb. contracten konden worden afgesloten.

Voor die historische flater betalen we nu de prijs.


Citaat:
Van Herpen toont een schema uit zijn vorige boek Putinism Over 'Putinism.'(2013) met tal van kenmerken van, schrik niet, het fascisme, waarop hij het Russische regime in 2000 en 2013 heeft getoetst. Bij veel punten waar toen nog nee stond, staat nu ja.

Zoals: de staat streeft naar een totalitaire controle van de burgerlijke maatschappij. En: er is een ultra-nationalistische ideologie en de droom van nationale wedergeboorte. Verder: de verheerlijking van viriliteit en militaire kracht. 'Dat zie je als hij in zijn blote bast op een paard gaat zitten,' zegt Van Herpen. 'Dat is het Mussolini-model van het fascisme, dat zag je niet in het Duitse fascisme.'

Poetin gold lang als een pragmaticus, een man zonder ideologie. 'Maar hij is nu een anti-westerse tegenideologie aan het maken,' zegt de socioloog. 'Die steunt heel sterk op de orthodoxe kerk. Het Westen is een decadente consumptiemaatschappij. Door het Kremlin wordt zeer agressief een mythische, reactionaire anti-minderhedenfilosofie verkocht. Het heeft pogingen gedaan het begrip van mensenrechten te relativeren in de Raad van Europa en ze afhankelijk te maken van religieuze en traditionele waarden.'

Poetin ziet zichzelf als Vladimir de Eerste. Dat was de man die Rusland in 980 bekeerde tot het orthodoxe christendom en die Kiev en de Krim veroverde
Een cruciaal onderdeel van Poetins ideologie is naar Van Herpens overtuiging de poging 'het verloren imperium' te restaureren. Dat zou het 'diepste geopolitieke doel' van de Russische president zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 17:05   #509
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Zoals: de staat streeft naar een totalitaire controle van de burgerlijke maatschappij. En: er is een ultra-nationalistische ideologie en de droom van nationale wedergeboorte. Verder: de verheerlijking van viriliteit en militaire kracht. 'Dat zie je als hij in zijn blote bast op een paard gaat zitten,' zegt Van Herpen. 'Dat is het Mussolini-model van het fascisme, dat zag je niet in het Duitse fascisme.'

Poetin gold lang als een pragmaticus, een man zonder ideologie. 'Maar hij is nu een anti-westerse tegenideologie aan het maken,' zegt de socioloog. 'Die steunt heel sterk op de orthodoxe kerk. Het Westen is een decadente consumptiemaatschappij. Door het Kremlin wordt zeer agressief een mythische, reactionaire anti-minderhedenfilosofie verkocht. Het heeft pogingen gedaan het begrip van mensenrechten te relativeren in de Raad van Europa en ze afhankelijk te maken van religieuze en traditionele waarden.'

Poetin ziet zichzelf als Vladimir de Eerste. Dat was de man die Rusland in 980 bekeerde tot het orthodoxe christendom en die Kiev en de Krim veroverde
Een cruciaal onderdeel van Poetins ideologie is naar Van Herpens overtuiging de poging 'het verloren imperium' te restaureren. Dat zou het 'diepste geopolitieke doel' van de Russische president zijn.




Klinkt mij veel frisser en aantrekkelijker dan het ziekelijke en akelige creatuur EUSSR waarin we nu opgesloten zitten.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 17:10   #510
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Klinkt mij veel frisser en aantrekkelijker dan het ziekelijke en akelige creatuur EUSSR waarin we nu opgesloten zitten.
Zozo, heb je vandaag al een Homo neergemept en een Jood zijn winkelruit ingeslagen?
Als would be fascist moet je er wel een beetje aan werken he.
Of begin klein en pest een paar tieners.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 18:38   #511
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Selectief meegaan bedoelt u.
?

