Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 april 2024, 20:05   #3921
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.756
Standaard

Nog niet gelezen, wel in bezit.



p.s.

Vroeger was er een heel even een boek waarvan de titel was: "De paus en de maffia"

Dat boek is vrij snel verboden geweest en de Politie kreeg de opdracht om het uit menig boekhandel te gaan weghalen.

Van horen zeggen stonden daar tal van namen in van personen die dat liever niet hadden denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2024, 21:43   #3922
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Deze gekocht. Ik ken het verhaal wel grotendeels maar Falter weet het meestal heel correct en volledig te vertellen. Dus ik hoop wat meer details te vernemen.

Ben nu halfweg.
Het is verbazend hoe die graven, hertogen en koningen van de ene op de andere dag van kamp/coalitie wisselen.
Soms meerdere keren op een paar jaar.

Edit: en de ‘steden’ van hetzelfde laken een broek.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 april 2024 om 21:46.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2024, 14:38   #3923
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.853
Standaard

Een artikel op de VRT-site van vandaag over onder meer een wikipediapagina ... die sinds gisteren bestaat ... ... dat is zelfs te snel voor een een tweetje ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 1 mei 2024 om 14:43.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2024, 07:08   #3924
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.853
Standaard

Heidens begon goed maar werd algauw een saaie opsomming van feestdagen en hun meestal onduidelijke heidense herkomst met nogal wat herhaling. Mochten mijn boekenkasten niet op instorten staan het kon nog als naslagwerk dienen.

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 05:32   #3925
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.853
Standaard

David Pena-Guzman - Wanneer dieren dromen, de nachtzijde van het dierenbewustzijn.

Toen ik als jonge knaap over het behaviorisme leerde vond ik dat direct al maar niets. Dat dieren niets voelen of automaten zijn heeft me nooit waar geleken. Dat de meeste dieren net als wij 's nachts de werkelijkheid van overdag verwerken lijkt me vanzelfsprekend. Maar om daaruit te concluderen dat we ze dezelfde rechten als onszelf moeten geven ... nog even en we gaan politieagent spelen als een leeuw een antilope wil eten. Wij mensen zijn alleseters en dus ook vleeseters. Wat niet wil zeggen dat we dieren daarvoor moeten mishandelen.

Een ander punt is dat de schrijver dromen bewustzijn noemt (wat nog een stap verder is dan beweren dat men wakker bewustzijn moet hebben om slapend te kunnen dromen) zonder de dualiteit lichaam geest te bespreken. Bij lucide dromen kan men van bewustzijn spreken maar dromen in remslaap waarvan men zich niet bewust is kan ik geen bewustzijn noemen. Nochtans geloof ik niet in de dualiteit van lichaam en geest. Ze zijn een. Dat is een paradox.

Gerard Bodifee - Oorlog, hoe lang nog

Met de tweedehandsboeken van Gerard Bodifee ben ik ooit non fictie beginnen lezen en verzamelen. Heb nog maar net de inleiding gelezen maar daarin staat zijn conclusie reeds: oorlog kan en mag nooit.

Ben benieuwd hoe hij die gaat ondersteunen want ik wil niet onder een toekomstige Poetin of Erdogan leven mochten die Europa ooit onder de voet lopen. (En ik ben Belg en niet anders gewoon.) Licht hij een tipje van de sluier op wanneer hij schrijft dat een individu zichzelf mag verdedigen maar sociale constructies als naties of landen niet ? Dan zit hij toch goed fout. We zijn sociale wezens en zullen dat altijd zijn, kunnen ons daar niet los van maken. Onze individuele belangen staan nooit los van de sociale constructies (om niet te zeggen sociale wezens) waar we deel van uitmaken. Als die laatsten geweld worden aangedaan worden we zelf geweld aangedaan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be