Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2017, 23:21   #41
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mijn kinderen hebben slechts enkele weken in Bi-locatie gezeten, daarna hebben zij voor een vaste locatie gekozen.
De kosten kwamen dus allemaal op mij terecht, zij betaalde enkel de 1/2 van de medische kosten.
Op een dag besloot 1 van hen bij de moeder te gaan wonen, de maand daarna betaalde de kinderkas dat kindergeld direct aan de moeder, zonder dat zij er iets voor moest doen. Slechts 28dagen later stond zij hier terug met dat kind, ze kon hem niet te baas. Om het kindergeld terug op mijn rekening te krijgen, moest ik een bewijs van woonst en de vraag om het aan mij te betalen aangetekend opsturen.

Onderhoudsgeld voor de kinderen kreeg ik niet, want ik verdiende te veel tegenover haar volgens die rechter.
Daar hebt ge 't

Ik zei het toch
Het hangt af van de procentuele tijdsindeling en de verdiensten
Ik heb het er destijds doorgekregen maar heb daar wel wat voor moeten doen aan opzoekwerk.
Methode Renard of zoietske
Toen ik daarmee afkwam hoorden ze ( advocate van m'n ex-vrouw) en de rechtbank het in Keulen donderen.
( btw ..mijn advocate kende het wel .....tiens tiens )

En die zaken worden afgesproken in oet of opgelegd door de rechtbank voor langere tijd
Men houdt dan geen rekening met enkele weken etc... en als de situatie achteraf wijzigt is het des te moeilijker een rechtbank te overtuigen om aanpassingen te maken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 23:28   #42
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Het is juist de rechtbank die dat bepaalt. Er is totaal geen sprake van enig automatisme.
jamaar die doet dat wel aan de hand van waar de kinderen het meeste blijven
Zo zal je bijvoorbeeld bij een 50%-50% de vrije keuze gelaten worden maar als ge er niet uit geraakt dan zal de rechter die knoop doorhakken.

Nu ja dat is uiteindelijk maar puur administratief want bij en 50%-50% regeling kan je op het fiscale niveau nog kiezen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 09:23   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dát is compleet iets anders
Omgekeerd geldt dat evenzeer maar aangezien zowat al de gescheiden vrouwen x-aantal kinderen hebben en het nog steeds zeer veel voorkomt dat vrouwen de kinderen 100% hebben dient ge dat er als man bijna automatisch mee in te calculeren.
..dat zijn gewoon de regels van de huidige (tweedehands)markt zal ik maar stellen
Ha, dus een man met een baby en peuter is schattig en sexy, maar eens die groter zijn geworden, zijn ze enkel nog een last en hinderpaal?
En waarom moet een vrouw er geen respect en aanvaardig voor opbrengen dat een man zijn kinderen alleen opvoed?


Citaat:

geld stinkt en omgekeerd is dat net hetzelfde
Alleen ook hier weer ga je dat procentueel niet zoveel tegenkomen
Nee, je komt het inderdaad niet veel tegen dat kinderen tussen de 6 en 12 jaar tegen hun moeder zeggen dat ze niet deugd en haar de rug toekeren.

Citaat:
ja natuurlijk komt die uitspraak dan van kinderen die in bilocatie hebben gezeten... nogal wiedes
Ge gaat ook kinderen vinden die 100%-0% het slechtste hebben ervaren
Nu, ik ken dus inderdaad ook kinderen die door 1 ouder zijn opgevoed die slechte ervaringen vertellen, ken er zo ook die door niet gescheiden ouders zijn opgevoed.

Maar het probleem van kinderen in Bi-locatie is dat ze zich nergens thuis voelen, niet bij hun vader en niet bij hun moeder.
Ze geen eenvormige regels hebben en niet al hun spullen steeds ter beschikking hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2017, 09:40   #44
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Daar hebt ge 't

Ik zei het toch
Het hangt af van de procentuele tijdsindeling en de verdiensten
Ik heb het er destijds doorgekregen maar heb daar wel wat voor moeten doen aan opzoekwerk.
Methode Renard of zoietske
Toen ik daarmee afkwam hoorden ze ( advocate van m'n ex-vrouw) en de rechtbank het in Keulen donderen.
( btw ..mijn advocate kende het wel .....tiens tiens )

