Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2012, 07:59   #1
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard Oorzaken en oplossingen voor immigratie.

De algemene teneur op dit forum is om te foeteren en te kankeren op immigranten.
Slechts zelden worden oorzaken geduid, laat staan oplossingen naar voor geschoven om immigratie te voorkomen.

Zo lang mensen in hun eigen land geen kansen hebben op waardig werk, om een leven op te bouwen, zullen ze hun land verlaten en hier proberen om een leven op te bouwen.

Een forum gebruiker stelt dit kort en krachtig
En ik blijf op mijn honger zitten daar waar het realistische oplossingen voor het probleem van massale immigratie betreft. Niemand geraakt hier blijkbaar verder dan "sluit de grenzen en stuur ze allemaal terug". Iemand die niets te verliezen heeft zal toch altijd proberen binnen te geraken. De enige manier om dit te stoppen is ervoor zorgen dat ze een menswaardige toekomst hebben in eigen streek, maar daar lees ik hier dus nul komma nul over.
http://forum.politics.be/showthread....26#post5977226

en deed eerder enkele voorstellen
Nee, het is niet nodig om andermans welvaart weg te kapen (zoals bijvoorbeeld de grondstoffen uit het grondstoffenrijke Kongo via warlords die de plaatselijke bevolking terrorizeren). Je kan er beter voor zorgen dat de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart kan plukken.

*) Bijvoorbeeld door als westerse regering geen korrupte en repressieve regimes te steunen.
*) Bijvoorbeeld door als bedrijf geen zaken te doen met plaatselijke warlords en eigenaars van plaatselijke sweatshops die het al te bont maken.
*) Bijvoorbeeld door als bewuste konsument te letten op wat je koopt en bereid te zijn iets meer te betalen voor rechtvaardig geproduceerde produkten uit die landen.
*) Bijvoorbeeld door mee te doen aan infokampanjes van burger- en mensenrechtenorganizaties tegen bedrijven het te al te bont maken met produkten die plaatselijke werknemers onder erbarmelijke omstandigheden in lokale sweatshops hebben gemaakt.

Heel konkrete maatregelen die écht iets doen aan deze problemen, en die op lange termijn ook effekt hebben. Vooral tegenstanders van massale immigratie zouden dit moeten doen als ze konsekwent zijn.
http://forum.politics.be/showthread....23#post5977123
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:43   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
en deed eerder enkele voorstellen[indent]Nee, het is niet nodig om andermans welvaart weg te kapen (zoals bijvoorbeeld de grondstoffen uit het grondstoffenrijke Kongo via warlords die de plaatselijke bevolking terrorizeren). Je kan er beter voor zorgen dat de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart kan plukken.
Zal wel niemand ontkennen.
De vraag blijft natuurlijk hoe.
Als ik mij niet vergis hebben we dat al eens gedaan maar wilde de plaatselijke bevolking het heft liever in eigen handen nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 09:38   #3
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zal wel niemand ontkennen.
Ik heb hier op dit forum nochtans onlangs gelezen, dat bij conflicterende belangen, ons welzijn (lees onze rijkdom) voor gaat.
Citaat:
De vraag blijft natuurlijk hoe.
Er staan toch enkele voorbeelden bij. Maar je knipte die weg.
Hier staan nog wat ideeën.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...d=30&Itemid=76
en hier
http://www.detijdloopt.be/index.php?...210&Itemid=159
Citaat:
Als ik mij niet vergis hebben we dat al eens gedaan maar wilde de plaatselijke bevolking het heft liever in eigen handen nemen.
Wat hebben we al eens gedaan? Waar? Wanneer?
Natuurlijk neemt de bevolking liever het heft in eigen handen! Hoe ben je zelf?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 09:53   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat hebben we al eens gedaan? Waar? Wanneer?
Natuurlijk neemt de bevolking liever het heft in eigen handen! Hoe ben je zelf?
Als je nooit van kolonisatie gehoord hebt zijn we uitgepraat.
En als ik zelf het heft in eigen handen neem geef ik de schuld niet aan anderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:09   #5
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Een oplossing voor immigratie is bvb het puntensysteem voor skilled migrants van Nieuw-Zeeland en Canada. Je laat alleen de toegevoegde waarde migranten binnen.

