Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2017, 10:12   #661
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Deportatie is een gedwongen verplaatsing van mensen.

Het woord op zich laat de meeste mensen denken aan de afgelopen wereldoorlogen waar men al wel eens een treintje durfde in te leggen.

Pijnlijk detail is dat men het in de EU niet heeft zien aankomen of er de 'kop' voor in het zand gehouden heeft (met alle respect voor de struisvogels), het gevaar niet heeft willen zien aankomen ondanks er al véél mensen niet echt happy met waren met die volksverhuizingen de toestroom van velen die hier zelfs niet hadden mogen toegelaten worden.

Dan heb je daar nog een compleet gestoorde Duitse die het gevaar helemaal niet zag en de grenzen nog wat meer ging openzetten alleen maar om wat er in dat duistere verleden gebeurd was een beetje 'goed' proberen te maken. Frustratie!

Hoe zou het nog met de bananenboot zijn?

Was die niet verkocht, afgebroken, terug in de vaart genomen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 december 2017 om 10:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 00:28   #662
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Deportatie 'huist' dat in hetzelfde straatje als Ausländer Raus?
Alles wordt wel een keer terug hip.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 07:05   #663
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Alles wordt wel een keer terug hip.
De geschiedenis herhaalt zich of liever niet?

Of zal er een héél andere geschiedenis geschreven worden als men geen paal en perk gaat stellen en de grenzen uiteindelijk terug gaat sluiten.

Dat er een 'gezonde' handel bestaat tussen landen tot daartoe maar dat wil niet zeggen dat die al hun onderdanen naar hier moeten sturen.

Misschien klinkt dat zo wel beter?

"Moslims gaan zich niet kunnen aanpassen aan ons"

Men schreef in het artikel 'niet kunnen aanpassen' misschien had men het beter gehouden op 'niet willen aanpassen'

Ik geloof niet in samenzweringstheorieën. Maar er bestaat een openlijk waar te nemen plan om Europa met behulp van migratie te islamiseren. De feiten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 december 2017 om 07:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 09:13   #664
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Slavenmarkten zijn nu ook al terug hip blijkbaar.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 10:44   #665
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Alles wordt wel een keer terug hip.
Terug naar 'Woodstock' de flower power en andere?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 16:09   #666
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Men schreef in het artikel 'niet kunnen aanpassen' misschien had men het beter gehouden op 'niet willen aanpassen'
Hoe meer ze niet willen aanpassen, hoe meer de autochtoon plat op de buik gaat. Waarom zouden ze moeten aanpassen of integreren?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 17:35   #667
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Hoe meer ze niet willen aanpassen, hoe meer de autochtoon plat op de buik gaat. Waarom zouden ze moeten aanpassen of integreren?
Misschien, héééééél misschien zou de samenleving er dan misschien iets beter op worden?

Sfeerbeeld:

Wat doen wij mensen in de meeste gevallen als we een reisje plannen naar een ander land of er uit werken gaan of er gaan wonen?

We kopen een boekje waar minstens al enkele zinnen instaan om ons al een beetje in te leven in 'the rules and regulations' van het land waar we in terecht gekomen zijn, ons reisje naar planden.

Wij doen in de meeste gevallen, zetten ons beste beentje voor, om de gebruiken, taal en gewoontes een beetje onder de knie te krijgen aldaar.

Wat doen zij die naar hier komen?

Ze dringen, tot vervelens toe hun eigen regels op en niet altijd zonder slag of stoot.

Last but not least:

Citaat:
Waarom zouden ze moeten aanpassen of integreren?
Ze moeten dat niet maar dan hoeven ze niet tot hier te komen ook niet als het aanpassen niet wil lukken.

Respect moet van beide kanten komen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 07:46   #668
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

‘Deportatiewet’ Francken krijgt groen licht

Citaat:
De vreemdelingenwet van Francken doorstaat een eerste rechterlijke toets. Een Franse drugscrimineel, hier geboren, mag het land worden uitgezet.
Als dat geen tijd begint te worden dat men de criminelen, zij die het hier in ons land komen verzieken, het land gaat uitzetten.

