Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 21:32   #101
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat, indien N-VA toenadering zou (wensen te) zoeken tot het VB, de samenwerking met CD&V in het gedrang komt. In dat geval dreigt voor de Vlaamse christendemocraten immers de afscheuring van hun ACW-vleugel. Dan kan Leterme kiezen tussen: a) verdergaan met het ACW en de 7 �* 8 % N-VA-stemmen verliezen (in welk geval de nieuw ontdekte Vlaamsgevoeligheid van de CD&V binnen de kortste keren opnieuw naar de archieven zal zijn verwezen) of b) verdergaan met de N-VA en de (moeilijk te kwantificeren) ACW-kiezers verliezen.

In beide gevallen verliest de CD&V-zijn dominante positie in het Vlaamse politieke landschap, waarna Paars doodgemoedereerd verder gaat met Verhofstadt III en alle communautaire onderhandelingen voor minstens 4 jaar de diepvries in gaan.

Bijkomend probleempje (in om het even welk scenario): als het VB aan Vlaamse zijde aan de communautaire onderhandelingstafel verschijnt (indien er in dat geval ooit nog onderhandelingen zouden worden aangevat, natuurlijk) gaan de stekels van alle Franstalige onderhandelaars dermate de hoogte in, dat ze zich niet eens meer bereid zullen tonen om met de Vlamingen tot een akkoord te komen over het soort pizza dat 's middags op de onderhandelingstafel mag komen..

M.a.w.: de enige manier om in 2007 stappen vooruit te kunnen zetten in de staatshervorming, is voor de N-VA om géén toenadering te zoeken tot het VB, het kartel met CD&V in stand te houden en van binnenuit druk te blijven zetten op Leterme, zodat die zich verplicht ziet om met een substantiële communautaire eisenbundel naar de federale regeringsonderhandelingen van 2007 te stappen. (Zonder CD&V - N-VA-overwinning bij de komende federale verkiezingen komt er immers sowieso geen communautaire ronde. Als Paars de CD&V uit de federale regering kan houden, zal Verhofstadt met groot plezier aan Di Rupo een absoluut communautair status quo beloven, teneinde zijn vertrek naar Toscane nog 4 jaar te kunnen uitstellen.. )
Tja, in Knack zei een niet nader genoemde CD&V'er dat de N-VA een probleem wordt als ze te groot worden en dat begint nu ook...

Voor de VB'ers trouwens: de N-VA stapt slechts in een federale regering als 2/3 van de leden voor stemmen bij congres.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 7 oktober 2006, 21:39   #102
instromaniac
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Berichten: 2.703
Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Even dom als het VB dat in mijn gemeente folders bust met gezever over vreemdelingen terwijl hier misschien 1% allochtoon is en bovendien redelijk goed geïntegreerd is.
Trouwens, met een folder in het Turks verraad je je principes niet al Vlaams-nationalist. Het VB bust toch ook Franstalige folders in Bruxelles?
instromaniac is offline  
Oud 7 oktober 2006, 21:49   #103
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Even dom als het VB dat in mijn gemeente folders bust met gezever over vreemdelingen terwijl hier misschien 1% allochtoon is en bovendien redelijk goed geïntegreerd is.
Trouwens, met een folder in het Turks verraad je je principes niet al Vlaams-nationalist. Het VB bust toch ook Franstalige folders in Bruxelles?
Werken zelfs samen met het FN en kijken op naar een staatsnationalist zoals Le Pen. Ook zitten ze te zeiken op souvereinistische bewegingen zoals Batasuna en Sinn Fein. Maw, de flamingantische principes van het VB zijn niet veel waard, en dat zonder deelname aan het bestuur.
__________________
Praetorian is offline  
Oud 7 oktober 2006, 21:49   #104
Klauwaard
Vreemdeling
 
Klauwaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik GORIS Bekijk bericht
Wat heeft VB al voor Vlaanderen gedaan? Toch gemakkelijk als je je voortdurend achter de veeschutkring voor mensen kan verstoppen.
Pardon,Cordon Sanitaire...

