Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2012, 14:28   #121
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Dat staat daar niet in. Zo ja, gelieve uit dat koranneke met versnummer erbij, te citeren.
Quran, 78:6-7
Quran, 16:15
Quran, 21:30

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 februari 2012 om 14:31.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:39   #122
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Tja, in een democratie mag je stemmen voor mensen die nieuwe wetten zullen uitvinden. Hoeveel nieuwe wetten hebben we nou eigenlijk nodig, alvorens al onze behoeften voor nieuwe wetten volledig zijn ingevuld?

Koranverbrandingen werken inderdaad lekker provocerend om de moslimgemeenschap, en leiden inderdaad dichter tot het gewenste doel, namelijk, dat ze ziedend kwaad worden, en dat er wat heethoofden in het wilde weg beginnen schoppen, en dan de geüniformeerde stoottroepen van dat staatsapparaat een beetje neutralizeren. In Afghanistan blijkt dat allemaal al goed te lukken. Ik heb er niets tegen, hoor. Ik voel mij er alleen maar beter bij!
Ik kreeg die Koran(vertaling, een niet arabische koran bestaat volgens de gelovigen niet. De koran mag alleen in het arabisch én voorzien van alle leestekens, punten en kommas verspreid worden want enkel de originele arabische tekst is de enige en de ware...) van een Molenbeeks gelovige. Na 7 weken (wat een draak zeg) heb ik een stuk of drie teksten gecopieerd en ze samen met de asse aan hem terugbezorgd.
Hij liet mij weten dat ik geluk had dat het geen arabische versie was. Dan zou ik namelijk al dood geweest zijn...

Ik ga op dit vlak geen enkele confrontatie uit de weg.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:43   #123
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Ik ga mij hier niet bezig houden met 'bewijzen' en versen en nummers liggen quoteren.
Dat kan ik van de koran niet, van de Thora niet en van de bijbel ook niet zonder mij moe te maken met al te veel zoekwerk.
En het is ook een leeg gebaar.
Wie om zulke bevestigingen vraagt stelt eigenlijk onverkort dat hij degene die de stelling poneerde als leugenaar beschouwt maar wil het niet met zoveel woorden zeggen.
Voor iemand die mij als leugenaar brandmerkt, en zeker wanneer hij te laf is om dit letterlijk te uiten, heb ik geen tijd over...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:01   #124
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Quran, 78:6-7
Have We not made the earth as a bed, and the mountains as pegs? In deze vers, is het wel de Schepper die aan het woord is en zegt dat hij de aarde als een bed heeft gemaakt en de bergen als pinnen. Waar zie jij dan het mirakel dat Mohammed zou gedaan hebben?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:03   #125
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik ga mij hier niet bezig houden met 'bewijzen' en versen en nummers liggen quoteren.
Ik ben ook helemaal niet bezig iets te bewijzen, hoor. Ik zeg alleen dat de centrale stelling in de Koran mij goed uitkomt. Hoe kan je nou argumenteren tegen iets dat perfect in de mensen hun kraam past? Dat is toch op voorhand al een verloren zaak?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:07   #126
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Hij liet mij weten dat ik geluk had dat het geen arabische versie was. Dan zou ik namelijk al dood geweest zijn...
Ik ga op dit vlak geen enkele confrontatie uit de weg.
Ha ha, doe maar! Ik kijk wel toe vanop de zijlijn. Dat de meest brutale het grootste aantal klappen moge krijgen!

Laatst gewijzigd door tarantula : 26 februari 2012 om 15:08.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:15   #127
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ik ben ook helemaal niet bezig iets te bewijzen, hoor. Ik zeg alleen dat de centrale stelling in de Koran mij goed uitkomt. Hoe kan je nou argumenteren tegen iets dat perfect in de mensen hun kraam past? Dat is toch op voorhand al een verloren zaak?
Niet kunnen, durven en of willen argumenteren tegen wat in de mensen hun kraam past , en ergo dus enkel opkomen voor wat politiek correct is, heeft een naam.
Dat heet populisme.
Ik geef de voorkeur aan politiek vanuit argumentatie en realiteit.

