Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2013, 09:00   #30481
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En nu sluit ik deze steriele discussie hierover af, want ze is weinig zinvol.
Zei uitgerekend diegene die er hier over begon. Lees maar na....

En natuurlijk sluit ge die diskussie niet af. Op zich interesseert ge gelukkigheidsvraag U geen zak maar het is natuurlijk een wrijving veroorzakende zet tegen Vlaamsnationalisten en Grootnederlanders.
En daartegen wrijving verooorzaken is hier uw missie en deeltijdse dagtaak.
Ge gaat hier dus nog tot in lengte van dagen op terugkomen.

Afsluiten...hahaha!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 09:05   #30482
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat men de verschillende volksgroepen in bepaalde staten een grotere autonomie geeft voor een aantal zaken, daar ben ik zeer voor te vinden. Maar aan elke bevolkingsgroep de onafhankelijkheid geven, dat is dwaas en niet meer van deze tijd. Het is praat van en voor nostalgische romantici. Het zou nogal een amalgaam worden van allerlei mini-staatjes in Europa! Volstrekt onrealistisch. Begin maar eens internationale verdagen te sluiten met al deze staatjes om nu maar wat te zeggen. Daar is geen beginnen aan, laat staan een einde.
Dat is natuurlijk het standpunt van de Belgische staatsnationalist die vanuit een eerder gevoelmatige identifikatie met België tegen de onafhankelijk van Vlaanderen is met het hineingerationalisierte standpunt: Vlaanderen is te klein om zelfstandig te zijn. Daarop kan ik alleen maar zeggen: hahaha!

En dit is het standpunt van de volksnationalist:
http://de.wikipedia.org/wiki/Europa_der_Regionen
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 augustus 2013 om 09:09.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 09:11   #30483
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wat Limburg betreft: ik heb reeds meermalen gesteld dat Limburg nu 'verhollandst' is en dat het nu deel uitmaakt van Nederland.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 09:29   #30484
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat Jacob van Artevelde.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

En wat Limburg betreft: ik heb reeds meermalen gesteld dat Limburg nu 'verhollandst' is en dat het nu deel uitmaakt van Nederland.
Dat is ook zo. U kunt dit vergelijken met de Oostkantons, vroegere Duitse gebieden die nu 'verbelgisch' zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 09:33.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 10:17   #30485
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Zei uitgerekend diegene die er hier over begon. Lees maar na....

En natuurlijk sluit ge die diskussie niet af. Op zich interesseert ge gelukkigheidsvraag U geen zak maar het is natuurlijk een wrijving veroorzakende zet tegen Vlaamsnationalisten en Grootnederlanders.
En daartegen wrijving verooorzaken is hier uw missie en deeltijdse dagtaak.
Ge gaat hier dus nog tot in lengte van dagen op terugkomen.

Afsluiten...hahaha!
Uw persoonlijke bedenksels bewijzen weer eens hoe subjectief u te werk gaat. Ik zeg gewoon wat ik denk, maar u koppelt dan daar allerlei heimelijke machinaties aan vast. Het bewijst wel hoe u per slot van rekening in mekaar steekt.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 10:26   #30486
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw persoonlijke bedenksels bewijzen weer eens hoe subjectief u te werk gaat. Ik zeg gewoon wat ik denk, maar u koppelt dan daar allerlei heimelijke machinaties aan vast. Het bewijst wel hoe u per slot van rekening in mekaar steekt.
hohoho meneertje. U was het die ons vroeg of de Frans-Vlamingen ongelukkiger waren. Dat vroeg u, omdat u aan uw eigen stelling dat dat niet zo is, staatkundige consequenties verbindt.

Het antwoord dat u kreeg zint u misschien niet, maar luidde JA, zij zijn ongelukkiger. Daarvoor werden DIVERSE bronnen aangehaald, zoals:

werkgelegenheid
levensverwachting
opleidingsniveau
BNP per hoofd
the lack of ability to afford most basic requirements
enforced lack of widely desired possessions;
lack of basic housing facilities
serious problems with accommodation and
problems with the neighbourhood and the environment.

