Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2009, 15:02   #101
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus u opent een stelling, levert commentaar, maar kunt niet uitleggen wat uw standpunten zijn en nog minder behalve enkele links wat nu eigenlijk de kern van uw betoog in de hele stelling is?
Genoteerd!
Ik dacht dat ik mijn standpunten voldoende uitgelegd had in de eerste berichten (je hebt toch meer gelezen dan één bericht); als je het dan niet begrijpt; kan ik je niet helpen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:25   #102
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jahaha inderdaad, ik ken het ... - (s)linkserds eh ...
Jij hebt liever egoistische typetjes met grote auto?

Nuja, da's wat vrouwen op vallen, ja.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:26   #103
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jawel hoor, misschien komt dat omdat de mensen sowieso het gevoel hebben machteloos te zijn tegenover de 'grote heren', misschien omdat het zo inge'paplepeld' is, misschien omdat dát nou juist ook een deel van onze 'cultuur' is, misschien omdat velen er maar de helft van snappen, misschien ... om zoveel redenen.

Ik weet wel wat je bedoelt en waar je het over hebt en je hébt een punt.

.. maar eerlijk wezen; dat hoofddoeken-draadjes-gedoe werd ontzettend lang in leven gehouden door tegenstanders van dat verbod - de rest had het al lang opgegeven!

Wat frappant is, dat bepaalde problemen nauwelijks aandacht krijgen uit geen énkele hoek, om het even welke politieke voorkeur, links/rechts, multiKul of niet, géén enkele groep kaart die problemen aan of geeft er echt veel aandacht aan!
Ja, daarom is het belangrijker om deze problemen, die amper aandacht krijgen, op een zodanige manier te presenteren dat ze zichtbaar worden.

Helaas is dit erg mogelijk. De mensen in jouw Westen komen enkel in actie wanneer ze van dichtbij gestoord worden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:40   #104
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Jij hebt liever egoistische typetjes met grote auto?

Nuja, da's wat vrouwen op vallen, ja.
Nee hoor flanelle, dat kan ik me zelf wel permitteren!
Daar heb ik geen 'egoïstisch' typetje voor nodig.

Maar het punt ontgaat je, als je dan toch zo tégen het systeem bent en zo anti-kapitalistisch, ga je gratis optreden, verfoei je toch die centen die je zou kunnen 'binnenrijven'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:41   #105
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
manu choa is ook behoorlijk commercieel namelijk dat hij inspeelt op de linkse doelgroep,
liefhebbers van marihunana, soms voorzien van een rastahoofd en die allen samen hand in hand wereldmuziekfestivals afschuimen.
De afzetmarkt van festivals is nog steeds groter dan de CD verkoop.
Goed gezien van manu want geld mag vrij immigreren!
Wat verwijt je Manu Chao precies? Dat hij geld verdient?
Denk je dat hij indertijd Clandestino uitbracht met het idee; dit is commercieel bij de linkse doelgroep, dat zal zeker goed verkopen.

Welke festivals heeft Manu Chao afgeschuimd dit jaar? Vorige jaren?

Tip : Je kan de CD "Siberie m'était contée" gratis en legaal downloaden op zijn site.

Terwijl je daar bent, klik ook op Colifata. Vré commercieel!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:42   #106
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee hoor flanelle, dat kan ik me zelf wel permitteren!
Daar heb ik geen 'egoïstisch' typetje voor nodig.

Maar het punt ontgaat je, als je dan toch zo tégen het systeem bent en zo anti-kapitalistisch, ga je gratis optreden, verfoei je toch die centen die je zou kunnen 'binnenrijven'.
Dat wist ik niet, het kapitalistisch systeem werp je omver door gratis op te treden/ gratis te werken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:47   #107
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, daarom is het belangrijker om deze problemen, die amper aandacht krijgen, op een zodanige manier te presenteren dat ze zichtbaar worden.

