Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2017, 19:40   #121
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Eigenlijk een 'delicate' uitspraak.
ff los van de context, welk land kan je écht normaal noemen ?
Neem nu België, met heel het gedoe rond de bende van Nijvel.
Of Frankrijk, wat het achter de schermen nog met Tunesië uitspookt ?
En dan heb ik het nog niet over de VS of de SU...

Dan moet ik ff denken aan het gezegde van die splinter en die balk in dat oog.
Niet dat ik die 'onregelmatigheden' wens goed te keuren, dat zeker niet. In het tegendeel zelfs.
Met het soort «what about….?»-redenering dat u hanteert kunt u gerust stellen dat de door Dutroux gepleegde misdrijven eigenlijk best OK zijn omdat het gedrag van een aantal anderen ook niet bepaald kosher is.

Meer algemeen is dat overigens een zeer bekende techniek om vergoelijkend te pogen omheen het onderwerp van discussie te fietsen. Een techniek die op dit forum even dikwijls als doorzichtig wordt gebruikt. Bij gebrek aan argumenten, vanzelfsprekend.

Let wel, er is geen wet die het verbiedt dus het is juridisch OK. Het is zelfs constitutioneel in orde, dus u behoort tot het alsmaar zeldzamer goed volk, zoals Jean-Claude Juncker : niets aan de hand, want «ik niet ziet hoe de Spaanse autoriteiten de rechtsstaat schenden».

Il n’est pire aveugle que celui qui ne veut pas voir...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:46   #122
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Met het soort «what about….?»-redenering dat u hanteert kunt u gerust stellen dat de door Dutroux gepleegde misdrijven eigenlijk best OK zijn omdat het gedrag van een aantal anderen ook niet bepaald kosher is.

Meer algemeen is dat overigens een zeer bekende techniek om vergoelijkend te pogen omheen het onderwerp van discussie te fietsen. Een techniek die op dit forum even dikwijls als doorzichtig wordt gebruikt. Bij gebrek aan argumenten, vanzelfsprekend.

Let wel, er is geen wet die het verbiedt dus het is juridisch OK. Het is zelfs constitutioneel in orde, dus u behoort tot het alsmaar zeldzamer goed volk, zoals Jean-Claude Juncker : niets aan de hand, want «ik niet ziet hoe de Spaanse autoriteiten de rechtsstaat schenden».

Il n’est pire aveugle que celui qui ne veut pas voir...
Ze doen dat ook niet.

Blijkbaar is er voldoende bewijs dat een onafhankelijke rechter overgaat tot de arrestatie van Jordi en Jordi omdat ze mensen hebben aangemaand om Justitie en de Guardia Civil tegen te werken bij het doorzoeken van een gebouw.

Op deze manier ben je uiteraard erg onverantwoord bezig en lok je geweld uit. Met mogelijke gewonden ten gevolge.

Daarvoor zitten ze in de bak. Het zijn geen politieke gevangenen.

Maargoed, dat wordt hier collectief vergeten. Het zijn politici, dus politieke gevangenen. Als het maar een propagandadoel kan dienen.

De Catalanen verlagen zich de laaste tijd nogal veel tot desinformatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:47   #123
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, ik spreek u daar niet op tegen.

Maar we moeten ook de afkomst van de NVA en VB erkennen he, uit de collaboratie. Letterlijk mag je afkomst nemen, Geert Bourgeious zijn vader is zo iemand bijvoorbeeld.

Dus in feite is er wel een raakvlak. Beiden vonden Hitler een toffe pe.
Zowel de PP in Spanje als de N-VA en het VB in België vonden (volgens u) Hitler een "toffe pe", wat dat ook moge betekenen. Uit uw stellingen blijkt dat dit voor de PP perfect OK is. Dan neem ik aan dat het volgens u evenzeer voor de N-VA en het VB perfect OK is. Begrijp ik dat goed ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:48   #124
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Deze thread lijkt wel een poging tot een "j'accuse".
Helaas voldoet het niet aan deze pretentieuze doelstelling wegens een compleet gebrek aan onderbouwdheid en grond en lijkt het alsof het toevallig eens naast een homeopathische versie van iets van Zola gelegen heeft.
Juncker heeft gewoon gelijk een de rest is emotioneel gezever op een forum.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:54   #125
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze doen dat ook niet.

Blijkbaar is er voldoende bewijs dat een onafhankelijke rechter overgaat tot de arrestatie van Jordi en Jordi omdat ze mensen hebben aangemaand om Justitie en de Guardia Civil tegen te werken bij het doorzoeken van een gebouw.

