Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2016, 21:01   #2041
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik betaal gelijk iedere werknemer bij de Belgische overheidsdienst belastingen, het bewijs staat zwart wit op mijn loonfiche.
Ik draag al meer dan 39 jaar bij aan de Belgische schatkist.
Je kunt zeggen wat je wilt, ik heb het bewijs zwart op wit.
Diegene die in de privé in het zwart werken, die dragen minder bij.
Zwart op wit of wit op blauw, feit is dat u geen eurocent bijdraagt aan de schatkist.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 03:02   #2042
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nee je betaalt geen belastingen. Je draagt niet bij aan de schatkist, je kost de schatkist gewoon geld.

Dat er op jouw loonbrief theoretische afhoudingen staan, maakt in dat verhaal geen fluit uit.
Dus je negeert m'n post gewoon, en herhaalt net hetzelfde, maar dan tegen iemand die geen universitaire opleiding heeft gehad.
Dus leraars, politieagenten, verpleegsters, leraars, cipiers, etc. zijn nietsnutten die niet bijdragen tot de schatkist en geen belastingen betalen? Wat op hun loonbriefje staat, maakt niet uit?
U wil dus treinen, scholen, ziekenhuizen, politiecommissariaten die opbrengen? Goed, ik stel voor dat je verhuist naar Kenia of Nigeria.


tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 03:15   #2043
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik betaal gelijk iedere werknemer bij de Belgische overheidsdienst belastingen, het bewijs staat zwart wit op mijn loonfiche.
Ik draag al meer dan 39 jaar bij aan de Belgische schatkist.
Je kunt zeggen wat je wilt, ik heb het bewijs zwart op wit.
Diegene die in de privé in het zwart werken, die dragen minder bij.
Ja, maar we werken voor de staat dus zijn we profiteurs per definitie, volgens dromedaris en co. , en we verdienen het niet om geld te verdienen met wat we doen.
Alleen zij die niet voor de staat werken zijn geen profiteurs. (dat ze voor een deel in het zwart werken, dus geen belasting betalen maar toch gebruik maken van allerlei staatsvoorzieningen zoals spoorwegen, gezondheidszorg, onderwijs, wegen, politie, etc., dat ze subsidies allerhande krijgen, en dat ook vanzelfsprekend vinden, maakt allemaal niet uit.)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 03:21   #2044
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Nee je kost diezelfde schatkist al 39 jaar geld. Je draagt niet bij, je bent een kost, net zoals iedere andere ambtenaar. Anderen uit de privé dragen bij aan die schatkist en met dat geld wordt jouw nettoloon + andere gerelateerde kosten uitbetaald.
Dit is wel bijzonder grof. Je maakt toch maar mooi gebruik van overheidsdiensten, leeft in een van de welvarendste landen ter wereld, betaalt bijna niets voor treinen, onderwijs, politie, gezondheidszorg, wegen, etc.
Je bent waarschijnlijk nog nooit in een land geweest waar de overheid niets voorstelt, ik wel. Onwaarschijnlijk dure landen zijn dat voor zakenmensen, want ze moeten alles zelf betalen, hun gezondheidszorg, hun veiligheid, hun wegen (overheid doet niets), de scholen voor hun kinderen (en de veiligheid nogmaals, in zulke landen worden rijke mensen dagelijks gekidnapt, de politie doet mee, is immers winstgevend... )
Ook geen ambtenaren die zich bezighouden met planning of veiligheid, iedereen doet maar, vuilnis wordt toch gewoon geloosd, we gaan toch geen ambtenaren betalen om dat te controleren zeker? (en zelfs als ze er zijn worden ze zo weinig betaald dat ze gemakkelijk omgekocht kunnen worden)
Geen treinen, want dat kost geld en vereist planning op lange termijn, ook geen investering in wegenbouw, gewoon de privé z'n gang laten gaan.


kapitalisme is de puurste vorm


Laatst gewijzigd door tomm : 10 maart 2016 om 03:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 06:56   #2045
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus je negeert m'n post gewoon, en herhaalt net hetzelfde, maar dan tegen iemand die geen universitaire opleiding heeft gehad.
Dus leraars, politieagenten, verpleegsters, leraars, cipiers, etc. zijn nietsnutten die niet bijdragen tot de schatkist en geen belastingen betalen? Wat op hun loonbriefje staat, maakt niet uit?
U wil dus treinen, scholen, ziekenhuizen, politiecommissariaten die opbrengen? Goed, ik stel voor dat je verhuist naar Kenia of Nigeria.


