Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2011, 17:37   #10521
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En welke buurt is dat dan wel? Kzou graag willen weten wat voor probleemwijk dat was en welke dus nu volgens jou is "heropgebouwd", kortom volgens jou dus een voorbeeld.
Ik woon in de directe rand om Antwerpen ongeveer 1 km van de stadskern. Is dat genoeg voor u?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 17:39   #10522
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Lichtgetinte probeert man van 93 en vrouw van 82 te beroven

Straatroof met geweld door twee lichtgetinten
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 26 september 2011 om 17:41.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 17:45   #10523
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Ik heb mij peperspray klaar hoor, lichtgetint of niet. Janken zal hij.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 18:00   #10524
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik heb mij peperspray klaar hoor, lichtgetint of niet. Janken zal hij.
Dat is niet de oplossing.
Remigratie is de oplossing.
Gedwongen remigratie, geen vodje waar opstaat dat ze weg moeten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 18:28   #10525
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Grote woorden, liefst een beetje shockerend, ach ja, ieder zijn mening. Maar zonder nuance wordt ieder die niet 100 % en blindelings de multiculturele samenleving omarmt, gedegradeerd tot bange, blanke man of zoals door u tot stresskieken. Staart u zich misschien niet ook blind maar dan op de andere kant?
Quasix stelde in een ander topic ooit de vraag wat vele mensen hier tegen vreemdelingen hebben. Ik ga u hetzelfde antwoord geven dat ik hem gegeven heb :
Wat heb ik tegen vreemdelingen? Of beter waarom heb ik tegenwoordig problemen met vreemdelingen?

Ik heb vroeger altijd de toen nog zogenaamde “gastarbeiders” verdedigd, dikwijls als enige tegenover een aantal familieleden of zelfs ooit alle collega’s. Ik vond – vind dat nu nog – dat we die mensen niets konden verwijten. Ze kwamen naar hier, werkten dikwijls hard en deden hun best zich aan te passen. Ik herinner mij de eerste vreemdelinge die bij ons op kantoor kwam werken, een Turks meisje, heel lief, heel gewoon als iedereen, ik heb zelf ook vrienden van allochtone afkomst gehad, ik had in die tijd geen enkel negatief gevoel tegenover allochtonen. In Israël heb ik samengewerkt met Palestijnse vrouwen en ik herinner mij een aantal gezellige babbeltjes met Lisa, Reema, Emptisam ...
Wat is er veranderd?
Ten eerste, er zijn er de laatste jaren gewoon teveel hier in West-Europa en zeker in België. Wie dat niet inziet, heeft oogkleppen op. Wij zijn een klein dichtbevolkt landje dat bovendien in een economische recessie leeft. Wij hebben goede, uitgebreide sociale voorzieningen die nu echter in het gedrang komen deels door die economische achteruitgang maar deels ook door die enorme toevloed van immigranten. Die mensen komen hier in vele gevallen hulpbehoevend aan, die moeten eten hebben, een dak boven het hoofd en kleding. Dat kost geld. Als men daarbij voegt dat een overdreven pamperende regering hen de laatste decennia veel meer toestond dan enkel de levensnoodzakelijkheden, dan stuit dat tegen de borst. Als men ziet dat sommigen van hen niet de minste moeite doen zich nuttig te maken in de maatschappij, dan moet men toch een engel zijn – of er op één of andere manier voordeel aan hebben – om dit normaal te blijven vinden. Er kwam een positieve discriminatie op sommige plaatsen zodat onze eigen mensen waarvan velen ook wanhopig naar werk zoeken, gewoon gepasseerd werden en dan zijn er de onredelijke eisen die sommige vreemdelingen stellen (ik moet nog altijd denken aan het verhaal dat een OCMW-medewerkster me vertelde van een vluchteling uit Senegal die aan het OCMW geld vroeg om met verlof te gaan naar … Senegal).
Ten tweede zijn er de aanhoudende extra eisen van moslims waardoor zij dan ook het meest getroffen worden door negatieve gevoelens van de autochtone bevolking. Het halal-voedsel willen opdringen, aparte zwemuurtjes voor dames, over de hoofddoek zal ik maar zwijgen …
Ten derde is er het bijzonder slechte gedrag van vele moslim-jongeren wat hen de niet erg flatterende bijnaam van “kutmarokkaantjes” heeft bezorgd. Al wie al eens in aanraking gekomen is met hun weerzinwekkende macho-gedrag zonder enig respect voor onze samenleving heeft er de buik van vol. Ja, ik heb ook al eens kennis meegemaakt met dat degoutante macho-gedoe zonder enig respect voor vrouwen of voor ouderen. En ik wil dat niet blijven slikken!
Noem mij dan maar een stresskieken. Is het niet normaal dat mensen als ze een bedreigende situatie hebben meegemaakt op hun hoede zijn? Is het niet normaal dat zij wensen op rustige, ontspannen wijze zich te kunnen verplaatsen? Wat is eigenlijk voor u het belangrijkste? Dat alle allochtonen steeds maar weer in de watten gelegd worden of dat de ouderen en de vrouwen van uw eigen bevolking gerust over straat kunnen gaan zonder zich gestresseerd te voelen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Doe eens wat kalmer aan AUB? Ik viel u toch ook niet aan, ik gaf u enkel mijn ervaringen mee. Waar heb ik geschreven dat iedereen mokka moet worden? Ik schreef (naar aanleiding van een wettenschappelijk gegeven) dat iedereen mokka gaat worden. Dat was niet mijn verzinsel of zo?