Stuk voor stuk componenten waarvan is aangetoond dat Frans-Vlaanderen het slechter doet dan de Nederlandstalige lage landen.

En uw reactie is: "bah, ik sluit de discussie af want als dat werkelijk zo was zou er wel een opstand uitbreken".

Niet bepaald een hoogstandje, meneer de Onderzoeker

Of op het niveau van het staatspersbureau van Irak misschien.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:03   #30487
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
hohoho meneertje. U was het die ons vroeg of de Frans-Vlamingen ongelukkiger waren. Dat vroeg u, omdat u aan uw eigen stelling dat dat niet zo is, staatkundige consequenties verbindt.

Het antwoord dat u kreeg zint u misschien niet, maar luidde JA, zij zijn ongelukkiger. Daarvoor werden DIVERSE bronnen aangehaald, zoals:

werkgelegenheid
levensverwachting
opleidingsniveau
BNP per hoofd
the lack of ability to afford most basic requirements
enforced lack of widely desired possessions;
lack of basic housing facilities
serious problems with accommodation and
problems with the neighbourhood and the environment.

Stuk voor stuk componenten waarvan is aangetoond dat Frans-Vlaanderen het slechter doet dan de Nederlandstalige lage landen.

En uw reactie is: "bah, ik sluit de discussie af want als dat werkelijk zo was zou er wel een opstand uitbreken".

Niet bepaald een hoogstandje, meneer de Onderzoeker

Of op het niveau van het staatspersbureau van Irak misschien.
Een laatste keertje dan omdat u het bent.

Al die dingen die u opsomt zijn niet noodzakelijk een garantie voor het 'gelukkig zijn'. 'Gelukkig zijn' is iets zeer persoonlijks. Men kan zeer rijk zijn en toch niet gelukkig zijn. En mijn indruk is, ook wanneer ik teksten lees van mensen die daar op bezoek zijn geweest, dat de Frans-Vlamingen best wel gelukkig zijn in Frankrijk, content zijn. Dat zijn hun roots niet miskennen maar daar meer een culturele invulling aan geven en dat het de meesten niet erg meer interesseert voor de rest. Tegelijkertijd zijn de Frans-Vlamingen nu loyale en best tevreden Franse staatsburgers geworden. Dat zijn de feiten. Net zoals de Duitssprekenden in de Oostkantons loyale en best wel tevreden Belgische staatsburgers zijn geworden en niet meer naar Duitsland terug willen.

Een toemaatje.
"Vlaanderen heeft na Finland het hoogste zelfmoordcijfer van Europa. Jaarlijks beroven 19 op de 100.000 Vlamingen zich van het leven. De Vlaamse professor Kees van Heeringen noemt het onderdeel van het ‘nationale karakter’. ‘Mensen moeten leren te aanvaarden dat men zich slecht mag voelen en dat je dan hulp kunt zoeken’, meldt Van Heeringen van het Universitair Ziekenhuis Gent in Het Laatste Nieuws/2007"

Nochtans zijn Vlaanderen en Finland welvarende landen. Maar er lopen daar dan toch veel ongelukkigen rond. M.a.w., welvaart is geen garantie voor 'gelukkig zijn'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 11:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:29   #30488
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Appelen en peren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Al die dingen die u opsomt zijn niet noodzakelijk een garantie voor het 'gelukkig zijn'. 'Gelukkig zijn' is iets zeer persoonlijks. Men kan zeer rijk zijn en toch niet gelukkig zijn. En mijn indruk is, ook wanneer ik teksten lees van mensen die daar op bezoek zijn geweest, dat de Frans-Vlamingen best wel gelukkig zijn in Frankrijk, content zijn. Dat zijn hun roots niet miskennen maar daar meer een culturele invulling aan geven en dat het de meesten niet erg meer interesseert voor de rest. Tegelijkertijd zijn de Frans-Vlamingen nu loyale en best tevreden Franse staatsburgers geworden. Dat zijn de feiten. Net zoals de Duitssprekenden in de Oostkantons loyale en best wel tevreden Belgische staatsburgers zijn geworden en niet meer naar Duitsland terug willen.
1. Dus is uw geluksvraag naar het feit de de Frans-Vlamingen Fransen zijn geworden naast de kwestie. Waarom U ze stelt daaar had ik het al over.