U leest dingen die niet geschreven zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 07:02   #2046
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, maar we werken voor de staat dus zijn we profiteurs per definitie, volgens dromedaris en co. , en we verdienen het niet om geld te verdienen met wat we doen.
Alleen zij die niet voor de staat werken zijn geen profiteurs. (dat ze voor een deel in het zwart werken, dus geen belasting betalen maar toch gebruik maken van allerlei staatsvoorzieningen zoals spoorwegen, gezondheidszorg, onderwijs, wegen, politie, etc., dat ze subsidies allerhande krijgen, en dat ook vanzelfsprekend vinden, maakt allemaal niet uit.)
Dat heeft niemand geschreven.

De staat betaald u bijvoorbeeld 10.000 euro bruto per maand.
Dit geld komt uit de schatkist (lees belastingen).
U betaald op uw loon 7500 euro belastingen.

Resultaat voor de schatkist (lees belastingen) is - 2500 euro.

Nergens, maar dan ook nergens schrijven we dat jullie geen nuttig werk doen. We schrijven wel dat wij als belastingbetaler graag hebben dat het geld dat van ons afgenomen wordt, nuttig en efficiënt gebruikt moet worden.

Laat het nu net daaraan ontbreken bij de NMBS.

U gaat me toch niet vertellen dat zo'n pracht en praal nodig is om treinen te laten rijden!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  station mons.jpg‎
Bekeken: 1011
Grootte:  454,2 KB
ID: 101626  

__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 07:04   #2047
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is wel bijzonder grof. Je maakt toch maar mooi gebruik van overheidsdiensten, leeft in een van de welvarendste landen ter wereld, betaalt bijna niets voor treinen, onderwijs, politie, gezondheidszorg, wegen, etc.
Je bent waarschijnlijk nog nooit in een land geweest waar de overheid niets voorstelt, ik wel. Onwaarschijnlijk dure landen zijn dat voor zakenmensen, want ze moeten alles zelf betalen, hun gezondheidszorg, hun veiligheid, hun wegen (overheid doet niets), de scholen voor hun kinderen (en de veiligheid nogmaals, in zulke landen worden rijke mensen dagelijks gekidnapt, de politie doet mee, is immers winstgevend... )
Ook geen ambtenaren die zich bezighouden met planning of veiligheid, iedereen doet maar, vuilnis wordt toch gewoon geloosd, we gaan toch geen ambtenaren betalen om dat te controleren zeker? (en zelfs als ze er zijn worden ze zo weinig betaald dat ze gemakkelijk omgekocht kunnen worden)
Geen treinen, want dat kost geld en vereist planning op lange termijn, ook geen investering in wegenbouw, gewoon de privé z'n gang laten gaan.


kapitalisme is de puurste vorm

Dat wij in één van de welvarendste landen leven is zeker niet dankzij de overheid en haar ambtenarij maar ondanks de overheid en de ambtenarij.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:10   #2048
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Was het niet Bobken Geldhof of hoe heet hij, die zei dat kapitalisme al meer honger uit de wereld geholpen heeft dan eender welk ander soort van economisch regime ?

Voor de rest hanteer ik die begrippen kapitalisme/communisme niet in mijn eigen overwegingen, want ze bestaan nergens en hebben eigenlijk nergens ooit bestaan (in hun zuivere vorm).



Maar !!!!

Het ging hier over de nmbs.

En ik lees net dat de ontwerpen van akkoord in die mate duidelijk zijn, dat er een mooie kans is dat er sociale vrede komt voor een zekere tijd, bij de nmbs.

Of de Franstaligen hun les geleerd hebben dank zij de Vlaamse boungden die zich wat verantwoordelijker droegen,
of de nmbs directie veel toegevingen heeft gedaan ...

dat zullen we later wel te weten komen.

