Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2012, 21:05   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Jullie hele geloof is echt gebaseerd op de geloofwaardigheid van 1 man, om de 1 of andere reden geloven jullie alles wat hij zegt zonder ook maar 1 bewijs of ook maar 1 getuige die samen met hem de engel Gabriël heeft gezien. Een grot, een vallende ster en ergens tussen de dijen van een naakte vrouw zijn zowat de bewijzen van deze anderzijds erg technische godsdienst.
Dat is eigen aan alle verschijningen.
Die gebeuren altijd op afgelegen plaatsen, op bergen, in grotten, in de woestijn.
Gabriel zal mensenschuw geweest zijn zeker ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 21:29   #22
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik lees het nu net ook in de fundamentele artikelen voor de islam, de andere boodschappers waren enkel voor hun tijd en land.
http://www.islam101.com/dawah/articlesOfFaith.htm

Voor de 1 of andere reden is Mohammed de laatste in de rij en zijn er 1500 jaar geen boodschappers meer nodig geweest. Het waren er nochtans 124.000 tot Mohammed er was.

Hier lees ik een soort 'uitleg' of discussie waarom Mohammed de laatste boodschapper of profeet was. Het is alvast erg technisch met profeten en boodschappers, tegenstrijdige beweringen en zaken die de ene keer letterlijk moeten genomen worden en andere zaken die dan blijkbaar niet letterlijk genomen moeten worden.
http://www.answering-islam.org/Quran...messenger.html
http://www.answering-islam.org/Shamoun/last_prophet.htm

Als ik het goed heb heeft Mohammed zelf gezegd dat hij de laatste profeet is, dat lijkt me wel erg makkelijk. Elke sekte-leider beweert zoiets.

Jullie hele geloof is echt gebaseerd op de geloofwaardigheid van 1 man, om de 1 of andere reden geloven jullie alles wat hij zegt zonder ook maar 1 bewijs of ook maar 1 getuige die samen met hem de engel Gabriël heeft gezien. Een grot, een vallende ster en ergens tussen de dijen van een naakte vrouw zijn zowat de bewijzen van deze anderzijds erg technische godsdienst.
Beste broeder, ik vind het zeer goed dat je eindelijk je hersenen laat werken, en dat je tenminste de moeite neemt, om wat opzoek werk te doen,


De Profeet Mohammed vrede zij met hem is inderdaad de laatste profeet want indien er een andere profeet kon zijn dan was dat al gebeurd???? Maar tot nu is er nergens een profeet te bespeuren, tenzij het charlatans en oplichters zijn met alle respect
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 21:48   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste broeder, ik vind het zeer goed dat je eindelijk je hersenen laat werken, en dat je tenminste de moeite neemt, om wat opzoek werk te doen,


De Profeet Mohammed vrede zij met hem is inderdaad de laatste profeet want indien er een andere profeet kon zijn dan was dat al gebeurd???? Maar tot nu is er nergens een profeet te bespeuren, tenzij het charlatans en oplichters zijn met alle respect
Hoe herkent ge charlatans en oplichters ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 22:10   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe herkent ge charlatans en oplichters ?
Dat vraag ik me ook af, er waren 124.000 boodschappers Mohammed voorgegaan en dan lijkt het me vreemd dat het nadien al 1500 jaar lang allemaal charlatans waren. Dat lijkt eerder op een godsdienst die zichzelf wil behouden en niet wil evolueren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 22:18   #25
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste broeder, ik vind het zeer goed dat je eindelijk je hersenen laat werken, en dat je tenminste de moeite neemt, om wat opzoek werk te doen,
bedankt, ik bestudeer graag godsdiensten voor discussie doeleinden en met het internet is dat echt handig geworden. Al is het veelal te moeilijk en teveel verschillende meningen over hetzelfde, er is altijd discussie.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:00   #26
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Jezus zegt zelf "I'm only sent for the lost sheep of Israel"
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:21   #27
Moor
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 juli 2010
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat vraag ik me ook af, er waren 124.000 boodschappers Mohammed voorgegaan en dan lijkt het me vreemd dat het nadien al 1500 jaar lang allemaal charlatans waren. Dat lijkt eerder op een godsdienst die zichzelf wil behouden en niet wil evolueren.
Er zijn Profeten geweest zelfs tot in de Amazonien woud, en zelfs tot in de Noordpool, en overal gewoon,