Op deze manier ben je uiteraard erg onverantwoord bezig en lok je geweld uit. Met mogelijke gewonden ten gevolge.

Daarvoor zitten ze in de bak. Het zijn geen politieke gevangenen.

Maargoed, dat wordt hier collectief vergeten. Het zijn politici, dus politieke gevangenen. Als het maar een propagandadoel kan dienen.

De Catalanen verlagen zich de laaste tijd nogal veel tot desinformatie.
Ja, ik had reeds begrepen dat dit uw mening is : het is de fout van de Catalanen dus ze zitten terecht in «de bak», en het zijn vooral geen politieke gevangenen, want gans die zaak heeft uiteraard niets met politiek te maken.

Tja...
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 19:58   #126
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Deze thread lijkt wel een poging tot een "j'accuse".
Helaas voldoet het niet aan deze pretentieuze doelstelling wegens een compleet gebrek aan onderbouwdheid en grond en lijkt het alsof het toevallig eens naast een homeopathische versie van iets van Zola gelegen heeft.
Juncker heeft gewoon gelijk een de rest is emotioneel gezever op een forum.
Eigenaardig genoeg ben ik bijlange niet alleen met mijn volgens u volstrekt waardeloze mening. Een ruim aantal mensen, waaronder ook politieke figuren uit uw land, die tenminste nog de durf hebben om hun mening te verkondigen, delen diezelfde visie. Vanwege allen is het vanzelfsprekend slechts emotioneel gezever, maar toch.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2017 om 20:03.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:05   #127
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
An ongoing legal investigation claims Jordi Sanchez and Jordi Cuixart, the leader of the ANC movement, and Mr Cuixart, who heads the Omnium Cultural association, were heavily involved in organising a massive protest aimed at hindering a Guardia Civil investigation in Barcelona into the build-up for the 1 October illegal referendum.

Members of the Guardia Civil were trapped in Catalan government offices on 20 September as a result of thousands of protestors encircling the building, in what has been described as a “siege” and during which three police vehicles were destroyed.
Dit is toch ietsje meer als simpelweg "oproepen tot betogen en protest" he.

Politiewagens naar de kloten helpen en politieagenten gijzelen in een gebouw is bij ons overigens ook strafbaar en zou ook hebben geleid tot bak. Wacht, moet ik nu echt de quotes van NVA'ers zoeken op dit forum over vakbondsleiders die bedrijfsleiders opsluiten in hun kantoor ?

Wat een tweezakkerij allemaal hoor. Oh wat ga ik plezier hebben bij de volgende vakbondsbetoging als ik hun eigen uitspraken tegen hun ga gebruiken.

(De feiten mensen, doe eens moeite om ze op te zoeken. De EU claimt correct dat Spanje niets verkeerds doet.)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:08   #128
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eigenaardig genoeg ben ik bijlange niet alleen met mijn volgens u volstrekt waardeloze mening. Een ruim aantal mensen, waaronder ook politieke figuren uit uw land, die tenminste nog de durf hebben om hun mening te verkondigen, delen diezelfde visie. Vanwege allen is het vanzelfsprekend slechts emotioneel gezever, maar toch.
Tja, Gwylan, eigenaardig genoeg vindt het hoogste bestuursorgaan en zeer velen met hen nu eenmaal iets anders hé.
Haalt u even alle niet van toepassing zijnde woordjes met een zwaar beladen betekenis als 'repressie' en 'politiek gevangene' uit uw discours en er schiet zelfs geen mager skelet van over.
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:17   #129
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Tja, Gwylan, eigenaardig genoeg vindt het hoogste bestuursorgaan en zeer velen met hen nu eenmaal iets anders hé.
Haalt u even alle niet van toepassing zijnde woordjes met een zwaar beladen betekenis als 'repressie' en 'politiek gevangene' uit uw discours en er schiet zelfs geen mager skelet van over.
Dat kan ik goed volgen. Als ik het onderwerp zelve uit mijn discours haal, schiet er zelfs geen mager skelet van over. Ik heb zelfs het stil vermoeden dat dit met uw discours en met dat van zowat elkeen niet anders is.

Dat voor het overige velen een andere mening hebben dan de mijne is voor mij totaal geen probleem, zoals ik hier al menigmaal heb gesteld. Maar dat betekent niet dat ik mijn overtuiging in de prullenmand gooi en volgzaam de mening van die vele anderen deel.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:23   #130
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is toch ietsje meer als simpelweg "oproepen tot betogen en protest" he.