En die zaken worden afgesproken in oet of opgelegd door de rechtbank voor langere tijd
Men houdt dan geen rekening met enkele weken etc... en als de situatie achteraf wijzigt is het des te moeilijker een rechtbank te overtuigen om aanpassingen te maken
Ik heb het rond de regeling voor de kinderen veel slimmer gespeeld.
Ik heb eerst de inzet van de echtscheiding wat laten aanslepen en pas na enkele maanden de EOT-papieren opgesteld en ingediend.
Daar het bij ons niet om baby's en peuters ging en de kinderen papieren hadden dat ze verstandelijk tot de beter begaafden behoren, liet zij toe dat de vermelding werd opgenomen dat niet de ouders, maar de kinderen hun locatie kozen.
Deze bepaling is volledig wettelijk en sluit uit dat je daarna bij een verandering naar de rechtbank moet lopen om ze gedaan te krijgen.
Ik zelf had geen advocaat, maar er was wel een advocaat aan de kinderen toegewezen door de jeugdrechter, op vraag van de oudste.
Dat was soms wel lachen in de rechtbank. Vooral telkens de rechter tegen mijn ex en haar raadsman zei dat ze de dingen eerst moesten laten voorleggen aan de kinderen voor ze mochten ingediend worden of niet aanvaard konden worden op de rechtbank.


Rond de betalingen van de kosten voor de kinderen hun opvoeding liep ik echter tegen een muur.
Zij had slechts 1/3 van wat ik aan inkomen had en de rechter vond dat zij ook een deftig bestaan moest kunnen hebben.

Laatst gewijzigd door Jantje : 8 december 2017 om 09:48.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:00   #45
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
et alors, daar is toch niks mis mee?
Vreemdgaan is geen probleem voor jou?

Daar geloof ik geen snars van, stop de hypocrisie aub.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:03   #46
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Vreemdgaan is geen probleem voor jou?

Daar geloof ik geen snars van, stop de hypocrisie aub.
vreemdgaan is des mensen, vrouwen net even vaak als mannen

stop de hypocrisie van levenslange monogame relaties, dat is een fictie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:06   #47
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vreemdgaan is des mensen, vrouwen net even vaak als mannen

stop de hypocrisie van levenslange monogame relaties, dat is een fictie.
Mensen die daartoe de nood voelen, hebben geen goede relatie.

Stop dan de hypocrisie en ga uit elkaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:07   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Mensen die daartoe de nood voelen, hebben geen goede relatie.

Stop dan de hypocrisie en ga uit elkaar.
ben ik het mee eens, maar volhouden dat levenslange monogame relaties bestaan zonder vallen en opstaan, dat is pas hypocrisie.

mensen blijven mensen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:15   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Jamaar...als een jonge vrouw nu verschrikkelijk begerig is naar seks. Zodanig erg dat haar partner er volkomen afgepeigerd bijloopt en daardoor er een (al of niet tijdelijk) erectieprobleem heeft aan overgehouden. Wat moet het lieve kind dan doen? Spelen met de vibrator?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 16:33   #50
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar...als een jonge vrouw nu verschrikkelijk begerig is naar seks. Zodanig erg dat haar partner er volkomen afgepeigerd bijloopt en daardoor er een (al of niet tijdelijk) erectieprobleem heeft aan overgehouden. Wat moet het lieve kind dan doen? Spelen met de vibrator?
een andere levenspartner zoeken, me dunkt, als die twee in een relatie blijven worden ze allebei toch ongelukkig?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 07:40   #51
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar...als een jonge vrouw nu verschrikkelijk begerig is naar seks. Zodanig erg dat haar partner er volkomen afgepeigerd bijloopt en daardoor er een (al of niet tijdelijk) erectieprobleem heeft aan overgehouden. Wat moet het lieve kind dan doen? Spelen met de vibrator?
Als het kriebelt moet je krabben.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 08:49   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jamaar...als een jonge vrouw nu verschrikkelijk begerig is naar seks. Zodanig erg dat haar partner er volkomen afgepeigerd bijloopt en daardoor er een (al of niet tijdelijk) erectieprobleem heeft aan overgehouden. Wat moet het lieve kind dan doen? Spelen met de vibrator?
Je kan beter vragen wat een jonge vrouw moet doen, als haar partner steriel blijkt te zijn en ze afgewezen worden door de spermabanken, om moeder te kunnen worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 09:58   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

De hamvraag die rijst is dan: waarom zou je vreemdgaan?