Maar deze profeten werden gestuurd naar hun respectievelijke volk of stam


Maar wel voor Mohammed, daarna niet meer


De enigste waar ik van kan zeggen dat hij slim is en bijna Profetische eigenschappen heeft is Nostradamus, maart dat is "mijn persoonlijke" mening,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 23:33   #28
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jezus zegt zelf "I'm only sent for the lost sheep of Israel"
Heeft u het zelf gehoord of kent u iemand die Jezus dit heeft horen zeggen? En dan heb ik het nog niet uit zijn mond gehoord. Dus daar wacht ik dan toch maar op voor ik dit geloof. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wat Mohammed zou hebben gezegd.

De ouden zeiden zo veel onzin Moor. En wat kopen we daar nu voor?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 04:48   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
De Profeet Mohammed vrede zij met hem is inderdaad de laatste profeet want indien er een andere profeet kon zijn dan was dat al gebeurd???? Maar tot nu is er nergens een profeet te bespeuren, tenzij het charlatans en oplichters zijn met alle respect
(of schizzofrenen die ook "engelen" zien en stemmen horen he)



Zou toch een belletje moeten doen rinkelen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 04:49   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hoe herkent ge charlatans en oplichters ?
Ze zien engelen en horen gods stem
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:15   #31
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jezus zegt zelf "I'm only sent for the lost sheep of Israel"
Hij zei; "I was sent only to the lost sheep of the house of Israel", dat betekent volgens mij niet de plaats Israël maar alle volgelingen van het boek. Alle Joden dus, net zoals ze ook spreken van "the house of David".

net zoals het hier ook die betekenis heeft.
"And when We made the House (at Makka) a resort for mankind and sanctuary, (saying): Take as your place of worship the place where Abraham stood (to pray). "

Maar dan ben je weer bezig betreft vertalingen enzo, en daar kan en wil ik niet echt over discuteren. Als de juiste of verkeerde vertaling van een paar woorden een complete godsdienst kan rechtvaardigen of net niet dan zegt dat voor mij al voldoende.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 september 2012 om 15:27.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 15:48   #32
OilOnFire
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 mei 2011
Berichten: 1.265
Standaard

Mohammed zelf ( hoeft geen vredewensen, omdat hij al heel lang helemaal niets meer nodig heeft), pleegde waarschijnlijk plagiaat van de allergrootste stuntprofeet: Jezus-Christus.

Deze vierde zelfs zijn megalomanie tot aan het kruis bot. Hij, alsook alle volgenden zullen waarschijnlijk nog wel tussen ons midden rondhuppelen, op zoek naar betere methoden om hun kudden in goede banen te leiden.

Dat God bestaat onder eender welke naam, is praktisch wetenschappelijk bewezen.

Het gesjoemel met al die mogelijke profeten, echter niet!

Conclusie: laat ons ermee ophouden in het wilde weg en voor geestschimmen zoveel onschuldige mensen domweg af te slachten.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:30   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ze zien engelen en horen gods stem
De duivel niet vergeten, al dan niet tussen de dijen van een vrouw.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 17:37   #34
Nesha
Burger
 
Nesha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2012
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Kijk, de Profeet Mohammed vrede zij met hem is de zegel der profeten, na hem komt er gn profeetschap, De Profeet Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor alle mensen en alle tijden, Profeet Jezus, is gekomen voor de Israelieten, Profeet Mozes os gekomen voor de Israelieten, en Mohammed vrede zij met hem is gekomen voor de mensen in het algemeen
Ho ho, wat te denken van Lou de Palingboer?!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer
__________________
Later is allang begonnen.
Nesha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 19:14   #35
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nesha Bekijk bericht
Ho ho, wat te denken van Lou de Palingboer?!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lou_de_Palingboer
Klinkt even logisch als het verhaaltje van Kahidjah die een bewijs moet zijn dat hij Gabriël gezien heeft.