Citaat:
De nationaliteit van specifiek iemand staat er overigens los van.
Dat hangt er van af hoe men 'anti Amerikanisme' interpreteert. Volgens mij gaat het om een beschuldiging die een racistische component bevat aangezien het impliceert dat men een volk over dezelfde kam scheert niet zozeer om wat ze doen maar om wat ze zijn. Vergelijk het met 'antisemitisme'.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 19:28   #512
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Daarom dat ik niet ben meegegaan in de poging de resultaten van de referendums in het Oosten als fictie te beschrijven.
Alleen al dat zinnetje maakt heel de woordenbrij totaal ongeloofwaardig. Als er immers één ding als een paal boven water staat, dan is het wel het fictioneel karakter van dat zogenaamd referendum.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 20:24   #513
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zozo, heb je vandaag al een Homo neergemept en een Jood zijn winkelruit ingeslagen?
Als would be fascist moet je er wel een beetje aan werken he.
Of begin klein en pest een paar tieners.
De Russische mietjes zullen die 'viriele blote bast' wel kunnen appreciëren denk ik. En de joden, die gooien vandaag hun eigen ruiten in.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 25 september 2014 om 20:24.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 20:26   #514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
De Russische mietjes zullen die 'viriele blote bast' wel kunnen appreciëren denk ik. En de joden, die gooien vandaag hun eigen ruiten in.
Daar zijn we weer met de Joden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 20:43   #515
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zijn we weer met de Joden...
Als het wereldbeeld te complex wordt, tja dan ....
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2014, 22:45   #516
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Kijk! Heden nog geen invasie van de Russen !
Rusland is een voorbeeld van autonomie !
https://www.youtube.com/watch?v=2O7cfBm49YI
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2014, 23:07   #517
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Poetin ziet zichzelf als Vladimir de Eerste. Dat was de man die Rusland in 980 bekeerde tot het orthodoxe christendom en die Kiev en de Krim veroverde
Alleen was Vladimir

- geen Rus, maar een afstammeling van Noorse edelen
- geen bekeerder van Rusland, maar wel van het Land van Roes
- geen veroveraar van de Krim
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2014, 23:31   #518
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos Bekijk bericht
Kijk! Heden nog geen invasie van de Russen !
Dat was dan ook propaganda. Gezien het schramele 'bewijsmateriaal' voor een invasie lijkt me dat vrij evident. Psychologische oorlogsvoering.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 december 2014 om 23:31.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 23:02   #519
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat was dan ook propaganda. Gezien het schramele 'bewijsmateriaal' voor een invasie lijkt me dat vrij evident. Psychologische oorlogsvoering.
Vertel dat dan eens tegen de vele russische moeders wiens zonen gesneuveld zijn in oekraiene of aan de soldaat die een medaille kreeg voor daden, gepleegd "op vakantie in donbas ", dat was.de gangbare uitvlucht toch, nietwaar'?... https://en.informnapalm.org/russian-...medal-courage/

Gelukkig heeft het amerikaanse congres ondertussen de juste beslissing genomen :

http://www.kyivpost.com/content/kyiv...ne-374979.html

Citaat:
These bills say that Ukraine will receive from the U.S. the newest anti-tank and anti-armor weapons, counter-artillery radars, tactical troop-operated surveillance drones, and some communications equipment. These weapons would reinforce the military ​capacity of Ukraine’s troops fighting Russian-backed separatists and Russian regular troops in the east of the country.

“There are authorized to be appropriated to the Secretary of State $100,000,000 for fiscal year 2015, $125,000,000 for fiscal year 2016, and $125,000,000 for fiscal year 2017 to carry out activities under this section,” says the bill 2828 regarding financing of the U.S. military assistance.

The bills also pledges $50 million in cash for Ukraine for energy solutions, promises further sanctions against Russian defense and energy sectors, and expands Russian-language broadcasting in post-Soviet countries to counter Russian propaganda.
Eindelijk krijgen de oekrainers de kans het russische leger met gelijke wapens te bestrijden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 december 2014 om 23:16.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 23:14   #520
Gelukkoos
Burgemeester
 
Geregistreerd: 18 februari 2014
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 536
Standaard

Beide partijen weten dat ze het niet te bond mogen maken.
Zetten de separatisten en Oekraine hun volledig militair potentieel in dan ligt alles ineens tegen de vlakte.
__________________
Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie
Gelukkoos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be