Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 9 december 2015, 12:48   #21
Yarisken
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het uiteenvallen van Syrië en Irak opent misschien nieuwe of hernieuwde perspectieven voor Turkije. Na WOI hebben Turkije en Groot-Brittanië nog tot lang gebakkeleid over de Ottomaanse provincie Mosul. De Britten hebben bijvoorbeeld nooit Mosul veroverd. Naast een grote Turkssprekende bevolking was het Turkije toen en nu waarschijnlijk ook vooral om de oliebronnen te doen. Pas in 1926 werd de noordelijke grens van Irak in het verdrag van Angora vastgelegd.
Het kan dus zijn dat Turkije opnieuw op de een of andere manier een stevige invloed op het gebied wil uitoefenen.
Tuurlijk is dat het doel van de Turken. Echter zijn de Russen nu daar en die zijn boos op de Turken. Als je weet doorheen de geschiedenis dat de Turken altijd slaag hebben gehad van de Russen dan weet je ook wie aan het korste eind gaat trekken .
Erdogan heeft zijn hand overspeeld door EN de koerden aan te vallen, EN de Russen aan te vallen EN Is te steunen.
Yarisken is offline  
Oud 9 december 2015, 16:13   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
'De zionistische entiteit'. Bang om een kat een kat te noemen.
Het gaat hier natuurlijk over de talmoedjood.

Niemand durft een jood een jood te noemen. Wat is dit toch.
Een katholiek is toch ook een katholiek? En een boeddhist is ook wat hij is.
Ik differencieer. Want de zionistische entiteit beheerst heel wat meer dan joden en tevens heel wat minder.

Beheers U AUB. Ik heb joodse kenissen. Nu maakt dat moslimgedoe mij ook zeer wantrouwig tov van hen. Vooral omdat het ook metsers zijn.

Wat dan ook... De zionistische entiteit lijkt me een prima om ze te omschrijven. Alhoewel vele zionisten in feite niet extreem zijn... net zoals moslims... slapende cellen. Wachtend op de messias. Tja...

Dit gaat duidelijk te ver voor een redelijk mens.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 december 2015 om 16:13.
zonbron is offline  
Oud 9 december 2015, 16:16   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Tuurlijk is dat het doel van de Turken. Echter zijn de Russen nu daar en die zijn boos op de Turken. Als je weet doorheen de geschiedenis dat de Turken altijd slaag hebben gehad van de Russen dan weet je ook wie aan het korste eind gaat trekken .
Erdogan heeft zijn hand overspeeld door EN de koerden aan te vallen, EN de Russen aan te vallen EN Is te steunen.
Rusland en Turkije maken aanspraken op dezelfde gebieden in centraal Azië
Voor mij is het een raadsel waarom Poetin perse de Moslimlanden in die regio binnen zijn invloedssfeer wilt hebben.
cato is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be