Politiewagens naar de kloten helpen en politieagenten gijzelen in een gebouw is bij ons overigens ook strafbaar en zou ook hebben geleid tot bak. Wacht, moet ik nu echt de quotes van NVA'ers zoeken op dit forum over vakbondsleiders die bedrijfsleiders opsluiten in hun kantoor ?

Wat een tweezakkerij allemaal hoor. Oh wat ga ik plezier hebben bij de volgende vakbondsbetoging als ik hun eigen uitspraken tegen hun ga gebruiken.

(De feiten mensen, doe eens moeite om ze op te zoeken. De EU claimt correct dat Spanje niets verkeerds doet.)
Waw, over een staatsgreep gesproken : drie volledige voertuigen werden vernietigd. Ja, nu begrijp ik waarom gans de Catalaanse regering in de bak moet. Let wel, niet als politieke gevangenen, uiteraard. Vooral niet als politieke gevangenen.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2017 om 20:27.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:39   #131
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Waw, over een staatsgreep gesproken : drie volledige voertuigen werden vernietigd. Ja, nu begrijp ik waarom gans de Catalaanse regering in de bak moet. Let wel, niet als politieke gevangenen, uiteraard. Vooral niet als politieke gevangenen.
Misdaad mag niet, uitergezonderd als je volksnationalist ben. Dan mag je alles en gaan je trouwe volgelingen je blindelings verdedigen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 20:54   #132
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misdaad mag niet, uitergezonderd als je volksnationalist ben. Dan mag je alles en gaan je trouwe volgelingen je blindelings verdedigen.
Ter info : ik ben geen volksnationaliste, mijnheer, ik ben een democrate. Voor mij mogen volksnationalisten even veel of weinig als alle anderen.

Maar wees zo mogelijk toch héél eventjes ernstig : gelet op het «argument» dat u hier uiterst gezwind op tafel gooit is het feit dat drie voertuigen vernield werden (door wie, overigens?) voor u kennelijk gelijk te stellen aan een staatsgreep, waarvoor een ganse regering in de gevangenis moet belanden. En dan wel niet als politieke gevangenen, bovendien.

Vindt u uw stelling echt niet zelf lachwekkend ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 21:56   #133
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Met het soort «what about….?»-redenering dat u hanteert kunt u gerust stellen dat de door Dutroux gepleegde misdrijven eigenlijk best OK zijn omdat het gedrag van een aantal anderen ook niet bepaald kosher is.

Meer algemeen is dat overigens een zeer bekende techniek om vergoelijkend te pogen omheen het onderwerp van discussie te fietsen. Een techniek die op dit forum even dikwijls als doorzichtig wordt gebruikt. Bij gebrek aan argumenten, vanzelfsprekend.

Let wel, er is geen wet die het verbiedt dus het is juridisch OK. Het is zelfs constitutioneel in orde, dus u behoort tot het alsmaar zeldzamer goed volk, zoals Jean-Claude Juncker : niets aan de hand, want «ik niet ziet hoe de Spaanse autoriteiten de rechtsstaat schenden».

Il n’est pire aveugle que celui qui ne veut pas voir...
Ik vrees dat u de laatste zin van mijn posting niet goed gelezen hebt. Kan natuurlijk iedereen overkomen, dus ik herhaal hem nog eens:

Citaat:
'Niet dat ik die 'onregelmatigheden' wens goed te keuren, dat zeker niet. In het tegendeel zelfs.'
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 22:19   #134
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik vrees dat u de laatste zin van mijn posting niet goed gelezen hebt. Kan natuurlijk iedereen overkomen, dus ik herhaal hem nog eens:
Ik had uw laatste zin goed gelezen, hoor. En ik had genoteerd dat u «die onregelmatigheden» niet wenst goed te keuren, zegge
* qua België, «heel het gedoe rond de bende van Nijvel».
* qua Frankrijk, «wat het achter de schermen nog met Tunesië uitspookt».
* en dan had u het nog niet over de VS of de SU (wat dit ook moge betekenen).

Geen van die «onregelmatigheden» heeft ook maar het minste te maken met en/of is in welkdanige zin vergelijkbaar met het onderwerp van deze discussie. Het gaat derhalve, zoals ik stel, om een typische «what about…..?» redenering.

Ter informatie, mijnheer Kojak : uit de ervaring is gebleken dat ik hier één van de zeer weinigen ben die de posts nauwkeurig leest, omdat ik er als anderstalige zo mogelijk taalkundig tracht uit te leren, met name voor wat de vlotheid van het taalgebruik betreft. Dat ik her en der wel eens een weinig voorkomende fijne nuance van het gebruikt Nederlands mis wil ik evenwel grif toegeven.