Maar ik denk dat jij daar het niet wil over hebben en op één of andere manier het westen wil engageren om de situatie van de emigrantenlanden te verbeteren? Zoals Bobke zegt, die hele toestand doet mij denken aan een rebelse tiener die met slaande deuren vertrekt om op zijn eigen te gaan wonen, maar dan elk weekend de frigo komt raiden en zijn vuile was afzet.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:34   #6
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als je nooit van kolonisatie gehoord hebt zijn we uitgepraat.
En als ik zelf het heft in eigen handen neem geef ik de schuld niet aan anderen.
Bij de kolonisatie kon de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart toch ook niet plukken.
Toen waren wij er de warlords.

Toen de bevolking het lot in eigen handen wilde nemen, vonden wij Patrice-Emery Lumumba niet geschikt.
Wanneer wij een Mobutu Sese Seko aan de macht helpen en houden, moet je de schuld ook niet bij anderen leggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:39   #7
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Een oplossing voor immigratie is bvb het puntensysteem voor skilled migrants van Nieuw-Zeeland en Canada. Je laat alleen de toegevoegde waarde migranten binnen.
Een selectie doorvoeren, lost toch niets op.
Op die manier weerhoud je niet 1 mens, die niets te verliezen heeft in zijn eigen land, om zijn kans elders te wagen.

Citaat:
Maar ik denk dat jij daar het niet wil over hebben en op één of andere manier het westen wil engageren om de situatie van de emigrantenlanden te verbeteren?
Het staat je vrij om andere oorzaken voor immigratie te duiden en er eventueel ook nog een oplossing voor te opperen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:52   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bij de kolonisatie kon de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart toch ook niet plukken.
Toen waren wij er de warlords.

Toen de bevolking het lot in eigen handen wilde nemen, vonden wij Patrice-Emery Lumumba niet geschikt.
Wanneer wij een Mobutu Sese Seko aan de macht helpen en houden, moet je de schuld ook niet bij anderen leggen.
Blijkbaar liet de plaatselijke bevolking voor de kolonisatie ook na om de vruchten te plukken.
Hadden ze het wel gedaan dan konden ze zelf prijs en voorwaarden bepalen.
Ik vind het een beetje goedkoop om anderen voor welvaart te laten zorgen en ze dan verwijten dat het niet genoeg is. Kennen we hier ook wat van nietwaar ?
En nee, wij waren niet de warlords, wij hadden hier onze eigen warlords.
Of dacht je dat wij hier in die tijd ons in weelde lagen te wentelen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:53   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De algemene teneur op dit forum is om te foeteren en te kankeren op immigranten.
Slechts zelden worden oorzaken geduid, laat staan oplossingen naar voor geschoven om immigratie te voorkomen.

Zo lang mensen in hun eigen land geen kansen hebben op waardig werk, om een leven op te bouwen, zullen ze hun land verlaten en hier proberen om een leven op te bouwen.

Een forum gebruiker stelt dit kort en krachtig
En ik blijf op mijn honger zitten daar waar het realistische oplossingen voor het probleem van massale immigratie betreft. Niemand geraakt hier blijkbaar verder dan "sluit de grenzen en stuur ze allemaal terug". Iemand die niets te verliezen heeft zal toch altijd proberen binnen te geraken. De enige manier om dit te stoppen is ervoor zorgen dat ze een menswaardige toekomst hebben in eigen streek, maar daar lees ik hier dus nul komma nul over.
http://forum.politics.be/showthread....26#post5977226

en deed eerder enkele voorstellen
Nee, het is niet nodig om andermans welvaart weg te kapen (zoals bijvoorbeeld de grondstoffen uit het grondstoffenrijke Kongo via warlords die de plaatselijke bevolking terrorizeren). Je kan er beter voor zorgen dat de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart kan plukken.

*) Bijvoorbeeld door als westerse regering geen korrupte en repressieve regimes te steunen.
*) Bijvoorbeeld door als bedrijf geen zaken te doen met plaatselijke warlords en eigenaars van plaatselijke sweatshops die het al te bont maken.
*) Bijvoorbeeld door als bewuste konsument te letten op wat je koopt en bereid te zijn iets meer te betalen voor rechtvaardig geproduceerde produkten uit die landen.
*) Bijvoorbeeld door mee te doen aan infokampanjes van burger- en mensenrechtenorganizaties tegen bedrijven het te al te bont maken met produkten die plaatselijke werknemers onder erbarmelijke omstandigheden in lokale sweatshops hebben gemaakt.