U hebt uiteindelijk toch zelf voor die persoon gekozen waar je uw verdere leven wil met doorbrengen of waren dat valse beloftes?

Maar dan gaan er na een tijdje velen kiezen voor, het gras dat ergens iets groener staat, dan lijkt mij uw eerste partnerkeuze totaal fout geweest te zijn?

Plaats je vreemdgaan onder de noemer liefde? Ik denk het niet dat is puur lust en stoerdoenerij.

De enige gangbare oplossing voor het probleem vreemdgaan is: koppel u niet aan iemand en blijf alleen, dan kan u (man/vrouw) vrij rondvliegen van de éne naar de andere en maakt u niemand ongelukkig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 december 2017 om 10:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:05   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De hamvraag die rijst is dan: waarom zou je vreemdgaan?

U hebt uiteindelijk toch zelf voor die persoon gekozen waar je uw verdere leven wil met doorbrengen of waren dat valse beloftes?

Maar dan gaan er na een tijdje velen kiezen voor, het gras dat ergens iets groener staat, dan lijkt mij uw eerste partnerkeuze totaal fout geweest te zijn?

Plaats je vreemdgaan onder de noemer liefde? Ik denk het niet dat is puur lust en stoerdoenerij.

De enige gangbare oplossing voor het probleem vreemdgaan is: koppel u niet aan iemand en blijf alleen, dan kan u (man/vrouw) vrij rondvliegen van de éne naar de andere en maakt u niemand ongelukkig.
2
En begin niet aan kinderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:07   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De hamvraag die rijst is dan: waarom zou je vreemdgaan?

U hebt uiteindelijk toch zelf voor die persoon gekozen waar je uw verdere leven wil met doorbrengen of waren dat valse beloftes?

Maar dan gaan er na een tijdje velen kiezen voor, het gras dat ergens iets groener staat, dan lijkt mij uw eerste partnerkeuze totaal fout geweest te zijn?

Plaats je vreemdgaan onder de noemer liefde? Ik denk het niet dat is puur lust en stoerdoenerij.

De enige gangbare oplossing voor het probleem vreemdgaan is: koppel u niet aan iemand en blijf alleen, dan kan u (man/vrouw) vrij rondvliegen van de éne naar de andere en maakt u niemand ongelukkig.
opmerkelijk hoeveel gewicht jij aan ratio blijft geven ivm 'matters of the heart' ... eigenlijk heeft verstand op t moment dat we verliefd zijn bijzonder weinig invloed op de beslissingen, me dunkt...

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 december 2017 om 10:08.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:15   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
opmerkelijk hoeveel gewicht jij aan ratio blijft geven ivm 'matters of the heart' ... eigenlijk heeft verstand op t moment dat we verliefd zijn bijzonder weinig invloed op de beslissingen, me dunkt...
Mag ik daar aan twijfelen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:18   #57
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mag ik daar aan twijfelen?
ben je wel ooit al verliefd geweest, vraag ik me dan af?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 10:21   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
opmerkelijk hoeveel gewicht jij aan ratio blijft geven ivm 'matters of the heart' ... eigenlijk heeft verstand op t moment dat we verliefd zijn bijzonder weinig invloed op de beslissingen, me dunkt...
Trouwen is nu niet direct een beslissing die je van het ene op het andere ogenblik neemt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 12:46   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De hamvraag die rijst is dan: waarom zou je vreemdgaan?
Voor ham met rijst gaan we hier allemaal vreemd. Da's nogal een partouze, he!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 12:52   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan beter vragen wat een jonge vrouw moet doen, als haar partner steriel blijkt te zijn en ze afgewezen worden door de spermabanken, om moeder te kunnen worden.
Dat is een totaal ander aspect van de seksualiteit. Waar ik het over had is doodeenvoudig de fysieke seksuele drang en de behoefte aan bevrediging. Wat u aanvoert is de drang tot voortplanting. Dit niet bevredigd verlangen naar kinderen bij een jong koppel verdient alle respect maar vraagt een totaal andere benadering dan de fysieke seksuele drift.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be