Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 mei 2017, 08:52   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is de manier om de banken gerust te stellen en zonder problemen bij hun nieuw kapitaal te kunnen gaan bijtanken. Cijfers moeten gewoon goed zijn en dan vooral het omzetcijfer. Kan je aantonen dat je kan gaan besparen en zo met dezelfde of hogere omzetcijfers uw nettowinst te verhogen dan zijn ze tevreden. Er moet een (fictief) groeipotentieel zijn en toekomstdenken in positieve richting. Veel toegepast principe om uzelf een gigantisch loon te kunnen blijven uitbetalen, zelfs als het bedrijf zwaar verlieslatend is. En ploft de zeepbel dan is het gewoon game over en heb je toch privé een berg cash binnen gehaald. Maak je het zo bont dat er geen overzicht meer is dan duurt het jaren voor een curator er zicht op heeft. En dan kunnen er al wat rekeningen zijn leeggehaald. Niet in 1 keer maar over een langere periode en voor kleinere bedragen. Voorbeelden genoeg die na tientallen jaren nog steeds in vereffening bij een curator zitten. Is het beursgenoteerd dan is het spel compleet. Heb je dan nog een milieuvriendelijk product -hot item deze dagen- dan krijg je bijna een vrijgeleide om onbeperkt centen te gaan ophalen.

Waarbij ik mij de vraag stel of de 400000 mensen die 1000 dollar hebben betaald bij hun reservatie van hun model 3 hun centen zouden terug zien als de zeepbel ploft en er blijkt een gigantische verliesput te zijn. Ze riepen moord en brand bij L&H, het waren geen aandelen bij Arcopar ... Maar telkens zijn er enkelen schatrijk mee geworden.
Tesla heeft voldoende cash om haar behoeften te dekken de komende tijd.

Dat was ook onderdeel van het kwartaalbericht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 08:54   #62
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Allez een miljardair die effectief stevige belastingen betaalt.

Ik begin diene mens echt te mogen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 09:08   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Allez een miljardair die effectief stevige belastingen betaalt.

Ik begin diene mens echt te mogen.
Hij is wel iets armer geworden na die kleine koersdaling.

Citaat:
https://www.forbes.com/profile/elon-musk/
Elon Musk
CEO and Chairman, Tesla Motors

REAL TIME NET WORTH — as of 5/5/17
$14.6 B
Dat kan per week gerust een half miljard schommelen, natuurlijk ook naar boven.
In februari was hij op 2 dagen 0,5 miljard "armer":
Citaat:
https://www.forbes.com/sites/noahkir.../#69942f2a6150
Elon Musk's Net Worth Falls $500 Million In Two Days Following Latest Earnings Report
Opgepast Frustie maakt zich ernstig zorgen over die 400 miljoen voor de model 3 bestellers...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 15:46   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En indien ik in het buitenland oplaad?
Dan hoop ik voor jou dat ge niet al te ver van de grens woont of ge geraakt nog niet thuis.

Maar ik heb de oplossing voor jou. 'k Weet het, het is misschien geen zicht maar zet een windmolen op uwen auto, die kan dan misschien al een stuk bij chargeren van wat ge verbruikt. Zo kom je strak toch nog aan een voldoende actieradius om heen en weer naar je werk te geraken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 16:01   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omzet was goed, zeer goed.

Maar veel verlies gedraaid.

Model 3 op poten krijgen kost geld.
Was dat bij Lernout & Hauspie ook niet het geval? Veelbelovend en fait ?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 16:03   #66
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Was dat bij Lernout & Hauspie ook niet het geval? Veelbelovend en fait ?
L&H heeft frauduleuze constructies opgezet om kunstmatig de omzet op te blazen. Je zou het eigenlijk wat kunnen vergelijken met het zilverfonds van JVDL. Die laatste werd echter nooit veroordeeld voor zijn dubbeltellingen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 mei 2017 om 16:10.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 16:35   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dan hoop ik voor jou dat ge niet al te ver van de grens woont of ge geraakt nog niet thuis.