Helaas is dit erg mogelijk. De mensen in jouw Westen komen enkel in actie wanneer ze van dichtbij gestoord worden.
Dat is precies wat ik bedoelde - dat is onze 'cultuur' - blijf van mijn boterham af, voor de rest doe je wat je wil! Is dat zo verfoeilijk?
Iedereen wil graag wat, iedereen wil graag een 'goed' leven, maar er zijn maar een paar mogelijkheden om dat te bereiken, ofwel erven, rijk trouwen oftewel ervoor wérken, maar als ze het zó in je schoot werpen, zoals in Blg. o.a. - wie wil er dan nog werken?
Het 'handje ophouden' hoort niet echt bij 'onze' cultuur, de diensten die daarin voorzien zijn bedoeld als vangnet, niet als hangmat, sommige 'verrijkers' begrijpen dat verkeerd - en dát is nu juist waartegen we ons verzetten, zo hoort het niet - ik laat 'stelen' buiten beschouwing, want dát is nóg makkelijker, maar wél strafbaar - behalve voor degenen met de 'stropdas'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:49   #108
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat wist ik niet, het kapitalistisch systeem werp je omver door gratis op te treden/ gratis te werken.
Nee alcachofa (grappig, in Spanje noemt men iemand die niet erg slim is of dingen niet meteen begrijpt een 'alcachofa', no pun intended), als je tégen het kapitalistisch systeem bent ga je het niet gebruiken om jezelf te 'verrijken'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:50   #109
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Terwijl je daar bent, klik ook op Colifata. Vré commercieel!
Commerce - kassa, kassa!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:55   #110
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is precies wat ik bedoelde - dat is onze 'cultuur' - blijf van mijn boterham af, voor de rest doe je wat je wil! Is dat zo verfoeilijk?
Dat is maar een onderdeel ervan. Je vergeet te vermelden dat die boterham, en het vergaren van pindakaas om erop te smeren, de enige bezigheid is van de Westerse mens.

Wanneer iemand uit een ontwikkelingsland een goor, vetgemest schepsel van het type "het klimaat kan mij niet schelen want ik heb recht op een SUV en ik ben overgewichtig maar daar heb ik ook recht op" ziet, vind ik het niet meer dan normaal dat de mensen van de ontwikkelingslanden, die zelf wel een wil (enkel de kennis niet) en een dynamica hebben, op de kosten van die vette apen zullen leven.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:56   #111
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat is precies wat ik bedoelde - dat is onze 'cultuur' - blijf van mijn boterham af, voor de rest doe je wat je wil! Is dat zo verfoeilijk?
Serieus, is dat onze cultuur? Nu begrijp ik waarom ik me toch niet zo verwant voel met de rest van de Vlamingen.
Ik ben toch zo niet opgevoed.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 15:59   #112
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee alcachofa (grappig, in Spanje noemt men iemand die niet erg slim is of dingen niet meteen begrijpt een 'alcachofa', no pun intended), als je tégen het kapitalistisch systeem bent ga je het niet gebruiken om jezelf te 'verrijken'.
Wat dan wel? Gratis optreden en zo het systeem steunen en versterken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:00   #113
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Serieus, is dat onze cultuur? Nu begrijp ik waarom ik me toch niet zo verwant voel met de rest van de Vlamingen.
Ik ben toch zo niet opgevoed.
Gij zijt dus opgevoed om zoveel mogelijk uit de staatsruif te vreten tot ze op is?

Ik niet, 'handje ophouden' is mij niet aangeleerd, zo ben �*k niet opgevoed, dt hoort idd niet bij 'mijn' cultuur!

Niet selectief citeren asjeblief, maar ... tegen wie zeg ik het ...

Laatst gewijzigd door SDX : 14 oktober 2009 om 16:01.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:03   #114
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gij zijt dus opgevoed om zoveel mogelijk uit de staatsruif te vreten tot ze op is?
Neen, ik ben niet opgevoed in de cultuur van "Dit is mijn boterham en blijf eraf"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:06   #115
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dat is maar een onderdeel ervan. Je vergeet te vermelden dat die boterham, en het vergaren van pindakaas om erop te smeren, de enige bezigheid is van de Westerse mens.

Wanneer iemand uit een ontwikkelingsland een goor, vetgemest schepsel van het type "het klimaat kan mij niet schelen want ik heb recht op een SUV en ik ben overgewichtig maar daar heb ik ook recht op" ziet, vind ik het niet meer dan normaal dat de mensen van de ontwikkelingslanden, die zelf wel een wil (enkel de kennis niet) en een dynamica hebben, op de kosten van die vette apen zullen leven.
Daar verschillen wij dus van mening, als ze de wil en de dynamica hebben - de middelen zijn er immers ook - remember; WIJ hebben daar de 'gouden eieren' toch weggehaald en nu doen de Chinezen het - waarom gebruiken ze hun 'middelen' oftewel 'gouden eieren' niet zelf en maken er zélf wat van?
Op kosten van een ander leven is wel zo makkelijk zeg!