Vreemd genoeg krijg je daardoor in de politiek net het naamkaartje van populist toebedeeld... door de politiek correcten.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:24   #128
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Have We not made the earth as a bed, and the mountains as pegs? In deze vers, is het wel de Schepper die aan het woord is en zegt dat hij de aarde als een bed heeft gemaakt en de bergen als pinnen. Waar zie jij dan het mirakel dat Mohammed zou gedaan hebben?
waar zie jij dat de aarde een bed is en de bergen pinnen hebben? Ik heb het niet over de mirakels van de mo, maar over hetgeen uwen allah heeft gezegd. Hij zou het nochtans moeten weten, want hij heeft de aarde toch zelf gemaakt hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:24   #129
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het gaat er niet over of Mohammed een mirakel heeft gedaan, maar of de zon in een modderpoel ondergaat, de bergen als pinnen de aarde die als een deken is uitgespreid moeten vasthouden of niet, en of de zon en de maan en de sterren in de zeven hemelsferen staan..... en d�*t staat allemaal in uw koranneke hoor.
De telefoon verbindingen met de schepper waren toen nog niet wat ze nu waren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:30   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Have We not made the earth as a bed, and the mountains as pegs? In deze vers, is het wel de Schepper die aan het woord is en zegt dat hij de aarde als een bed heeft gemaakt en de bergen als pinnen. Waar zie jij dan het mirakel dat Mohammed zou gedaan hebben?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Er staat ook geen enkele stelling over de natuurwetten in. Daar heeft de schrijver zich verre van gehouden, want ik vermoed dat hij maar al te best besefte, dat men daar achteraf de boel mee zou kunnen discrediteren.
Ge draait u serieus in de soep makker.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 15:37   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waar zie jij dat de aarde een bed is en de bergen pinnen hebben? Ik heb het niet over de mirakels van de mo, maar over hetgeen uwen allah heeft gezegd. Hij zou het nochtans moeten weten, want hij heeft de aarde toch zelf gemaakt hé.
Dat is zolang geleden.
Vergeet jij nooit iets ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:21   #132
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik heb het niet over de mirakels van de mo, maar over hetgeen uwen allah heeft gezegd.
Ok. We zijn het er dus eindelijk over eens geworden dat Mohammed geen mirakels heeft verricht. Wat betreft de Schepper, moeten we een andere discussie beginnen, hoor. Dat heeft niets te maken met de vraag of Mohammed mirakels heeft verricht of niet. Het antwoord daarop is dus duidelijk: neen.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:24   #133
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat heet populisme.
Het standpunt van de islam is helemaal niet populistisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik geef de voorkeur aan politiek vanuit argumentatie en realiteit.
Dat geloof ik niet, hoor. Ik heb al verschillende keren de centrale stelling uit de Koran neergezet, met de vraag om met een tegenargument voor de proppen te komen. Dat heb je ondertussen nog steeds niet gedaan.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:41   #134
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ok. We zijn het er dus eindelijk over eens geworden dat Mohammed geen mirakels heeft verricht. Wat betreft de Schepper, moeten we een andere discussie beginnen, hoor. Dat heeft niets te maken met de vraag of Mohammed mirakels heeft verricht of niet. Het antwoord daarop is dus duidelijk: neen.
neenee, zo gemakkelijk is het niet. Natuurlijk heeft Mohammed VOLGENS DE KORAN geen mirakels verricht: Allah seinde die koran toch door aan mo? dus kan allah moeilijk het verhaal van het mirakel van mo doorseinen. Maar zoals je reeds zei: Bukhari (en die kon het weten, want dat zijn allemaal nagecheckte uitspraken met nagecheckte kettingen van overlevering) heeft wèl opgetekend dat Mo mirakels kon doen!

de maan in twee splitsen bijvoorbeeld, en iets met water in zijn hand houden (maar dat kan ik ook).

enfin, volgens de moslims zelf deed Mo weldegelijk mirakelen! ge gaat uw boekske toch nog eens moeten lezen en vrijdags naar de moskee leren gaan:

http://www.islam-guide.com/ch1-5.htm



Citaat:
the Prophet Muhammad
Many miracles were performed by the Prophet Muhammad by God’s permission. These miracles were witnessed by many people. For example:


n When the unbelievers in Makkah asked the Prophet Muhammad to show them a miracle, he showed them the splitting of the moon.1

n Another miracle was the flowing of water through Muhammad’s fingers when his companions got thirsty and had no water except a little in a vessel. They came to him and told him that they had no water to make ablution nor to drink except for what was in the vessel. So, Muhammad put his hand in the vessel, and the water started gushing out between his fingers. So, they drank and made ablution. They were one thousand five hundred companions.2
en nu niet meer tegenspreken hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:46   #135
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Natuurlijk heeft Mohammed VOLGENS DE KORAN geen mirakels verricht ...
Dat zei ik toch? Waarom citeer je dan Al-Bukhari? Dat is toch niet de Koran?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:48   #136
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.387
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Tja, weerleg dan de centrale stelling in de Koran:

Er bestaat maar één wetgever die wetten mag maken om jouw vrijheid in te perken, en die wetgever bestaat misschien zelfs niet, maar dat kan ons niet schelen, want dat laat ons toe van de uitvindsels van alle andere wannabe pseudo-wetgevers te verwerpen.

Haal er de ganse boekenkast bij, en probeer deze stelling te verwerpen. Be my guest!
Als dat wérkelijk de centrale stelling in de Koran is, dan moet ik toegeven dat geen duizend boekenkasten tegen dergelijke 'denkwijze' - "zelfs als ik geen gelijk heb, heb ik toch nog gelijk" - opgewassen zijn.

Ik zal uw uitnodiging dan ook vriendelijk van de hand moeten wijzen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 17:48   #137
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Dat zei ik toch? Waarom citeer je dan Al-Bukhari? Dat is toch niet de Koran?
waar heb ik ooit gezegd dat volgens de koran moke mirakeltjes deed?

dat is het probleem met moslimmekes: hun profeet deed niks dan cirkelredeneringen opstellen (de mens kon er niet aan doen, had hersentumor), maar generaties nadien blijven moslims die cirkelredeneringen maar herhalen en doen dan precies of het o zo moeilijk is..... en dan zeggen ze ineens dat de koran o zo gemakkelijk is, want het staat er in, maar het is toch o zo moeilijk te begrijpen.

Enfin, Mohammed kan toch niet van Allah doorgeseind gekregen hebben dat Mohammed mirakels heeft gedaan?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 26 februari 2012 om 17:51.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:03   #138
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als dat wérkelijk de centrale stelling in de Koran is, dan moet ik toegeven dat geen duizend boekenkasten tegen dergelijke 'denkwijze' [...] opgewassen zijn. Ik zal uw uitnodiging dan ook vriendelijk van de hand moeten wijzen.
I rest my case.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 18:05   #139
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is het probleem met moslimmekes: hun profeet deed niks dan cirkelredeneringen opstellen ...
Maar waar staat er dan in de Koran dat Mohammed mirakels zou verricht hebben?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 20:51   #140
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Indien Mohammed Jezus niet ziet als de Christus, dan is wordt het lastig voor hem.
Ik zal dan ook voor Mohammed zijn zieleheil bidden.....
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be