Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 april 2017, 09:47   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard De uitgeperste zak-oorlog

In het artikel in de link wordt uitgelegd hoe een Amerikaanse firma 3 jaar en talloze prototypes gebruikt heeft om een machine,de "Juicero" te bekomen waarmee......spannend...spannend.....een zak gemalen groenten en fruit uitgeperst kan worden in een glas ......

https://arstechnica.com/tech-policy/...-infringement/

En nu,nu ze eigenlijk nog op zoek zijn om die dingen te fabriceren (in China vermoed ik ) en dan aan "foodies" te verkopen voor vele honderden dollars per stuk moeten ze ontdekken dat een Chinese fabrikant al helemaal klaar is en zeer gelijkende machines (om zakken groentensmurrie uit te persen in een glas) op de markt zet,en meteen een LAGE prijs zet....

Weeral werk voor een rechtbank om een patent-overschrijding te behandelen...


Pijnlijk is ook dat journalisten al lang gedemonstreerd hebben dat je geen machine nodig hebt om zakken met groentensmurrie in een glas uit te
duwen.......

Belachelijke affaire eigenlijk,lijkt een beetje op de "koffiepatroon" oorlogen van een tijdje geleden.Jammer dat overheidsambtenaren (het gerecht) zich met die zever moeten bezig houden.....

Speciaal ook omdat patenten blijkbaar niet KONKREET meer moeten zijn maar in zeer algemene termen zwoat gans de markt mogen "afschermen"....

Gelukkig eigenlijk dat de Chinese industrie zich daar geen reet van aantrekt.....

Als Westerse consumenten zakken groentensmurrie willen uit-duwen met een machine,dan krijgen ze die machine....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2017 om 09:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 12:11   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Amerikanen zijn in dit soort zaken echt achterlijk. Telkens als ik daar op reis ben (zaken of privé) lig ik plat van het lachen als ik zie wat voor brol die mannen allemaal (ver)kopen via tv of allerhande catalogen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 12:20   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Amerikanen zijn in dit soort zaken echt achterlijk. Telkens als ik daar op reis ben (zaken of privé) lig ik plat van het lachen als ik zie wat voor brol die mannen allemaal (ver)kopen via tv of allerhande catalogen.
Hier al eens voorbij shopping-tv gezapt? Al eens in winkels als Action en Blokker geweest? Eens doorgeklikt op internet ads ala "Politiediensten haten dit product. Hoe lang blijft dit nog legaal? Koop snel!" Brol zei u? Een Amerikaanse aangelegenheid?
Dream on!
(Met bv deze dreamcatcher!)
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2017, 12:42   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier al eens voorbij shopping-tv gezapt? Al eens in winkels als Action en Blokker geweest? Eens doorgeklikt op internet ads ala "Politiediensten haten dit product. Hoe lang blijft dit nog legaal? Koop snel!" Brol zei u? Een Amerikaanse aangelegenheid?
Dream on!
(Met bv deze dreamcatcher!)
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 06:57   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Juicero,de firma die de ultimatieve machine in de markt zet om zakken met gemalen groenten uit te persen bestaat NOG STEEDS

https://arstechnica.com/gadgets/2017...ser-below-200/

Alhoewel ze al wat personeel hebben moeten doen afvloeien en hun gesofistikeerd uitpersapparaat (een engineering hoogstandje naar verluid) nu tegen een minder "afpers" prijs van "slechts" 200 dollar vermarkt wordt....


Immens voordeel van dit apparaat is ook dat "officiele" zakjes met gemalen smurrie die "over tijd" zijn niet meer uitgeperst zullen worden......jaja....tsjongejonge......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juli 2017 om 07:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 05:56   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard Het einde van de Juicero

Met belangstelling volgde ondergetekende de verder evoluties van de meest belangwekkende technologische ontwikkeling van de 21ste eeuw,een"oplossing" om groentensmurrie (die eerst in een of andere fabriek in een zakje ,met ingebouwde electronische tag,gestopt werd) bij U thuis in de keuken uit dat zakje te persen(hopelijk in een glas of een kommetje).Dit nadat de machine en het zakje ,via microprocessorgestuurde controles,samen vastgesteld hadden dat ze gerechtigd waren om dat gemalen vuil in uw recipient te dumpen....

https://arstechnica.com/information-...shutting-down/
Nadat journalisten reeds een paar jaar geleden "fun" gemaakt hebben van het ganse concept,nadat een Chinese kopie reeds EERDER dan het origineel op de Amerikaanse markt verscheen,na de belachelijke prijsstelling ook (zelfs de huidge 200 dollar is eigenlijk ver overdreven,wetende dat het ding ook in China vervaardigd wordt),kon het verhaal niet blijven duren...

Juicero heeft aangekondigd de handdoek te gaan gooien.....

Ze hebben overigens al een miljoen van die smurriezakjes ,te verkrijgen via abonnement,verkocht (en bijgevolg enkele duizenden machines).Hopelijk kunnen boot-eigenaars de machines nog gebruiken als anker.....



Ben benieuwd of de "kopie" ondertussen de markt van de smurriezakjes gaat veroveren.

