Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Nederland en Vlaanderen samen voegen tot één land
Ja 77 34,84%
Nee 106 47,96%
Nu nog niet,maar binnen 30 jaar wel 38 17,19%
Aantal stemmers: 221. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2007, 16:06   #101
Cals
Vreemdeling
 
Cals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2006
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
tegen. Ik ben tegen de Nederlandse monarchie (tegen elke monarchie tout court trouwens) en we gaan volgens mij stiefmoederlijk behandeld worden.
Daarbij: Binnen 50 jaar staat dat land onder water en is de helft daar moslim. Allé niet dat ik hier discrimineer hé, maar het meeste volk dat de aanhechting wilt zal dit meestal toch niet zo plezant vinden denk ik. Oja, wiet is daar legaal, ooit al aan gedacht, aanhechters?
Er zijn ook Nederlanders die tegen een samengaan zijn van Nederland en Vlaanderen, mijn persoon is er daar een van.
Een volk dat zich al 177 jaar door de Walen op hun kop laat schijten, sinds jaar en dag een bodemloze put vult in datzelfde Wallonie, zich in meerderheid afzet tegen hun eigen taalbroeders en zusters, politici die onze bewindslieden op een schandalige manier schofferen, daar wil ik geen land mee delen.
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:07   #102
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht



U bent opmerkelijk vijandig tegenover Dimitri de laatste tijd.


Inderdaad.
Wie de bal kaatst ,kan hem ook terug verwachten.
Dat zou u toch ook moeten weten.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:08   #103
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
Er zijn ook Nederlanders die tegen een samengaan zijn van Nederland en Vlaanderen, mijn persoon is er daar een van.
Een volk dat zich al 177 jaar door de Walen op hun kop laat schijten, sinds jaar en dag een bodemloze put vult in datzelfde Wallonie, zich in meerderheid afzet tegen hun eigen taalbroeders en zusters, politici die onze bewindslieden op een schandalige manier schofferen, daar wil ik geen land mee delen.


Maar om mijn vorig bericht te nuanceren: een samenwerking, dat zie ik natuurlijk wel zitten. Eén of ander confederaal verband, geen probleem. Maar aub, laten we onze soevereiniteit behouden!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:12   #104
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
Er zijn ook Nederlanders die tegen een samengaan zijn van Nederland en Vlaanderen, mijn persoon is er daar een van.
Een volk dat zich al 177 jaar door de Walen op hun kop laat schijten, sinds jaar en dag een bodemloze put vult in datzelfde Wallonie, zich in meerderheid afzet tegen hun eigen taalbroeders en zusters, politici die onze bewindslieden op een schandalige manier schofferen, daar wil ik geen land mee delen.
Hey, een geestverwant.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:14   #105
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hey, een geestverwant.
Spoken niet gewenst op dit forum
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:21   #106
Cals
Vreemdeling
 
Cals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2006
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Spoken niet gewenst op dit forum
Moderator perhaps?
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:22   #107
Nederlandse Leeuw
Burgemeester
 
Nederlandse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht


Maar om mijn vorig bericht te nuanceren: een samenwerking, dat zie ik natuurlijk wel zitten. Eén of ander confederaal verband, geen probleem. Maar aub, laten we onze soevereiniteit behouden!
Dat vind ik een veel eerlijker antwoord, bravo!
Het is niet vreemd dat Vlamingen zich af vragen of ze in Nederland niet te weinig te zeggen krijgen. Binnen Nederland stellen Friezen, Drentenaren en Groningers, of soms Twentenaren en Limburgers zich weleens diezelfde vraag. Maar tegelijkertijd hoor je mensen roepen dat ze geen provincies meer willen!
Moet er dan alleen maar een nationale regering zijn en gemeenten daaronder? Lijkt mij niet. De provincies besluiten wat de provincies aangaat, die zaken moet de centrale overheid zich niet mee bemoeien. Voor gemeenten geldt hetzelfde. Bovendien, de Vlamingen kunnen ook in het parlement, de Senaat en in de regering komen! Als de Vlamingen zich een minderheid voelen (wat nergens op zou slaan, enkel dat Noorderlingen en Zuiderlingen nog niet zijn samengesmolten) dan is dat heel anders dan in Belgie, waar er drie gemeenschappen zijn.

In een Verenigd Nederland is iedereen gelijk, heeft evenveel rechten (tenminste als je geen asielzoeker of gevangene bent) en kan iedereen een taak krijgen in de overheid.

Laatst gewijzigd door Nederlandse Leeuw : 18 juli 2007 om 16:30.
Nederlandse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:30   #108
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wie de bal kaatst ,kan hem ook terug verwachten.
Dat zou u toch ook moeten weten.
Welke bal?!