Laatst gewijzigd door Klauwaard : 7 oktober 2006 om 21:52.
Klauwaard is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:02   #105
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Even dom als het VB dat in mijn gemeente folders bust met gezever over vreemdelingen terwijl hier misschien 1% allochtoon is en bovendien redelijk goed geïntegreerd is.
Trouwens, met een folder in het Turks verraad je je principes niet al Vlaams-nationalist. Het VB bust toch ook Franstalige folders in Bruxelles?
Het is best niet te wachten tot er 20% zijn.
Brussel zien we als tweetalige hoofdstad Nl-Fr in een Nederlandstalig Vlaanderen. Dus is is Nl-Fr in Brussel logisch.
In Vlaanderen is de enige officiële taal het Nederlands (en niet het Turks of Fr of wat dan ook)

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 oktober 2006 om 22:03.
luc broes is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:07   #106
Klauwaard
Vreemdeling
 
Klauwaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 58
Standaard

Ik vind het ook erg dat het zo ver is gekomen dat in Brussel alles in het frans is terwijl Brussel opgebouwd is door de Vlamingen....Is toch niet logisch.

Laatst gewijzigd door Klauwaard : 7 oktober 2006 om 22:08.
Klauwaard is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:11   #107
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
En ja, ik kan nog altijd niet geloven dat een partij die zegt Vlaams Nationalistisch te zijn, zijn lot en toekomst verbindt met de tjeven. Dat kan toch nooit werken.
Ik vind dat een steriele discussie.
NVA tracht via een kartel met CD&V Vlaamse onafhankelijkheid te verwezenlijken. Het VB meent dat een zelfstandige Vl nat partij een betere weg is.
Laat elk zij eigen strategie volgen zonder steeds pijlen te richten op mekaar, maar wel het doel voor ogen houden.
Wederzijdse opbouwende kritiek is natuurlijk wel nodig.
Maar 'met de tjeven lukt het nooit' is geen verhelderende uitspraak.
Het zal trouwens wel met een deel van de tjeven moeten lukken.
luc broes is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:16   #108
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klauwaard Bekijk bericht
Ik vind het ook erg dat het zo ver is gekomen dat in Brussel alles in het frans is terwijl Brussel opgebouwd is door de Vlamingen....Is toch niet logisch.
Feiten zijn feiten. Brussel vervlaamsen is totaal onmogelijk. Dus is echte tweetaligheid de enige realistische optie. Het enige ook waar de Brusselaars zelf hopelijk vrijwillig zullen kiezen.
Want het is natuurlijk totaal uitgesloten dat wij hen iets zullen opleggen.
luc broes is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:21   #109
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Werken zelfs samen met het FN en kijken op naar een staatsnationalist zoals Le Pen.
Het zijn zulke stoute stoute stouten mensen. foei foei foei.

__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:23   #110
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het zijn zulke stoute stoute stouten mensen. foei foei foei.

Een staatsnationalist steunen, die notabene tegen zelfstandigheid van de Bretoenen of Corsicanen is, dat vind ik wel "lichtelijk" contradictorisch wanneer men zich profileert als volksnationalistisch. Maarja, dat is zeker geen punt, hé, Jazeker?
__________________
Praetorian is offline  
Oud 7 oktober 2006, 22:23   #111
Klauwaard
Vreemdeling
 
Klauwaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Feiten zijn feiten. Brussel vervlaamsen is totaal onmogelijk. Dus is echte tweetaligheid de enige realistische optie. Het enige ook waar de Brusselaars zelf hopelijk vrijwillig zullen kiezen.
Want het is natuurlijk totaal uitgesloten dat wij hen iets zullen opleggen.
Of we moeten ervoor zorgen dat Vlaanderen onafhankelijk wordt,met Brussel als hoofdstad.Dan hebben die franstaligen ook niks te zeggen.
Klauwaard is offline  
Oud 7 oktober 2006, 23:17   #112
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Een staatsnationalist steunen
tiens dewever was nochtans vroeger een fan van lepen ... tot de vetpotten wenkten uiteraard; Het is niet omdat je bepaalde politiek incorrecte meningen deelt met iemand dat je met alles akkoord gaat uiteraard;

En wat dat te zien heeft met het voeren van een TURKSE campagne in VLAANDEREN is wel helemaal krankzinnig. of hoe men zich in allerlei bochten wringt om het onmogelijke goed te praten.

