Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2013, 21:26   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het is nochtans al langer aan de gang en ik geef Pericles geen ongelijk, al is het de laatste tijd ook niet echt goedkoop meer. Maar pas op, de gemeenten en de staat spelen een spelletje op het vlak van de gewestplannen. Ze kunnen de landbouwgrond zomaar onteigenen voor een habbekrats.
Dat is al even immoreel als het gebruiken van een op onzin-gebaseerd concept van private eigendom dat diezelfde overheid mee helpt bekrachtigen.
En when the shit hits the fan, dan ga je zien dat het enkel de Staat was die jouw waardeloze papiertje 'Ik monopoliseer grond buiten gebruik' beschermde, en dat de doorsnee persoon geen zeik geeft om dat soort ridicule concepten. Of je gebruikt grond, of je blijft er met je monopoliserende poten af.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
In elk geval, voel ik me niet meer veilig op de bank. Ik heb intussen alles al overgeschreven op mijn zichtrekening via internetbankieren en zo snel als ik kan gaat het van mijn rekening af.
Hier geef ik U geen ongelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik denk ook dat de Italianen en Spanjaarden goed moeten uitkijken. Benieuwd of daar ook een bankrun gaat komen. Ik denk ook dat ze er goed aan doen om het af te halen. Dan is het hek van de dam. Ook wij zullen niet aan die storm ontsnappen.
Hopelijk is het hek dan serieus van de dam en komt er een ware omwenteling in ons op schuld-gebaseerd monetair systeem en onze gemanipuleerde economie. Liefst een echte oplossing, want ik vrees dat dat ook een katalysator is voor reeds-gefaalde links-autoritaire ideologieën die nog een redelijke aanhang hebben.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 16 maart 2013 om 21:29.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:28   #22
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het is nochtans al langer aan de gang en ik geef Pericles geen ongelijk, al is het de laatste tijd ook niet echt goedkoop meer. Maar pas op, de gemeenten en de staat spelen een spelletje op het vlak van de gewestplannen. Ze kunnen de landbouwgrond zomaar onteigenen voor een habbekrats.

In elk geval, voel ik me niet meer veilig op de bank. Ik heb intussen alles al overgeschreven op mijn zichtrekening via internetbankieren en zo snel als ik kan gaat het van mijn rekening af.

Ik denk ook dat de Italianen en Spanjaarden goed moeten uitkijken. Benieuwd of daar ook een bankrun gaat komen. Ik denk ook dat ze er goed aan doen om het af te halen. Dan is het hek van de dam. Ook wij zullen niet aan die storm ontsnappen.
U bent te angstig denk ik. Eerst maar eens zien wat er met de Italiaanse banken gaat gebeuren; en ook op het politieke vlak.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:36   #23
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hij wil de waarde van zijn goud verhogen door deze praatjes. Maar de goudprijs heeft geen bijzondere betekenis voor de financiële wereld. Ik denk dat nog geen 1% van het geld cash + goud is. 99% is virtueel, het staat genoteerd als activa en passiva in de boeken en op bankrekeningen. U kan misschien beter een huis kopen of een oliebron.

Hij heeft de goudspike in 1980 tot op 11$ na perfect voorspeld.

Als goud geen betekenis heeft voor de financiële wereld,
waarom staat het dan op regel 1 van de ECB balans aan marktprijs ?
Waarom maakt goud 60 % van de Eurosystem reserves uit ?
Waarom staat het aan 42 $ op de balans bij de Fed en aan marktprijs bij de ECB en Rusland ?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  forex.jpg‎
Bekeken: 96
Grootte:  39,8 KB
ID: 89504  

Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:38   #24
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is al even immoreel als het gebruiken van een op onzin-gebaseerd concept van private eigendom dat diezelfde overheid mee helpt bekrachtigen.
En when the shit hits the fan, dan ga je zien dat het enkel de Staat was die jouw waardeloze papiertje 'Ik monopoliseer grond buiten gebruik' beschermde, en dat de doorsnee persoon geen zeik geeft om dat soort ridicule concepten. Of je gebruikt grond, of je blijft er met je monopoliserende poten af.

Hier geef ik U geen ongelijk.

Hopelijk is het hek dan serieus van de dam en komt er een ware omwenteling in ons op schuld-gebaseerd monetair systeem en onze gemanipuleerde economie. Liefst een echte oplossing, want ik vrees dat dat ook een katalysator is voor reeds-gefaalde links-autoritaire ideologieën die nog een redelijke aanhang hebben.
Als je communist bent, ben je aan het verkeerde adres.

