Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2015, 07:14   #61
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De Amerikanen zijn wederom onze redders
Aanslag in Thalys uit Amsterdam
ARRAS -

In een Thalys van Amsterdam naar Parijs is vrijdag een terreuraanslag gepleegd. Een zwaarbewapende man probeerde in een van de wagons met een kalasjnikov het vuur te openen op zijn medepassagiers. Drie mensen raakten gewond, van wie er een in levensgevaar verkeert.

De schietpartij gebeurde ter hoogte van Arras, in Noord-Frankrijk. Twee Amerikaanse militairen, die door de trein langs het toilet liepen, hoorden hoe achter de deur een zwaar wapen werd doorgeladen. Toen de dader uit de wc kwam, overmeesterden zij hem, maar zij konden niet verhinderen dat hij schoten loste.
De man was in Brussel opgestapt.
Hoe zit het met de inlichtingendienst in Brussel ,dat dit zo kan gebeuren?
cato is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:20   #62
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.998
Standaard

Ere aan die 3 VS-burgers,en ere aan hun respectieve korpsen

Ze hebben in ieder geval het bewijs geleverd dat "unarmed combat",en de snelle "mentale klik" die ze kunnen maken om te vechten werkt.

We moeten aanvaarden dat gekken met wapens overal kunnen opduiken,ik had eigenlijk gehoopt dat op onze transportsystemen al lang getrainde anonieme "vechters" meereisden om prompt de confrontatie met gekken aan te gaan.Een vuurwapen moet namelijk eerst "klaar" gemaakt worden en oplettende waarnemers krijgen zoiets in de gaten.

Het is nu bewezen dat "beveiligers"niet eens zelf vuurwapens mee moeten hebben om zo een gek te stoppen.

Verwachten dat er altijd doortastende Amerikaans "toeristen" dergelijke klus gaan klaren lijkt me ongepast.

Laatst gewijzigd door kelt : 22 augustus 2015 om 07:24.
kelt is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:21   #63
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De Amerikanen zijn wederom onze redders
Aanslag in Thalys uit Amsterdam
ARRAS -

In een Thalys van Amsterdam naar Parijs is vrijdag een terreuraanslag gepleegd. Een zwaarbewapende man probeerde in een van de wagons met een kalasjnikov het vuur te openen op zijn medepassagiers. Drie mensen raakten gewond, van wie er een in levensgevaar verkeert.

De schietpartij gebeurde ter hoogte van Arras, in Noord-Frankrijk. Twee Amerikaanse militairen, die door de trein langs het toilet liepen, hoorden hoe achter de deur een zwaar wapen werd doorgeladen. Toen de dader uit de wc kwam, overmeesterden zij hem, maar zij konden niet verhinderen dat hij schoten loste.
Is dat het resultaat van die invasie van die vluchtelingen? Het gaat hier nog leuk worden, lang leve het Westen?
tandem is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:39   #64
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Is dat het resultaat van die invasie van die vluchtelingen? Het gaat hier nog leuk worden, lang leve het Westen?
Het Westen krijgt de vluchtelingen als een boemerang terug ,voor de oorlog in Irak en de destabilisering in de Arabische landen.
Een nieuwe Westerse politiek en strategie is noodzakelijk om het tij te keren.

Overigens het is de vraag of de schutter in de Thalys een vluchteling was.Waarschijnlijk was het een Belg
cato is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:44   #65
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Is dat het resultaat van die invasie van die vluchtelingen? Het gaat hier nog leuk worden, lang leve het Westen?
Wie is de man die men overmeesterde? Ook een Amerikaan?
Wat is zijn motief?

Wel een shokker te lezen...
Akelige tijden.
Peche is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:46   #66
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ere aan die 3 VS-burgers,en ere aan hun respectieve korpsen

Ze hebben in ieder geval het bewijs geleverd dat "unarmed combat",en de snelle "mentale klik" die ze kunnen maken om te vechten werkt.

We moeten aanvaarden dat gekken met wapens overal kunnen opduiken,ik had eigenlijk gehoopt dat op onze transportsystemen al lang getrainde anonieme "vechters" meereisden om prompt de confrontatie met gekken aan te gaan.Een vuurwapen moet namelijk eerst "klaar" gemaakt worden en oplettende waarnemers krijgen zoiets in de gaten.

Het is nu bewezen dat "beveiligers"niet eens zelf vuurwapens mee moeten hebben om zo een gek te stoppen.