Heel konkrete maatregelen die écht iets doen aan deze problemen, en die op lange termijn ook effekt hebben. Vooral tegenstanders van massale immigratie zouden dit moeten doen als ze konsekwent zijn.
http://forum.politics.be/showthread....23#post5977123
Een verzameling van mooie praatjes en zogezegde voornemens... die precies niet in de praktijk om te zetten zijn???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:58   #10
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Een verzameling van mooie praatjes en zogezegde voornemens... die precies niet in de praktijk om te zetten zijn???
Bedoel je dat het VB daar nog nooit over heeft nagedacht, en je bij gevolg niet weet welke propaganda je hier moet neerschrijven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 10:59   #11
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.

1. We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?
De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

2. We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.
Het beleid van de Europese Unie zet wetten en regels die werknemers beschermen onder druk. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

3. België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

4. Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.
Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

5. Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.
Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting meer dan 40 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...210&Itemid=159

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 februari 2012 om 11:00.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 11:00   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bij de kolonisatie kon de plaatselijke bevolking de vruchten van haar arbeid en de plaatselijke welvaart toch ook niet plukken.
Toen waren wij er de warlords.

Toen de bevolking het lot in eigen handen wilde nemen, vonden wij Patrice-Emery Lumumba niet geschikt.
Wanneer wij een Mobutu Sese Seko aan de macht helpen en houden, moet je de schuld ook niet bij anderen leggen.
Congo, als voorbeeld, is onafhankelijk sinds 1960. Wat hebben ze er tot hiertoe aan verbeterd, aan hun situatie? Plukken ze nu de vruchten van hun arbeid, of is het gewoon corruptie en grof geldgewin voor sommigen en de rest kan stikken?
Denk jij echt dat Lumumba of wie dan ook in staat zou geweest zijn hun problemen op te lossen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 11:03   #13
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedoel je dat het VB daar nog nooit over heeft nagedacht, en je bij gevolg niet weet welke propaganda je hier moet neerschrijven?
Bedoel jij dat je tot niets anders in staat bent dan te zeveren en vooral veel vragen te stellen en alles in twijfel te trekken dat niet in je multiculkraampje past? Wat komt het VB hier bij doen?
Maar je hoeft niet eens te antwoorden, hoor.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 11:05   #14
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Congo, als voorbeeld, is onafhankelijk sinds 1960. Wat hebben ze er tot hiertoe aan verbeterd, aan hun situatie? Plukken ze nu de vruchten van hun arbeid, of is het gewoon corruptie en grof geldgewin voor sommigen en de rest kan stikken?
Zo'n mistoestanden is een oorzaak van migratie.
Jij wil toch geen immigranten.
Wees dan zo consequent om mee te zoeken naar een realistische oplossing.
Citaat:
Denk jij echt dat Lumumba of wie dan ook in staat zou geweest zijn hun problemen op te lossen?
The world will never know.
We gaven hem de kans niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:05   #15
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een selectie doorvoeren, lost toch niets op.
Op die manier weerhoud je niet 1 mens, die niets te verliezen heeft in zijn eigen land, om zijn kans elders te wagen.
Wat je zegt is dat ze zich van onze wetten niks moeten aantrekken, want ze hebben niks te verliezen. Ik vind dat geen excuus. Van hetzelfde allooi als "ik heb geen geld voor een BMW dus steel ik er ééntje.": Ik heb geen recht op verblijfsvergunning dus ontwijk ik de wet.
Als hij hier is en niet mag zijn, dan sturen we hem terug. Eventueel met een boete, of eerst even in de gevangenis omwille van ontlopen migratiewetten. Zijn vrijheid verliezen is eigenlijk beter dan pets op de vingers en niet meer doen he. Maak het afschrikwekkend genoeg. Dwangarbeid voor een tweede poging misschien.

Citaat:
Het staat je vrij om andere oorzaken voor immigratie te duiden en er eventueel ook nog een oplossing voor te opperen.
De regulering is er; de afdwinging ervan mag strenger. Als een fortress Europe de boel doet ontploffen in de emigratielanden, dan kan dat alleen maar structureel voordelig werken. Het alternatief is Hotel Europa, dat afgebroken wordt door niet-betalende gasten.