Lou de Palingboer
"Vervolgens vertelde hij dat hij over een poel met drijfzand was gelopen, zonder erin weg te zakken. Toen hij even later terugging naar die plek zag hij zijn voetafdrukken in het slib en toen hij opnieuw over die voetafdrukken wilde lopen, zakte hij er diep in weg.[2] Wiertz concludeerde dat Voorthuijzen God was en dat hij de taak had om de mensheid van de duivel te redden. "

Mohammed en Kahidjah
"When he had done this she again asked if he could see him, and when he said yes, she disclosed her form and cast aside her veil while the apostle was sitting in her lap. Then she said, `Can you see him?' And he replied, `No.' She said, `O son of my uncle, rejoice and be of good heart, by Allah he is an angel and not a satan. "
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 20:02   #36
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Het is zo dat vele godsdiensten zijn voortgekomen uit de Bijbel. Eerst Judaisme, Katholicisme, Islam , Katharen de vele protestantse groepen, mormonisme , de wachttoren enz.Maar er kan er maar één de juiste zijn, en dat is niet in een gebouw of een groep, of denominatie maar God in ons hart.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 26 september 2012 om 20:02.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 20:20   #37
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het is zo dat vele godsdiensten zijn voortgekomen uit de Bijbel. Eerst Judaisme, Katholicisme, Islam , Katharen de vele protestantse groepen, mormonisme , de wachttoren enz.Maar er kan er maar één de juiste zijn, en dat is niet in een gebouw of een groep, of denominatie maar God in ons hart.
Dat is zo ruim en is op zich geen godsdienst, gewoon spiritualiteit, het gevoel hebben dat er meer is dan het leven en goed proberen te leven. Daar hoeft zelfs geen gods-beeld bij.

Maar ja, daarmee krijg je geen grote groepen samen in een kerk, moskee of leger.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 20:29   #38
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is zo ruim en is op zich geen godsdienst, gewoon spiritualiteit, het gevoel hebben dat er meer is dan het leven en goed proberen te leven. Daar hoeft zelfs geen gods-beeld bij.

Maar ja, daarmee krijg je geen grote groepen samen in een kerk, moskee of leger.
Niet ruim, maar eigenlijk heel smal. En is wat de Bijbel eigenlijk leert. De grote kudde kruipt altijd bijeen in een grote groepen omdat ze denken dan juist bezig te zijn.
__________________
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555)

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 26 september 2012 om 20:30.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 17:30   #39
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Mohammed komt niet in de film

Maria wordt in de Koran uitgeroepen tot de Beste vrouw aller tijden, waarom heeft Profeet Mohammed vrede zij met hem zijn eigen vrouw niet tot de beste vrouw aller tijden benoemd? Of zijn moeder

Neen de Profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegd: de Beste vrouw aller tijden is Maria
Ik vraag me af hoe in hemelsnaam Mohammed nu kon weten dat Myriam de beste vrouw was die ooit geleefd heeft. Zelfs de kerk weet niets over Maria, want er staat zo goed als niets in het evangelie over de moeder van Jezus.

Laatst gewijzigd door system : 27 september 2012 om 17:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 18:40   #40
Nesha
Burger
 
Nesha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 september 2012
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Klinkt even logisch als het verhaaltje van Kahidjah die een bewijs moet zijn dat hij Gabriël gezien heeft.

Lou de Palingboer
"Vervolgens vertelde hij dat hij over een poel met drijfzand was gelopen, zonder erin weg te zakken. Toen hij even later terugging naar die plek zag hij zijn voetafdrukken in het slib en toen hij opnieuw over die voetafdrukken wilde lopen, zakte hij er diep in weg.[2] Wiertz concludeerde dat Voorthuijzen God was en dat hij de taak had om de mensheid van de duivel te redden. "

Mohammed en Kahidjah
"When he had done this she again asked if he could see him, and when he said yes, she disclosed her form and cast aside her veil while the apostle was sitting in her lap. Then she said, `Can you see him?' And he replied, `No.' She said, `O son of my uncle, rejoice and be of good heart, by Allah he is an angel and not a satan. "
Allemaal even logisch.
Ik moest zo ontzettend hard lachen om dit stukje:

Citaat:
De dood van 'God'

Toen Voorthuijzens gezondheidstoestand verslechterde, ontstond onder de Lou-mensen die hem omringden discussie over de vraag of ze iemand die onsterfelijk is wel of niet naar het ziekenhuis moesten brengen. Toen hij stierf werd door de volgelingen gepoogd hem weer tot leven te brengen door op hem te gaan liggen om hem zodoende warm te houden en ook urenlang "Lou kom terug!" te roepen. Na enkele dagen werd hij toch begraven.
__________________
Later is allang begonnen.

Laatst gewijzigd door Nesha : 27 september 2012 om 18:41.
Nesha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be