Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 30 juli 2007, 09:18   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard Olivier Maingain gooit olie op communautaire vuur

(Belga) Volgens FDF-boegbeeld Olivier Maingain moeten de Vlaamse partijen niet rekenen op een tweederdemeerderheid voor een staatshervorming.


© BELGA

Maandag bespreken de regeringsonderhandelaars in Hertoginnedal voor het eerst de communautaire kwesties. Aan de vooravond daarvan gooit FDF-boegbeeld Olivier Maingain, in een interview met De Morgen, olie op het vuur. "We zijn verder dan ooit verwijderd van een tweederdemeerderheid", zegt hij.

Maingain trekt vooral van leer tegen N-VA-voorzitter Bart De Wever, die hij impliciet van racisme beschuldigt. "Als De Wever mij racisme aanwrijft, dat hij zich dan eerst maar eens uitspreekt tegen geschrapte dotaties aan de Franstalige bibliotheek in Linkebeek. Hij is slecht geplaatst om het over racisme van anderen te hebben."

Maingain kondigt aan niet te zullen buigen. Hij voorspelt dat álle Franstalige partijen weigeren een tweederdemeerderheid te leveren voor een staatshervorming, tot Ecolo toe. "De Vlamingen hebben nooit communautaire akkoorden gerespecteerd. CD&V is een confederale partij geworden onder Leterme, en waarom zouden we hem helpen de Belgische staat te ontmantelen? "

Ook in het dossier-B-H-V zegt Maingain niet te zullen buigen. (SVR)

---------------------------------------------------------------------

Het FDF zegt dus duidelijk en harder dan ooit 'neen' aan de racistische Vlamen als het om een staatshervorming gaat. Gelukkig maar dat de Franstaligen zelf altijd alle communautaire akoorden in o.a. de faciliteitengemeenten en Brussel gerespecteerd hebben, anders zou je zowaar nog aan 's mans goede bedoelingen beginnen te twijfelen. Ben eens benieuwd wie er het langst gaat willen volhouden.
Zwartengeel is offline  
Oud 30 juli 2007, 09:28   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Maingain heeft zijn bakkes te houden en niks te zeggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 30 juli 2007, 09:31   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

laat m maar doen ! ... hoe meer olie hoe beter ...

Maingain wil blijkbaar persoonlijk het cordon breken ... of zou ie gewoon niet beseffen dat er zonder CD&V-N-VA geen meerderheid is in Vlaanderen ?

hoe meer hij keft, hoe minder geluisterd zal worden ... hopelijk laat BdW zich niet meeslepen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 30 juli 2007 om 09:52.
Anna List is offline  
Oud 30 juli 2007, 10:53   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.436
Standaard

Knuppel schreef of 5mei 2005:

Citaat:
Ik blijf zeggen wat ik al een paar jaar zeg: dat de volgende federale verkiezingen de laatsten zullen zijn. Niemand luisterde toen ik dat al veel eerder liet vallen, maar sinds de onmogelijke eisen bekend zijn die de Franstaligen stellen in verband met BHV krijgen precies alle Vlaamse én zelfs de krantencommentatoren van 'Le Swaar' in de mot dat Belgique aan een zijden draadje hangt. BHV gaat over de 'kleine' splitsing die de grote splitsing voorafgaat, en waarvan ons véél te graag werd wijsgemaakt dat er niemand van wakker lag. Het 'NON' van de Franstaligen zal nog veel luider klinken bij de volgende regeringsvorming en nog veel grimmiger zijn... met de te verwachten gevolgen. In die zin kan een verstandig mens niet anders dan toegeven, dat wat er vandaag gebeurt inzake BHV, een naderend kantelpunt is.
Laat Maingain en de Franstalige meute dus maar doen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 30 juli 2007, 11:07   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
(Belga) Volgens FDF-boegbeeld Olivier Maingain moeten de Vlaamse partijen niet rekenen op een tweederdemeerderheid voor een staatshervorming.


© BELGA

Maandag bespreken de regeringsonderhandelaars in Hertoginnedal voor het eerst de communautaire kwesties. Aan de vooravond daarvan gooit FDF-boegbeeld Olivier Maingain, in een interview met De Morgen, olie op het vuur. "We zijn verder dan ooit verwijderd van een tweederdemeerderheid", zegt hij.

Maingain trekt vooral van leer tegen N-VA-voorzitter Bart De Wever, die hij impliciet van racisme beschuldigt. "Als De Wever mij racisme aanwrijft, dat hij zich dan eerst maar eens uitspreekt tegen geschrapte dotaties aan de Franstalige bibliotheek in Linkebeek. Hij is slecht geplaatst om het over racisme van anderen te hebben."