Citaat:
Een volk dat zich al 177 jaar door de Walen op hun kop laat schijten, sinds jaar en dag een bodemloze put vult in datzelfde Wallonie,
Geldstroom of niet, vroeger was Wallonië rijker.
En wil u aub niet vergeten dat België pas echt democratisch werd na de Tweede Wereldoorlog (mijn grootmoeder heeft nog de tijd meegemaakt dat ze niet mocht stemmen!)
Kijk eens naar de evoluties ondertussen, en u weet ook dat wij niet direct kunnen splitsen door de verstrengeling in Brussel!

Citaat:
zich in meerderheid afzet tegen hun eigen taalbroeders en zusters
Bewijs graag!

Citaat:
politici die onze bewindslieden op een schandalige manier schofferen, daar wil ik geen land mee delen.
Verhofstadt is Belgisch premier en geen Vlaams premier. Leterme heeft het vignet afgeblazen en kreeg enorm veel kritiek vanuit Wallonië (notre peuple d'abord mag immers wel)
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:32   #109
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cals Bekijk bericht
Gaat hij nog geregeld naar die georganiseerde kinderfeestjes?
Moet hij misschien een voorbeeld nemen aan Bernhard?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:32   #110
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nederlandse Leeuw Bekijk bericht
Dat vind ik een veel eerlijker antwoord, bravo!
Het is niet vreemd dat Vlamingen zich af vragen of ze in Nederland niet te weinig te zeggen krijgen. Binnen Nederland stellen Friezen, Drentenaren en Groningers, of soms Twentenaren en Limburgers zich weleens diezelfde vraag. Maar tegelijkertijd hoor je mensen roepen dat ze geen provincies meer willen!
Moet er dan alleen maar een nationale regering zijn en gemeenten daaronder? Lijkt mij niet. De provincies besluiten wat de provincies aangaat, die zaken moet de centrale overheid zich niet mee bemoeien. Voor gemeenten geldt hetzelfde. Bovendien, de Vlamingen kunnen ook in het parlement, de Senaat en in de regering komen! Als de Vlamingen zich een minderheid voelen (wat nergens op zou slaan, enkel dat Noorderlingen en Zuiderlingen nog niet zijn samengesmolten) dan is dat heel anders dan in Belgie, waar er twee gemeenschappen zijn.
Weet je dat alle Nederlanders mopperen ,dat ze te weinig te zeggen hebben.
Dat geldt voor alle provincies.
Omdat de meeste burgers ,in het dagelijks leven wel meer te zeggen krijgen ,ervaren ze dat de overheid achter loopt.
Dat geldt ook voor sectoren als de gezondheidszorg en het onderwijs.
Daarom zie ik de modernisering van de staat en het bestuur ,als een grote prioriteit om de de overheid in de pas te laten lopen bij de snelle ontwikkelingen ,die de burgers in hun eigen leven ervaren.
Het probleem is dat de ambtenaren de dienst uit maken en niet de politici.
En niemand gaat zijn eigen baantje op het spel zetten.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:52   #111
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet enkel op het forum.

Heel wat Walen kijken enkel naar Franse zenders, hebben meer affiniteit met Frankrijk dan met België.

Ja. Ik ben niet tegen één taalgemeenschap.

Btw, Duveltje, waarom ben je steeds zo geïnteresserd in wie op welke optie heeft gestemd? Die optie kan je ook uitschakelen hé.
Ik heb meer affiniteit met Frankrijk dan met België. Ja, en dan? Dat maakt niet van mij een rattachist of een separatist. Als ik het echt beu met België ben en als ik natuurlijk de mogelijkheid heb om het te doen, verhuis ik gewoon naar Frankrijk. Zoals ik naar Nederland zou verhuizen als ik Vlaming was. Waarom absoluut pleiten voor een separatisme terwijl er genoeg landen rond België zijn?

Laatst gewijzigd door Everytime : 18 juli 2007 om 16:54.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:53   #112
Cals
Vreemdeling
 
Cals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2006
Berichten: 97
Standaard

Citaat:


Geldstroom of niet, vroeger was Wallonië rijker.
En wil u aub niet vergeten dat België pas echt democratisch werd na de Tweede Wereldoorlog (mijn grootmoeder heeft nog de tijd meegemaakt dat ze niet mocht stemmen!)
Kijk eens naar de evoluties ondertussen, en u weet ook dat wij niet direct kunnen splitsen door de verstrengeling in Brussel!
Zijn de Vlamingen zelf niet schuld dat Brussel zo verstrengeld is, (verfranst is)


Citaat:
Verhofstadt is Belgisch premier en geen Vlaams premier. Leterme heeft het vignet afgeblazen en kreeg enorm veel kritiek vanuit Wallonië (notre peuple d'abord mag immers wel)
Herstel, Verhofstadt was toen de betreffende premier (Vlaming) m.b.t de schofferende uitspraken tegenover Nederland.
Leterme is meer gezwicht na de vele kritiek uit Nederland dan vanuit Wallonie.