2.
De Duitssprkenden in de Oostkantons zijn de best beschermde minderheid in Europa met een eigen parlement en regering. En zéér belangrijk op kultureel vlak: de voertaal van het onderwijs is hun eigen taal. Allemaal dingen die de Frans-Vlamingen vestoken blijven. Ge vergelijkt appelen met peren.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 augustus 2013 om 11:31.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:39   #30489
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Een laatste keertje dan omdat u het bent.

Al die dingen die u opsomt zijn niet noodzakelijk een garantie voor het 'gelukkig zijn'. 'Gelukkig zijn' is iets zeer persoonlijks. Men kan zeer rijk zijn en toch niet gelukkig zijn. En mijn indruk is, ook wanneer ik teksten lees van mensen die daar op bezoek zijn geweest, dat de Frans-Vlamingen best wel gelukkig zijn in Frankrijk, content zijn. Dat zijn hun roots niet miskennen maar daar meer een culturele invulling aan geven en dat het de meesten niet erg meer interesseert voor de rest. Tegelijkertijd zijn de Frans-Vlamingen nu loyale en best tevreden Franse staatsburgers geworden. Dat zijn de feiten. Net zoals de Duitssprekenden in de Oostkantons loyale en best wel tevreden Belgische staatsburgers zijn geworden en niet meer naar Duitsland terug willen.

Een toemaatje.
"Vlaanderen heeft na Finland het hoogste zelfmoordcijfer van Europa. Jaarlijks beroven 19 op de 100.000 Vlamingen zich van het leven. De Vlaamse professor Kees van Heeringen noemt het onderdeel van het ‘nationale karakter’. ‘Mensen moeten leren te aanvaarden dat men zich slecht mag voelen en dat je dan hulp kunt zoeken’, meldt Van Heeringen van het Universitair Ziekenhuis Gent in Het Laatste Nieuws/2007"

Nochtans zijn Vlaanderen en Finland welvarende landen. Maar er lopen daar dan toch veel ongelukkigen rond. M.a.w., welvaart is geen garantie voor 'gelukkig zijn'.
Gelukkig zie u nu ook in dat het bourgondische leven niet zaligmakend is. In het verleden trachtte u nog wel eens indruk op ons te maken met de grote auto's waarin Belgen rijden, de copieuze maaltijden die Vlamingen nuttigen en de luxueuze huizen die men in België bewoond. Kennelijk valt er toch iets te zeggen voor een meer 'calvinistische' levensstijl.

Citaat:
Nederland staat op de vierde plek op een lijst van landen waar de mensen het gelukkigst zijn. Het onderzoek van drie economen is gepubliceerd aan de vooravond van een VN-bijeenkomst over geluk.
Bron: NOS.nl
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:40   #30490
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw persoonlijke bedenksels bewijzen weer eens hoe subjectief u te werk gaat. Ik zeg gewoon wat ik denk, maar u koppelt dan daar allerlei heimelijke machinaties aan vast. Het bewijst wel hoe u per slot van rekening in mekaar steekt.
Welneen, ik peil naar het waarom van wat ge zegt, hoe ge zelf in mekaar steekt en dat is konstant wijving zoeken met Vlaamsgezinden en (Groot)-Nederlanders.
Heimelijke machinaties is hier niet van toepassing want het is overduidelijk wat uw bedoelingen zijn en dat is ook anderen niet ontgaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Verder valt op dat dit forum uitdooft als een System de boel niet opstookt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 augustus 2013 om 11:44.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:41   #30491
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
1. Dus is uw geluksvraag naar het feit de de Frans-Vlamingen Fransen zijn geworden naast de kwestie. Waarom U ze stelt daaar had ik het al over.

2.
De Duitssprkenden in de Oostkantons zijn de best beschermde minderheid in Europa met een eigen parlement en regering. En zéér belangrijk op kultureel vlak: de voertaal van het onderwijs is hun eigen taal. Allemaal dingen die de Frans-Vlamingen vestoken blijven. Ge vergelijkt appelen met peren.
Ook voor u een laatste antwoord over dit onderwerp. Want we kunnen zo bezig blijven.