Als je de grond gekocht hebt, is het jouw recht om erover te beschikken zoals je dat wil. Punt aan de lijn.

Als een overheid die grond in beslag neemt, is dat inderdaad even immoreel als wat nu in Cyprus gebeurt.

Trouwens de meeste landbouwgrond blijft niet onbewerkt/ongebruikt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:40   #25
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U bent te angstig denk ik. Eerst maar eens zien wat er met de Italiaanse banken gaat gebeuren; en ook op het politieke vlak.
Denk je dat ze de Grieken, Italianen of Spanjaarden wel gaan waarschuwen als het zo ver is. Ze hebben het niet bij de Cyprioten gedaan waarom dan bij hen wel. Waarom zouden ze de Belgen verwitten wat dat betreft ?

Het spaargeld steekt de overheden al langer de ogen uit.

Als de zij iets of wat nadenken, dan weten ze dat ze nu best hun geld afhalen. Dit gaat een kettingreactie veroorzaken. Let maar op.

Ik rijd deze avond nog naar de eerste de beste automaat en haal het maximum af. Morgen opnieuw, en daarna totdat het allemaal van de bank is.

Wees jij maar gerust. Ik neem het zekere voor het onzekere.

Laatst gewijzigd door Stingray : 16 maart 2013 om 21:42.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:46   #26
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Land uit gebruik houden als private eigendom is niets om trots op te zijn.
Ik zet dat vol notelaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 21:49   #27
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je communist bent, ben je aan het verkeerde adres.
Bahaha. In tegendeel. Ik veracht communisme. Ik ben een fervent voorstander van persoonlijke eigendom. Maar door gebruik of bewoning. Niet door een papiertje te kopen, een hek te plaatsten en de absurde regelgeving en bekrachtiging van de Staat te gebruiken om een bron van welvaart uit gebruik te houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als je de grond gekocht hebt, is het jouw recht om erover te beschikken zoals je dat wil. Punt aan de lijn.
Neen, dat is het niet. Alles wat jij koopt is een stukje papier dat de Staat ratificeert als 'eigendomsakte'. Als jij op land werkt, dan bezit je het. Als jij op land bouwt, dan bezit je het. Als jij op land woont, dan bezit jij het. Maar met jouw hekje of eigendomsakte, daar lach ik eens goed mee. En moest het niet voor het bestaan van de wet zijn, dan lachte menig persoon mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als een overheid die grond in beslag neemt, is dat inderdaad even immoreel als wat nu in Cyprus gebeurt.
Dat is land uit gebruik houden ook, of dat nu privé gebeurt of via de trukken van de Staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Trouwens de meeste landbouwgrond blijft niet onbewerkt/ongebruikt.
Neen, inderdaad. Maar wie bezit de gebruikte grond? Onverbeterde grond uithuren aan iemand die hem verbeterd en dan een deel van zijn arbeid aan jou moet geven is een al even absurd concept. Het enige rationele eigendomsconcept is dat van 'homesteading'; bezit door het arbeiden op of bewonen van land. Niet door het verhandelen van wat papieren.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:04   #28
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Bahaha. In tegendeel. Ik veracht communisme. Ik ben een fervent voorstander van persoonlijke eigendom. Maar door gebruik of bewoning. Niet door een papiertje te kopen, een hek te plaatsten en de absurde regelgeving en bekrachtiging van de Staat te gebruiken om een bron van welvaart uit gebruik te houden.

Neen, dat is het niet. Alles wat jij koopt is een stukje papier dat de Staat ratificeert als 'eigendomsakte'. Als jij op land werkt, dan bezit je het. Als jij op land bouwt, dan bezit je het. Als jij op land woont, dan bezit jij het. Maar met jouw hekje of eigendomsakte, daar lach ik eens goed mee. En moest het niet voor het bestaan van de wet zijn, dan lachte menig persoon mee.

Dat is land uit gebruik houden ook, of dat nu privé gebeurt of via de trukken van de Staat.

Neen, inderdaad. Maar wie bezit de gebruikte grond? Onverbeterde grond uithuren aan iemand die hem verbeterd en dan een deel van zijn arbeid aan jou moet geven is een al even absurd concept. Het enige rationele eigendomsconcept is dat van 'homesteading'; bezit door het arbeiden op of bewonen van land. Niet door het verhandelen van wat papieren.
Ga in China wonen, daar hebben ze nog communisme.

