Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 15:17   #7301
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet accepteren wat is.
ook staatsgrepen ??
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:17   #7302
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
toch wel, uw francofiele putten worden jaarlijks gevuld met Vlaams geld.
U blijft stijfkoppig doorzetten, zelfs als u 100% ongelijk hebt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:17   #7303
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, ha, de EU willen hen de zwaarste prijs doen betalen..; maar daar trappen de Britten niet in...
Als je bestelbonnen tekent moet je erbij nemen dat je ook de facturen die er uit volgen moet betalen.

VK heeft begrotingen van de EU en engagementen goedgekeurd voor de komende jaren. Die moet ze ook betalen. Nu willen ze opeens niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:20   #7304
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U blijft stijfkoppig doorzetten, zelfs als u 100% ongelijk hebt ?
Weerleg het dan.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:21   #7305
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Jambon valt de Belgische regering zodra de Catalaanse kwestie op het bord komt.
Nou, meer op het bord dan nu kan ze niet liggen.
Ik wacht met spanning.
Of was het weerom maar om te lachen dat hij dat zei?
Geniet mee van de tsjeverij :


Citaat:
De roep naar onafhankelijkheid in Catalonië brengt N-VA in een moeilijk parket. Ze steunt die eis met haar volle gewicht, maar het is de partij tegelijk geen regeringscrisis waard. N-VA heeft daar electoraal niks bij te winnen.

Wat dezer dagen in Catalonië gebeurt, doet het hart van menig N-VA-er sneller slaan. Een volk dat het heft in handen neemt in haar strijd voor onafhankelijkheid wekt niets dan respect op van de Vlaams nationalisten. ‘Voor N-VA is de erkenning van Catalonië als onafhankelijk land de evidentie zelve’, zegt N-VA-fractieleider Peter De Roover die gisteren zelf ook in Catalonië was. Maar wat als het Catalaans parlement de komende dagen eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept?

Geen regeringscrisis waard


Dan zal N-VA die roep met op alle mogelijke manier steunen’, zegt De Roover. Dat gebeurt vooral in woorden en met symbolische daden. Vlaams minister van toerisme Ben Weyts (N-VA) kondigde vrijdag nog een toeristisch samenwerkingsakkoord aan met Catalonië. Verschillende parlementsleden van N-VA waren in Catalonië aanwezig om de stembusslag te volgen. En twitter stroomt over van de steunbetuigingen voor de Catalanen.


Maar een regeringscrisis is de Catalaanse onafhankelijkheidseis N-VA niet waard.
De partij houdt het (voorlopig) bij een ferme veroordeling van het geweld tegen de Catalaanse kiezers en de oproep om zo snel mogelijk een internationale bemiddelaar aan te stellen. Europees parlementslid Sander Loones vroeg gisteren zelfs het ontslag van commissievoorzitter Jean-Claude Juncker omdat de Europese commissie naliet om te reageren op het geweld.

‘De geschiedenis is niet binair en wordt ook niet geschreven in zwart-wit’ zegt De Roover. ‘Wij gaan ons niet laten isoleren over Catalonië. We hebben nu eenmaal geen volstrekte meerderheid, maar zullen het beleid zoveel als mogelijk proberen te beïnvloeden.

Michels boodschap voor binnenlands gebruik

En dat gebeurt volgens De Roover ook al in de Catalaanse kwestie. ‘Mooi dat premier Michel het geweld als eerste - en zowat enige - Europese regeringsleider veroordeelde en opriep tot dialoog. De rest van Europa bleef grotendeels stom. Geen toeval, want N-VA zit niet in die andere regeringen.’

Premier Charles Michel (MR) heeft dat handig gespeeld. Met zijn relatief onschuldige boodschap heeft hij N-VA voorlopig kunnen sussen en tegelijk de andere partijen niet voor het hoofd gestoten. Open VLD vicepremier Alexander De Croo had het vanmorgen in De Ochtend nog over dat ‘het soort dolgedraaid nationalisme dat je hier ziet aan beide kanten, niets oplost.’

Electoraal niks bij te winnen


N-VA heeft dan ook electoraal helemaal niks te winnen bij een regeringscrisis over een onafhankelijkheidsstrijd in Catalonië. ‘We moeten rekening houden met de politieke realiteit’, zegt De Roover.
Hoewel het uiteindelijk doel Vlaamse onafhankelijkheid blijft gaat de partij de komende jaren ook niet met een communautaire campagne naar de verkiezingen. De campagne zal vooral draaien rond economie, veiligheid en identiteit, de thema’s die de kiezer volgens N-VA vandaag het meest roeren. Alles moet wijken om zo groot mogelijk uit die stembusslag te komen. En al zich na de verkiezingen een communautair gaatje aandient, kan ze daar met haar volle gewicht inspringen.
bron : http://www.standaard.be/cnt/dmf20171002_03107701
Schitterend hee ?