Daar hebben ze best lang moeten over nadenken

Ok, het is er maar 1 van de duizenden.

Zoals u kon 'leren' uit het artikel is dat best een winstgevend handeltje ...

Citaat:
Zo was hij al eerder veroordeeld voor slagen en verwondingen, wapendracht en drugsbezit voor hij in 2016 werd veroordeeld als lid van een internationale drugsbende. Een activiteit die hem 4.000 tot 5.000 euro per maand opleverde.
Is het startsein, na lang beraard, (te lang!!!) uiteindelijk gegeven om ze allemaal terug huiswaarts te sturen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 december 2017 om 07:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 18:16   #669
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Hoe meer ze niet willen aanpassen, hoe meer de autochtoon plat op de buik gaat. Waarom zouden ze moeten aanpassen of integreren?
Misschien omdat, als ze zich niet aanpassen, en het hier willen laten worden als in hun moslimlanden het er voor hen op termijn ook minder rooskleurig zal uit zien!
Velen zijn dus hun land ontvlucht om bepaalde redenen, en die redenen willen ze hier nu ook invoeren?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 18:18   #670
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Hoe meer ze niet willen aanpassen, hoe meer de autochtoon plat op de buik gaat. Waarom zouden ze moeten aanpassen of integreren?
Zwakke cultuur heeft die autochtoon dan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 18:35   #671
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zwakke cultuur heeft die autochtoon dan.
Tja, de moslimcultuur, dat is pas iets waar de ganse wereld naar opkijkt.
Of van walgt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2017, 18:39   #672
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

De plat op zijn buik liggende autochtoon in elk geval als hij iets meer wenst te zien dan de moslim zijn voeten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2017, 12:31   #673
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
‘Deportatiewet’ Francken krijgt groen licht



Als dat geen tijd begint te worden dat men de criminelen, zij die het hier in ons land komen verzieken, het land gaat uitzetten.

Daar hebben ze best lang moeten over nadenken

Ok, het is er maar 1 van de duizenden.

Zoals u kon 'leren' uit het artikel is dat best een winstgevend handeltje ...



Is het startsein, na lang beraard, (te lang!!!) uiteindelijk gegeven om ze allemaal terug huiswaarts te sturen?
Francken zou zich vooral moeten richten op de inwoners van Brussel. Door het rampzalig asiel- en migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar leeft 30/40 procent van de bevolking in Brussel onder de armoedegrens. Elk jaar wordt de armoede daar groter; massale deportatie zal een vereist onderdeel worden om de boel daar te redden. Anders zal Brussel vroeg of laat ontploffen, samen met de rest van België.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 21:32   #674
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Francken zou zich vooral moeten richten op de inwoners van Brussel. Door het rampzalig asiel- en migratiebeleid van de afgelopen 50 jaar leeft 30/40 procent van de bevolking in Brussel onder de armoedegrens. Elk jaar wordt de armoede daar groter; massale deportatie zal een vereist onderdeel worden om de boel daar te redden. Anders zal Brussel vroeg of laat ontploffen, samen met de rest van België.
Misschien is het al wel te laat om er nog een mouw aan te kunnen passen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 14:51   #675
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Citaat:
Al 115 vluchtelingen betrapt bij reis naar ‘gevaarlijk thuisland

De eerste zes maanden van dit jaar zijn al 115 vluchtelingen betrapt die op reis gingen naar hun land van herkomst. Dat zijn er bijna evenveel als in heel 2017 en ruim dubbel zoveel als in 2016. Zij riskeren hun verblijfsvergunning in België te verliezen.
Wie erkend wordt als vluchteling, krijgt verblijfspapieren omdat hij of zij gevaar loopt in eigen land. Even terugkeren voor een familiebezoek of een vakantie lijkt dan ook niet evident, maar toch gebeurt het. Afgaand op het aantal betrapte vluchtelingen zit het fenomeen zelfs stevig in de lift.

