Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2017, 20:56   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard Vrouw krijgt rijverbod voor illegale parkeerschijf

Foefelen met de parkeerschijf; dus foefelen om ergens langer te mogen staan dan toegelaten.
Dat vind ik toch streng.
Een gewone boete zou dan wel volstaan. Is mijn gedacht hé.
Het heeft ten slotte niets te maken met verkeersveiligheid; enkel met asociaal gedrag ...
Jullie ?

Titel: Vrouw krijgt rijverbod voor illegale parkeerschijf: “Dit is echt het foutste kerstcadeau ooit”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038


Citaat:
Halle -

Een vrouw die betrapt werd op het gebruiken een automatische parkeerschijf, heeft hiervoor in de politierechtbank van Halle een rijverbod gekregen. “Je kan zo'n schijf op vele sites terugvinden, waardoor vele mensen denken dat het legaal is.”

Een niet alledaagse zaak in de politierechtbank van Halle. Een vrouw moest er verschijnen omdat ze op 9 februari van dit jaar werd betrapt op het gebruik van een automatische parkeerschijf. De politie had ontdekt dat het geen gewone parkeerschijf, maar wel eentje met batterijen waarmee de schijfkaart met opschuift op het tempo van de klok. Hoewel de dame nog over een blanco strafblad beschikte, vroeg de procureur omwille van de onsympathieke aard van de overtreding toch om een rijverbod van 15 dagen.

Ook politierechter Johan Van Laethem had het niet hoog op met de dame en haar toestel. “Zo'n automatisch voortschrijdende parkeerschijf behoort echt wel tot de categorie van foute kerstcadeaus. Blijkbaar zijn deze schijven weer en weer in gebruik”, zo zei de rechter, die de vrouw effectief een rijverbod van 15 dagen gaf. Bovendien kreeg ze ook nog de minimumboete van 1.600 euro, al werd drie vierde daarvan wel met de helft uitstel uitgesproken aangezien het haar eerste inbreuk was.

Dat het om een relatief zware bestraffing gaat, komt omdat het gebruik van zo'n automatische parkeerschijf niet aanzien wordt als een simpele parkeerovertreding. Het gaat immers om een inbreuk op artikel 62bis van de wegverkeerswet, waarin staat dat het verboden is om op de openbare weg een uitrusting bij zich te hebben die de vaststelling van verkeersrechtelijke overtredingen bemoeilijkt of verhindert.

Websites

Tijdens de behandeling van de zaak verwees de rechter nog naar een vonnis van de rechtbank van Antwerpen in 2010 over een gelijkaardige overtreding. Rechter Johan Van Laethem citeerde zijn Antwerpse collega die het had over bedrog en over een “ernstig en laakbaar feit” dat blijk geeft van “een bedrieglijke ingesteldheid en een gebrek aan normbesef.”

Volgens de advocaat van de dame was zijn cliënte helemaal niet ter kwader trouw. “Mijn cliënte voerde in de omgeving een stage had, en in de omgeving was er enkel een blauwe zone om te parkeren”, aldus de advocaat. “Ze had via via gehoord over het bestaan van zo'n geautomatiseerde parkeerschijf, en je kan zo'n toestel op verschillende website terugvinden om aan te kopen. Het was ook de allereerste keer dat ze het gebruikte. Mijn cliënt is zeer naïef geweest, maar velen denken dat zo'n schijf legaal is aangezien je het na een paar muisklikken al opgestuurd kan krijgen.”

Weggegooid

De procureur wees erop dat het ook mogelijk is om wapens en andere illegale zaken via het internet te kopen. Volgens de wet had het toestel verbeurd moeten verklaard worden, maar de dame heeft het volgens haar advocaat weggegooid na de inbreuk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:00   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Foefelen met de parkeerschijf; dus foefelen om ergens langer te mogen staan dan toegelaten.
Dat vind ik toch streng.
Een gewone boete zou dan wel volstaan. Is mijn gedacht hé.
Het heeft ten slotte niets te maken met verkeersveiligheid; enkel met asociaal gedrag ...
Jullie ?
Geen enkel probleem. Het gaat trouwens om een rijverbod van maar twee weken.

Wat mij betreft, had ze zelfs nog strenger gestraft mogen worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:14   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Foefelen met de parkeerschijf; dus foefelen om ergens langer te mogen staan dan toegelaten.
Dat vind ik toch streng.
Een gewone boete zou dan wel volstaan. Is mijn gedacht hé.
Het heeft ten slotte niets te maken met verkeersveiligheid; enkel met asociaal gedrag ...
Jullie ?

Titel: Vrouw krijgt rijverbod voor illegale parkeerschijf: “Dit is echt het foutste kerstcadeau ooit”
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017..._BT=2158280038
Volledig terecht. Als ik met een valse nummerplaat rijdt dan heeft dat ook niks te maken met verkeersveiligheid. Nochtans is dat een serieuze overtreding.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 21:24   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volledig terecht. Als ik met een valse nummerplaat rijdt dan heeft dat ook niks te maken met verkeersveiligheid. Nochtans is dat een serieuze overtreding.
En dan die belachelijke uitvluchten van ik wist het niet, je kan dat vrij kopen enz, als rechter zou je voor minder een strenge straf uitspreken gezien ze die rechter voor een achterlijke idioot aanzien met zulke fantasiekes.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 06:41   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

"Parkeren" maakt nu deel uit van de verkeersproblematiek en de meeste gemeentes en zeker de steden hebben wel een vorm van parkeerplan in werking gewoon maar met de bedoeling hun straten niet in een autostapelplaats te zien veranderen.