Dit kan zelfs Alex Agnew niet verbeteren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:21   #7306
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In die facturen die het VK niet meer wenst te betalen:

de pensioenen van haar eigen EU ambtenaren (de britse) bijvoorbeeld

faut le faire.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:21   #7307
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dat zeiden ze bij het Catalaans referendum ook.

Er zou zogezegd geen meerderheid voor de Catalaanse Onafhankelijkheid geweest zijn bij de Catalaanse bevolking.
Ah, hoeveel bedraagt de opkomst op het referendum?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:25   #7308
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uiteraard, want de bevolking is een grote bende domme kloten, nietwaar ??
Zijn ze eigenlijk wel verstandig genoeg om te gaan stemmen ???
Anders moet je dat ook maar afschaffen.
De bevolking is bijwijlen nogal naïef en laat zich naaien door mooipraters en oplichters.
Kijk maar hoe de belgicisten de minder in politiek geïnteresseerden bang maken met allerhande leugens en dreigementen.

Daarnaast zijn er een flink aantal zaken waar het moeilijk is om vragen over te stellen die men kan antwoorden met een simpele ja of neen.

Moet men dan het gewone kiessysteem dan maar afschaffen ?
Ja, indien jij iets beter kunt voorstellen. Helaas heeft niemand nog zoiets kunnen doen.
Er zit waarheid in: democratie is de minst slechte staatsvorm.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:25   #7309
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En is dat een schande soms.

Of gaat U werken zonder om Uw verdiensten te geven.

Wie werkt verdient zijn loon en kan daarna aan de armere geven.
Maar de werker zoveel afnemen ,
dat hem te lust om te werken afgenomen wordt ,
dat is wat er nu gebeurt.
Dat komt ervan als ge een land zo erg verdeelt zodat ze een 7-tal regeringen+administratie nodig hebben.

Jongen ge moet iemand die meer dan 40 jaar commerce heeft geen kortzichtige redeneringen proberen verkopen.

Als mijn klanten geen geld hebben om te kopen kan ik geen winst maken en geld verdienen. Zoals hierboven ook al iemand geschreven heeft. Ik herinner mij dat het jaar waarin de mijnwerkers hun ontslagvergoeding ontvingen voor de handelaars hier in de mijnstreek een van de beste jaren was.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:26   #7310
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb de afgelopen dagen met een aantal Spanjaarden gepraat, omdat ik de absoluut contraproductieve houding van Rajoy langs geen kanten kon begrijpen. ook omdat ik ervan uitging dat dit een geweldagdige dag zou worden, je kan geen 10.000 oproerpolitieagenten uit andere provincies in een conflict brengen en verwachten dat er geen geweld zou zijn.

voor mij nieuw element uit die gesprekken was : dat het franquisme in Madrid en zeker bij de PP nog springlevend is, dat Spanje na Franco een (schijn)laagje democratie kreeg, maar dat er in de Madrileense hoofden eigenlijk niks veranderd is, nog steeds niet...

dat was voor mij eigenlijk t enige puzzelstukje wat die houding van Rajoy ergens enigszins verklaarbaar maakt.
Oei, wil je nu zeggen dat Pandabeer, Dadeemelee en al die andere linkse betweters hier, zich ongewetend achter de zuivere facistische vlag hebben geplaatst en ze met alle verve die ze bezitten hebben zitten te verdedigen...
Pandabeer is nog dieper gevallen dan het softe Vlaams Blok gespuis...

En zoals herhaald en herhaald... Heel dat anti-facistisch gedoe hier is, door hun verblinding en door hun steeds verder afwijken van de normale democratische regels, niets meer en niets minder geworden dan facisme van de zuiverste soort, hetzelfde waartegen ze zogezegd optreden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:28   #7311
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Weerleg het dan.
U verklaart dat Spanje geen soevereine staat is.

Dan houdt de discussie voor mij op hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:30   #7312
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bindende referenda zijn het summum van populistische steekspellen.

Omdat ja, wij allemaal, vatbaar zijn voor leugens, populistische propaganda en meer. Beslissingen moeten gemaakt kunnen los van die zever, en daarom is een representatieve democratie nog iets beter.
Omdat staatsnationalisten dat beweren is het nog niet zo.

Zwitserland gunt zijn bevolking zelfs bindende referenda op volksinitiatief, en Zwitserland doet het op ?*lle vlakken stukken beter dan eender welk lid van de EU. Niet in het minst op het vlak van democratie, maar dankzij directe dmocratie.
Geen énkele staat met uitsluitend een "representatieve democratie" kan tippen aan Zwitserland.