Voor de eerste zes maanden van dit jaar staat de teller al op 115, bijna evenveel als de 134 dossiers die in heel 2017 werden overgemaakt aan het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen (CGVS). In 2016 waren het er zelfs maar 56. “Als we de voorlopige cijfers extrapoleren, komen we dit jaar uit op een 250-tal dossiers”, klinkt het op het kabinet van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). “Ten opzichte van 2016 zou dat een verviervoudiging zijn.”

De sterke stijging is te verklaren door een betere samenwerking met andere Europese lidstaten. In de hoop onder de radar te blijven, vertrekken veel vluchtelingen via luchthavens in buurlanden. Maar ons land sloot een samenwerkingsakkoord af met Nederland en Duitsland - en dat werpt z’n vruchten af.

Nochtans staat er heel wat op het spel voor de vluchtelingen: als ze betrapt worden, kunnen ze hun verblijfsrecht in België verliezen. Sinds 2016 speelden zo al 103 mensen hun vluchtelingenstatuut kwijt, terwijl 67 anderen het mochten behouden, ondanks de reis naar hun herkomstland. De 135 overige dossiers worden nog onderzocht door het CGVS.
Bron: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...land~a4cea2b8/

Hoe is het mogelijk dat "vluchtelingen" hun vluchtelingenstatuut mogen behouden als ze hun gevaarlijk thuisland gaan bezoeken?????????????????????
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 15:05   #676
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Uw post is opgebouwd uit domme veronderstellingen en dwaze hersenspinsels de waarheid ontgaat u blijkbaar .Van welke landen zijn het dan de economische ??... Bron graag ...

Waarom zouden deze mensen hun lan ontvluchten ?.., corrupte regeringen, slechte kwaliteit van leven, politieke onrust, en vervolging zijn slechts een handvol redenen ... denk eens na , waarom zouden deze mensen anders alles achterlaten? Armoede, oorlog, geen eten, geen werk, geen gezondheidszorg of mss geen voedsel ? Hongersnood , anti-homowetten , doodsbedreigingen door politieke overtuiging ? Kortom ANGST VOOR HUN LEVEN.

Wat denk je bvb over de verborgen oorlog in Pakistan ? Is het de oorlog tegen tereur van Bush of is het een strategie om de Amerikaanse macht groter te maken ?Volgens mij is het een strategie die verder gaat dan de echte problemen en er nieuwe zal en doet creëren . Net zoals het geval was in Irak. Het is ook een die wordt ondersteund met aanzienlijke bedragen van de ontwikkelingshulp namelijk 1,5 miljard dollar per jaar voor Pakistan alleen ?
Ga jij er nog hoop stomme multiculpraat erbovenop gooien?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 15:06   #677
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Elsene.dhtml


Mensen de dood insturen, er kleeft bloed aan hun handen...
En jij ziet het opvangen van alle lieden uit oorlogslanden hier in ons landje als oplossing?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 15:17   #678
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Dat we in negentig of meer procent van de gevallen bedrogen worden door lieden die hier een gratis nieuw leven opzoeken zal ondertussen al meer dan duidelijk zijn zeker? Als je ziet hoe hele ladingen jonge "dobbernegers" al juichend en joelend ergens een strand oplopen en langs alle kanten verdwijnen dan weten we toch ook hoe het zit? Eenmaal ter plaatse de autoriteiten voor de aap houden met voorgekauwde verhaaltjes en daarna de gsm bovenhalen om de volgende ladingen te verwittigen dat ze kunnen vertrekken. Als alles goed blijft lopen dan kunnen ze starten met de "gezinsherenigingen" waar ze ook om het even wat kunnen vertellen en eenmaal gesettled aan de kinderkweek beginnen...
Europa is aan het vollopen. Wat als het eenmaal vol zal zijn?
En dan zijn er die lieden die moord en brand schreeuwen als er eens een vreemde crimineel het land wordt uitgegooid...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 15:43   #679
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
‘Albanië moet me beschermen tegen het onrecht dat het Belgische gerecht me heeft aangedaan.’ Dat zegt Safet Rustemi, de Albanese topcrimineel die werd uitgezet terwijl hij in België tegen 22 jaar celstraf aankeek, in een interview met La Dernière Heure. ‘Ik heb nooit in mijn leven iets strafbaars gedaan.’