Laatst gewijzigd door Cals : 18 juli 2007 om 16:56.
Cals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 16:55   #113
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat er bijzonder weinig mensen, zowel in Vlaanderen als Nederland hier voor te vinden zijn. de meeste Vlamingen willen sowieso nog in België blijven.
Inderdaad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:02   #114
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Er zijn er op dit forum die beweren dat er heel veel Vlamingen samen met Nederland één land willen vormen
Vandaar deze peiling
Probeer het zo eens;
Die met Nederland en andere Nederlandstalige gebieden binnen Europa een machtsblok binnen Europa willen vormen, zij het als land, federatie of op basis van bilaterale of multinationale akkoorden.

Dan kan ik ook ja zeggen...

Of hoe de vraag de antwoorden bepaalt...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:06   #115
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Moet hij misschien een voorbeeld nemen aan Bernhard?
Doodgaan, bedoel je?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:06   #116
Nederlandse Leeuw
Burgemeester
 
Nederlandse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Weet je dat alle Nederlanders mopperen ,dat ze te weinig te zeggen hebben.
Dat geldt voor alle provincies.
Omdat de meeste burgers ,in het dagelijks leven wel meer te zeggen krijgen ,ervaren ze dat de overheid achter loopt.
Dat geldt ook voor sectoren als de gezondheidszorg en het onderwijs.
Daarom zie ik de modernisering van de staat en het bestuur ,als een grote prioriteit om de de overheid in de pas te laten lopen bij de snelle ontwikkelingen ,die de burgers in hun eigen leven ervaren.
Het probleem is dat de ambtenaren de dienst uit maken en niet de politici.
En niemand gaat zijn eigen baantje op het spel zetten.
Precies! (Bijna) alle Nederlanders klagen erover dat ze te weinig te zeggen hebben, en dat terwijl Nederland door deskundigen gezien wordt als een van de meest democratische landen ter wereld. Volgens mij staat Nederland zelfs in de top 10!
De soevereiniteit, die Vlaanderen zal krijgen wanneer het onafhankelijk wordt, zal betekenen dat de hoogste politici niet meer hoeven te luisteren naar de federale overheid, plus dat ze alle bevoegdheden van die overheid over zullen nemen die het nog niet had. De Vlaamse burger zal daar niet zo heel veel van merken denk ik.

In een Westerse Democratie is het nu eenmaal zo dat wij onze vertegenwoordiging kiezen, omdat wij ons niet allemaal met politiek willen en kunnen bezighouden, vooral niet iedere dag, zoals echte politici. Wanneer Vlaanderen en Noord-Nederland zich verenigen, zal het niet anders zijn: er komt een Senaat, er komt een Parlement en er komt een Regering. Op dit moment heeft Vlaanderen 124 Parlementszetels, Noord-Nederland 150 en een Senaat van 75 zetels. Als 1 land zouden dat er dus ongeveer (naar mijn mening) 180-200 moeten zijn, en de helft zoveel Senaatszetels. Deze worden allemaal verkozen door het volk. Dat is democratie.

Laatst gewijzigd door Nederlandse Leeuw : 18 juli 2007 om 17:09.
Nederlandse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:09   #117
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Probeer het zo eens;
Die met Nederland en andere Nederlandstalige gebieden binnen Europa een machtsblok binnen Europa willen vormen, zij het als land, federatie of op basis van bilaterale of multinationale akkoorden.

Dan kan ik ook ja zeggen...

Of hoe de vraag de antwoorden bepaalt...
Mss dat jij zelf eens een topicske moet DURVEN openen hé.Kritiek geven kan iedereen
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:10   #118
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Je leeft gewoon naast de werkelijkheid,niemand wil het samen gaan met Nederland,zelfs de Nederlanders niet
Heb ik een peiling gemist?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:10   #119
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss dat jij zelf eens een topicske moet DURVEN openen hé.Kritiek geven kan iedereen
Joris kan maar over één onderwerp topics openen: oud-oostfronters en het respect dat je daarvoor moet opbrengen.

Laatst gewijzigd door Kim : 18 juli 2007 om 17:10.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:11   #120
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En als de boel moest samen gaan,zouden we dat dan Nederland noemen,en waarom?
Nee, omdat Nederland al Nederland heet.

Het kan wel prima "de Nederlanden" heten, zoals onze streken al honderden jaren genoemd worden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be