Frans-Vlamingen zijn best tevreden, niettegenstaande de officiële taal nu het Frans is en niet meer het Vlaams. Maar bij hun thuis spreken ze wat ze willen. En na ettelijk eeuwen als Franse onderdanen stellen we vast we dat door hen het Vlaams steeds minder gesproken wordt, en, als ze niet opletten, binnen enkele decennia misschien helemaal niet meer. Hetzelfde verhaal als de Friezen in Nederland.

Maar, en daar ging de discussie ook om, het is niet omdat ze niet meer, of bijna niet meer, de taal van hun voorouders spreken, of omdat ze nu Fransen zijn geworden, dan ze daarom 'ongelukkiger' zouden zijn dan de Belgische Vlamingen. Er is geen enkel indicatie die daarop wijst.

Begrijpt u het nu eindelijk? Zo niet, laat alle hoop varen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 11:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:47   #30492
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ook voor u een laatste antwoord over dit onderwerp. Want we kunnen zo bezig blijven.

Frans-Vlamingen zijn best tevreden, niettegenstaande de officiële taal nu het Frans is en niet meer het Vlaams. Maar bij hun thuis spreken ze wat ze willen. En na ettelijk eeuwen als Franse onderdanen stellen we vast we dat door hen het Vlaams steeds minder gesproken wordt, en, als ze niet opletten, binnen enkele decennia misschien helemaal niet meer. Hetzelfde verhaal als de Friezen in Nederland.

Maar, en daar ging de discussie ook om, het is niet omdat ze niet meer of bijna niet meer, de taal van hun voorouders spreken, of omdat ze nu Fransen zijn geworden, dan ze daarom 'ongelukkiger' zouden zijn dan de Belgische Vlamingen. Er is geen enkel indicatie die daarop wijst.

Begrijpt u het nu eindelijk?Zo niet, laat alle hoop varen.
Begrijpt gij nu eindelijk dat iedereen hier uw standpunt begrepen heeft. Zo niet, laat alle hoop varen.

__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 augustus 2013 om 11:53.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 11:55   #30493
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Begrijpt gij nu eindelijk dat iedereen hier uw standpunt begrepen heeft. Zo niet, laat alle hoop varen.

Goed zo.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 12:07   #30494
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Maar of men ermee akkoord gaat is weer een andere kwestie.....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 augustus 2013 om 12:08.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 14:50   #30495
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Gelukkig zie u nu ook in dat het bourgondische leven niet zaligmakend is. In het verleden trachtte u nog wel eens indruk op ons te maken met de grote auto's waarin Belgen rijden, de copieuze maaltijden die Vlamingen nuttigen en de luxueuze huizen die men in België bewoond. Kennelijk valt er toch iets te zeggen voor een meer 'calvinistische' levensstijl.


Bron: NOS.nl
Ik heb gewoon geteld dat de Belgen bourgondischer leefden dan de Nederlanders en daar voorbeelden voor aangehaald. Meer heb ik niet gezegd. Voor zover ik het me herinner , heb ik nooit beweerd dat de Belgen of de Vlamingen of de Walen gelukkiger waren dan de Nederlanders.


Een toemaatje van 5 augustus 2013.

Steeds_meer_zelfmoorden_in_Nederland.
5 aug. 2013 - Vorig jaar maakten 1753 mensen een einde aan hun leven, dat zijn er 106 (6 procent) meer dan in 2011. Het aantal stijgt nu al voor het vijfde jaar op rij.

De toename is het grootst onder mensen tussen de 30 en 70 jaar. Maar ook het aantal erg jonge mensen dat zelfmoord pleegde, nam weer toe. 6 mensen jonger dan 15 jaar en 45 jongeren tussen de 15 en 20 jaar stapten vorig jaar uit het leven.

