Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2017, 16:59   #321
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Leerde je dat ook door naar de islamitische eredienst op VRT te kijken ?
Ik weet dat al heel lang maar jij blijkbaar nog niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 17:06   #322
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Er staat nergens in de koran vermeld dat een vrouw verplicht dient een hoofddoek te dragen. En vermits er binnen de islam geen enkele religieuze autoriteit (vergelijkbaar met de paus) bestaat.......kan een werkgever geen geloofsovertuiging discrimineren.
Inderdaad.
Moslima's mogen in een moskee zingen zonder hoofddoek maar gaan werken zonder hoofddoek willen ze niet.

De hypocrisie druipt er weer af.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 17:14   #323
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat ik schreef is juist Jan, de Koran verbiedt het ontvangen van geld waarvoor niet gewerkt is.
Dat heeft natuurlijk niets te maken met een situatie waarin iemand niet kan werken, moet dit worden uitgelegd aan u?
Precies wel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 17:18   #324
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Precies wel.
Toch verontrustend voor een onderwijzer...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 18:01   #325
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Moslima's mogen in een moskee zingen zonder hoofddoek maar gaan werken zonder hoofddoek willen ze niet.

De hypocrisie druipt er weer af.
daarom ook dat werkgevers nooit zullen kunnen gedwongen worden om "hoofddoeken" binnen hun bedrijf te accepteren, als zijnde "vrijheid van godsdienst", want daar zou zelfs een stagiair-advocaat brandhout van maken.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 14 december 2017 om 18:03.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 18:03   #326
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daarom ook dat werkgevers nooit zullen kunnen gedwongen worden om "hoofddoeken" binnen hun bedrijf te accepteren, want daar zou zelfs een stagiair-advocaat brandhout van maken.
Kweenie, zelfs al is het een religieus symbool , dan mag je nog neutraliteit eisen hoor. Maakt dus niet uit denk ik.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 21:48   #327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat ik schreef is juist Jan, de Koran verbiedt het ontvangen van geld waarvoor niet gewerkt is.
De koran voorziet weldegelijk in de zakaat: hulp voor wie behoeftig of in nood is. En die krijgt dus geld of waren, ook al heeft hij of zij daar niet voor gewerkt. Daarnaast wordt in de islam ook erfenis toegestaan. Ook dan ontvang je geld of bezittingen zonder dat je er zelf voor gewerkt hebt.

Nu, ik wil wel eens zien in welk vers er uitdrukkelijk staat dat wat u beweert. Ik denk dat u verwart met het verbod op rente (ribaa). Dat staat wel in de koran.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 21:49   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Moslima's mogen in een moskee zingen zonder hoofddoek maar gaan werken zonder hoofddoek willen ze niet.

De hypocrisie druipt er weer af.
Euh, de eerlijkheid gebiedt te spreken over "sommige moslima's".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 22:44   #329
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De eenvoudigste manier daartoe is zelfstandige worden. Toon u creatief en begin een zaak.
Wel... zal uiteindelijk aan m'n begeleidster voorleggen dat ik het ook zie zitten om een eigen restaurant te beginnen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 december 2017 om 22:45.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 22:46   #330
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad.
Moslima's mogen in een moskee zingen zonder hoofddoek maar gaan werken zonder hoofddoek willen ze niet.

De hypocrisie druipt er weer af.
Hierin geef u gelijk. Dat is best decadent. Maar in onze moskee zijn er geen ongesluierde moslima's.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 14 december 2017 om 22:47.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 00:43   #331
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hierin geef u gelijk. Dat is best decadent. Maar in onze moskee zijn er geen ongesluierde moslima's.
En wie heeft er dan, volgens de koran, gelijk of ongelijk?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 14:15   #332
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De koran voorziet weldegelijk in de zakaat: hulp voor wie behoeftig of in nood is. En die krijgt dus geld of waren, ook al heeft hij of zij daar niet voor gewerkt. Daarnaast wordt in de islam ook erfenis toegestaan. Ook dan ontvang je geld of bezittingen zonder dat je er zelf voor gewerkt hebt.

Nu, ik wil wel eens zien in welk vers er uitdrukkelijk staat dat wat u beweert. Ik denk dat u verwart met het verbod op rente (ribaa). Dat staat wel in de koran.
Denk dat iedereen dit wel weet...u haalt zaken aan die niets te maken hebben met wat ik schreef.
Het is niet omdat wie niet kan werken liefdadigheid krijgt of je kunt erven, dat de koran niet duidelijk is, geld krijgen zonder arbeid te verrichten mag niet, moet je aan u echt uitleggen dat dit niets te maken heeft met een erfenis of liefdadigheid?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 14:24   #333
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Hierin geef u gelijk. Dat is best decadent. Maar in onze moskee zijn er geen ongesluierde moslima's.
Nochtans was dat zondag duidelijk te zien op de VRT dat in het koor twee ongesluierde moslima's stonden te zingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 14:27   #334
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, de eerlijkheid gebiedt te spreken over "sommige moslima's".
De hoogst geplaatste imam van Belgie liet het zondag toe in de eredienst die de VRT zondag uitzond.