Als men zou proberen om mijn eigendom af te nemen, dan heb je vuurwerk, in de letterlijke zin dan.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:14   #29
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ga in China wonen, daar hebben ze nog communisme.
Begrijpend lezen is Uw sterkste kant niet? Ik veracht communisme. Ik veracht de Staat die eigendom legt op kapitaal. Maar ik veracht ook kapitaal dat, met behulp van de Staat, gemonopoliseerd wordt en/of buiten gebruik gehouden wordt. Laat China nu een voorbeeld zijn van beiden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als men zou proberen om mijn eigendom af te nemen, dan heb je vuurwerk, in de letterlijke zin dan.
Niemand heeft het recht jouw persoonlijke eigendom (huis, grond waarop je werkt, kapitaal) af te nemen. Maar dat onderscheid ik van 'private eigendom buiten gebruik'. Daar had jij geen recht op. Je papiertje mag je houden, maar wat mij betreft staat het iedereen die er gebruik van kan maken vrij die ongebruikte grond toe te eigenen door er zijn/haar arbeid op toe te passen. Homestaeding > jouw papiertje.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:17   #30
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Begrijpend lezen is Uw sterkste kant niet? Ik veracht communisme. Ik veracht de Staat die eigendom legt op kapitaal. Maar ik veracht ook kapitaal dat, met behulp van de Staat, gemonopoliseerd wordt en/of buiten gebruik gehouden wordt. Laat China nu een voorbeeld zijn van beiden.


Niemand heeft het recht jouw persoonlijke eigendom (huis, grond waarop je werkt, kapitaal) af te nemen. Maar dat onderscheid ik van 'private eigendom buiten gebruik'. Daar had jij geen recht op. Je papiertje mag je houden, maar wat mij betreft staat het iedereen die er gebruik van kan maken vrij die ongebruikte grond toe te eigenen door er zijn/haar arbeid op toe te passen. Homestaeding > jouw papiertje.
Same thing. Iemand die eigendom van mij bedreigt, gebruikt of niet, krijgt een kogel in zijn bast. Trouwens ik gebruik al mijn eigendom
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:22   #31
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Grootste probleem is dat je dat maar 1 keer kunt doen.
U overschat de intelligentie van de gemiddelde Eu-er.

Volgens mij kan je het zeker nog twee of drie keer doen.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 16 maart 2013 om 22:22.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:23   #32
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Same thing. Iemand die eigendom van mij bedreigt, gebruikt of niet, krijgt een kogel in zijn bast.
Land dat U niet gebruikt is Uw eigendom niet. U hebt enkel het idee dat het Uw eigendom is omdat de Staat eigendom zo gedefinieerd heeft, wat al een systematische roof was op het moment dat dat gebeurde (agressie nr. 1). U bent de bovendien nogmaals de agressor, niet de persoon die aan het 'homesteaden' is. U heeft iemand aangevallen op de voordien onverbeterde grond die hij aan het bewerken was (agressie nr.2). U mag uw papiertje verdedigen, dat is wel Uw eigendom. Dat hebt U inderdaad gekocht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Trouwens ik gebruik al mijn eigendom
Goed van U.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:28   #33
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Hij heeft de goudspike in 1980 tot op 11$ na perfect voorspeld.

Als goud geen betekenis heeft voor de financiële wereld,
waarom staat het dan op regel 1 van de ECB balans aan marktprijs ?
Waarom maakt goud 60 % van de Eurosystem reserves uit ?
Waarom staat het aan 42 $ op de balans bij de Fed en aan marktprijs bij de ECB en Rusland ?
Dit kan ik niet allemaal controleren en bevestigen. U trekt die conclusies en ik niet.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 22:33   #34
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Land dat U niet gebruikt is Uw eigendom niet. U hebt enkel het idee dat het Uw eigendom is omdat de Staat eigendom zo gedefinieerd heeft, wat al een systematische roof was op het moment dat dat gebeurde (agressie nr. 1). U bent de bovendien nogmaals de agressor, niet de persoon die aan het 'homesteaden' is. U heeft iemand aangevallen op de voordien onverbeterde grond die hij aan het bewerken was (agressie nr.2). U mag uw papiertje verdedigen, dat is wel Uw eigendom. Dat hebt U inderdaad gekocht.

Goed van U.
Mooi gezegd. De aarde is van ons allemaal.