Maar ik heb de oplossing voor jou. 'k Weet het, het is misschien geen zicht maar zet een windmolen op uwen auto, die kan dan misschien al een stuk bij chargeren van wat ge verbruikt. Zo kom je strak toch nog aan een voldoende actieradius om heen en weer naar je werk te geraken.
Er zijn electrowagens met 500 km rijbereik, zoveel als een benzine maak je maar geen zorgen. Daarbij op een goed halfuur is de auto al genoeg bijgeladen voor 300 km.



Een Tesla S met 100 kWh accupack heeft natuurlijk nog meer rijbereik.
Hierboven zie je de laadkurve van een oud model S 85 dat niet meer gemaakt wordt, dit natuurlijk bijgeladen aan een Supercharger die tot 120 kW afgeeft.
Nu zijn er 75-90-100 kWh versies. Maar de 75D haalt quasi bijna het rijbereik van de oude S 85.

Uw onzin helpt dus niet Garry (trollolo)

Aja er zijn 2 Tesla superchargers in het buitenland die op (veel) minder dan 50 km liggen van mijn deur. Eentje op 31 km. Uiteraard zal ik ook thuis kunnen laden op 5 seconden steekt de stekker erin.

En de compacte E-wagens met 350 km rijbereik zijn intussen ook al in zicht, zoals de Opel Ampera e, reeds getest in USA en in Noorwegen, praktisch rijbereik tot 380 km, zeer eco gereden tot 500 km, of NEDC-cyclus.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 mei 2017 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2017, 22:55   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
L&H heeft frauduleuze constructies opgezet om kunstmatig de omzet op te blazen. Je zou het eigenlijk wat kunnen vergelijken met het zilverfonds van JVDL. Die laatste werd echter nooit veroordeeld voor zijn dubbeltellingen.
Ik denk dat, als ge alle bedrijven serieus doorlicht er ruim 80% zijn die sjoemelpraktijken gepleegd hebben., het ene bedrijf al meer dan het andere.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 06:40   #69
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard Ook Bosh dumpt het verleden..

We weten allemaal wel dat de Duitse firma Bosch een immense speler is in het ontwerp en fabricage van allerlei auto-onderdelen.Het logo prijkt zelfs trots op een groot deel van de garages in ons straatbeeld...

Het is nu wel heel erg duidelijk dat Bosch zich aan het herpositioneren is,weg van de verbrandingsmotor en de spullen die daar heel specifiek betrekking op hebben.

http://www.bosch-presse.de/pressport...bh-102464.html

In de aankondiging ,in typische "corporate speak" opgesteld natuurlijk,wordt aangekondigd dat de komplete startmotoren-divisie,dat is 7000 mensen in 14 produktielokaties verspreiod over de planeet overgedaan wordt aan een Chinese groep.
Jammer voor al die mensen die straks niet meer tot de trotse Bosch-familie zullen behoren.Het is duidelijk dat het hoofdkwartier niet meer geinteresseerd is in de business en verkoopt nu er nog geld in zit.

De firma is een technologie-DRIJVER.Voor dergelijke firma heeft het geen zin meer om nog te innoveren op het gebied van startmotoren gezien de sector binnen 15 jaar vrijwel dood en begraven zal zijn.

Voor de Chinese groep,pure toeleveranciers ,is dat minder belangrijk.Zij kunnen het koetje afmelken en later het karkas dumpen.En veel goedkoper dan Bosch dat zelf zou kunnen.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 mei 2017 om 06:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 12:08   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn electrowagens met 500 km rijbereik, zoveel als een benzine maak je maar geen zorgen. Daarbij op een goed halfuur is de auto al genoeg bijgeladen voor 300 km.



Een Tesla S met 100 kWh accupack heeft natuurlijk nog meer rijbereik.
Hierboven zie je de laadkurve van een oud model S 85 dat niet meer gemaakt wordt, dit natuurlijk bijgeladen aan een Supercharger die tot 120 kW afgeeft.
Nu zijn er 75-90-100 kWh versies. Maar de 75D haalt quasi bijna het rijbereik van de oude S 85.

Uw onzin helpt dus niet Garry (trollolo)

Aja er zijn 2 Tesla superchargers in het buitenland die op (veel) minder dan 50 km liggen van mijn deur. Eentje op 31 km. Uiteraard zal ik ook thuis kunnen laden op 5 seconden steekt de stekker erin.