Verwachten dat er altijd doortastende Amerikaans "toeristen" dergelijke klus gaan klaren lijkt me ongepast.
2
cato is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:53   #67
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Hoe kan men op de Thalys geraken met dergelijk wapen zonder hulp?
Snap ik ook niet. Die treinen zijn toch bijna even afgeschermd als vliegtuigen? Ik stel mij ernstig vragen bij de veiligheid op die dingen.
Hypochonder is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:55   #68
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Blijkbaar is dit trouwens nog altijd niet officieel als een terreurdaad bestempeld en zwijgen ze ook in alle talen over de motieven van de dader.
Hypochonder is offline  
Oud 22 augustus 2015, 07:59   #69
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Hoe kan men op de Thalys geraken met dergelijk wapen zonder hulp?
Je kan dat gewoon demonteren en in een sportzak steken...
Another Jack is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:10   #70
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik vraag me hierbij af wat de commentaar zou geweest zijn als die Amerikaanse mariniers (één ervan ligt nu in kritieke toestand in de kliniek) deze lieve gediscrimineerde jongeman hadden doodgeschoten? Pravda op de eerste rij om een klaagzang te beginnen over Amerikaanse agressie neem ik aan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:10   #71
Yordin
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 december 2014
Berichten: 299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Snap ik ook niet. Die treinen zijn toch bijna even afgeschermd als vliegtuigen? Ik stel mij ernstig vragen bij de veiligheid op die dingen.
Inderdaad, tenzij de beveiliging is teruggeschroefd sinds ik er de laatste was moet de kerel hulp hebben gehad.
Yordin is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:12   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.519
Standaard

Niet alleen alle geluk dat die drie Amerikanen op die trein zaten, maar ook nog eens alle geluk dat ze in de juiste wagon en aan de juiste kant in de wagon zaten ...

Tenzij natuurlijk dat je kiest voor de korte pijn, om te trachten komaf te maken met het vergiftigen van het Westen door de insijpeling van religieus extremisme.

Met zijn wapen had een heel wagonnetje in het bloed gebaad, had men hem niet kunnen overmeesteren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:21   #73
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Een 26 jarige Marokkaan, opgestapt in Brussel-Zuid natuurlijk. Het eerste deel verzwijgen sommige Belgische kranten vooralsnog.

http://www.bbc.com/news/world-europe-34023361
http://www.hln.be/hln/nl/34482/Schie...op-trein.dhtml
En wat was zijn motief ? gewoon voor de lul of wa...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:32   #74
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steventje Bekijk bericht
Toch een beetje spijtig dat deze jihadist geen politiekers heeft beschoten op de Thalys. Het zou hun ogen kunnen openen. Een burgeroorlog tussen de bevolkingsgroepen komt er sowieso aan. Een kruistocht is de enige oplossing om onze cultuur te redden.
Inge Vervotte zat blijkbaar 2 wagons verder...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:40   #75
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En wat was zijn motief ? gewoon voor de lul of wa...
Ongelovigen doden voor de pedo-profeet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 22 augustus 2015, 08:50   #76
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Hoe kan men op de Thalys geraken met dergelijk wapen zonder hulp?
Je stapt gewoon op met een tas vol wapens. Moeilijk is dat echt niet hoor...
Scorpio is offline  
Oud 22 augustus 2015, 09:05   #77
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je stapt gewoon op met een tas vol wapens. Moeilijk is dat echt niet hoor...
Is er dan geen enkele vorm van controle alvorens je op zo'n Thalys stapt?
Hypochonder is offline  
Oud 22 augustus 2015, 09:06   #78
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is er dan geen enkele vorm van controle alvorens je op zo'n Thalys stapt?
Nope.
Scorpio is offline  
Oud 22 augustus 2015, 09:11   #79
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is er dan geen enkele vorm van controle alvorens je op zo'n Thalys stapt?
Nee. Op de Eurostar wel, omdat de UK geen Schengenland is. Terug controles invoeren zou men kunnen overwegen. Maar dan kan men nog altijd hetzelfde doen op een binnenlandse trein. Stel je zoiets voor op een IC van Antwerpen naar Brussel in de spits.

Wat die Amerikanen betreft, denk ik dat we gewoon door een gelukkig toeval aan veel ergers zijn ontsnapt. Er staat ergens dat die de man misschien wel volgden, maar daar hecht ik niet zoveel geloof aan.
dalibor is offline  
Oud 22 augustus 2015, 09:31   #80
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.873
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nee. Op de Eurostar wel, omdat de UK geen Schengenland is. Terug controles invoeren zou men kunnen overwegen. Maar dan kan men nog altijd hetzelfde doen op een binnenlandse trein. Stel je zoiets voor op een IC van Antwerpen naar Brussel in de spits.

Wat die Amerikanen betreft, denk ik dat we gewoon door een gelukkig toeval aan veel ergers zijn ontsnapt. Er staat ergens dat die de man misschien wel volgden, maar daar hecht ik niet zoveel geloof aan.
Ik stel voor dat we die mannen ook eens dezelfde Cheque geven als aan onze Voetbal ''helden''.....maar ik vrees dat een blikken medaille en nen mercikes wel zal volstaan
fred vanhove is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be