Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2012, 08:58   #21
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Harrie, ik denk dat iedereen die bij zijn verstand is wel weet dat een onbevlekte ontvangenis redelijk onwaarschijnlijk is, en allegorisch of metaforisch of mythisch bedoeld is voor een pure geboorte, een reboot voor de zondeval.

Die al dan niet onbevlekte ontvangenis is denk ik ook niet de essentie van de bijbel, net zomin als alle wonderverhalen en mirakels.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:11   #22
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Harrie, ik denk dat iedereen die bij zijn verstand is wel weet dat een onbevlekte ontvangenis redelijk onwaarschijnlijk is, en allegorisch of metaforisch of mythisch bedoeld is voor een pure geboorte, een reboot voor de zondeval.

Die al dan niet onbevlekte ontvangenis is denk ik ook niet de essentie van de bijbel, net zomin als alle wonderverhalen en mirakels.
Wat is de essentie dan?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 11:11   #23
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

De boodschap:
Heb uw naaste lief, doe wel en zie niet om, doe niet aan een ander wat je zelf niet aangedaan wil worden, keer de andere wang toe. Een gemeenschap van mensen die dit doen zal gelukkig zijn.
De godsopvatting is een tweede aspect, waarover alle discussie eigenlijk redundant is. Of je gelooft, of je gelooft niet.

Maar de essentie voor de meeste mensen is de boodschap van naastenliefde.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 14:53   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
De boodschap:
Heb uw naaste lief, doe wel en zie niet om, doe niet aan een ander wat je zelf niet aangedaan wil worden, keer de andere wang toe.
Ook hier spreekt Jezus zichzelf tegen, want als hij zelf geslagen wordt, dan keert hij niet de andere wang toe, maar vraagt heel kleinzielig: "Waarom slaat Gij Mij?"

Johannes 18:22 En toen Hij dit zeide, gaf een van de dienaars, die erbij stond, Jezus een slag in het gelaat en zeide: Antwoordt Gij zó de hogepriester? 23 Jezus antwoordde hem: Indien Ik verkeerd gesproken heb, geef aan wat verkeerd was, maar indien het goed was, waarom slaat gij Mij?

Citaat:

Een gemeenschap van mensen die dit doen zal gelukkig zijn.
Een gemeenschap die zichzelf niet verdedigt en zelfs anderen uitnodigt tot extra geweld door ook de andere wang toe te keren, zal onder gaan.

Het is volkomen irreëel en is ook nog nooit ergens gevonden dat mensen zo doen.
Zelfs Jezus zelf krijgt het niet voor elkaar.
Citaat:
De godsopvatting is een tweede aspect, waarover alle discussie eigenlijk redundant is. Of je gelooft, of je gelooft niet.
Zo simpel is het echt niet: wat hier ook zeker speelt of God bestaat en de discussie daar over.
Mensen zijn geen simpele zielen.
Mensen willen weten en begrijpen, dus ook nadenken.
Citaat:
Maar de essentie voor de meeste mensen is de boodschap van naastenliefde.
Er is meer in de wereld dan alleen naastenliefde, die door de christenen wel veel gepredikt is, maar weinig beoefend.

Hoger dan de Liefde is de Geest van het denken en begrijpen.
Dat maakt de mens tot mens, want ook de dieren weten wat liefde is, maar alleen de mens kan denken en begrijpen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 15:09   #25
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Vanaf volgende week verkrijgbaar: Het Evangelie volgens Giserke.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 16:31   #26
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook hier spreekt Jezus zichzelf tegen, want als hij zelf geslagen wordt, dan keert hij niet de andere wang toe, maar vraagt heel kleinzielig: "Waarom slaat Gij Mij?"

Johannes 18:22 En toen Hij dit zeide, gaf een van de dienaars, die erbij stond, Jezus een slag in het gelaat en zeide: Antwoordt Gij zó de hogepriester? 23 Jezus antwoordde hem: Indien Ik verkeerd gesproken heb, geef aan wat verkeerd was, maar indien het goed was, waarom slaat gij Mij?

