Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet het VK de EU buitengeschopt worden?
Ja en wel definitief, die angelsaksen zijn nooit echt solidair geweest aan de gedachte van de EU 5 27,78%
Ja, al was het maar voor het experiment: doet een groot Europees land het beter zonder EU-lidmaatschap? 5 27,78%
Nee, we hebben nog wel iets aan hun kritiek en lidmaatschap 8 44,44%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2014, 09:37   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Moet Groot-Britannië uit de EU?

De Britten spelen al decennia de lastige jongen in de EU klas. Soms hebben ze gelijk, soms zijn het gewoon onnozele Britten, dat wil zeggen bizarre eilandbewoners die niet kunnen koken en niks bijdragen aan de voortgang van de mensheid en vooral onder de knoet liggen van het zoveel succesrijker Amerika.

De bizarre eilandbewoner David Cameron kwam gisteren een infantiel ultimatum stellen aan de EU, in een speech die de fundamenten van het lidmaatschap ondermijnt.

Vindt u dat de Britten te ver gaan? Moeten ze deze keer echt tegen hun varkensroze konten geschopt worden zodat ze eens en vooraltijd uit de EU verdwijnen? Aan u de vraag.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 09:49   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Ik zou hen ook liever zien blijven...

Het "genoegzame" Brussel heeft nog wel wat schoppen onder hun kl*ten nodig,en eerlijk gezegd zouden, de "eilandbewoners" mij heel erg teleurstellen moesten ze niet regelmatig zo heerlijk "averechts" zijn.....
Ze hebben ook veel gelijk ,we moeten daar tegen kunnen en er op reageren...

Ze hebben bijvoorbeeld tenminste de ballen gehad om niet in de EURO te stappen en dat ook niet te voorzien.

Het blijft verbazing wekken hoe de munt van een betrekkelijk kleine eilandnatie een bovengewicht waarde blijft hebben ,zelfs vergeleken met dollars,euros etc.....Dit geeft Londen ook wonderbaarlijk veel zeggenschap op de internationale economische scene!

Laatst gewijzigd door kelt : 30 november 2014 om 09:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 10:46   #3
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Britten spelen al decennia de lastige jongen in de EU klas. Soms hebben ze gelijk, soms zijn het gewoon onnozele Britten, dat wil zeggen bizarre eilandbewoners die niet kunnen koken en niks bijdragen aan de voortgang van de mensheid en vooral onder de knoet liggen van het zoveel succesrijker Amerika.

De bizarre eilandbewoner David Cameron kwam gisteren een infantiel ultimatum stellen aan de EU, in een speech die de fundamenten van het lidmaatschap ondermijnt.

Vindt u dat de Britten te ver gaan? Moeten ze deze keer echt tegen hun varkensroze konten geschopt worden zodat ze eens en vooraltijd uit de EU verdwijnen? Aan u de vraag.
Niks moet.

Het is aan hun om te beslissen over hun teloorgang.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 10:55   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Het VK zal blijven indien ze zo wensen, geen punt. Maar de huidige EU moet inderdaad weg.

Dat zal echter wat meer moeite en moed kosten dan de creatie van de Euro.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 30 november 2014 om 10:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 10:57   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Niks moet.

Het is aan hun om te beslissen over hun teloorgang.
Inderdaad. Het is aan de Britten om daar zelf over te beslissen. Omdat het in het belang van beide is dat ze er bij blijven, hoop ik dat ze blijven. Van de andere kant is alle ratio in de Britse politiek zoek, en zijn ze ook het pad opgegaan van de EU vanalles te verwijten wat ze eigenlijk zichzelf aandoen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 11:01   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Niks moet.

Het is aan hun om te beslissen over hun teloorgang.
@Sjaax, hoe U deze teloorgaande EU nog steeds op zulke wijze kan verdedigen is me een raadsel, het ruikt verdomd hard naar cognitieve dissonantie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 11:03   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad. Het is aan de Britten om daar zelf over te beslissen. Omdat het in het belang van beide is dat ze er bij blijven, hoop ik dat ze blijven. Van de andere kant is alle ratio in de Britse politiek zoek, en zijn ze ook het pad opgegaan van de EU vanalles te verwijten wat ze eigenlijk zichzelf aandoen.
Prachtig, nog een 'zoeke' eurofiel.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 11:07   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Het wordt hoog tijd dat GB nu eindelijk eens zelf kiest of ze helemaal in of helemaal uit de EU willen. Er is geen middenweg.
Het "Europa a la carte" van Thatcher heeft echt wel zijn tijd gehad.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 11:12   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Prachtig, nog een 'zoeke' eurofiel.
Luister, ik ben niet zo'n emotionele eurofiel. Het is gewoon common sense om in deze tijd dergelijke samenwerking te hebben. Maar met een grote lidstaat die voortdurend zelf twijfelt of ze er bij willen is het onmogelijk werken.