Dat JIJ de intelligenter van je linkse vertegenwoordigers hoger acht dan je eigen intelligentie begrijp ik maar al te goed. Ik heb al j?*renlang téveel smeerlapperij gezien om meer vertrouwen te hebben in "onze vertegenwoordigers" dan in een paar miljoen Catalaanse kiezers met gezond boerenverstand.

Wat betreft het vatbaar zijn voor leugens, populistische propaganda en meer, laat dat "allemaal" maar weg. Geen nationalisten die daar vatbaarder voor zijn dan staatsnationalisten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:30   #7313
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, in deze draad zijn de linkiewinkies en belgicisten afgekomen met de vraag of ik ook zo verontwaardigd reageerde bij politiegeweld tegen vakbondsacties of acties van links tegen de G20.

ik zou kunnen gaan opzoeken wie juist van die linkiwinkibelgicisten, maar eerlijk gezegd, t intresseert me niet.
Mij niet vergeten hee Anna, ik ben géén belgicist (geen unitaire doelstelling voor belgië) en ben flamingant (steeds de taalwetgeving overal toegepast willen zien) en ben geen linkiewinkie (kallikles schreef zich uit de naad over hoe rechts, conservatief en reactionair ik ben)

En die vraag kwam van mij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:32   #7314
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U verklaart dat Spanje geen soevereine staat is.

Dan houdt de discussie voor mij op hé.
Logisch dat de discussie ophoudt voor degenen die niets kunnen weerleggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:33   #7315
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Logisch dat de discussie ophoudt voor degenen die niets kunnen weerleggen.
Is er iets te weerleggen dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:33   #7316
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Opmerkelijk hoeveel vlaams nationalisten "spanjaarden" kennen, en "catalanen" en hoe vaak ze ermee spreken, alsof het familie is.

Ik begrijp die fixatie van vlaams nationalisten met catalonie niet. Vlaanderen is de leidende meerderheid in Belgie, de situatie van de Nederlandstalige Belg is in de verste verte niet te vergelijken met de Catalaan. Op de huidige uitzondering na leveren we vrijwel constant de eerste minister.

De Catalaan is een minderheid die in Spanje leeft.

Het enigste wat de NVA/VB en de catalanen bindt, is dat het beide ordinaire centennationalisten zijn.
Inderdaad de Vlamingen leveren practisch steeds de eerste minister... maar die moesten wel eerst hun geloofsbrieven laten goedkeuren door de francofone elite, de echte heersers in dit land...
Over de transfers zullen we het maar niet hebben zeker???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:33   #7317
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eerste bedenking :
Wat is de waarde van het referendum met een opkomst van 42% ?

Tweede bedenking :
U gelooft toch niet dat Spanje Catalonië gaat laten vertrekken ?
Spanje is een soevereine staat.
Daarmee is alles gezegd.
Ik denk dat hetgeen de matrakken en rubberen kogels gezegd hebben, nog lang gaat weerklinken als een echo.

De ruiten van de kieslokalen die door de militaire politie verbrijzeld werden, blijken Madrileense politieke ruiten te zijn. Ik weet niet of die hersteld zullen kunnen worden.

De stampen die uitgedeeld werden door zware bottines, hebben geen Spaanse gevoelens opgewekt. Niet bij diegenen die de stampen te verduren kregen, en ook niet bij diegenen die dat zagen gebeuren, in 't echt of op de tv.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:34   #7318
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad de Vlamingen leveren practisch steeds de eerste minister... maar die moesten wel eerst hun geloofsbrieven laten goedkeuren door de francofone elite, de echte heersers in dit land...
Over de transfers zullen we het maar niet hebben zeker???
heb je uw zever als eens in het buitenland getest?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:34   #7319
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ik ben géén belgicist
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 15:34   #7320
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De bevolking is bijwijlen nogal naïef en laat zich naaien door mooipraters en oplichters.
Kijk maar hoe de belgicisten de minder in politiek geïnteresseerden bang maken met allerhande leugens en dreigementen.

Daarnaast zijn er een flink aantal zaken waar het moeilijk is om vragen over te stellen die men kan antwoorden met een simpele ja of neen.

Moet men dan het gewone kiessysteem dan maar afschaffen ?
Ja, indien jij iets beter kunt voorstellen. Helaas heeft niemand nog zoiets kunnen doen.
Er zit waarheid in: democratie is de minst slechte staatsvorm.
Ik heb echt niet de pretentie om te stellen dat ik mij wil moeien met bijv. het opstellen van een begroting. Maar er zijn zaken genoeg waar het nuttig kan zijn om een referendum als complementaire tool te gebruiken.
Maar om de vijf jaar een bolletje kleuren, om gedurende de volgende vijf jaar uw klep te moeten houden, heeft imo niet erg veel met democratie te maken.
Ik ken geen enkele politic(us)(a) die ik blindelings vertrouw.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be