Een gemeenschap die zichzelf niet verdedigt en zelfs anderen uitnodigt tot extra geweld door ook de andere wang toe te keren, zal onder gaan.

Het is volkomen irreëel en is ook nog nooit ergens gevonden dat mensen zo doen.
Zelfs Jezus zelf krijgt het niet voor elkaar.
Zo simpel is het echt niet: wat hier ook zeker speelt of God bestaat en de discussie daar over.
Mensen zijn geen simpele zielen.
Mensen willen weten en begrijpen, dus ook nadenken.
Er is meer in de wereld dan alleen naastenliefde, die door de christenen wel veel gepredikt is, maar weinig beoefend.

Hoger dan de Liefde is de Geest van het denken en begrijpen.
Dat maakt de mens tot mens, want ook de dieren weten wat liefde is, maar alleen de mens kan denken en begrijpen.
Je kan mij niet verleiden tot een discussie met bijbelquotes of over bijbelquotes; da's een zinloze activiteit.

Ik ben het ermee eens dat de natuur van de mens, en zelfs de vooruitgang van de mens ligt in het conflict met elkaar. Maar de christelijke boodschap van naastenliefde is een mooie en de moeite waard; zelfs al is het niet evident. Liefde is één ding, en akkoord dat dat ook dierlijk kan zijn, maar naastenliefde gaat veel verder dan dat. Geest zonder (naasten)liefde mag je houden, dat lijkt mij maar een kille wereld. Een mens kan je niet zijn zonder andere mensen rondom zich, hoe hoog je intellect ook mag zijn.

Verder kan je god perfect uit je moraliteit halen hoor. Humanisme heet zoiets. Maar waar je waarschijnlijk hier op doelt is een discussie rond zingeving. Daar begin ik ook niet aan. Dat maakt iedereen uit voor zichzelf.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 16:33   #27
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Vanaf volgende week verkrijgbaar: Het Evangelie volgens Giserke.
Wordt je geslagen door een agent,
dan heb je niet hard genoeg weggerend.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 18:00   #28
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Je kan mij niet verleiden tot een discussie met bijbelquotes of over bijbelquotes; da's een zinloze activiteit.
Dus gooi die bijbel dan maar weg, en bedenk zelf even wat Jezus allemaal heeft bedoeld....
Na 2000 jaar christendom kunnen we wel duidelijk zien waartoe dat heeft geleid: een wereld vol van liefde...
Citaat:
Ik ben het ermee eens dat de natuur van de mens, en zelfs de vooruitgang van de mens ligt in het conflict met elkaar. Maar de christelijke boodschap van naastenliefde is een mooie en de moeite waard;
Helaas is dat altijd bij woorden gebleven en zou ik daar maar niet al te veel van verwachten.
Citaat:
zelfs al is het niet evident. Liefde is één ding, en akkoord dat dat ook dierlijk kan zijn, maar naastenliefde gaat veel verder dan dat.
Waaruit moet dat blijken?
De woorden van liefde zijn na 2000 jaar behoorlijk versleten en het komt de mens de keel uit.
Het is samen gegaan met de onderdrukking der vrouw en de onderdrukking der seksualiteit.
Daarom is de liefdesboodschap van Jezus en de christenen volkomen uit de tijd.
Het zou dan een nieuwe inhoud moet krijgen, die veel breder is georiënteerd.
Citaat:
Geest zonder (naasten)liefde mag je houden, dat lijkt mij maar een kille wereld. Een mens kan je niet zijn zonder andere mensen rondom zich, hoe hoog je intellect ook mag zijn.
Liefde zonder kennis en begrip is evenzeer zinloos en de laatste is de heilige geest, die meer is dan alleen maar liefde.
Liefde en gevoel is goed, maar het denken: de geest is toch hoger en beter.
Citaat:
Verder kan je god perfect uit je moraliteit halen hoor. Humanisme heet zoiets.
Oké, daar kan ik het mee eens zijn, maar toch heeft het humanisme geleid tot de huidige situatie, waarin de mens niet veel meer zin in het leven ziet dan van het leven te genieten en niet verder na te denken en aldus bezig is de wereld naar de knoppen te helpen.
Citaat:

Maar waar je waarschijnlijk hier op doelt is een discussie rond zingeving. Daar begin ik ook niet aan. Dat maakt iedereen uit voor zichzelf.
Dus je bent nogal beperkt: als iedereen voor zichzelf moet bepalen blijft de mens alleen staan in zijn eigen ikkigheid, ook al een moderne kwaal.

Zo zie je al meteen: met liefde alleen kom je niet ver, en zeker niet als je meent dat uit de Bijbel te moeten halen, die danig versleten is, ook erg irreëel en ook erg tegenstrijdig, waarvan ik al meerdere voorbeelden heb gegeven.

Wel kan de Liefde wedergeboren worden uit een Geest van begrip.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 07:58   #29
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

God is Liefde, dus een Godin.
Wie kent haar niet?
Wie heeft haar nooit gezien?



Lijst van afstamming: Inanna, Isis, Aphrodite, Artemis, Brigit, Cybele, Diana, Frigga, Hera, Lakshmi, Astarte, Aurora, Coatlicue, Eris, Juno, Vesta, enzovoort:

Lijst van goden en godinnen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2012, 20:43   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Nu weet ik uit geheime bron dat Maria zelf het kind is van Zeus en Rebecca.
Lees daarvoor de nieuwe betere Bijbel van harriechristus, epos: het laatste oordeel, hoofdstuk 77 paragraaf 24.



Zeus en Rebecca, die zijn dochter Maria baarde.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 08:29   #31
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

De geboorte van Jezus

Mattheus 1:18 De geboorte van Jezus Christus geschiedde aldus. Terwijl zijn moeder Maria ondertrouwd was met Jozef, bleek zij, voordat zij gingen samenwonen, zwanger te zijn uit de heilige Geest. 19 Daar nu Jozef, haar man, rechtschapen was en haar niet in opspraak wilde brengen, was hij van zins in stilte van haar te scheiden. 20 Toen die overweging bij hem opkwam, zie, een engel des Heren verscheen hem in de droom en zeide: Jozef, zoon van David, schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen, want wat in haar verwekt is, is uit de heilige Geest.



een engel verschijnt aan Jozef (schilderij van Rembrandt).


Nu dacht ik toch dat de engel eerst aan Maria zou verschijnen, maar dat komt bij Mattheus helemaal niet voor, maar wel bij Lucas, waar dat thema veel uitgebreider behandeld wordt, en begint met de aankondiging van de geboorte van Johannes de Doper aan zijn moeder Elisabeth (de nicht van Maria).

Blijkbaar heeft Lucas er dus nog wat bij verzonnen en gaat het hier om een literaire ontwikkeling, want bij Marcus (wat eigenlijk het eerste evangelie is*) komt helemaal geen aankondiging voor, noch enige geboorte en begint het meteen met Johannes de Doper die Jezus doopt.

Dan komt Mattheus die er een geboorte bij verzint met een aankondiging aan Jozef van een engel, en dan komt Lucas en die bedenkt er ook nog eens een aankondiging aan Elisabeth bij en een aan Maria, maar de verschijning van de engel aan Jozef laat ie weg (ik heb het daar tenminste niet kunnen vinden).
Blijkbaar vond ie de aankondiging aan Jozef te onbenullig voor woorden en heeft ie dat terecht veranderd in een aankondiging aan Maria.



*Officiële volgorde is: Mattheus, Marcus, Lucas, Johannes.
Moet zijn: Marcus, Mattheus, Lucas, Johannes.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 18:41   #32
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

De knecht des Heren bij Jesaja.

Dat het verhaal van Jezus een literair product is, dat blijkt ook wel uit de geschriften van de profeet Jesaja, waar het "Jezus-idee" (het basisconcept dus) al te vinden is.