Maar eventjes terzijde, als men het mij toestaat : is het daar bij u allen ook zo moeilijk om op het forum te geraken ? Van hieruit vergt het eerlijk gezegd een beetje moed en erg veel geduld om zich door de vastgevroren forumpagina’s te worstelen…..

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2017 om 22:33.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 22:39   #135
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
...Geen van die «onregelmatigheden» heeft ook maar het minste te maken met en/of is in welkdanige zin vergelijkbaar met het onderwerp van deze discussie. Het gaat derhalve, zoals ik stel, om een typische «what about…..?» redenering.
Klopt.
Maar het is ook al voorgevallen dat er tijdens een rechtszaak de beklaagde de plaats mag innemen van de aanklager, en omgekeerd.
Bij manier van spreken natuurlijk, maar wel met alle gevolgen vandien.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 22:48   #136
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
... en het zijn vooral geen politieke gevangenen...
Als ik jou redenering zo een beetje volg, hoeft een politicus die een moord begaan heeft dus ook niet naar 'den bak', omdat het anders een politieke gevangene zou zijn ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 23:11   #137
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Als ik jou redenering zo een beetje volg, hoeft een politicus die een moord begaan heeft dus ook niet naar 'den bak', omdat het anders een politieke gevangene zou zijn ?
Dit gaat helemaal niet over een moord, nietwaar. Zeer beknopt : wanneer een verkozen politicus een misdrijf van gemeen recht begaat zijn er diverse regels die er voor zorgen dat betrokkene zo nodig kan berecht worden. Indien het iemand betreft die van een vorm van (parlementaire) onschendbaarheid geniet, dient deze onschendbaarheid bijvoorbeeld eerst (door het parlement waarin hij/zij zetelt) opgeheven te worden, nadat uiteraard vooraf om die opheffing werd gevraagd. Etc...etc…. Kortom, een veel te uitgebreide juridische materie om hier in enkele woorden uit te leggen.

Wanneer iemand evenwel onder het mom van het beweerdelijk begaan van een misdrijf (in casu voorgehouden «corruptie») opgesloten wordt om politieke beweegredenen, met name om hem/haar te beletten een politieke activiteit uit te oefenen, is dat totaal iets anders. Dan is betrokkene een politieke gevangene. En dat is in deze zaak duidelijk het geval.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 november 2017 om 23:15.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 23:14   #138
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klopt.
Maar het is ook al voorgevallen dat er tijdens een rechtszaak de beklaagde de plaats mag innemen van de aanklager, en omgekeerd.
Bij manier van spreken natuurlijk, maar wel met alle gevolgen vandien.
Ik begrijp helemaal niet wat u hiermee bedoelt, bij manier van spreken.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 23:16   #139
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dit gaat helemaal niet over een moord, nietwaar. Zeer beknopt : wanneer een verkozen politicus een misdrijf van gemeen recht begaat zijn er diverse regels die er voor zorgen dat betrokkene zo nodig kan berecht worden. Indien het iemand betreft die van een vorm van (parlementaire) onschendbaarheid geniet, dient deze onschendbaarheid bijvoorbeeld eerst (door het parlement waarin hij/zij zetelt) opgeheven te worden, nadat uiteraard vooraf om die opheffing werd gevraagd. Etc...etc…. Kortom, een veel te uitgebreide juridische materie om hier in enkele woorden uit te leggen.

Wanneer iemand (politicus of niet) evenwel onder het mom van het beweerdelijk begaan van een misdrijf (in casu voorgehouden «corruptie») opgesloten wordt om politieke beweegredenen, met name om hem/haar te beletten een politieke activiteit uit te oefenen, is dat totaal iets anders. Dan is betrokkene een politieke gevangene. En dat is in deze zaak duidelijk het geval.
Jordi en Jordi genoten geen parlementaire onschendbaarheid. Ze hebben gewoon iets gedaan dat strafbaar is, en ze zitten daarvoor in voorhechtenis. Vluchtrisico was nogal groot, getuige Puigdemont.

Ik weet niet of er iets is zoals parlementaire onschendbaarheid in Spanje.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2017, 23:18   #140
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jordi en Jordi genoten geen parlementaire onschendbaarheid. Ze hebben gewoon iets gedaan dat strafbaar is, en ze zitten daarvoor in voorhechtenis. Vluchtrisico was nogal groot, getuige Puigdemont.

Ik weet niet of er iets is zoals parlementaire onschendbaarheid in Spanje.
De door u aangehaalden vallen helemaal niet onder de eerste alinea van mijn betoog, maar onder de tweede, mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be