Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 februari 2017, 11:11   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard Israel weigert mensenrechtenorganisatie toegang.

http://www.demorgen.be/buitenland/is...atch-bdbd53e9/

Citaat:
Israël weigert een visum te verlenen aan een onderzoeker van Human Rights Watch. De mensenrechtenorganisatie reageert verbolgen en stelt Israël gelijk aan staten als Noord-Korea. Dat schrijft The Guardian.
Bibi Nethanahahhu doet een Trumpke.

Als antwoord zegt Human Rights Watch dat

http://nos.nl/artikel/2159763-israel...hts-watch.html

Citaat:
"Door onze organisatie weg te zetten als propagandakanaal plaatst Israël zich in hetzelfde rijtje als Noord-Korea, Iran en Sudan"
Geen vervelende pottekijkers in Israel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2017, 18:27   #2
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

jup, ze hebben echt niets te verbergen.

de etnische zuivering gaat voort van Palestina
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2017, 18:34   #3
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
jup, ze hebben echt niets te verbergen.

de etnische zuivering gaat voort van Palestina
Hoe zou het inmiddels zijn met het kleine miljoen joden dat na 1948 uit de omliggende Arabische staten werd weggejaagd?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 05:18   #4
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
jup, ze hebben echt niets te verbergen.

de etnische zuivering gaat voort van Palestina
Die 'zuivering' lijkt dan toch niet zo succesvol geweest. Van ca. een half miljoen 'Palestijnen' in 1948 staan er volgens de UNRWA vandaag ca. 5 miljoen vluchtelingen geregistreerd. Volgens Abbas zelfs zes miljoen. Kortom: die zogeheten 'zuivering' is een zoveelste hoax enkel bedoeld om meer westerse duiten binnen te halen. En toegegeven, met succes. Alleen naieve westerlingen trappen in die onzin natuurlijk.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:39   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe zou het inmiddels zijn met het kleine miljoen joden dat na 1948 uit de omliggende Arabische staten werd weggejaagd?
Interessante vraag die hier nog nooit werd gesteld.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:49   #6
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe zou het inmiddels zijn met het kleine miljoen joden dat na 1948 uit de omliggende Arabische staten werd weggejaagd?
Wil je zeggen dat het zij zijn die nu, uit wraak(?), Palestina aan het uitzuiveren zijn van zijn oorspronkelijke bevolking???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:54   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Die 'zuivering' lijkt dan toch niet zo succesvol geweest. Van ca. een half miljoen 'Palestijnen' in 1948 staan er volgens de UNRWA vandaag ca. 5 miljoen vluchtelingen geregistreerd. Volgens Abbas zelfs zes miljoen. Kortom: die zogeheten 'zuivering' is een zoveelste hoax enkel bedoeld om meer westerse duiten binnen te halen. En toegegeven, met succes. Alleen naieve westerlingen trappen in die onzin natuurlijk.
Gezien de door Allah 'gedwongen' geboortens in Islamlanden lijk mij dat minder uitzonderlijk dan hier wordt voorgeschoteld...
Maar het is niet omdat er Islamgezwendel is dat Jodengezwendel wel toegelaten zou zijn...
De vraag is dan wie zwendelt het meeste en wie lokt het uit???
In ieder geval is jouw opmerking geen verschoning voor het onrecht dat de Joodse staat de 'natives' van 'haar' staat aandoet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 08:58   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wil je zeggen dat het zij zijn die nu, uit wraak(?), Palestina aan het uitzuiveren zijn van zijn oorspronkelijke bevolking???
Welk Palestina? Dat is toch geen land? Misschien bedoel je de 'Palestijnen' in Syrië?

Wist jij dat er al 5.073 Syrische Palestijnen gedood, vermist of gevangen zijn? Nee natuurlijk niet. Er was dan ook geen Jood of Israëliër in de buurt en dan heeft het geen nieuwswaarde. Wie geeft er tenslotte om het leven van een Palestijn? Zeker geen enkele Arabier.

Volgens cijfers van de Action Group for Palestinians of Syria zijn er tussen 15 maart 2011 en 6 maart 2016 tijdens de Syrische burgeroorlog 3.730 Palestijnen gedood, waarvan 3.180 burgers, het merendeel uit Yarmoek, het grootste Palestijnse 'vluchtelingenkamp' dat nabij Damascus ligt.

Daarnaast worden nog eens 282 Palestijnen vermist en werden 1.061 Palestijnen gevangen genomen die voor het merendeel werden opgesloten in gevangenissen van het Syrische regime van Assad.