Jesaja 53:5-7

5 Hij werd doorstoken vanwege onze opstandigheid,
vanwege onze zonden werd hij gebroken.
Hij werd gestraft; ons bracht het vrede,
en dankzij zijn striemen is er genezing voor ons.
6 Wij allen zijn als schapen verloren gelopen,
en ieder van ons is eigen wegen gegaan;
maar de HEER heeft de schuld van ons allen op hem laten neerkomen.
7 Hij werd gefolterd, maar hij onderwierp zich;
hij heeft zijn mond niet geopend,
zoals een lam dat naar de slacht wordt geleid.

En nog meer van zulke teksten zijn bij hem te vinden, bekend als de knecht des Heren.
Nu wordt het wel zo uitgelegd dat deze "Knecht des Heren" het volk van Israël is, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat met Jezus zelf het volk van Israël bedoeld was, dus puur als symboliek.
Dus zo dat wat eerst als het volk van Israël bedoeld was, zich als een zelfstandig verhaal heeft los gemaakt in de figuur van Jezus en de betekenis van een eigen religie heeft gekregen, waar de Joden zelf zich niet meer in wilden herkennen.

Dat laatste lijkt mij de beste uitleg.

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 22:01   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Uiteraard stamde hij wel (wettelijk) af van David volgens Bijbelse overlevering, net zoals Marcus Aurelius wettelijk afstamde van Marcus Cocceius Nerva.
Wat vergeten wordt, is dat Maria ook uit het Huis van David stamt. Niet alleen Jozef.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:37   #34
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Nu weet ik uit geheime bron dat Maria zelf het kind is van Zeus en Rebecca.
Lees daarvoor de nieuwe betere Bijbel van harriechristus, epos: het laatste oordeel, hoofdstuk 77 paragraaf 24.



Zeus en Rebecca, die zijn dochter Maria baarde.
Dikke zever en vette leugens.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:52   #35
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat vergeten wordt, is dat Maria ook uit het Huis van David stamt. Niet alleen Jozef.
Precies en daarom wordt Hij ook Zoon van David genoemd. Nakomeling van David aan moeders kant want een menselijk vader is er niet. Jezus is van eewigheid Gods Zoon niet verwekt maar was en is van eeuwigheid bij de Vader. Dat Zoonschap drukt een relatie uit, niet een verwekking. Toen de Zoon koos om mens te worden werd feitelijk een nieuwe Mens geschapen. Dat zaadcel voor Jezus (als mens) werd nieuw geschapen in Maria, niet verwekt. Daarom was Jezus niet onder de geestellijk invloed vd zonde geboren en kon Hij de verlosser zijn die vrijwillig de straf op zicn nam. Daarom wordt Hij ook de tweede Adam genoemd, Hij was in zijn menselijke natuur een Nieuwe schepping.
En als idd wettige nakomeling van David is Hij ook de wettige troonopvolger wat later in de geschiedenis zal gebeuren als Hij letterlijk lijfelijk terugkomt. Hij zal als Koning in Israel regeren , net zoals Bea hier regereert vanuit Denhaag. Hij zal niet enkel Israels Vorst zijn maar Koning over de hele wereld in een rijk van Vrede.
Vanweg tijd gebrek nog geen bijbelteksten kunnen zoeken, moet weg. Maar miss interessant om zelf te doen.
Kijk dadelijk ook wel alsk trug ben.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 07:56   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dikke zever en vette leugens.
Waar is hier het bewijs dat het niet zo is?

harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:12   #37
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat vergeten wordt, is dat Maria ook uit het Huis van David stamt. Niet alleen Jozef.
Dus ff die bijbel citaten.
Lucas 3,23-38

Geslachtsregister
23 En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef, de zoon van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Jozef,...
Uit: NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...=1&l=nl&set=10
Maria was de dochter van Eli en Jozef was zijn schoonzoon.


Jozef, de zoon van...?

