Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2009, 00:51   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ging heel het westen toen niet naar de nieuwe wereld?
Niet allemaal in één keer.
De puriteinen waren bij mijn weten één van de eerste om naar de VS te trekken. De niet-puriteinse migranten werden toen nog leuk op de brandstapel gezet in de VS.
De latere migratiegolven hebben de puriteinen in de minderheid verdrongen, maar de puriteinen hebben wel flink hun stempel gedrukt op de staat.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 09:52   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom spreken we niet even af Piet, kan je hem in zijn gezicht leugenaar noemen.

Dan zou ik zeggen, dat is knap Piet. Dat is ballen hebben.

Maar nu zo op afstand leugenaar staan roepen dat me denken dat uw leeftijd (veel) jonger is dan u beweerd.
Jouw soort dreigend taaltje vergroot alleszins je geloofwaardigheid allerminst.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 10:52   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Jouw soort dreigend taaltje vergroot alleszins je geloofwaardigheid allerminst.
Toon me dan even waar ik je bedreig?

En als je dat niet kan zal ik je vanaf nu Piet De Leugenaar noemen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 02:38   #64
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Anders spreken we eens af he Piet, dan komen we met ze'n drieen bijeen. Maar, ik raad u alleszins niet aan om die jongen leugenaar te noemen. Die zal rap terug binnenzitten dan.
Ik geloof je best maar het zou interessant zijn te weten waar en wanneer hij veroordeeld is. Ik ken de situatie vandaag de dag niet meer zo goed, maar tien jaar geleden hing het er sterk van af waar je leefde i.v.m. de straf die uitgesproken werd.

Eind de jaren negentig werd in Brussel bezit van 50 gram geseponeerd als "eigen gebruik" terwijl je in Kortrijk twee jaar kreeg voor een paar joints op zak.

In die tijd las je in het Belang van Limburg nog wanneer de politie een raid uitgevoerd had op een sukkelaar die enkel thuis met vrienden wiet rookte terwijl ze naar reggae zaten te luisteren.

I.v.m. het zogenaamde gedoogbeleid, ook al is drie gram min of meer toegelaten, volgens de Belgische wet zijn alle delen van de cannabisplant uitgezonderd het zaad (van THC arme variëteiten) verboden. Het is dus heel gemakkelijk voor de autoriteiten om een plantje van 10 cm met wortel en al af te wegen en dit als x aantal gram illegale cannabis te declareren.

Herinnert iemand zich nog het verhaal van Joeri Offeciers van "Het Blad", ergens rond '96, hij werd veroordeeld wegens bezit van 0,001 g weed, het was gewoon een zakje waar wat residu aan plakte. Hij is naar ervoor Holland mogen vluchten.

I.v.m. TL-lampen, je krijgt beter resultaat als je koud wit met warm wit combineert. Een combinatie van rood en blauw licht dus.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 02:48   #65
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Ook heb ik vijftien jaar terug nog een zestienjarige gekend die ze in Ruiselede geplaatst hebben omdat ze een paar filters in zijn asbak gevonden hebben. Geen wiet, maar er staan geen hoeveelheden in de Belgische wet vermeld. Een paar micron residu is even illegaal als een zak van 100 gram.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 02:59   #66
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is toch ongeveer de standaard, ik ken iemand die twee jaar gedaan heeft voor 1.9 gram wiet.

Hier in Belgie.
Wat een gezever. Bij mij in de straat is er onlangs iemand gepakt met 650 gram wiet en die persoon heeft er geen seconde voor vastgezeten. De persoon uit uw voorbeeld zal wel heel wat meer op z'n kerfstok gehad hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 03:20   #67
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een gezever. Bij mij in de straat is er onlangs iemand gepakt met 650 gram wiet en die persoon heeft er geen seconde voor vastgezeten. De persoon uit uw voorbeeld zal wel heel wat meer op z'n kerfstok gehad hebben.
Volgens uw uitleg wordt er dus niemand meer gepakt en veroordeeld.

Voor zeshonderdvijftig gram krijg je in Antwerpen 2 jaar voor handel en bezit, minstens.

In Turnhout daarentegen krijg je voor een kwekerij dan weer 80 werkuren.

Er is totale willekeur.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 28 februari 2009 om 03:22.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2009, 04:01   #68
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Volgens uw uitleg wordt er dus niemand meer gepakt en veroordeeld.

Voor zeshonderdvijftig gram krijg je in Antwerpen 2 jaar voor handel en bezit, minstens.

In Turnhout daarentegen krijg je voor een kwekerij dan weer 80 werkuren.

Er is totale willekeur.
Gezien we het hier over de USA hebben, kan ik alleen maar beamen dat het hier net hetzelfde is. De straffen verschillen van staat tot staat en zelfs van county tot county. Buiten mijn schoonvader moet ik hier eigenlijk nog de eerste Amerikaan tegenkomen tussen de 30 en 60 die nog nooit stoned geweest is in zijn leven.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be