Maingain kondigt aan niet te zullen buigen. Hij voorspelt dat álle Franstalige partijen weigeren een tweederdemeerderheid te leveren voor een staatshervorming, tot Ecolo toe. "De Vlamingen hebben nooit communautaire akkoorden gerespecteerd. CD&V is een confederale partij geworden onder Leterme, en waarom zouden we hem helpen de Belgische staat te ontmantelen? "

Ook in het dossier-B-H-V zegt Maingain niet te zullen buigen. (SVR)

---------------------------------------------------------------------

Het FDF zegt dus duidelijk en harder dan ooit 'neen' aan de racistische Vlamen als het om een staatshervorming gaat. Gelukkig maar dat de Franstaligen zelf altijd alle communautaire akoorden in o.a. de faciliteitengemeenten en Brussel gerespecteerd hebben, anders zou je zowaar nog aan 's mans goede bedoelingen beginnen te twijfelen. Ben eens benieuwd wie er het langst gaat willen volhouden.
Tja, een fascist als Maingain vindt nu eenmaal dat de ubermensch 'de franstaligen' moeten heersen over België zonder rekening te houden met geen enkele Vlaming dan ook.
Als politicus in Oudergem, maakt hij er een erezaak van om alle Vlamingen weg te pesten, een soort holocaust tegen Vlamingen met andere woorden.
Geertje is offline  
Oud 30 juli 2007, 11:32   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maingain heeft zijn bakkes te houden en niks te zeggen.
Ah ja? En sedert wanneer dan wel?


Die vent mag wat mij betreft zijn ideeëngoed net zo lang en net zo luid verkondigen als-ie wil, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat ik hem 'au sérieux' moet nemen, of het met hem eens moet zijn (het idee alleen al!), hé.


Als u werkelijk zo'n moeite heeft met zijn 'vrije meningsuiting', kunt u altijd nog proberen hem de mond te snoeren d.m.v. een rechtszaak.
djimi is offline  
Oud 30 juli 2007, 11:42   #7
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Alsof Maingain enig respect heeft voor de Belgische staat...

Echt, dat is nu zo'n type waarvan ik denk "kerel, doe ons en jezelf een plezier en verdamp ter plekke".
Kim is offline  
Oud 30 juli 2007, 13:13   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

go maingain, go jongen....
Hou uw been goe stijf en zorg ervoor dat er geen Belgische regering meer kan komen.....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 30 juli 2007, 13:17   #9
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Alsof Maingain enig respect heeft voor de Belgische staat...

Echt, dat is nu zo'n type waarvan ik denk "kerel, doe ons en jezelf een plezier en verdamp ter plekke".
Is nice
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 30 juli 2007, 13:22   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

volgens mij hoopt ie buiten te vliegen (en dan kan ie in zijn val bdw meesleuren) ...
Anna List is offline  
Oud 30 juli 2007, 13:51   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
laat m maar doen ! ... hoe meer olie hoe beter ...
Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot
Savatage is offline  
Oud 30 juli 2007, 14:02   #12
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij hoopt ie buiten te vliegen (en dan kan ie in zijn val bdw meesleuren) ...
Ik weet niet hoe het komt, maar ik zie U graag verschijnen op het forum tegenwoordig.... LOL.......
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 30 juli 2007, 14:06   #13
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja? En sedert wanneer dan wel?


Die vent mag wat mij betreft zijn ideeëngoed net zo lang en net zo luid verkondigen als-ie wil, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat ik hem 'au sérieux' moet nemen, of het met hem eens moet zijn (het idee alleen al!), hé.


Als u werkelijk zo'n moeite heeft met zijn 'vrije meningsuiting', kunt u altijd nog proberen hem de mond te snoeren d.m.v. een rechtszaak.

Er zijn zo van die mensen die op paarden springen zonder te interpreteren.

't is btw wel duidelijk dat jij problemen hebt met mijn vrije meningsuiting.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 juli 2007 om 14:06.
AdrianHealey is offline  
Oud 30 juli 2007, 15:26   #14
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

En nog bestaan er mensen die durven beweren dat de splitsing van dit apeland niet voor de volgende 100 jaar zal zijn.
Herr Oberst is offline  
Oud 30 juli 2007, 15:27   #15
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

die sukkel moest eens een accident krijgen.
Ambiorix is offline  
Oud 30 juli 2007, 15:33   #16
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Zeer loyale houding.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 30 juli 2007, 16:00   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Er zijn zo van die mensen die op paarden springen zonder te interpreteren.

't is btw wel duidelijk dat jij problemen hebt met mijn vrije meningsuiting.
U bedoelde het ironisch, mag ik dan veronderstellen?

Ik heb helemaal geen problemen met uw vrije meningsuiting, hoogstens met de manier waarop u uw vrije mening uit, blijkbaar.
djimi is offline  
Oud 30 juli 2007, 16:10   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Dat is je goed recht.

Maar hij zou beter zijn bakkes houden. Kwestie van achteraf niet uitgelachen te worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 30 juli 2007, 16:20   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Kwestie van achteraf niet uitgelachen te worden.
Dat is dan toch wel ZIJN probleem, hoor. Niet het mijne, en waarschijnlijk ook niet echt het uwe. Of wel?
djimi is offline  
Oud 30 juli 2007, 16:23   #20
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik geef hem dan ook maar wat raad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be