In Matth. 1 : 1 – 17 vinden we het geslachtsregister van de Heere Jezus. In deze studie wordt niet op alle namen uit dat register ingegaan, maar toch wordt bij een aantal belangrijke zaken stilstaan. In Lukas 3 : 23 – 38 vinden we nog een geslachtsregister van Jezus Christus. In Matth. 1 : 16 wordt Jozef “de man van Maria” genoemd, “uit wie geboren is JEZUS, genaamd Christus”. Deze Jozef wordt een zoon van ene Jakob genoemd. In Lukas 3 : 23 wordt Jozef echter “de zoon van Heli” genoemd. Het blijken twee verschillende geslachtslijnen te zijn, want Jozef is volgens Matth. 1 : 7 een afstammeling van Salomo, die een zoon was van David (Matth. 1 : 6), maar Lukas spreekt over afstamming van David via zijn zoon Nathan (Luk. 3 : 31). Het geslachtsregister in Matthéüs moet het geslachtsregister van Jozef zelf zijn, omdat Matth. 1 : 16 zegt: “En Jakob gewon Jozef...”. Het geslachtsregister in Lukas moet dan het geslachtsregister van Maria zijn! Maar hoe kan het dan dat Jozef in Luk. 3 : 23 “de zoon van Heli” genoemd wordt? Dat komt omdat het Bijbelse begrip “zoon” een veel bredere betekenis heeft dan alleen “direct mannelijke afstammeling van”. In Matth. 1 : 1 zien we reeds dat er geschreven staat: “Het boek van het geslacht van Jezus Christus, de Zoon van David, de zoon van Abraham”. Ondanks dat David niet een directe zoon van Abraham was, maar wel een achter, achter, achter, achter, etc. achterkleinzoon, wordt hij in Gods Woord een zoon van Abraham genoemd. Zo wordt Jezus Christus een Zoon van David genoemd. En wanneer iemand trouwt en dus een schoonzoon wordt in de familie van zijn vrouw, noemt Gods Woord hem een zoon van de familie van zijn vrouw. Zo noemde Saul David bijvoorbeeld “mijn zoon”, terwijl de vader van David Isaï heette (1 Sam. 16). Maar David werd de schoonzoon van Saul (1 Sam. 18 : 17 – 30). En zo noemde Saul David “mijn zoon” in 1 Sam. 24 : 17: “En het geschiedde, toen David geëindigd had al deze woorden tot Saul te spreken, zo zeide Saul: Is dit uw stem, mijn zoon David? Toen hief Saul zijn stem op en weende”. En zo werd Jozef, als man van Maria, gerekend onder de zonen van Heli. De afstamming werd nu eenmaal bepaald via de mannelijke lijn.
http://www.bijbelengeloof.com/index....stus&Itemid=89
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 15:19   #38
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Waar is hier het bewijs dat het niet zo is?

Simpel #37 eens goed lezen, het geslachtsregister.
Die griekse fantasie god Zeus is niks anders dan een microwezentje, bijbels gezien een dekmantel voor een van de demonen, gevallen engelen onder leiding van satan. En jij bent zo dwaas je door de vader der leugen, zoals Jezus hem noemt in Joh 44, te laten inspireren.
Ga eens je hersens gebruiken meneer Harrie Weggelaar.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 20:39   #39
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Dus ff die bijbel citaten.
Lucas 3,23-38

Geslachtsregister
23 En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef, de zoon van Eli, 24 de zoon van Mattat, de zoon van Levi, de zoon van Melchi, de zoon van Jannai, de zoon van Jozef,...
Uit: NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...=1&l=nl&set=10
Maria was de dochter van Eli en Jozef was zijn schoonzoon.


Jozef, de zoon van...?

