Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2014, 15:54   #181
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat mag dan waar zijn, maar Azië werkt net even iets moeilijker. Je kunt gemakkelijker met je koffertje even naar bijvoorbeeld Liechtenstein rijden dan naar Singapore. Via het vliegtuig moet je door allerlei vervelende scanapparatuur.
Steek een paar diamanten van een paar karaat in je je weet wel van je vrouw en je bent direct met een paar honderduizenden euro de grens over.
Of als je nog minder risico wil slik je ze in, het er uitzoeken nadien is wel wat minder natuurlijk.

Een diamant van 1 karaat zit al rond de 12 000 dollar, eentje van 4 karaat tussen de 30 a 100 000 dollar al naargelang de kwaliteit.

Diamant is een heel goeie manier om veel kapitaal in een kleinne massa te vervoeren. Heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.

Laatst gewijzigd door Dade : 11 april 2014 om 16:01.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2014, 20:30   #182
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Maar uiterst moeilijk verkoopbaar. In feite is het iets minder gecompliceerd dan goud maar als je niet tegen de juiste waarde hebt ingekocht is het meestal een verliespost.
Het is wat de gek er voor geeft. Een F vvsi doet nu niet meer dan 2500 USD/crt.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2014, 19:16   #183
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Dat mag dan waar zijn, maar Azië werkt net even iets moeilijker. Je kunt gemakkelijker met je koffertje even naar bijvoorbeeld Liechtenstein rijden dan naar Singapore. Via het vliegtuig moet je door allerlei vervelende scanapparatuur.
Er zijn veel gemakkelijkere niet traceerbare methodes. Na dat de eerste problemen opdoken enkele jaren terug in Zwitserland en Liechtenstein hebben alle grote accounts reeds hun transfer naar Asie gedaan. Houders van grote fortuinen hebben trouwens reeds lang de Zwiterse en Singapourese nationaliteit.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:16   #184
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Als ik een hardwerkende burger ben en ik bepaal een democratisch vastgesteld gedeelte van mijn inkomen aan taks, en mijn buurman is een even hardwerkende burger die eenzelfde inkomen heeft als ik, maar hij bedient zich van oncontroleerbare constructies om de vastgestelde belasting te ontduiken, dan vind ik dat problematisch. De aanleg en onderhoud van wegen, de politieagenten, de school van mijn kinderen zullen toch betaald moeten worden. De kosten verminderen niet door minder belasting te betalen. Ik moet dus relatief meer taks betalen dan mijn buurman. Dan beschouw ik dat gewoon als diefstal van mijn centen.

En gelooft u nu werkelijk dat uw belastingen omlaag gaan gaan als de overheid meer bij uw buurman gaat halen?

De realiteit is dat de overheid dat geld van uw buurman simpelweg ook gaat uitgeven zonder uw belastingen te doen dalen.. En hoogstwaarschijnlijk zal het uitgedeeld worden zoals gewoonlijk, ie ten dienste van de belangen van de politieke partijen of de grote lobby's.

Kan u mij eens wat voorbeelden geven van hoe de belastingen ooit gedaald zijn voor burger 1 nadat de overheid succesvol meer ging halen bij burger 2?

U valt gewoon in de klassieke val waarin u denkt dat de overheid een wettelijke manier is om uw medeburger te plunderen ten eigen voordeel.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2014, 22:40   #185
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En gelooft u nu werkelijk dat uw belastingen omlaag gaan gaan als de overheid meer bij uw buurman gaat halen?

De realiteit is dat de overheid dat geld van uw buurman simpelweg ook gaat uitgeven zonder uw belastingen te doen dalen.. En hoogstwaarschijnlijk zal het uitgedeeld worden zoals gewoonlijk, ie ten dienste van de belangen van de politieke partijen of de grote lobby's.

Kan u mij eens wat voorbeelden geven van hoe de belastingen ooit gedaald zijn voor burger 1 nadat de overheid succesvol meer ging halen bij burger 2?