Voor de rest ben je gewoon dat aan het herhalen waar ik al op antwoorde, u hebt een probleem ik stel u een oplossing voor die werkt. Jij blijft gewoon verder herhalen wat je al zei en zegt me dat ik moet verhuizen? Ik woon nochtans in een multiculturele buurt? Waarschijnlijk is dat niet goed voor u omdat de criminaliteit hier veel minder is dan vroeger. Pech voor u dan, je hebt het waarschijnlijk liever zoals vroeger, toen had je nog een poot om op te staan.
En in bovenstaande post gaf ik u enkel mijn ervaringen en mijn mening mee. Heb ik niet evenveel recht om lessen te trekken uit mijn ervaringen als u? Heb ik niet evenveel recht op mijn mening als u?
U zegt dat we ons niet zo druk moeten maken omdat we in een verre toekomst toch allemaal mokka-kleurig zullen zijn. Gelijk of dat uw of iemands anders stelling is, in welk opzicht helpt die wetenschap de wereld op dit ogenblik?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 19:25   #10526
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik stel voor dat u naar Molenbeek verhuist of naar Borgorokko en daar uw buurtwerking opstart. Hou ons op de hoogte hoe het afloopt.
En waarom wilt u zo per se dat iedereen mokka wordt? Anderen stelden u al de vraag : moeten wij allen eenvormig worden? Mag er geen onderscheid meer zijn tussen Bosjesmannen, Inuit, Chinezen, Spanjaarden, Swahili, Indianen ... ? Hebt u iets tegen diversiteit?
Wat een saaie wereld zal dat worden!
Trouwens, uw vaststelling dat wij mogelijk evolueren naar een eenvormige mensheid helpt ons momenteel hoe? Gaat u aan alle zwarten, blanken, bruinen, mongolen even uitleggen dat ze allemaal braaf moeten zijn want over 10 eeuwen zijn ze allemaal hetzelfde? Wat helpt dat in vredesnaam de samenleving op dit moment vooruit.
De problemen moeten NU aangepakt worden en uw mokka-mensheid bestaat nog niet, het is ook altijd mogelijk dat die er nooit komt.
Ja, de problemen moeten NU aangepakt worden.
Maar dat doe je niet door iets te krijgen tegen alle allochtonen.
Dat doe je evenmin middels haat zaaien en racisme verspreiden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 19:26   #10527
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat is niet de oplossing.
Remigratie is de oplossing.
Gedwongen remigratie, geen vodje waar opstaat dat ze weg moeten.
Niemand houd je tegen, indien jij wenst te remigreren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 19:38   #10528
Quorn
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 mei 2011
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niemand houd je tegen, indien jij wenst te remigreren.
Zij die de problemen veroorzaken , zij die de haat zaaien , zij die weigeren zich te integreren moeten verdwijnen.
Ene of andere manier maar gaan zullen ze
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 20:37   #10529
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niemand houd je tegen, indien jij wenst te remigreren.
Blijkbaar snap jij de dingen niet zo goed.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 21:47   #10530
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...7655/1.1119663