En de compacte E-wagens met 350 km rijbereik zijn intussen ook al in zicht, zoals de Opel Ampera e, reeds getest in USA en in Noorwegen, praktisch rijbereik tot 380 km, zeer eco gereden tot 500 km, of NEDC-cyclus.

Die reikwijdte die u aangeeft is vooralsnog op papier. We weten allemaal dat de effectiever actieradius in de praktijk veel lager is.

Twee vraagjes.
1)Ik neem aan dat u een Tesla heeft. Maakt die veel windgeruis wanneer men boven de 110 km / u rijdt?

2)Sommige e-wagens maken een soort zoemgeluid wanneer ze onder de 30 km/u rijden. Dit om de voetgangers en/of fietsers te waarschuwen dat zij aan komen rijden. Dit zoemgeluid verdwijnt dan weer wanneer men boven de 30km/u rijdt. Is dit ook het geval bij de Tesla?

Een kennis van mij heeft een e-wagen Renault Zoe. Ik kon even meerijden voor een tripje van een goede 70 km. De wagen rijdt zeer goed. Er zat ook een degelijke muziekinstallatie in (Bose). We reden met de verwarming aan en met de rijlichten aan die automatisch gaan branden wanneer de wagen op de weg rijdt. Wat mij verwonderde is dat de wagen relatief weinig verbruikt. Met 41km batterijkilometers deed de wagen 74 km effectieve kilometers. Telkens wanneer men op de rem duwt of het gas(?)pedaal loslaat laadt de wagen zich op. Misschien is dit de verklaring voor het gering e-verbruik en toch behoorlijke reikwijdte. En dit laatste was wel een onverwachte meevaller.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 mei 2017 om 12:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 15:48   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die reikwijdte die u aangeeft is vooralsnog op papier. We weten allemaal dat de effectiever actieradius in de praktijk veel lager is.
Neen, die is getest op de weg. Ggl kan je toch?
Het rijbereik dat ik aangaf is al 150 km minder dan "op papier", niet voldoende voor jou? En om welke reden is dat niet voldoende?

Neen ik rij geen Tesla, maar daarvoor zijn betrouwbare testresultaten niet onjuist.

Ik geef even een simpel vb van een oude Tesla S P85 Bj 2013:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...erformance.pdf
Getest door ADAC in september 2013: max testrijbereik 415 km

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications
Europese testcyclus NEDC: 502 km dat is die "op papier"
USA Testcyclus EPA: 426 km die wijkt nauwelijks af van de realiteit, die enkele % kan al gewoon van de buitentemperatuur afhangen.
ADAC en EPA hebben een deel snelweg waar ze 130 kmh rijden, een onwettelijke snelheid in BE.

...in dezelfde specstabellen via wiki lees je dat de huidige Tesla 100D een EPA-rijbereik haalt van 539 km. En de "zwakste" Tesla 75D een EPA-rijbereik haalt van 417 km.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2017 om 16:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 15:54   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Citaat:
Elon Musk
CEO and Chairman, Tesla Motors

REAL TIME NET WORTH — as of 5/5/17
$14.6 B
Opgepast Frustie maakt zich ernstig zorgen over die 400 miljoen voor de model 3 bestellers...
Op één dag is Musk $400 miljoen rijker geworden volgens de Forbes-list
Citaat:
https://www.forbes.com/profile/elon-musk/
Elon Musk
CEO and Chairman, Tesla Motors

REAL TIME NET WORTH — as of 5/6/17
$15 B
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2017 om 15:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2017, 21:52   #73
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die reikwijdte die u aangeeft is vooralsnog op papier. We weten allemaal dat de effectiever actieradius in de praktijk veel lager is.

Twee vraagjes.
1)Ik neem aan dat u een Tesla heeft. Maakt die veel windgeruis wanneer men boven de 110 km / u rijdt?