Het kan natuurlijk ook zijn dat men de schijn wilde opwekken van '' zie eens hoe tolerant wij zijn''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 14:55   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk dat iedereen dit wel weet...u haalt zaken aan die niets te maken hebben met wat ik schreef.
Het is niet omdat wie niet kan werken liefdadigheid krijgt of je kunt erven, dat de koran niet duidelijk is, geld krijgen zonder arbeid te verrichten mag niet, moet je aan u echt uitleggen dat dit niets te maken heeft met een erfenis of liefdadigheid?
Geen antwoord. U beweert dat er in de koran te lezen staat dat je geen geld mag ontvangen als je er niet voor gewerkt hebt. Ik vraag dan: "Waar staat dat?"

Waar in de koran?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 14:56   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De hoogst geplaatste imam van Belgie liet het zondag toe in de eredienst die de VRT zondag uitzond.

Het kan natuurlijk ook zijn dat men de schijn wilde opwekken van '' zie eens hoe tolerant wij zijn''.
Net zoals in het christendom (en het katholicisme) zijn er ook in de islam allerlei stromingen. Luister maar eens naar bepaalde moslims als ze de Ahmadiyyastroming beoordelen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 15:28   #337
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen antwoord. U beweert dat er in de koran te lezen staat dat je geen geld mag ontvangen als je er niet voor gewerkt hebt. Ik vraag dan: "Waar staat dat?"

Waar in de koran?
In de koran. Ga maar lekker lezen, je komt het vanzelf tegen! Want toen ik de koran las dacht ik nooit" o jee briefjes plakken want als Jan iets vraagt?"
Echt iets voor de kerst toch, even een andere religie? Je hebt er vast een staan..kopje warme chocolade erbij..komt goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 15:34   #338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In de koran. Ga maar lekker lezen, je komt het vanzelf tegen! Want toen ik de koran las dacht ik nooit" o jee briefjes plakken want als Jan iets vraagt?"
Echt iets voor de kerst toch, even een andere religie? Je hebt er vast een staan..kopje warme chocolade erbij..komt goed!
Alice, er staat niet in de koran wat u beweert. In de koran wordt wel rente afgewezen. Toch een beetje voorzichtig zijn in uw gratuite beweringen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:04   #339
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo werkt het niet. Het arbeidsreglement mag uiteraard niet één geloofsovertuiging viseren. Wat de wergever wel mag, is in het arbeidsreglement zetten dat hij van iedereen een neutrale houding vraagt en dat er over geloofsovertuigingen op de werkvloer en in omgang met klanten niet mag gesproken worden en dat er geen uiterlijke tekenen mogen gedragen worden van eender welke geloofsovertuiging. Het bedrijf positioneert zich dus neutraal, en de werknemers moeten dat mee uitdragen. Verder mag de werkgever zeer zeker een dresscode opleggen. Daar kan bv in staan dat het dragen van een hoofddeksel in de lokalen niet toegelaten is.
Ik lees uit het reglement van SBS (skillbuilders), een externe partner aan wie vdab 'intensieve begeleiding' uitbesteed:
Rechten en plichten van de werkzoekende
...
Recht op gelijke behandeling en non-discriminatie:
Man of vrouw, blank of zwart, arm of rijk, jong of oud, Belg of buitenlander, gelovig of niet, personen met een handicap of niet: de vdab is er voor iedereen. Dit recht wordt evengoed gegarandeerd door de andere erkende arbeidsmarktactoren.

Hieruit leid ik af dat de vdab of sbs me alvast niet zou vragen om de hoofddoek af te zetten. Ik denk dat forummer dpg ook al iets in die aard over 'de aanpassingen van de vdab mbt de hoofddoek' schreef.
En nu natuurlijk benieuwd naar OF men er ooit bij m'n begeleiding over zou beginnen...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2017, 16:14   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik lees uit het reglement van SBS (skillbuilders), een externe partner aan wie vdab 'intensieve begeleiding' uitbesteed:
Rechten en plichten van de werkzoekende
...
Recht op gelijke behandeling en non-discriminatie:
Man of vrouw, blank of zwart, arm of rijk, jong of oud, Belg of buitenlander, gelovig of niet, personen met een handicap of niet: de vdab is er voor iedereen. Dit recht wordt evengoed gegarandeerd door de andere erkende arbeidsmarktactoren.

Hieruit leid ik af dat de vdab of sbs me alvast niet zou vragen om de hoofddoek af te zetten. Ik denk dat forummer dpg ook al iets in die aard over 'de aanpassingen van de vdab mbt de hoofddoek' schreef.
En nu natuurlijk benieuwd naar OF men er ooit bij m'n begeleiding over zou beginnen...
Er lijkt me toch een fundamenteel verschil te zijn tussen werknemer bij de VDAB en cursist bij de VDAB.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be