Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2007, 17:51   #21
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Als een Franse koleire slecht is voor het hart, dan is hij nu misschien een martelaar in de strijd tegen het Vlaams Belang!

Voor wanneer de zaligverklaring?
En wat is je punt nu ??
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 17:54   #22
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben niet links, maar ook niet extreem-rechts.

Ik ben niet enkel tegen het VB omdat ze tegen België zijn, er zijn nog factoren die meespelen.

Zelfs al zou ik Vlaams-nationaliste zijn, dan nog zou ik niet op die partij stemmen. Ik zou dus een probleem hebben want ik ben van mening dat N-Va al lang geen rechtlijnige Vlaamse partij is (als ze dat ooit al zijn geweest).
Maar extreem-rechts is een relatief begrip, wat hier extreem-rechts wordt genoemd, is bvb in Amerika zelfs centrum.

Uiteindelijk strijd jij voor een Belgische identiteit, en dat vind ik lovenswaardig. Maar eigenlijk is gewoon het kader waarin we kijken verschillend.

Ik neem aan dat je ook voor een meer gedisciplineerde maatschappij bent (strafrechterlijk, belang van regels, normen en waarden)
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 14 juni 2007, 17:55   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Was dat ook je gedacht toen de voltallige linkse kerk hier dagenlang aan een stuk op Karel Dillen's graf stond te dansen?
Ja, natuurlijk.
Patriot! is offline  
Oud 14 juni 2007, 17:57   #24
Plot
Burger
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En wat is je punt nu ??

U kan er voor mijn part een punt aan zuigen.

En houd alstublieft op met mij te tutoyeren, ik ga niet om met uw soort.

Laatst gewijzigd door Plot : 14 juni 2007 om 17:59.
Plot is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:02   #26
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Bij mag mag er ook iemand aan zuigen hoor.... maar liefst nie de Raf of zo....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:03   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Maar extreem-rechts is een relatief begrip, wat hier extreem-rechts wordt genoemd, is bvb in Amerika zelfs centrum.
Ik beschouw mezelf als een centrum-rechts iemand op het gebied van overtuiging, in de zin dat ik van mening ben dat men de waarheid niet moet verbloemen. Knuffelbeleid e.d. doen me de haren ten berge rijzen. Maar goed, ik ben niet zo extreem op het nationalistische gebied. Termen als "volk" e.d. laat ik liever achterwege.

Citaat:
Uiteindelijk strijd jij voor een Belgische identiteit, en dat vind ik lovenswaardig. Maar eigenlijk is gewoon het kader waarin we kijken verschillend.
Ja, we hebben een andere visie op de staatsinrichting en de toekomst van België. Beiden bekijken we het vanuit een algemeen standpunt: hoe kan de bevolking er beter bij varen.

Citaat:
Ik neem aan dat je ook voor een meer gedisciplineerde maatschappij bent (strafrechterlijk, belang van regels, normen en waarden)
Niet dat ik een überconservatief iemand ben, maar ik zie ook dat er een normenvervaging gaande is en dat betreur ik. En verder: zie mijn uitleg boven.
Kim is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:06   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
En houd alstublieft op met mij te tutoyeren, ik ga niet om met uw soort.
Pietje is nochtans ook "eigen volk".

(zonder een stempel op Pietje te kleven...)

Laatst gewijzigd door Kim : 14 juni 2007 om 18:06.
Kim is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:12   #30
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jammer dat het geen VB'er was, dan was er reden om te feesten.

u bent ziek , ga naar een psychiator
@BuRnS is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:20   #31
Plot
Burger
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 192
Standaard

Vlaams Belang in de clinch met Simonet

26.05.2007 17.00u - Ondanks het betogings- en samenscholingsverbod dat was uitgevaardigd door burgemeester Simonet, voerden een honderdtal militanten van het Vlaams Belang en een tiental parlementsleden - waaronder partijvoorzitter Frank Vanhecke, Johan Demol, Marie-Rose Morel en Filip De Man - deze namiddag actie aan het voetbalstadion van Anderlecht.

De actie kwam er nadat de MR-burgemeester twee zaalverhuurders onder druk had gezet om een infovergadering van het Vlaams Belang in Anderlecht onmogelijk te maken. Nadien werd ook de vraag van de partij afgewezen om een korte manifestatie voor vrije meningsuiting te houden.

Het Vlaams Belang legde het ondemocratische verbod van de Franstalige burgemeester naast zich neer en hield een geïmproviseerde meeting voor de poorten van het voetbalstadion. Dat had de komst tot gevolg van een hysterische Jacques Simonet die, vergezeld van een grote politiemacht, de manifestanten toeschreeuwde ‘op te hoepelen’ en hen aanmaande ‘terug naar Vlaanderen’ te keren.