Dat 'goor, vetgemest schepsel', heeft dat alles zomaar 'gekregen' of ervoor 'gewerkt'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:06   #116
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet selectief citeren asjeblief, maar ... tegen wie zeg ik het ...
Tegen wie zou je het moeten zeggen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:06   #117
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik ben niet opgevoed in de cultuur van "Dit is mijn boterham en blijf eraf"

Niet selectief citeren asjeblief, maar ... tegen wie zeg ik het ...

"Dit is mijn boterham, blij eraf" betekent; "Waar ik voor gewerkt heb, komt mij toe, wil jij dat ook, werk er dan óók voor, verwacht niet dat je het allemaal zomaar gratis en voor niks wordt aangeboden op een gouden schaaltje of dat je dan maar moet gaan jatten"

Dat betekent NIET dat we opgevoed zijn of dat onze cultuur is; "Ik deel niet met jou, jij MAG niks hebben, alles voor ons etc..."! - maar dat probeer jij er wel van te maken, er is een hemelsbreed verschil dat jij niet ziet of kent!

Laatst gewijzigd door SDX : 14 oktober 2009 om 16:13.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:15   #118
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Tegen wie zou je het moeten zeggen?
Jouw inconsequentie aantonend mano negra, anarchistische anti-kapitalisten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:17   #119
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Daar verschillen wij dus van mening, als ze de wil en de dynamica hebben - de middelen zijn er immers ook - remember; WIJ hebben daar de 'gouden eieren' toch weggehaald en nu doen de Chinezen het - waarom gebruiken ze hun 'middelen' oftewel 'gouden eieren' niet zelf en maken er zélf wat van?
Willen zij eigenlijk niet. Het zijn jagers, vissers, eenvoudige boeren. Wanneer er een massieve interferentie komt in hun leefwereld, kunnen ze niet langer leven zoals ze leefden.
Ik heb je Darwin's Nightmare al eens aangeraden. Zie die film. En bestudeer bijvoorbeeld de Afrikaanse situatie. Het heeft met meer te maken dan een loutere "wij werken en zij pakken het af". Het is een denkwereld van verschil.

Citaat:
Op kosten van een ander leven is wel zo makkelijk zeg!
Ja, dat doen de "harde werkers" van vandaag ook. De infrastructuur, de veiligheid, ... is door iemand opgebouwd. Zij komen enkel binnen en beginnen wat papieren te verschuiven.

Citaat:
Dat 'goor, vetgemest schepsel', heeft dat alles zomaar 'gekregen' of ervoor 'gewerkt'?
Ik neig naar het eerste. Het wordt geboren in een beschaving waar alles al is. Ik denk dat de gemiddelde ongeletterde illegaal meer heeft gewerkt dan het goor, vetgemest schepsel. Alleen was het schepsel in een omgeving waarin arbeid materieel bezig opbracht. Voor de illegaal bracht de arbeid enkel overleven op.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2009, 16:20   #120
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat ik mijn standpunten voldoende uitgelegd had in de eerste berichten (je hebt toch meer gelezen dan één bericht); als je het dan niet begrijpt; kan ik je niet helpen.
Neen uw standpunten zijn me totaal onduidelijk!
1. denkt u dat door vrij verkeer van geld te verbieden, je iets verandert aan de oorzaken van migratie, armoede, en zo ja, hoe dan?
2. Wat hebben stromen mensen te maken met dat groot kapitaal wat u blijkbaar stoort, is het zo eenvoudig om verkeer van geld te verbieden, om mensen die zonder werk in fabrieken helemaal op de vuilnisbelt zijn aangewezen te beschermen en zo ja, hoe dan?
3. Is enkel makers van kapitaal verantwoordelijk voor de economische en sociale situatie van een land? Of zijn beleidsmakers dit?
4. Denkt u dat u met Nike te verbieden in pakweg Tunesie, er minder mensen weg willen? Zou het kunnen dat die problemen wat complexer zijn dan uw stelling?
Ben echt benieuwd naar uw mening!
Ja zeg, joehoe?
U opende toch deze stelling, dan mag u minstens antwoorden!

Laatst gewijzigd door alice : 14 oktober 2009 om 16:29.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be