Met de belgische vlag en de halve maan in het turks en dat kan bij het zogenaamd vlaams kartel. Dat is de realiteit. En dan wat bazelen over het FN als verdediging, zwak zeer zwak.
ilfalco is offline  
Oud 7 oktober 2006, 23:19   #113
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Voor mij, als VB-er, is NVA een bondgenoot, en zeker niet de vijand.
Maar dat weerhoudt me niet te zeggen dat propaganda voeren in Vlaanderen enkel in het Nederlands kan. En zeker voor een Vlaams-nationale partij.
Ik hoop maar dat de NVA-leiding dit afkeurt.
De opmerking van Tantist is een enkel een afleiding.
het VB voert in brussel 1talig franse campagne. Wat nu?
leeuwenhart is offline  
Oud 7 oktober 2006, 23:23   #114
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard




hier is onze staatsnationalist.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 7 oktober 2006 om 23:23.
ilfalco is offline  
Oud 7 oktober 2006, 23:25   #115
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
tiens dewever was nochtans vroeger een fan van lepen ... tot de vetpotten wenkten uiteraard; Het is niet omdat je bepaalde politiek incorrecte meningen deelt met iemand dat je met alles akkoord gaat uiteraard;

En wat dat te zien heeft met het voeren van een TURKSE campagne in VLAANDEREN is wel helemaal krankzinnig. of hoe men zich in allerlei bochten wringt om het onmogelijke goed te praten.

Met de belgische vlag en de halve maan in het turks en dat kan bij het zogenaamd vlaams kartel. Dat is de realiteit. En dan wat bazelen over het FN als verdediging, zwak zeer zwak.
Ik steun dan ook niet de nv-a, ik registreer alleen maar de totale incoherentie van het VB, waar je trouwens zedig over zwijgt.
__________________

Laatst gewijzigd door Praetorian : 7 oktober 2006 om 23:25.
Praetorian is offline  
Oud 7 oktober 2006, 23:29   #116
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht



hier is onze staatsnationalist.
what te fuck heeft dit er nu mee te maken?

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 7 oktober 2006 om 23:29.
leeuwenhart is offline  
Oud 8 oktober 2006, 00:19   #117
Vrijheid
Schepen
 
Vrijheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het is best niet te wachten tot er 20% zijn.
Brussel zien we als tweetalige hoofdstad Nl-Fr in een Nederlandstalig Vlaanderen.
Een tweetalige hoofdstad? Tsja, dat zal in de praktijk toch ook voor geen 20 jaar meer zijn, te oordelen aan het immer slinkend aantal Nederlandstaligen.
1800: 95%
1850: 66% (Sint-Joost-Ter-Node, eerste verfranste Brusselse gemeente: 50%)
1900: 50%
1950: 30%
nu: minder dan 10%
De kern van Brussel wordt in de praktijk ééntalig frans, dat is zeker. De hamvraag is: hoe groot wordt dat uitdeinend Brussel? Gaat dat stoppen aan de Vlaams-Brabantse provinciegrens? Met Nederlands kom je in de faciliteitengemeenten en de rand rond Brussel (neem bvb Sint-Pieters-Leeuw) in steeds bredere omtrek, steeds minder aan de bak. Dat is de realiteit onder Belgische randvoorwaarden.

And if you can't defeat them ...

Laatst gewijzigd door Vrijheid : 8 oktober 2006 om 00:28.
Vrijheid is offline  
Oud 8 oktober 2006, 00:24   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De cd-v heeft me toch wel een beetje ontgrieft met hun turkse pamfletten moet ik zeggen.
Zal ik straks toch eens aan denken!
Mambo is offline  
Oud 8 oktober 2006, 00:29   #119
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De cd-v heeft me toch wel een beetje ontgrieft met hun turkse pamfletten moet ik zeggen.
Zal ik straks toch eens aan denken!
Als het erop aankomt zijn het allemaal huichelaars...Men spreekt hier over het Vlaams karakter; ik vind de Christen van CD&V nóg belachelijker klinken nu. We zitten midden in de uitverkoop van ons eigen land.
gladiator is offline  
Oud 8 oktober 2006, 00:31   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Als het erop aankomt zijn het allemaal huichelaars...Men spreekt hier over het Vlaams karakter; ik vind de Christen van CD&V nóg belachelijker klinken nu. We zitten midden in de uitverkoop van ons eigen land.
idd dat gevoel heb ik ook.
Nochtans ik ging eens cd-v stemmen maar heb nu toch mijn twijfels.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be