Ik geef geen link, want het komt uit het betalend abonnee gedeelte van DS. De Po heeft dat niet graag. ttz iemand anders heeft het niet graag dat ik dat doe, en die klikt dan maar.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:13   #2049
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus je negeert m'n post gewoon,
Als jij niet expliciet op één van mijn posts gaat reageren, dan is die kans groot ja. Ik zit dit topic noch dit forum te scannen op jouw posts, laat staan dat ik me geroepen voel om op al jouw posts in te gaan. 't Is niet dat je een historiek hebt van to the point reageren eh .

Citaat:
en herhaalt net hetzelfde, maar dan tegen iemand die geen universitaire opleiding heeft gehad.
So? Jij bent beter omdat je wel een universitaire opleiding gehad hebt? Je gaat er van uit dat hij sowieso niet zal snappen wat ik schrijf? Je voelt je geroepen om de "kleintjes" te beschermen tegen the big bad bully?

Leuk wereldbeeld heb je.

Beeldschepping is zo moeilijk niet, zie je .

Citaat:
Dus leraars, politieagenten, verpleegsters, leraars, cipiers, etc. zijn nietsnutten die niet bijdragen tot de schatkist en geen belastingen betalen? Wat op hun loonbriefje staat, maakt niet uit?
De nietsnutten is jouw uitspraak dus daar mag jij zelf verantwoording voor afleggen.

Maar verder dragen die inderdaad niet bij aan de schatkist, betalen die inderdaad geen belastingen en maakt wat op hun loonbriefje staat inderdaad niet uit.

Je mag dat proberen tegen te spreken, maar als universitair gevormde mag ik wel wat meer verwachten dat manipulatie en sfeerschepping zeker? Of is dat te veel gevraagd?

Citaat:
U wil dus treinen, scholen, ziekenhuizen, politiecommissariaten die opbrengen? Goed, ik stel voor dat je verhuist naar Kenia of Nigeria.
En ook dat is jouw uitspraak niet de mijne, dus aan jou om je daar voor te verantwoorden.

Hebben ze je aan de unief niet geleerd om te argumenteren ipv wild om je heen te schoppen?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:14   #2050
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zwart op wit of wit op blauw, feit is dat u geen eurocent bijdraagt aan de schatkist.
Dank zij mijn arbeid als ambtenaar, heb ik veel bijgedragen aan "de schatkist". Aan het welzijn van de maatschappij. Veel toegevoegde waarde, voor eigenlijk niet veel pree.

't Is niet omdat er hier een paar heel de tijd hetzelfde liedje zingen, dat dat liedje waar is.

En 't is ook niet omdat (ook ik ken er) veel ambtenaren politiek benoemd en politiek bevorderd werden, er de kantjes afrijden, dat dit voor alle ambtenaren geldt.
Dat ons statuut nog niet flink gemoderniseerd en opgekuist is, is de fout van de kiezer. Ze moesten maar veel vroeger en veel massaler op een degelijke evenwichtige centrum-rechtse partij stemmen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 08:18   #2051
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dit is wel bijzonder grof. Je maakt toch maar mooi gebruik van overheidsdiensten, leeft in een van de welvarendste landen ter wereld, betaalt bijna niets voor treinen, onderwijs, politie, gezondheidszorg, wegen, etc.
Dubieuze uitspraken an sich, en verder irrelevant als reactie op datgene waar je op reageert.

Zelfs al zouden jouw dubieuze uitspraken kloppen, dan nog wijzigt dat niets aan het feit dat hij al 39 niets aan de schatkist opbrengt, al 39 jaar geen belastingen betaalt en al 39 jaar een kost is voor die schatkist.

Citaat:
Je bent waarschijnlijk nog nooit in een land geweest waar de overheid niets voorstelt, ik wel.
Ja hoor, tuurlijk.
Jij bent overal al geweest en je kent alles, dat weten we al langer dan vandaag . Je kent Kenia als je broekzak, Cuba heeft geen geheimen voor je, met de UK-spoorwegen heb je meet ondervinding dan de Brit zelf, Rusland is zowat je tweede thuisland en ongetwijfeld ben je in alle andere landen ook geweest en kan je jezelf ook als expert over die plaatsen bestempelen .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 09:46   #2052
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Was het niet Bobken Geldhof of hoe heet hij, die zei dat kapitalisme al meer honger uit de wereld geholpen heeft dan eender welk ander soort van economisch regime ?