U valt gewoon in de klassieke val waarin u denkt dat de overheid een wettelijke manier is om uw medeburger te plunderen ten eigen voordeel.
Ja, ik geloof dat er niet-corrupte politici bestaan. Je zult weliswaar goed moeten zoeken, maar dat geldt bij ieder product/dienst dat goede waar voor z'n geld levert.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 14 april 2014 om 22:40.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 20:56   #186
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ja, ik geloof dat er niet-corrupte politici bestaan. Je zult weliswaar goed moeten zoeken, maar dat geldt bij ieder product/dienst dat goede waar voor z'n geld levert.
Dat is bezwaarlijk een antwoord op mijn vraag. Ik denk ook dat er niet corrupte politici bestaan maar je moet ze met een vergrootglas gaan zoeken en ze zijn met veel te weinig om de dienst uit te maken.

De vraag was: kan u mij eens voorbeelden geven van hoe door de belasting voor X omhoog te trekken die voor Y naar beneden is gegaan? Of is de werkelijkheid simpelweg dat elke extra belastinginkomst simpelweg tot hogere uitgaven leidt door de overheid.

Uw vergelijking met producten en diensten loopt overigens compleet mank want daar speelt nog wel het concurrentieprincipe, iets wat al veel moeilijker is tussen landen (Het is heel wat moeilijker om van land te veranderen dan van leverancier van diensten of producten en mensen zoals u willen het kleine beetje concurrentie dat er op dat vlak nog bestaat liefst helemaal zien verdwijnen... )
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2014, 18:32   #187
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Weer eens een berichtje in het kader van 'Liechtenstein'.

Citaat:
Aan het bankgeheim binnen de Europese Unie komt in 2017 definitief een einde. En ook het fiscale speelveld voor multinationals wordt aangescherpt.

Dat kwamen de ministers van Financiën van de Europese Unie dinsdag overeen.

De Europese Unie maakt het moeilijker voor multinationals om belastingen te ontwijken.
Bron: http://www.z24.nl/geld/eu-ministers-...npakken-520870

Het is toch wel snel* gegaan. Het eerste bericht plaatste ik op 22 feb.2008. Na 9 jaar al, sinds de problemen met Liechtenstein, komt er een einde aan het bankgeheim.

*snel in de relatieve zin van die van de Europese bureaucratie
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 21:48   #188
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Toch nog maar es een berichtje geplaatst.

Panama (bekend van de Panama papers).

Nog meer evidentie dat belastingontwijking en -ontduiking ons simpele belastingbetalers giga veel kost.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2016, 22:15   #189
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Toch nog maar es een berichtje geplaatst.

Panama (bekend van de Panama papers).

Nog meer evidentie dat belastingontwijking en -ontduiking ons simpele belastingbetalers giga veel kost.
Point being?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 12:01   #190
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Concrete resultaten worden zichtbaar:
Citaat:
De Europese Commissie heeft uitleg gevraagd aan Nederland, Ierland en Luxemburg over de belastingovereenkomsten met grote multinationals als Starbucks en Apple. Dat schrijft de Britse zakenkrant de Financial Times vandaag op basis van bronnen die het verzoek hebben ingezien.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/12/...ultinationals/
Apple moet tot 13 miljard euro terugbetalen
30 aug 2016
De Commissie legt een boete op.
Apple moet 13 miljard euro terugbetalen aan Apple wegens onterecht toegekende voordelen.
Het enige wat Ierland weet te melden is dat de Ierse regering in beroep zal gaan.
Dat is het niveau waarop we vandaag zitten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 14:16   #191
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.267
Standaard

Correctie:
Apple moet tot 13 miljard euro terugbetalen
30 aug 2016
De Commissie legt een boete op.
Apple moet 13 miljard euro terugbetalen aan Ierland [aan de Ierse fiscus] wegens onterecht toegekende voordelen.
Het enige wat Ierland weet te melden is dat de Ierse regering in beroep zal gaan.
Dat is het niveau waarop we vandaag zitten.
Het Europese volk, de eurozone, wordt opgelicht door een combine tussen de Ierse regering en Apple. En de sukkelaars van de Ierse regering vinden nog dat ze in beroep moeten gaan ook.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be