2)Sommige e-wagens maken een soort zoemgeluid wanneer ze onder de 30 km/u rijden. Dit om de voetgangers en/of fietsers te waarschuwen dat zij aan komen rijden. Dit zoemgeluid verdwijnt dan weer wanneer men boven de 30km/u rijdt. Is dit ook het geval bij de Tesla?
1) Ik heb niet de indruk dat een Tesla veel windgeruis heeft bij hogere snelheden. Het kan misschien wat meer opvallen omdat er geen ander geluid is om dit te overstemmen zoals bij een verbrandingsmotor.

2) Tesla heeft dit geluid niet bij lage snelheden.

Ik rijdt met een Model X.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 07:12   #74
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
1) Ik heb niet de indruk dat een Tesla veel windgeruis heeft bij hogere snelheden. Het kan misschien wat meer opvallen omdat er geen ander geluid is om dit te overstemmen zoals bij een verbrandingsmotor.

2) Tesla heeft dit geluid niet bij lage snelheden.

Ik rijdt met een Model X.
1) Hmm, ik denk van niet. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de aerodynamica van de Tesla. De Tesla snijdt meer de wind door zijn (elegant) design.

2)Dus als ik het goed begrijp horen omstaanders (bijvoorbeeld voetgangers) een Tesla niet aankomen wanneer deze stapvoets rijdt. Dat is een minpunt aan de ene kant. Van de andere kant voor de bestuurder een pluspunt omdat men dan ook geen zoemend geluid hoort bij de Tesla onder de 30km per uur. Renault heeft dit ingebouwd als preventieve maatregel m.b.t. de verkeersveiligheid.

In ieder geval, mijn volgende wagen, welk merk het ook moge wezen, wordt een elektrische. De rit van 75 km met de Renault Zoë heeft me definitief overtuigd. De Zoë heeft ook een zeer kleine draaicirkel. Dat is altijd mooi meegenomen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2017 om 07:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 07:29   #75
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 mei 2017 om 07:39.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 14:58   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
1) Hmm, ik denk van niet. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de aerodynamica van de Tesla. De Tesla snijdt meer de wind door zijn (elegant) design.

2)Dus als ik het goed begrijp horen omstaanders (bijvoorbeeld voetgangers) een Tesla niet aankomen wanneer deze stapvoets rijdt. Dat is een minpunt aan de ene kant. Van de andere kant voor de bestuurder een pluspunt omdat men dan ook geen zoemend geluid hoort bij de Tesla onder de 30km per uur. Renault heeft dit ingebouwd als preventieve maatregel m.b.t. de verkeersveiligheid.

In ieder geval, mijn volgende wagen, welk merk het ook moge wezen, wordt een elektrische. De rit van 75 km met de Renault Zoë heeft me definitief overtuigd. De Zoë heeft ook een zeer kleine draaicirkel. Dat is altijd mooi meegenomen.

Als tweede wagen of als stadswagen voldoet die Zoe meer als voldoende. Met 41 kWh en 300 km stadsbereik rij je daar een hele week mee rond.

De aankoopkost is hoog, maar de gebruikskost ligt erg laag.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 16:38   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als tweede wagen of als stadswagen voldoet die Zoe meer als voldoende. Met 41 kWh en 300 km stadsbereik rij je daar een hele week mee rond.

De aankoopkost is hoog, maar de gebruikskost ligt erg laag.
Hier een uitvoerige test van de Zoe 41 kWh, 1300 km getest, ook het laden:
http://www.automobile-propre.com/ess...00-kilometres/

In de rapte gelezen, ik kan mis zijn:

- Realititeit op vlotte gewone wegen tussen 230 en 280 km (Franse landelijke wegen zijn algemene 90 kmh limiet).

- Tragere wegen en stad zal men de 300 km wel kunnen halen. In de winter natuurlijk minder.
Bij de Vlaamse eenheidsworst max 70 kmh buiten bebouwde kom dus wslk ook.

Niet zo geschikt voor de snelweg tenzij men nooit boven de 110 kmh komt.
Drukke Vlaamse snelwegen met stokkend verkeer < 90kmh, verhoogt dus het rijbereik.