In het genoemde totaal van 5.073 zijn ook inbegrepen de meer dan 550 Palestijnse militieleden die werden gedood toen ze actief deelnamen aan de gevechten. Verschillende Palestijnse terreurfacties vechten aan de zijde van Hezbollah en het Syrische leger van president Bashar al-Assad.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:07   #9
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gezien de door Allah 'gedwongen' geboortens in Islamlanden lijk mij dat minder uitzonderlijk dan hier wordt voorgeschoteld...
Maar het is niet omdat er Islamgezwendel is dat Jodengezwendel wel toegelaten zou zijn...
De vraag is dan wie zwendelt het meeste en wie lokt het uit???
In ieder geval is jouw opmerking geen verschoning voor het onrecht dat de Joodse staat de 'natives' van 'haar' staat aandoet...
Er leven meer dan 1 miljard moslims in de islamlanden en zes miljoen Joden in Israël. Vanwaar die disproportionele aandacht voor 0,6 procent 'zwendelaars' in het M-O (+ N-Afrika, Azië enz.) in verhouding tot 99,4 procent moslims? Als je dan per se problemen wil oplossen in het M-O zou je dan niet moeten beginnen bij het grootste?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:10   #10
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Welk Palestina? Dat is toch geen land? Misschien bedoel je de 'Palestijnen' in Syrië?

Wist jij dat er al 5.073 Syrische Palestijnen gedood, vermist of gevangen zijn? Nee natuurlijk niet. Er was dan ook geen Jood of Israëliër in de buurt en dan heeft het geen nieuwswaarde. Wie geeft er tenslotte om het leven van een Palestijn? Zeker geen enkele Arabier.

Volgens cijfers van de Action Group for Palestinians of Syria zijn er tussen 15 maart 2011 en 6 maart 2016 tijdens de Syrische burgeroorlog 3.730 Palestijnen gedood, waarvan 3.180 burgers, het merendeel uit Yarmoek, het grootste Palestijnse 'vluchtelingenkamp' dat nabij Damascus ligt.

Daarnaast worden nog eens 282 Palestijnen vermist en werden 1.061 Palestijnen gevangen genomen die voor het merendeel werden opgesloten in gevangenissen van het Syrische regime van Assad.

In het genoemde totaal van 5.073 zijn ook inbegrepen de meer dan 550 Palestijnse militieleden die werden gedood toen ze actief deelnamen aan de gevechten. Verschillende Palestijnse terreurfacties vechten aan de zijde van Hezbollah en het Syrische leger van president Bashar al-Assad.
Roep je nu op om ons te ontdoen van alle Arabische landen???
Wanneer ga je door hebben dat de fouten van de Moslimlanden Israël niet verschonen...???
En weet maar dat ik niet voor de moslimkultuur ben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 09:19   #11
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Roep je nu op om ons te ontdoen van alle Arabische landen???
Wanneer ga je door hebben dat de fouten van de Moslimlanden Israël niet verschonen...???
En weet maar dat ik niet voor de moslimkultuur ben...
Onzin natuurlijk. Ik bedoel dat dit Israëlisch-Palestijnse conflictje dermate miniscuul is in vergelijking met wat er bv. in Jemen en Syrië gebeurt maar waar nauwelijks ogf geen belangstelling voor bestaat.

Het heeft geduurd tot de zomer van 2015 en de grote migratiestroom die volgde naar Europa vooraleer de Syrische burgeroorlog het nieuws haalde. Toen was die oorlog al meer dan vier jara bezig en waren er al honderdduizenden doden.

Als een Israëlische soldaat een paar Palestijnse terroristen neerknalt staat de wereld dagenlang op zijn kop en regent het VN resoluties. Hoeveel resoluties denk je dat er geweest zijn in de VN om bv. de oorlog in Syrië te stoppen?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:11   #12
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Zich aan de mensenrechten houden, dat is eigenlijk vooral een verplichting voor de goj.
Zeker m.b.t. vluchtelingen enzo...
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 10:43   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zich aan de mensenrechten houden, dat is eigenlijk vooral een verplichting voor de goj.
Zeker m.b.t. vluchtelingen enzo...
Palestijnen zijn geen vluchtelingen. Hou daar nu toch eens over op. Als ze daar bv. de echte vluchtelingen van 1948 zouden uitpikken blijven er misschien nog 20.000 over. Die wil ik desnoods zélf wel in huis pakken als dat het probleem zou oplossen.

Maar de kwestie van de vluchtelingen is niet het probleem. Het echte obstakel dat vrede in de weg staat is het feit dat de Palestijnen Israël van de kaart willen vagen en de Joden in zee willen verzuipen. Hamas zegt dat openlijk en brutaal en Abbas op de West Bank spreekt altijd ven fases: eerst dit, dan dat en ten lange leste Israël weg.

Wie dat wil zal eerst het IDF moeten verslaan en dat hebben er al veel geprobeerd de afgelopen 70 jaren en allen hebben ze gefaald. Israël bestaat en gaat nooit meer weg, tenzij Iran er ooit een atoombom oip gooit.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:16   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Ja zeg, jongens en meisjes,

mochten afgevaardigden van zo'n zeverorganisatie aan mijn deur aanbellen met de vraag om vijf minuutjes binnen te mogen om er te discuteren over één van hun dada's, ik zou ze ook met hun klikken en klakken verjagen van mijn opritteke, en nog wat verder als ik slecht gezind mocht zijn.