Maar het moet in essentie altijd neerkomen op een beetje goede wil van iedereen....die bekende,oudheidkundige-,parkeerschijf is daar het ultieme voorbeeld van....

En dan heb je toch nog "foefelaars" waardoor steden wel verplicht zijn "parkeertoezichters" in dienst te nemen of er geld aan uit te geven.....

Zonder "enforcement" behoudt je geen "reglement".....en zij mag dat eens ondervinden....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:22   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het Belgisch gerecht ook he, van dergelijke zaken maken ze een topprioriteit en spreken ze belachelijk strenge straffen uit maar zware misdadigers laten ze zomaar lopen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:33   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een jongetje verkrachten of een roofmoord plegen wordt soms minder zwaar bestraft...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 07:36   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ze had beter haar zaak voor een Franstalige rechter laten komen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 08:00   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Twee weken rijverbod voor een parkeerschijf en ondertussen laten we vrachtwagens moordend over de snelwegen scheuren. Een ietsje uit verhouding getrokken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:02   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volledig terecht. Als ik met een valse nummerplaat rijdt dan heeft dat ook niks te maken met verkeersveiligheid. Nochtans is dat een serieuze overtreding.
Jawel !
Jij gaat er van onder muizen als je een ongeval tegen komt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 09:31   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Twee weken rijverbod voor een parkeerschijf en ondertussen laten we vrachtwagens moordend over de snelwegen scheuren. Een ietsje uit verhouding getrokken?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171009_03121518
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:01   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb het over de tientallen vrachtwagens die in de gietende regen, of zelfs bij een sneeuwtapijt, alle vigerende reglementering aan hun laars lappen en het vertikken enige vorm van gezond verstand te gebruiken om zodoende het leven van iedere andere weggebruiker in gevaar brengen.
De illegale parkeerschijf heeft nog niemand een dodelijk ongeval laten hebben.
Of vergis ik me?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:02   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb het over de tientallen vrachtwagens die in de gietende regen, of zelfs bij een sneeuwtapijt, alle vigerende reglementering aan hun laars lappen en het vertikken enige vorm van gezond verstand te gebruiken om zodoende het leven van iedere andere weggebruiker in gevaar brengen.
De illegale parkeerschijf heeft nog niemand een dodelijk ongeval laten hebben.
Of vergis ik me?
er moet geld in t laadje komen, Skobelev, focus houden jongen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:05   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er moet geld in t laadje komen, Skobelev, focus houden jongen!
Oesje?
Heeft de op dit ogenblik gevoerde politiek dan niets met verkeersveiligheid te maken?
Das straf...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:14   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik heb het over de tientallen vrachtwagens die in de gietende regen, of zelfs bij een sneeuwtapijt, alle vigerende reglementering aan hun laars lappen en het vertikken enige vorm van gezond verstand te gebruiken om zodoende het leven van iedere andere weggebruiker in gevaar brengen.
De illegale parkeerschijf heeft nog niemand een dodelijk ongeval laten hebben.
Of vergis ik me?
Citaat:
Vorig jaar kregen 2.830 vrachtwagens een boete omdat ze inhaalden waar het niet mocht. Dat blijkt uit cijfers die CD&V-mobiliteitsexpert Jef Van den Bergh opvroeg bij de minister van Mobiliteit.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150411_01625312

Het wordt blijkbaar wel aangepakt, maar - terechte opmerking - nog te weinig systematisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:22   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150411_01625312

Het wordt blijkbaar wel aangepakt, maar - terechte opmerking - nog te weinig systematisch.
Ongeveer 150€ boete om bewust het leven van medeweggebruikers in gevaar te brengen en 2 weken rijverbod voor een parkeerkaart.
De verhoudingen kloppen m.i. niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:28   #17
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ongeveer 150€ boete om bewust het leven van medeweggebruikers in gevaar te brengen en 2 weken rijverbod voor een parkeerkaart.
De verhoudingen kloppen m.i. niet.
dat is omdat de politiekers nu eenmaal verkeersveiligheid niet als een prioriteit zien.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:38   #18
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ongeveer 150€ boete om bewust het leven van medeweggebruikers in gevaar te brengen en 2 weken rijverbod voor een parkeerkaart.
De verhoudingen kloppen m.i. niet.
Breng je het leven in gevaar door bij regenweer in te halen? Als dit levensbedreigend is, waarom verschillen de regels op dat vlak tussen de verschillende EU-landen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 11:07   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Of je nu uw parkeerschijf manueel of automatisch verzet.
Ik zie het verschil niet?
Wat telt hier nu eigenlijk?
Dat er een parkeerschijf ligt of dat je over en weer moet lopen?

Belgische nonsens weeral.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 11:12   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of je nu uw parkeerschijf manueel of automatisch verzet.
Ik zie het verschil niet?
Wat telt hier nu eigenlijk?
Dat er een parkeerschijf ligt of dat je over en weer moet lopen?

Belgische nonsens weeral.
touché.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be