Het totalitaire manifestatieverbod en de intimidatiepogingen van Simonet zijn in een democratie onaanvaardbaar. Het spreekt voor zich dat het Vlaams Belang ook in de toekomst niet het hoofd zal buigen voor de Franstalige arrogantie in de Vlaamse gemeenten rond Brussel.

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
Plot is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:52   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Vlaams Belang in de clinch met Simonet

26.05.2007 17.00u - Ondanks het betogings- en samenscholingsverbod dat was uitgevaardigd door burgemeester Simonet, voerden een honderdtal militanten van het Vlaams Belang en een tiental parlementsleden - waaronder partijvoorzitter Frank Vanhecke, Johan Demol, Marie-Rose Morel en Filip De Man - deze namiddag actie aan het voetbalstadion van Anderlecht.

De actie kwam er nadat de MR-burgemeester twee zaalverhuurders onder druk had gezet om een infovergadering van het Vlaams Belang in Anderlecht onmogelijk te maken. Nadien werd ook de vraag van de partij afgewezen om een korte manifestatie voor vrije meningsuiting te houden.

Het Vlaams Belang legde het ondemocratische verbod van de Franstalige burgemeester naast zich neer en hield een geïmproviseerde meeting voor de poorten van het voetbalstadion. Dat had de komst tot gevolg van een hysterische Jacques Simonet die, vergezeld van een grote politiemacht, de manifestanten toeschreeuwde ‘op te hoepelen’ en hen aanmaande ‘terug naar Vlaanderen’ te keren.

Het totalitaire manifestatieverbod en de intimidatiepogingen van Simonet zijn in een democratie onaanvaardbaar. Het spreekt voor zich dat het Vlaams Belang ook in de toekomst niet het hoofd zal buigen voor de Franstalige arrogantie in de Vlaamse gemeenten rond Brussel.

Joris Van Hauthem
Perswoordvoerder
Een burgemeester die een betoging of samenscholing op het grondgebied van zijn gemeente verbiedt ?? Zijn volste recht. Niks nieuw onder de zon.
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 18:55   #33
Plot
Burger
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een burgemeester die een betoging of samenscholing op het grondgebied van zijn gemeente verbiedt ?? Zijn volste recht. Niks nieuw onder de zon.

Zo kennen wij de democraten weer.
Plot is offline  
Oud 14 juni 2007, 19:14   #34
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Ik zal bij het overlijden van deze rabiate vlamingenhater geen enkele traan laten, en meer woorden maak ik er niet aan vuil
Bij mijn weten beheerste Simonet het Nederlands erg goed. Dat was één van de redenen waarom ze hem indertijd kozen ter vervanging van Ducarme als Brussels minister-president...
zorroaster is offline  
Oud 14 juni 2007, 19:43   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Zo kennen wij de democraten weer.
Er is niks ondemocratisch aan het verbieden van een betoging.
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:18   #36
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Er is niks ondemocratisch aan het verbieden van een betoging.
Het verbieden van stakingen (zelfs spontane stakingen en gijzelingen van mensen) is echter wel ondemocratisch...

Laatst gewijzigd door Chipie : 14 juni 2007 om 20:20.
Chipie is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:26   #37
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

wat was zijn motivatie om deze betoging te verbieden?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:32   #38
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernt Bekijk bericht
Ik zal bij het overlijden van deze rabiate vlamingenhater geen enkele traan laten, en meer woorden maak ik er niet aan vuil
Uiteraard was Simonet op communautair vlak een tegenstander. Maar een rabiate Vlamingenhater" was hij zeker niet.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:32   #39
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat was zijn motivatie om deze betoging te verbieden?
Denk je dat ik al die "faits divers" van maanden geleden archiveer ?? Feit is dat de betogers het verbod naast zich neerlegden. Vandaar het optreden van de politie.
Pietje is offline  
Oud 14 juni 2007, 21:20   #40
Bernt
Burger
 
Geregistreerd: 12 februari 2007
Berichten: 107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Bij mijn weten beheerste Simonet het Nederlands erg goed. Dat was één van de redenen waarom ze hem indertijd kozen ter vervanging van Ducarme als Brussels minister-president...
Maingain van het FDF spreekt ook Nederlands......hou toch op met je naïviteit.
Simonet heeft de Vlamingen in Anderlecht en Brussel jarenlang benadeeld door ééntalig franstaligen te benoemen,hij wilde Brussel uitbreiden met Vlaamse gemeenten.
Wilde zelfs geen vergadering toelaten in zijn gemeente van het VB.
Creaturen zoals Simonet kunnen niet vlug genoeg onder de grond liggen.
Bernt is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be