Verruit de meeste mensen die een eind aan hun leven maken, hebben te kampen met psychische stoornissen. Huiselijke omstandigheden of fysieke stoornissen komen ook regelmatig voor, maar ook heel vaak is de reden niet bekend. (ANP)




Zo gelukkig lijken me de Nederlander nu ook weer niet in, met, en door hun zuinig betaan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 14:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 14:53   #30496
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Gelukkig zie u nu ook in dat het bourgondische leven niet zaligmakend is. In het verleden trachtte u nog wel eens indruk op ons te maken met de grote auto's waarin Belgen rijden, de copieuze maaltijden die Vlamingen nuttigen en de luxueuze huizen die men in België bewoond. Kennelijk valt er toch iets te zeggen voor een meer 'calvinistische' levensstijl.


Bron: NOS.nl


En ondertussen barsten van de cholesterol!
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 16:08   #30497
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb gewoon geteld dat de Belgen bourgondischer leefden dan de Nederlanders en daar voorbeelden voor aangehaald. Meer heb ik niet gezegd. Voor zover ik het me herinner , heb ik nooit beweerd dat de Belgen of de Vlamingen of de Walen gelukkiger waren dan de Nederlanders.
U heeft op z'n minst de indruk gewekt dat dat een betere levensstijl is dan de 'karige' manier waarop Nederlanders leven. Maar als bourgondisch leven dan niet gelukkig maakt, wat is er dan beter aan?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 16:50   #30498
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
U heeft op z'n minst de indruk gewekt dat dat een betere levensstijl is dan de 'karige' manier waarop Nederlanders leven. Maar als bourgondisch leven dan niet gelukkig maakt, wat is er dan beter aan?
Het maakt het leven wat aangenamer en zonniger in dit tranendal.

Maar ver van mij om te zeggen dat bourgondisch leven een gegarandeerde passe-partout is voor het geluk. Persoonlijk vind ik het wel wat intriest dat men schraperig door het leven gaat. Men mist zoveel. Maar goed, mensen kunnen in hun knijperigheid en kruimeligheid ook best wel gelukkig zijn.

Off topic.
Een vraagje: wat verstaat men in Nederland nu precies onder 'gereformeerd'? Bedoelt men daar alleen de Calvinisten mee, of ook de Lutheranen?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 augustus 2013 om 17:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 17:03   #30499
Cloggie
Lokaal Raadslid
 
Cloggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2013
Berichten: 389
Standaard

Dus we eten of Bourgondisch, of schrapering calvinistisch? Mag ik hiertegen protest indienen...?

Geef mij maar een lekker hete Thaise curry. Mhhhhhh...
__________________
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij.

Laatst gewijzigd door Cloggie : 21 augustus 2013 om 17:06.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 17:57   #30500
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
hohoho meneertje. U was het die ons vroeg of de Frans-Vlamingen ongelukkiger waren. Dat vroeg u, omdat u aan uw eigen stelling dat dat niet zo is, staatkundige consequenties verbindt.

Het antwoord dat u kreeg zint u misschien niet, maar luidde JA, zij zijn ongelukkiger. Daarvoor werden DIVERSE bronnen aangehaald, zoals:

werkgelegenheid
levensverwachting
opleidingsniveau
BNP per hoofd
the lack of ability to afford most basic requirements
enforced lack of widely desired possessions;
lack of basic housing facilities
serious problems with accommodation and
problems with the neighbourhood and the environment.

Stuk voor stuk componenten waarvan is aangetoond dat Frans-Vlaanderen het slechter doet dan de Nederlandstalige lage landen.

En uw reactie is: "bah, ik sluit de discussie af want als dat werkelijk zo was zou er wel een opstand uitbreken".

Niet bepaald een hoogstandje, meneer de Onderzoeker

Of op het niveau van het staatspersbureau van Irak misschien.
Moet eerlijk zeggen dat deze punten nergens op slaan om daar de gevolgtrekking ongelukkiger mee te staven.
Ongelukkiger omdat ze op Frans overgingen? Dat zou dus betekenen dat ze gelukkiger zouden geweest als ze Vlaams waren blijven spreken. In Frankrijk?

Als het in Nederland of in Vlaanderen ook zo slecht zou gaan ... Omdat we Nederlands / Vlaams spreken?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be