Laatst gewijzigd door dalibor : 30 november 2014 om 11:19.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 11:23   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Luister, ik ben niet zo'n emotionele eurofiel. Het is gewoon common sense om in deze tijd dergelijke samenwerking te hebben.
Akkoord, daarom heb ook ik voor optie 3 gekozen. Toch klinkt @dalibor me een emotionele eurofiel, maar dat is heden uiteraard van generlei belang.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 12:02   #11
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Luister, ik ben niet zo'n emotionele eurofiel. Het is gewoon common sense om in deze tijd dergelijke samenwerking te hebben. Maar met een grote lidstaat die voortdurend zelf twijfelt of ze er bij willen is het onmogelijk werken.
Ik zie mezelf evenmin als een emotionele eurofiel. Maar wel iemand die common sense bezit.

In de acht jaardat ik hier berichten plaats, ben ik vaak heel kritisch over de EU en de eurozone geweest. De EU moet nodig veranderen, democratischer worden. Maar gebrek aan Europese samenwerking is een garantie voor een status van vazalstaat van grote mogendheden. (De Oost-Europese landen zullen waarschijnlijk bij uiteenvallen van de EU weer terug onder de hoede van Rusland gaan.)
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 12:43   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Het enige dat ik van het VK verlang is een duidelijke keuze.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 15:27   #13
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
In de acht jaardat ik hier berichten plaats, ben ik vaak heel kritisch over de EU en de eurozone geweest. De EU moet nodig veranderen, democratischer worden. Maar gebrek aan Europese samenwerking is een garantie voor een status van vazalstaat van grote mogendheden. (De Oost-Europese landen zullen waarschijnlijk bij uiteenvallen van de EU weer terug onder de hoede van Rusland gaan.)
Ben ik dwaas om deze verandering te bepleiten? Waarschijnlijk wel in de ogen van veel anderen. Maar ik ben niet alleen, daarom een citaat:
Citaat:
From Machiavelli's The Prince, which was the common thread of his arguments: “And it ought to be remembered- he writes - that there is nothing more difficult to take in hand, more perilous to conduct, or more uncertain in its success, than to take the lead in the introduction of a new order of things. Because the innovator has for enemies all those who have done well under the old conditions, and lukewarm defenders in those who may do well under the new.”
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 16:53   #14
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De Britten spelen al decennia de lastige jongen in de EU klas. Soms hebben ze gelijk, soms zijn het gewoon onnozele Britten, dat wil zeggen bizarre eilandbewoners die niet kunnen koken en niks bijdragen aan de voortgang van de mensheid en vooral onder de knoet liggen van het zoveel succesrijker Amerika.

De bizarre eilandbewoner David Cameron kwam gisteren een infantiel ultimatum stellen aan de EU, in een speech die de fundamenten van het lidmaatschap ondermijnt.

Vindt u dat de Britten te ver gaan? Moeten ze deze keer echt tegen hun varkensroze konten geschopt worden zodat ze eens en vooraltijd uit de EU verdwijnen? Aan u de vraag.
(Ik denk dat het er VEEL beter wonen & leven is dan in België ) daar hebben ze temminste elektriciteit , en zijn ze zo kinderachtig niet ...meer werelds gericht..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 19:07   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou hen ook liever zien blijven...

Het "genoegzame" Brussel heeft nog wel wat schoppen onder hun kl*ten nodig,en eerlijk gezegd zouden, de "eilandbewoners" mij heel erg teleurstellen moesten ze niet regelmatig zo heerlijk "averechts" zijn.....
Ze hebben ook veel gelijk ,we moeten daar tegen kunnen en er op reageren...

Ze hebben bijvoorbeeld tenminste de ballen gehad om niet in de EURO te stappen en dat ook niet te voorzien.

Het blijft verbazing wekken hoe de munt van een betrekkelijk kleine eilandnatie een bovengewicht waarde blijft hebben ,zelfs vergeleken met dollars,euros etc.....Dit geeft Londen ook wonderbaarlijk veel zeggenschap op de internationale economische scene!
De Britse eilanden verhouden zich tot Europa als Japan zich verhoudt tot China. Het is een (bijna) constante in hun politiek om het Europese vasteland systematisch te verzwakken.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 30 november 2014 om 19:08.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2014, 19:50   #16
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Beter er uit misschien. Dat geeft net iets meer mogelijkheden van de rest van Eruopa om geen vazalstaten van de VS te zijn dan met het VS bruggehoofd in de EU. Het is ergens wel jammer omwille van de culturele gelijkenissen. Maar treuren over de uitstap van GB lijkt me niet nodig. Kunnen we misschien ineens olie in Euro beginnen verhandelen als we dan toch van The city verlost zijn.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 10:04   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

optie 2. (optie 1 is ook ok maar minder diplomatisch naar voren gebracht).

