Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2017, 20:47   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.308
Standaard Defensie: Frans voorstel aan België mbt gevechtsvliegtuigen = 'n diepgaand engagement

De Fransen dienen geen offerte in. BRON

Wat ze voorstellen is een diepgaand engagement.

Het spreekwoord dat hier van toepassing is is het volgende: "liever een goede buur dan een verre vriend".

Gooi de miljarden dus niet over de Oceaan.

Hou de euro's op het Europese vasteland.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 september 2017 om 20:49.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 20:59   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.903
Standaard

Ik word bijna met de minuut pissiger hierover....

Als het Government Request uitgestuurd door de Belgische overheid niet ingevuld wordt,dan is er geen offerte en speelt het Rafale-toestel niet meer mee....Het Franse "aanbod" is mogelijk zeer intressant maar er moeten NU,CIJFERS,ondertekend,ingediend worden.Dat is geen geheim,de Belgische Offerteaanvraag en de deadlines zijn al een paar jaar bekend en het is DUIDELIJK wat we juist vragen.


Nadat reeds eerder de F-18 en de Gripen uitvielen omdat men de offerte gewoon niet WILDE indienen is er nu dus een heel groot probleem voor het vervangingsdossier van de F-16.

2 om uit te kiezen,in een markt waarvan je WEET dat er eigenlijk 5 zijn,is geen keuze.Het is een manier van de "industrie" om te zeggen aan mil.be :"WIJ gaan zeggen wat je nodig hebt,niet JIJ".En de vooraf te becijferen engagementen over de decennia heen die in de Belgische aanvraag staan zijn vermoedelijk "schrikwekkend".

Laat ons even wachten hoeveel offertes er effectief ingediend zijn,en zijn het er maar 2,dan hoop ik dat onze Volksvertegenwoordiging op gang schiet en,over de partijgrenzen heen,het ganse aankoopdossier op hold zet......

Overigens,geen blamage aan iedereen die het dossier totnogtoe opstelde en uitstuurde,al die mensen probeerden naar beste arbeid en vermogen het meest geschikte te zoeken op de markt.....

Maar nog eens,in mijn ogen is "keuze uit 2" gelijk aan "keuze uit 0"......o n a a n v a a r d b a a r....

Dan beter GEEN dergelijke "eerste rang" toestellen.....we kunnen ons "open beurzen" namelijk NIET,ik herhaal NIET (meer) permitteren
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 7 september 2017 om 21:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 00:28   #3
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

De keuze is nu toch tussen de F35 (JSF) en de Eurofighter (EFA 2000)?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 08:13   #4
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik word bijna met de minuut pissiger hierover....

Als het Government Request uitgestuurd door de Belgische overheid niet ingevuld wordt,dan is er geen offerte en speelt het Rafale-toestel niet meer mee....Het Franse "aanbod" is mogelijk zeer intressant maar er moeten NU,CIJFERS,ondertekend,ingediend worden.Dat is geen geheim,de Belgische Offerteaanvraag en de deadlines zijn al een paar jaar bekend en het is DUIDELIJK wat we juist vragen.


Nadat reeds eerder de F-18 en de Gripen uitvielen omdat men de offerte gewoon niet WILDE indienen is er nu dus een heel groot probleem voor het vervangingsdossier van de F-16.

2 om uit te kiezen,in een markt waarvan je WEET dat er eigenlijk 5 zijn,is geen keuze.Het is een manier van de "industrie" om te zeggen aan mil.be :"WIJ gaan zeggen wat je nodig hebt,niet JIJ".En de vooraf te becijferen engagementen over de decennia heen die in de Belgische aanvraag staan zijn vermoedelijk "schrikwekkend".

Laat ons even wachten hoeveel offertes er effectief ingediend zijn,en zijn het er maar 2,dan hoop ik dat onze Volksvertegenwoordiging op gang schiet en,over de partijgrenzen heen,het ganse aankoopdossier op hold zet......

Overigens,geen blamage aan iedereen die het dossier totnogtoe opstelde en uitstuurde,al die mensen probeerden naar beste arbeid en vermogen het meest geschikte te zoeken op de markt.....

Maar nog eens,in mijn ogen is "keuze uit 2" gelijk aan "keuze uit 0"......o n a a n v a a r d b a a r....

Dan beter GEEN dergelijke "eerste rang" toestellen.....we kunnen ons "open beurzen" namelijk NIET,ik herhaal NIET (meer) permitteren

Schijnbaar zitten er toch een paar op dit forum die hersens onder hun schedel hebben i.p.v. mayonaise. Maar.....niks om u echt druk over te maken.
Het belangrijkste naast de offerte is het feit hoeveel geld er naast de boot zal vallen dat we in de tuin kunnen verbranden.
Hulpbehoevenden die het konden gebruiken?
Die hebben dat aanbod waarschijnlijk allemaal geweigerd.
Dus......opstoken dan maar!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be