Even serieus nu,wat wordt er eigenlijk GELULD over milieu en afvalverwerking als dergelijke onzin zelfs MAG op de markt komen.Er wordt wereldwijd "oorlog" gevoerd tegen het plastic draagtasje(een NUTTIGE toepassing) maar ondertussen ........juist....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 3 september 2017 om 06:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 08:49   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.806
Standaard

Wanneer ik de titel van deze draad zag dacht ik dat het ging over mannelijke slachtoffers van sexueel misbruik door vrouwen.
Niet dus.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 11:52   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer ik de titel van deze draad zag dacht ik dat het ging over mannelijke slachtoffers van sexueel misbruik door vrouwen.
Niet dus.
kzou niet durven
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 13:15   #9
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Met belangstelling volgde ondergetekende de verder evoluties van de meest belangwekkende technologische ontwikkeling van de 21ste eeuw,een"oplossing" om groentensmurrie (die eerst in een of andere fabriek in een zakje ,met ingebouwde electronische tag,gestopt werd) bij U thuis in de keuken uit dat zakje te persen(hopelijk in een glas of een kommetje).Dit nadat de machine en het zakje ,via microprocessorgestuurde controles,samen vastgesteld hadden dat ze gerechtigd waren om dat gemalen vuil in uw recipient te dumpen....

https://arstechnica.com/information-...shutting-down/
Nadat journalisten reeds een paar jaar geleden "fun" gemaakt hebben van het ganse concept,nadat een Chinese kopie reeds EERDER dan het origineel op de Amerikaanse markt verscheen,na de belachelijke prijsstelling ook (zelfs de huidge 200 dollar is eigenlijk ver overdreven,wetende dat het ding ook in China vervaardigd wordt),kon het verhaal niet blijven duren...

Juicero heeft aangekondigd de handdoek te gaan gooien.....

Ze hebben overigens al een miljoen van die smurriezakjes ,te verkrijgen via abonnement,verkocht (en bijgevolg enkele duizenden machines).Hopelijk kunnen boot-eigenaars de machines nog gebruiken als anker.....



Ben benieuwd of de "kopie" ondertussen de markt van de smurriezakjes gaat veroveren.

Even serieus nu,wat wordt er eigenlijk GELULD over milieu en afvalverwerking als dergelijke onzin zelfs MAG op de markt komen.Er wordt wereldwijd "oorlog" gevoerd tegen het plastic draagtasje(een NUTTIGE toepassing) maar ondertussen ........juist....
Copyrights, patenten en ontwikkeling... Ik heb sinds lang besloten direct samen te werken met Chinese bedrijven, dat bespaart heel wat kopzorgen en kan men nog gemakkelijk wat verdienen. Meestal op 'open source' basis en joint ventures.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 16:17   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Copyrights, patenten en ontwikkeling... Ik heb sinds lang besloten direct samen te werken met Chinese bedrijven, dat bespaart heel wat kopzorgen en kan men nog gemakkelijk wat verdienen. Meestal op 'open source' basis en joint ventures.
Dat heb ik nog gelezen.

Wie iets ontwikkeld heeft en de intentie heeft om dat in de markt te zetten doet er beter aan zo snel mogelijk in produktie te gaan in plaats van tijd te verliezen met allerlei copyright-gedoe...

Tegen de tijd dat de concurrentie verschijnt ben je misschien al binnen en bezig met iets anders terwijl de anderen mekaar de keel gaan afsnijden in een prijzenoorlog waar je zelf niks mee te maken wil hebben.

Mogelijk is dat het grootste nadeel in onze Europese en Amerikaanse denkwijze waar we alles willen "legaliseren" en dan "ontdekken" dat we amper meer toekomen aan produktie,maar wel aan het bekostigen van advokaten en andere parasieten .
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2017, 16:33   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat heb ik nog gelezen.

Wie iets ontwikkeld heeft en de intentie heeft om dat in de markt te zetten doet er beter aan zo snel mogelijk in produktie te gaan in plaats van tijd te verliezen met allerlei copyright-gedoe...

Tegen de tijd dat de concurrentie verschijnt ben je misschien al binnen en bezig met iets anders terwijl de anderen mekaar de keel gaan afsnijden in een prijzenoorlog waar je zelf niks mee te maken wil hebben.

Mogelijk is dat het grootste nadeel in onze Europese en Amerikaanse denkwijze waar we alles willen "legaliseren" en dan "ontdekken" dat we amper meer toekomen aan produktie,maar wel aan het bekostigen van advokaten en andere parasieten .

Spot on! If you can't beat them, join them. China speelt het spel bikkelhard, niemand kan hetzelfde.


Mag ik er ook op wijzen dat om nieuwe zaken in productie te brengen er in China technologie bestaat die elders onbestaande of te duur is. De factor goedkoop is lang niet het enige voordeel van China.


Als ontwerper of opstartende ondernemer kan men met wat geld van start gaan, waar elders zelfs de nodige technologie ontbreekt. Men moet wel wat meer oppassen en geduld hebben met de Chinezen, dan met de gemiddelde Westerling. Maar dat is enkel mijn ervaring.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 3 september 2017 om 16:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be