Voordeel: britten buiten en de rest in de EU dwingen om tegen hun eigen klokkenspel te trappen tot het eens iets positiefs oplevert voor de (E.) gemeenschap.
Om het ietwat culinair te stellen:
Als we er dan toch buiten gaan zetten: er zijn nog een flink aantal anderen om eruit te knikkeren. Begin maar met Roemenie & Bulgarije als starters, na de Gin-Tonic's uit de UK.
Nadien als hoofdgerecht de rest van de goulash uit O.Europa.
Persoonlijk hoef ik geen dessert ...tenminste als de Polen minder gaan zuipen op W. Europese wegen.
(Oh, en de Euro mag blijven maar ze mogen wat beter de achtergronden checken alvorens leden te laten toetreden.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 10:45   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Inderdaad. Het is aan de Britten om daar zelf over te beslissen. Omdat het in het belang van beide is dat ze er bij blijven, hoop ik dat ze blijven. Van de andere kant is alle ratio in de Britse politiek zoek, en zijn ze ook het pad opgegaan van de EU vanalles te verwijten wat ze eigenlijk zichzelf aandoen.
Ha ha. Als ze gewoon al hun grenzen sluiten voor de kansloze immigratie vanuit zandbaklanden , dan zijn ze al winnaar., dan staan er hier in plaats van jaarlijks 50.000 er jaarlijks 100.000 aan de deur.
Hoelang gaat het dan duren vooraleer we dan totaal failliet zijn , denk je ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2014, 18:04   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ha ha. Als ze gewoon al hun grenzen sluiten voor de kansloze immigratie vanuit zandbaklanden , dan zijn ze al winnaar., dan staan er hier in plaats van jaarlijks 50.000 er jaarlijks 100.000 aan de deur.
Hoelang gaat het dan duren vooraleer we dan totaal failliet zijn , denk je ?

Laat dat nu gedeeltelijk hun eigen schuld zijn.

maar niettemin,inderdaad,de grezen van de Eu zouden inderdaad de grenzen moeten zijn.Momenteel is Duitsland de grote aantrekkingspool voor migranten,de meesten niet speciaal gewild of gevraagd.....

Dit ongelofelijke politiek-oncorrecte vraagstuk zal eens serieus aangepakt moeten worden door het EP zowel als door de commissie Juncker(kijk,DAT is nu eens een job voor de EU-barakken zie!)..


Het feitelijk bevorderen van vormen van slavernij,lage lonen jobs,prostitutie,kinderhandel,extremisme,huisjesme lkerij,drughandel,etnische- en godsdienstige spanningen,overbevolking en het geleidelijk uithollen van democratie etc..lijkt me nochtans niet "poco" te zijn....Dit is niet meer van "om de lieve vrede".

Verschillende Europese landen zijn nu al in de belachelijke situatie dat ze hun eigen landgenoten,weliswaar afkomstig uit de immigratie,in hun landen van afkomst zijn gaan bombarderen...

...ik bedoel maar,zelfs de zwartste Vlaams-Blok advertentie van 25 jaar geleden had DAT niet durven voorspellen.....maar onze "poco"s doen het toch maar......

UKIP wrijft het steeds succesvoller in de neus van zowel de conservatieven als Labour.....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 december 2014 om 18:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2014, 16:05   #20
De Europeaan
Burger
 
De Europeaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2014
Locatie: Europa
Berichten: 188
Standaard

Het zou voor alle partijen beter zijn als het VK in de EU bleef. Soms hebben ze ook terechte punten om aan te brengen en ze blijven een wereldmacht.

Vervelend blijft vooral dat ze vaak de USA te blind volgen. Dat kan je bijvoorbeeld makkelijk zien aan hun standpunt om Turkije toch nog de EU binnen te loodsen. Zij zijn ondertussen nog de enige sterke voorstander hiervan.

Het VK en de USA willen namelijk maar al te graag het gebruik van hun militaire installaties.

In dat opzicht moet ik stellen dat als er de keuze is tussen een EU inclusief VK én Turkije of een EU zonder VK én Turkije, dan is de keuze snel gemaakt. Optie 2 graag!
__________________
Illegaal Schijnheilig Laaghartig Arrogant Marginaal
De Europeaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be