Alle Oxfam self empowering projectjes ten spijt, afrika kan het gewoon niet. Azië wel.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:12   #16
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat je zegt is dat ze zich van onze wetten niks moeten aantrekken, want ze hebben niks te verliezen.
Neen, dat zeg ik niet. Ik schreef :
Een selectie doorvoeren, lost toch niets op.
Op die manier weerhoud je niet 1 mens, die niets te verliezen heeft in zijn eigen land, om zijn kans elders te wagen.
Citaat:
Ik vind dat geen excuus. Van hetzelfde allooi als "ik heb geen geld voor een BMW dus steel ik er ééntje.": Ik heb geen recht op verblijfsvergunning dus ontwijk ik de wet.
Als hij hier is en niet mag zijn, dan sturen we hem terug. Eventueel met een boete, of eerst even in de gevangenis omwille van ontlopen migratiewetten. Zijn vrijheid verliezen is eigenlijk beter dan pets op de vingers en niet meer doen he. Maak het afschrikwekkend genoeg. Dwangarbeid voor een tweede poging misschien.

De regulering is er; de afdwinging ervan mag strenger. Als een fortress Europe de boel doet ontploffen in de emigratielanden, dan kan dat alleen maar structureel voordelig werken. Het alternatief is Hotel Europa, dat afgebroken wordt door niet-betalende gasten.
Je vergist je van topic.
Het is de bedoeling om in dit topic oorzaken van migratie weer te geven, en eventueel realistische oplossingen naar voor te brengen.
Citaat:
Alle Oxfam self empowering projectjes ten spijt, afrika kan het gewoon niet. Azië wel.
Want vanuit Azië is er geen migratie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:24   #17
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Een andere oorzaak is het politieke klimaat in een land.

Voorbeeld.
"Armeense verkiezingen volgens normen"
20/02/08, 14u53
De presidentsverkiezingen in Armenië zijn in het algemeen verlopen in overeenstemming met de internationale normen. Dat zeggen waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) daags na de verkiezingen. De oppositie stelt dat er fraude is gepleegd en heeft vandaag betoogd.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...s-normen.dhtml
Elections in Armenia Among Forbes’ Top 15 List of Worst in the World

Forbes has compiled a list of the 15 highest-profile election scandals that took place in the past decade, according to Aravot.am, the online version of the local daily Aravot.

The post-election crackdown of peaceful demonstrators on Mar. 1–2, 2008, in Yerevan, Armenia, which resulted in the death of 10 people, also made the list at number 7.
http://www.epress.am/en/2011/12/26/e...the-world.html

OVSE-waarnemers legitimeren frauduleuze verkiezingen.
Terwijl diezelfde frauduleus verkozen overheid geweld gebruikt tegen haar burgers (10 doden en talloze gewonden en arrestaties)
http://en.wikipedia.org/wiki/2008_Ar...otests#March_1
Amenië is lid van de raad van Europa maar hoeft geen mensenrechten na te leven.
http://www.epress.am/en/2011/02/28/a...nt-report.html

Europa vindt zelfs dat er geen onderzoek meer nodig is naar de gebeurtenissen en doden en gewonden van 2008.
http://www.epress.am/en/2011/09/09/c...esolution.html
Nochtans zijn de verantwoordelijken nog niet gevonden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 februari 2012 om 13:26.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:28   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo'n mistoestanden is een oorzaak van migratie.
Jij wil toch geen immigranten.
Wees dan zo consequent om mee te zoeken naar een realistische oplossing.
Ik zie echt niet in wat ik daar zou kunnen aan veranderen.
Ieder volk krijgt de leiders dat het verdient.
Ik heb daar niet de minste invloed op.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 14:20   #19
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat zeg ik niet. Ik schreef :
Een selectie doorvoeren, lost toch niets op.
Op die manier weerhoud je niet 1 mens, die niets te verliezen heeft in zijn eigen land, om zijn kans elders te wagen.

Je vergist je van topic.
Het is de bedoeling om in dit topic oorzaken van migratie weer te geven, en eventueel realistische oplossingen naar voor te brengen.

Want vanuit Azië is er geen migratie.
Ik zou net denken dat het verbieden/ zwaar reguleren van immigratie een goede rem op emigratie is.

En ja, vanuit Azië is er ook migratie. En dan? Ik had het over de toestand in het land van herkomst. Uit azië komen ondernemers. Uit afrika niet.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:17   #20
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik zou net denken dat het verbieden/ zwaar reguleren van immigratie een goede rem op emigratie is.
Waarom denk je dat? Welke redenering volg je daarvoor?

Citaat:
En ja, vanuit Azië is er ook migratie. En dan? Ik had het over de toestand in het land van herkomst. Uit azië komen ondernemers. Uit afrika niet.
Al die Afghanen zijn dus ondernemers.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be