Maar goed, het gebruiksrecht van een stukje grond, mag ik dat bezitten, of gezamenlijk met drie anderen? En kan ik zo maar uit mijn appartement gezet worden? Zonder zekerheden kunnen we niet bestaan als maatschappij dunkt mij.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 00:13   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een vastgoedhandelaar vertelde mij dat niemand uit zijn kring meer weet wat met cash geld te doen. Aandelen smelten als sneeuw voor de zon, ook grote spelers worden de dupe van machinaties op de beurs, onroerend goed is ook al geen korte termijn belegging meer dus wat blijft er over?
Aandelen zijn net enorm gestegen de voorbije 2-3 jaar. Bank of America of BNPP zijn verdrievoudigd op een goed jaar tijd. Ik ken weinig mensen die de afgelopen jaar verlies hebben gemaakt met aandelen.

Citaat:
Ik denk goud. De FED probeert kunstmatig via de beurs de prijs te drukken, maar lukken zal dat toch niet. India, China en nog wat andere mogendheden kopen alles op wat los en vast zit en ruilen hun waardeloze dollars om voor gedegen goud.
Die prijs is de afgelopen 2 jaar geen zak meer toegenomen. Systematisch meer verkopers dan kopers voor goud dan dat verlaagt de prijs. En dat terwijl de totale schuldhoeveelheid en inflatie blijft toenemen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 08:07   #36
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dit kan ik niet allemaal controleren en bevestigen. U trekt die conclusies en ik niet.

http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2013...130312.en.html

Dat de FED de goudprijs @ 42$ noteert sinds 1971 (Nixon),
moet U toch bekend zijn : afschaffing goudstandaard .

$ biljet : In God we trust.

Ze hebben de L weggelaten sinds die dag...

Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 maart 2013 om 08:16.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 08:12   #37
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
=Savatage;6569729]Aandelen zijn net enorm gestegen de voorbije 2-3 jaar. Bank of America of BNPP zijn verdrievoudigd op een goed jaar tijd. Ik ken weinig mensen die de afgelopen jaar verlies hebben gemaakt met aandelen.

Aandelen zijn papier.
Papieren beloftes.
Wat gebeurt er in Cyprus met de papieren beloftes ?


Citaat:
Die prijs is de afgelopen 2 jaar geen zak meer toegenomen. Systematisch meer verkopers dan kopers voor goud dan dat verlaagt de prijs. En dat terwijl de totale schuldhoeveelheid en inflatie blijft toenemen.
Als het te vlug stijgt, staat het te duur.
Als we na 10 jaar stijging eens 2 jaar consolideren is het weer niet goed.

Kijk es onder de term 'Coiling' in uw TA boekske ?
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 08:18   #38
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard Goldwar

De Russen zitten met heel veel centen in Cyprus.
Die gaan daar niet kunnen mee lachen.

"It’s very dangerous in doing business with the Russians to lose their money. Revenge will be very much a part of the motivation for what happens from this point forward.

Goldwar.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Russischgoud.jpg‎
Bekeken: 92
Grootte:  84,0 KB
ID: 89508  


Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 maart 2013 om 08:20.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 08:31   #39
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Aandelen zijn net enorm gestegen de voorbije 2-3 jaar. Bank of America of BNPP zijn verdrievoudigd op een goed jaar tijd.
Geef nu eens een reden waarom een verstandig mens zijn geld zou beleggen in bedrijven die virtueel failliet zijn ?

Waarom is Bank of America beter dan Dexia ?
Omdat de derivaten nog niet boven water moeten komen voorlopig en naast de balans kunnen worden gefoefeld?
Zombiebanken gelijk.

Kan je dan niet beter Dexia kopen @ 0.1 en hopen dat je ze @ 0.2 kan verkopen?

Een verdubbeling !
Casinoplay : double or nothing...



Laatst gewijzigd door Gambassi : 17 maart 2013 om 08:32.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 08:40   #40
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Aandelen zijn net enorm gestegen de voorbije 2-3 jaar. Bank of America of BNPP zijn verdrievoudigd op een goed jaar tijd. Ik ken weinig mensen die de afgelopen jaar verlies hebben gemaakt met aandelen.



Die prijs is de afgelopen 2 jaar geen zak meer toegenomen. Systematisch meer verkopers dan kopers voor goud dan dat verlaagt de prijs. En dat terwijl de totale schuldhoeveelheid en inflatie blijft toenemen.
Jij was toch degene die stelde dat een bankrun niet plaats vond of kon plaats vinden hé.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be