Israël zal denken dat ze voorlopig nog wel wat andere zorgen heeft, dan die gasten nog wat in de pot te komen laten roeren zeker.

Iets anders zou zijn mocht Israël weigeren om een delegatie van de Verenigde Naties te ontvangen ...

Stelt zich de vraag of Vlaanderen zou mogen toelaten dat Erdogan in Genk de Vlaams-Turkse aanhangers wat komt opjutten ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:31   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe zou het inmiddels zijn met het kleine miljoen joden dat na 1948 uit de omliggende Arabische staten werd weggejaagd?
Definieer klein miljoen.
P.S. : 't Steekt niet op honderd meer om minder kloten hoor.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 12:43   #16
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja zeg, jongens en meisjes,

mochten afgevaardigden van zo'n zeverorganisatie aan mijn deur aanbellen met de vraag om vijf minuutjes binnen te mogen om er te discuteren over één van hun dada's, ik zou ze ook met hun klikken en klakken verjagen van mijn opritteke, en nog wat verder als ik slecht gezind mocht zijn.

Israël zal denken dat ze voorlopig nog wel wat andere zorgen heeft, dan die gasten nog wat in de pot te komen laten roeren zeker.

Iets anders zou zijn mocht Israël weigeren om een delegatie van de Verenigde Naties te ontvangen ...

Stelt zich de vraag of Vlaanderen zou mogen toelaten dat Erdogan in Genk de Vlaams-Turkse aanhangers wat komt opjutten ...
Ge bedoelt dat, in een vorig leven, de Vlaemsche burger maar lijdzaam den Duitse bezetter moest gehoorzamen?

Ow je eigen beeldspraak te gebruiken: teelballen redenering van de Schoof zijn kloten. Mij Gedacht.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:08   #17
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge bedoelt dat, in een vorig leven, de Vlaemsche burger maar lijdzaam den Duitse bezetter moest gehoorzamen?
Tienduizenden Vlamingen collaboreerden enthousiast met den Duits en niet alleen om aan het Oostfront te vechten, maar om hen hier ten velde te helpen om Joden, verzetsstrijders, homo's enz. te helpen vangen en naar de kampen te sturen. In die tijd bestonden er nog geen ngo's. En moesten ze bestaan hebben, zaten zij nu ook te rotten in de nazikampen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:12   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Onzin natuurlijk. Ik bedoel dat dit Israëlisch-Palestijnse conflictje dermate miniscuul is in vergelijking met wat er bv. in Jemen en Syrië gebeurt maar waar nauwelijks ogf geen belangstelling voor bestaat.

Het heeft geduurd tot de zomer van 2015 en de grote migratiestroom die volgde naar Europa vooraleer de Syrische burgeroorlog het nieuws haalde. Toen was die oorlog al meer dan vier jara bezig en waren er al honderdduizenden doden.

Als een Israëlische soldaat een paar Palestijnse terroristen neerknalt staat de wereld dagenlang op zijn kop en regent het VN resoluties. Hoeveel resoluties denk je dat er geweest zijn in de VN om bv. de oorlog in Syrië te stoppen?
Luister, doen alsof het westen er voor niets tussen zit in al dat inter-arabisch geweld is wel compleet naast de waarheid ook...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:12   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Definieer klein miljoen.
P.S. : 't Steekt niet op honderd meer om minder kloten hoor.
Ca. 750.000 waarvan ruim tweederden naar Israël is getrokken en de rest naar Europa, de VS, Canada enz. Aanzienlijk meer Joodse vluchtelingen dan Arabische dus. Israël heeft nooit hulp gekregen om die Joods-Arabische vluchtelingen te helpen opvangen in tegenstelling tot de Arabische die tot op vandaag hulp en geld ontvangen van de ene generatie op de andere. De VN heeft namelijk hun vluchtelingenstatus erfbaar gemaakt en wordt doorgegeven van vader op zoon tot in der eeuwigheid.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2017, 13:14   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Tienduizenden Vlamingen collaboreerden enthousiast met den Duits en niet alleen om aan het Oostfront te vechten, maar om hen hier ten velde te helpen om Joden, verzetsstrijders, homo's enz. te helpen vangen en naar de kampen te sturen. In die tijd bestonden er nog geen ngo's. En moesten ze bestaan hebben, zaten zij nu ook te rotten in de nazikampen.
Oh ja, het zijn de Vlamingen die de Duitsers opgehitst hebben en dus verantwoordelijk voor alle leed de Joden aangedaan...
Jij gelooft ook nog de franstalige anti-Vlaamse racistische praatjes...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be