In Matth. 1 : 1 – 17 vinden we het geslachtsregister van de Heere Jezus. In deze studie wordt niet op alle namen uit dat register ingegaan, maar toch wordt bij een aantal belangrijke zaken stilstaan. In Lukas 3 : 23 – 38 vinden we nog een geslachtsregister van Jezus Christus. In Matth. 1 : 16 wordt Jozef “de man van Maria” genoemd, “uit wie geboren is JEZUS, genaamd Christus”. Deze Jozef wordt een zoon van ene Jakob genoemd. In Lukas 3 : 23 wordt Jozef echter “de zoon van Heli” genoemd. Het blijken twee verschillende geslachtslijnen te zijn, want Jozef is volgens Matth. 1 : 7 een afstammeling van Salomo, die een zoon was van David (Matth. 1 : 6), maar Lukas spreekt over afstamming van David via zijn zoon Nathan (Luk. 3 : 31). Het geslachtsregister in Matthéüs moet het geslachtsregister van Jozef zelf zijn, omdat Matth. 1 : 16 zegt: “En Jakob gewon Jozef...”. Het geslachtsregister in Lukas moet dan het geslachtsregister van Maria zijn! Maar hoe kan het dan dat Jozef in Luk. 3 : 23 “de zoon van Heli” genoemd wordt? Dat komt omdat het Bijbelse begrip “zoon” een veel bredere betekenis heeft dan alleen “direct mannelijke afstammeling van”. In Matth. 1 : 1 zien we reeds dat er geschreven staat: “Het boek van het geslacht van Jezus Christus, de Zoon van David, de zoon van Abraham”. Ondanks dat David niet een directe zoon van Abraham was, maar wel een achter, achter, achter, achter, etc. achterkleinzoon, wordt hij in Gods Woord een zoon van Abraham genoemd. Zo wordt Jezus Christus een Zoon van David genoemd. En wanneer iemand trouwt en dus een schoonzoon wordt in de familie van zijn vrouw, noemt Gods Woord hem een zoon van de familie van zijn vrouw. Zo noemde Saul David bijvoorbeeld “mijn zoon”, terwijl de vader van David Isaï heette (1 Sam. 16). Maar David werd de schoonzoon van Saul (1 Sam. 18 : 17 – 30). En zo noemde Saul David “mijn zoon” in 1 Sam. 24 : 17: “En het geschiedde, toen David geëindigd had al deze woorden tot Saul te spreken, zo zeide Saul: Is dit uw stem, mijn zoon David? Toen hief Saul zijn stem op en weende”. En zo werd Jozef, als man van Maria, gerekend onder de zonen van Heli. De afstamming werd nu eenmaal bepaald via de mannelijke lijn.
http://www.bijbelengeloof.com/index....stus&Itemid=89
Patriarchale onzin en leugens dus.

Of om je eigen woorden te gebruiken:Dikke zever en vette leugens.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2012, 20:46   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Simpel #37 eens goed lezen, het geslachtsregister.
Die griekse fantasie god Zeus is niks anders dan een microwezentje, bijbels gezien een dekmantel voor een van de demonen, gevallen engelen onder leiding van satan. En jij bent zo dwaas je door de vader der leugen, zoals Jezus hem noemt in Joh 44, te laten inspireren.
Ga eens je hersens gebruiken meneer Harrie Weggelaar.
Als er een groot leugenboek is dan is het wel de oude Bijbel.

God Jahweh is de Duivel zelf, die de mensheid heeft bedrogen op de weg der geestelijke evolutie.

1 - door hen te verbieden van de appel der kennis te eten (dus om de mensen dom te houden).

2 - door het ook nog eens te weerhouden van de boom des eeuwigen levens te eten.

Wat voor een barbaarse God is dat?

Dan laat ie ook nog eens zijn eigen Zoon kruisigen en noemt zich ook nog eens Allah.

Je moet wel heel dom zijn zulke bij elkaar geraapte onzin te geloven.

Van mij mag je zoveel appels eten als je maar wilt van welke boom dan ook.
Wordt wijs en leer de microwezentjes kennen.
En laat je niet besodemieteren door ene Jahweh die zijn eigen vrouw Asja niet eens wil kennen omdat ze zo lelijk is als de nacht.


harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be