Voor de rest hanteer ik die begrippen kapitalisme/communisme niet in mijn eigen overwegingen, want ze bestaan nergens en hebben eigenlijk nergens ooit bestaan (in hun zuivere vorm).



Maar !!!!

Het ging hier over de nmbs.

En ik lees net dat de ontwerpen van akkoord in die mate duidelijk zijn, dat er een mooie kans is dat er sociale vrede komt voor een zekere tijd, bij de nmbs.

Of de Franstaligen hun les geleerd hebben dank zij de Vlaamse boungden die zich wat verantwoordelijker droegen,
of de nmbs directie veel toegevingen heeft gedaan ...

dat zullen we later wel te weten komen.

Ik geef geen link, want het komt uit het betalend abonnee gedeelte van DS. De Po heeft dat niet graag. ttz iemand anders heeft het niet graag dat ik dat doe, en die klikt dan maar.

.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160310_02174878
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:45   #2053
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat heeft niemand geschreven.

De staat betaald u bijvoorbeeld 10.000 euro bruto per maand.
Dit geld komt uit de schatkist (lees belastingen).
U betaald op uw loon 7500 euro belastingen.

Resultaat voor de schatkist (lees belastingen) is - 2500 euro.

Nergens, maar dan ook nergens schrijven we dat jullie geen nuttig werk doen. We schrijven wel dat wij als belastingbetaler graag hebben dat het geld dat van ons afgenomen wordt, nuttig en efficiënt gebruikt moet worden.

Laat het nu net daaraan ontbreken bij de NMBS.

U gaat me toch niet vertellen dat zo'n pracht en praal nodig is om treinen te laten rijden!
Iedereen moet zich verantwoorden, ook privébedrijven die profiteren van staatsvoorzieningen. Onze economie is een ingewikkelde mix van samenwerking tussen privé en overheid. Zoals U het stelde klonk het bijzonder oneerbiedig, alsof ambtenaren minderwaardig werk doen omdat ze niet bijdragen aan de schatkist.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:47   #2054
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat wij in één van de welvarendste landen leven is zeker niet dankzij de overheid en haar ambtenarij maar ondanks de overheid en de ambtenarij.
Dat is natuurlijk onzin, zeker als je al veel in landen geweest bent waar de overheid niets voorstelt. Wat zijn de welvarendste landen ter wereld? Jawel de Scandinavische waar de overheid een nog veel grotere rol speelt dan in België. Zo bvb. in Finland is hoger onderwijs in handen van de staat, volledig gratis, inclusief eten, transport huisvesting, etc. Finland is een van de landen met het beste onderwijs en hoogste levensstandaard ter wereld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:49   #2055
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Was het niet Bobken Geldhof of hoe heet hij, die zei dat kapitalisme al meer honger uit de wereld geholpen heeft dan eender welk ander soort van economisch regime ?

Voor de rest hanteer ik die begrippen kapitalisme/communisme niet in mijn eigen overwegingen, want ze bestaan nergens en hebben eigenlijk nergens ooit bestaan (in hun zuivere vorm).



Maar !!!!

Het ging hier over de nmbs.

En ik lees net dat de ontwerpen van akkoord in die mate duidelijk zijn, dat er een mooie kans is dat er sociale vrede komt voor een zekere tijd, bij de nmbs.

Of de Franstaligen hun les geleerd hebben dank zij de Vlaamse boungden die zich wat verantwoordelijker droegen,
of de nmbs directie veel toegevingen heeft gedaan ...

dat zullen we later wel te weten komen.

Ik geef geen link, want het komt uit het betalend abonnee gedeelte van DS. De Po heeft dat niet graag. ttz iemand anders heeft het niet graag dat ik dat doe, en die klikt dan maar.