nog eentje 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 00:58   #10531
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.677
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...7655/1.1119663

nog eentje 'Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen'
Men gaat weeral het lapmiddel '' meer politie op straat'' gebruiken maar het probleem ten gronde aanpakken, dat tuig van de richel streng bestraffen en desnoods uit het land zetten spreekt men natuurlijk niet over.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 september 2011 om 00:59.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 06:29   #10532
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik woon in de directe rand om Antwerpen ongeveer 1 km van de stadskern. Is dat genoeg voor u?
Niet echt, dat kan vanalls zijn.
Zeg gewoon om welke probleemwijk het ging, dat kan nu toch niet moeilijk zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 07:53   #10533
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niet echt, dat kan vanalls zijn.
Zeg gewoon om welke probleemwijk het ging, dat kan nu toch niet moeilijk zijn.
Kortom, je wil gewoon horen dat Karo niet in Borgerhout woont, dan kun je er weer eens op vitten?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 08:06   #10534
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Kortom, je wil gewoon horen dat Karo niet in Borgerhout woont, dan kun je er weer eens op vitten?
Wat is je probleem nu? Mogen we niet weten om welke buurt het gaat wanneer het probleem daar is opgelost? Ik zou denken dat je hier positief over bent en aan iedereen een voorbeeld toont waar het dus wel kan.

Als het zo is dat Karo het niet over een probleemwijk heeft...tja, dan moet je niet komen beweren dat het in een probleemwijk kan opgelost worden door te praten met mekaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 09:10   #10535
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat is je probleem nu? Mogen we niet weten om welke buurt het gaat wanneer het probleem daar is opgelost? Ik zou denken dat je hier positief over bent en aan iedereen een voorbeeld toont waar het dus wel kan.

Als het zo is dat Karo het niet over een probleemwijk heeft...tja, dan moet je niet komen beweren dat het in een probleemwijk kan opgelost worden door te praten met mekaar.
Komt zo'n nieuws niet in de krant?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 09:35   #10536
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Komt zo'n nieuws niet in de krant?
Waarom zou iets wat normaal is, althans normaal hoort te zijn, in de krant moeten komen?
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 09:55   #10537
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, de problemen moeten NU aangepakt worden.
Maar dat doe je niet door iets te krijgen tegen alle allochtonen.
Dat doe je evenmin middels haat zaaien en racisme verspreiden.
Inderdaad, we moeten de problemen NU aanpakken.
En wat is uw idee hoe dat moet gebeuren? Hebt u enige praktische suggesties om te maken dat mensen weer veilig over straat kunnen lopen ook in probleemwijken?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 11:15   #10538
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En in bovenstaande post gaf ik u enkel mijn ervaringen en mijn mening mee. Heb ik niet evenveel recht om lessen te trekken uit mijn ervaringen als u? Heb ik niet evenveel recht op mijn mening als u?
U zegt dat we ons niet zo druk moeten maken omdat we in een verre toekomst toch allemaal mokka-kleurig zullen zijn. Gelijk of dat uw of iemands anders stelling is, in welk opzicht helpt die wetenschap de wereld op dit ogenblik?
U geeft enkel de problemen weer, niets nieuws dus. Ik geef u mogelijke oplossingen mee uit eigen ervaring, daar zit hem het verschil. Wat die mokka kleur betreft; ik heb nergens geschreven dat die kleur de oplossing zou zijn, ook niet dat we moeten afwachten.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 11:17   #10539
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niet echt, dat kan vanalls zijn.
Zeg gewoon om welke probleemwijk het ging, dat kan nu toch niet moeilijk zijn.
Ik ga u echt mijn woonplaats niet vertellen, ik blijf graag anoniem.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 11:20   #10540
karo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2011
Berichten: 1.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, de problemen moeten NU aangepakt worden.
Maar dat doe je niet door iets te krijgen tegen alle allochtonen.
Dat doe je evenmin middels haat zaaien en racisme verspreiden.
Dat doe je dus enkel als je bang aan het afwachten bent, als je het probleem doorschuift naar de politiek zonder er u zelf actief voor in te zetten. Met een brede en goedwerkende buurtwerking kan je veel meer afdwingen, je kan problemen zo veel beter aankaarten. Waarom zien ze dat hier niet in? Zou het kunnen dat de zogezegde haters hier zelf ver weg van die probleemwijken wonen?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be