Citaat:
Autonomie : 300 km réels sous conditions

Peut-on vraiment faire les 300 kilomètres d’autonomie réelle annoncés par Renault dans ses campagnes publicitaires ? Si les trajets empruntés lors de notre périple entre Fontainebleau et Monaco en passant par Alès ne nous ont pas permis de pousser la voiture jusqu’au bout de son autonomie, nous avons pu valider les 280 kilomètres théoriques en reliant Saint-Etienne et Alès avec 243 km au compteur et 37 km en réserve.

Quant aux « 300 km réels » annoncés par Renault, ils seront sans doute atteignables pour certains mais la plupart des utilisateurs devraient osciller entre 230 et 280 kilomètres d’autonomie « réelle » sur un usage « moyen ». Sans doute un peu moins durant les mois d’hiver où la pompe �* chaleur puisera davantage d’énergie dans la batterie au détriment de l’autonomie.
...

Quid des longs trajets ?

Si l’autonomie de la nouvelle Zoé va énormément faciliter le passage d’un département ou d’une région �* une autre avec une recharge intermédiaire qui, si elle est bien calée, pourra coïncider avec une pause déjeuner, traverser la France demeure encore un peu compliqué… A moins de vouloir prendre le temps comme nous l’avons fait pour rejoindre Alès depuis Fontainebleau.

Le plus gros point noir reste l’autoroute. Si la Zoé reste parfaitement �* l’aise sur ce type de trajet, sa consommation a rapidement tendance �* s’envoler. Autant celle-ci reste raisonnable �* 110 km/h, autant les électrons s’envolent très vite dès lors que nous atteignons les 130 km/h. Sur ce type de trajet et selon les conditions, n’espérez pas franchir les 130-150 km réels avant d’avoir �* recharger.
...

Pour conclure

Si elle reste le principal changement apporté, cette nouvelle batterie 41 kWh change la perception de la petite citadine au losange. Hormis sur autoroute où il faudra toujours faire un poil attention, programmer un trajet de 200 �* 250 kilomètres �* bord de la Zoé n’est plus un problème !
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2017 om 16:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 17:00   #78
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als tweede wagen of als stadswagen voldoet die Zoe meer als voldoende. Met 41 kWh en 300 km stadsbereik rij je daar een hele week mee rond.

De aankoopkost is hoog, maar de gebruikskost ligt erg laag.
Berekening op 15000 km per jaar door ADAC.


Renault Zoe 40 Cent pro Kilometer alles in volgens de test van ADAC. 65kW

Een Audi A1 1000cc 32,6 Cent pro Kilometer. 60 kW
Een Fiesta 1000cc start/stop 32,5 Cent pro Kilometer. 48 kW
Hyunday 1000cc 28/km 50kW
Aygo 1000 cc 27,4
Yaris 1000cc 30,6

Enz enz...

In Duitsland heb je ook een aankooppremie, ook kortingen op de wegentax en andere voordelen en toch is die electrische Zoe duurder per Kilometer.


Een Audi A6 3.0 met 235kW heeft min of meer dezelfde kostprijs als een S60 97/100,5, een S60D is al duurder per Kilometer en laten we eerlijk zijn, ook al komt daar gegarandeerd iemand over zeuren, het verschil tussen 235 en 245 kW is verwaarloosbaar bij normaal gebruik.

Een Mustang V8 met 5 Liter Motor, 310 kW 98,4/KM en de Tesla S90D 310kW heeft 130,2/KM.

De prijs van electrische wagens moeten bij een gelijkaardig vermogen en uitvoering in dezelfde prijs klasse liggen om succes te kunnen hebben.

Electrische wagens zijn nog steeds te duur en Jan met de pet die ook kan rekenen ziet dat ook.

Laatst gewijzigd door dpg : 7 mei 2017 om 17:08.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 17:44   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En niet te vergeten dat tesla zijn 2hands manipuleerd om se waarde zogenaamd te verhogen.

Ze kopen ze zelf op.

Anders...was het maar prijs oud ijzer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2017, 17:47   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Er zijn trouwens veel breuken en problemen bij tesla.
Slotjes die niet deugen.
Ruitenwissers motoren die flauwvallen.
Slechte afwerking in het algemeen.
Electrische problemen.
Aandrijfproblemen met breuken.
Enz...
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be