.
De onderhandelingen zijn gaande. De vakbonden zijn bereid toegevingen te doen, als de regering dat ook doet. Als de regering eenzijdig haar visie doordrukt, komen er zeker stakingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:52   #2056
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dubieuze uitspraken an sich, en verder irrelevant als reactie op datgene waar je op reageert.

Zelfs al zouden jouw dubieuze uitspraken kloppen, dan nog wijzigt dat niets aan het feit dat hij al 39 niets aan de schatkist opbrengt, al 39 jaar geen belastingen betaalt en al 39 jaar een kost is voor die schatkist.



Ja hoor, tuurlijk.
Jij bent overal al geweest en je kent alles, dat weten we al langer dan vandaag . Je kent Kenia als je broekzak, Cuba heeft geen geheimen voor je, met de UK-spoorwegen heb je meet ondervinding dan de Brit zelf, Rusland is zowat je tweede thuisland en ongetwijfeld ben je in alle andere landen ook geweest en kan je jezelf ook als expert over die plaatsen bestempelen .
Expert ben ik niet, ik weet wel hoe die landen functioneren want ben er genoeg geweest. Je moet mij trouwens niet geloven, er zijn statistieken, onafhankelijke bronnen genoeg om wat ik zeg te bevestigen.

En wat betreft je eerste alinea, zie boven. Ook politieagenten, verpleegsters, cipiers, leraars, etc. dragen niet bij tot de schatkist omdat ze in overheidsdienst zijn. Allemaal profiteurs dus?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 11:57   #2057
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De onderhandelingen zijn gaande. De vakbonden zijn bereid toegevingen te doen, als de regering dat ook doet. Als de regering eenzijdig haar visie doordrukt, komen er zeker stakingen.
Tiens, het is toch de top van de NMBS die onderhandelt?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:03   #2058
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Drosamadaris


Citaat:
So? Jij bent beter omdat je wel een universitaire opleiding gehad hebt? Je gaat er van uit dat hij sowieso niet zal snappen wat ik schrijf? Je voelt je geroepen om de "kleintjes" te beschermen tegen the big bad bully?
Hij snapt wel wat je schijft, maar kan zijn antwoord niet op dezelfde manier verwoorden, daarom denk je dat je het debat tegen hem gemakkelijk kunt winnen.


Citaat:
Leuk wereldbeeld heb je.
Nee, dat is jouw wereldbeeld, dat van profiterende ambtenaren. En wie niet bijdraagt aan de schatkist is niets waard. Dat is trouwens een veelgehoord cliché in rechtse kringen.

Citaat:

Beeldschepping is zo moeilijk niet, zie je .

U schept andere beelden, namelijk van profiterende NMBS medewerkers die zonder enige reden staken, te veel betaald worden en hun werk niet goed doen. En daar mag dan geen reactie tegen komen?


Citaat:
Maar verder dragen die inderdaad niet bij aan de schatkist, betalen die inderdaad geen belastingen en maakt wat op hun loonbriefje staat inderdaad niet uit.
Maakt natuurlijk wel uit, ook overheidsdiensten moeten verantwoording afleggen en bijdragen aan het pensioen van hun werknemers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:06   #2059
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is natuurlijk onzin, zeker als je al veel in landen geweest bent waar de overheid niets voorstelt. Wat zijn de welvarendste landen ter wereld? Jawel de Scandinavische waar de overheid een nog veel grotere rol speelt dan in België. Zo bvb. in Finland is hoger onderwijs in handen van de staat, volledig gratis, inclusief eten, transport huisvesting, etc. Finland is een van de landen met het beste onderwijs en hoogste levensstandaard ter wereld.
Maar dat heeft wel heel wat andere oorzaken dan wat u aanhaalt. In een studie van Itinera blijkt dat ook lage immigratie in Finland een belangrijke rol speelt. Bovendien is er in Finland voor het hele hoger onderwijs een numerus clausus. Dat maakt al een enorm verschil met het Belgisch hoger onderwijs. Maar het is niet de eerste keer dat je appelen en peren vergelijkt.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2016, 12:06   #2060
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Tiens, het is toch de top van de NMBS die onderhandelt?
Natuurlijk zijn de handen van de directie volledig gebonden. De directie moet luisteren naar de regering, anders vliegen Cornu en co. er uit.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be