‘Ik heb geen enkele misdaad begaan in België.’ Dat zegt Safet Rustemi (33), de man die de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) op een speciale vlucht naar Albanië heeft gezet, terwijl hij zich hier nog moest verantwoorden voor een drugszaak en sindsdien niet minder dan 22 jaar celstraf heeft verzameld. Half juli werd Rustemi op de ‘Most Wanted’-lijst van de federale politie geplaatst.
Rustemi en zijn vier broers, in hun thuisstad Shkodër ook ‘de Daltons van Dobrac’ genoemd, worden in Albanië gelinkt aan een veertigtal moorden. In ons land werden ze veroordeeld voor moordpoging, pooierschap, afpersing en cocaïnehandel.
‘Ze hebben me alleen veroordeeld omdat ik een Albanees ben en mijn dossier vervalst werd’, zegt Rustemi vanuit zijn thuisland in een interview met la DH. ‘Waarom zegt jullie minister dat niet aan het parlement? En waarom worden jullie corrupte agenten niet vervolgd, zij die onder tafel geld ontvangen van de bingo’s in de cafés?’
De beschuldigingen van tien moorden waar Rustemi in zijn eigen land mee geconfronteerd wordt, zijn volgens de man eveneens alleen gebaseerd op anonieme getuigenissen van mensen die hem willen zwartmaken. ‘Ik heb nooit in mijn leven iets strafbaars gedaan. Ik heb geen bloed aan mijn handen. Ik ben nooit veroordeeld voor moord.’
Toch is Rustemi niet van plan terug te keren naar België om hier voor de rechter te verschijnen. ‘Integendeel, ik vraag dat Albanië mij beschermt tegen het onrecht dat de Belgische justitie me heeft aangedaan. Elke rechtbank waar ook ter wereld mag mijn dossier inkijken en mij berechten, maar in België is er geen gerechtigheid meer voor mij.’
Maar hier heeft hij niets misdaan, daarom 22 jaar gevangenisstraf...
Een beetje zoals Al Capone destijds ook niets had misdaan waarvoor men hem kon inrekenen, en men hem uiteindelijk heeft moeten oppakken voor "belastingontduiking"...
Een borgsom betalen voor zo'n gangster is een lachertje.
Ons "gerecht" laat zich weer van zijn nuttigste kant zien. Voor sommigen van hen valt er geld aan te verdienen zeker, met een legertje advocaten erbovenop...
Als "Albanië hem moet beschermen tegen ons land", wat loopt die smeerlap hier dan te zoeken? Maar het antwoord zullen velen wel kennen.
Weer zo'n deportatiegeval, ocharme...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 18:03   #680
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waarom zouden deze mensen hun lan ontvluchten ?.., corrupte regeringen, slechte kwaliteit van leven, politieke onrust, en vervolging zijn slechts een handvol redenen ... denk eens na , waarom zouden deze mensen anders alles achterlaten? Armoede, oorlog, geen eten, geen werk, geen gezondheidszorg of mss geen voedsel ? Hongersnood , anti-homowetten , doodsbedreigingen door politieke overtuiging ? Kortom ANGST VOOR HUN LEVEN.
Ach, ze wilden allemaal toch onafhankelijk worden, neen? Europeanen buitengooien, alle bedrijven afgenomen, en ze gingen eindelijk allemaal zelf het paradijs creëren: iedereen een huis, een job, enz enz. En kijk, wat hebben ze er van gebakken na decennia onafhankelijkheid? NIKS! NUL KOMMA NUL!
En dus nu moeten we ze dus allemaal hier opvangen en pamperen? Haha, wie is het hier die met zijn voeten laat spelen?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be