Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 19 februari 2009, 20:34   #21
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Gij wilt het weten?
Het is algemeen bekeken een arrogant volk dat denkt de uitverkorenen te zijn. Ze zijn zelf enorm racistisch en enkel "joden" zijn welkom in Israël.
Ze hebben dat land gekregen van Engeland, letterlijk afgepakt van de Palestijnen.
Dus ja.... doe ni sentimenteel en aanvaard uw geschiedenis.
Het is nu eenmaal zoals het is! Wat er daar gebeurt is het gevolg van jullie geschiedenis.
Jij zou toch ook niet zomaar zeggen: hier pak mijn huis zonder gevecht he?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline  
Oud 19 februari 2009, 20:46   #22
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Pro-Palestijns?

Wat is Palestina?

Gaza is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Egypte werd afgestoten.

De Westelijke Jordaanoever is een stukje gebied dat voornamelijk door mohammedanen wordt bewoond en door Jordanië werd afgestoten.

En alle inwoners en hun afstammelingen worden waar dan ook in de mohammedaanse wereld verafschuwd.

Op enkele uitzonderingen na werden de christelijke inwoners vermoord, verplicht zich aan de mohammedaanse leer te onderwerpen, of zij of hun afstammelingen leven vredig in de vrije wereld. Met hen zijn er geen problemen.
Daar gaat deze draad niet over, lees eens alle andere draden hier op dit forum betreffende Gaza, dan heb je een antwoord op je vraag :"Wat is Palestina?"
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 19 februari 2009, 21:06   #23
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Beste lezers,

De laatste weken waren hier hevige discussies tussen pro-Israel tegen anti-Israel leden.
Verschrikkelijk provocerende vereenvoudiging.

Ik heb in de discussies mensen vanuit heel verschillende bekommernissen zien reageren.

Anti Joden.
Pro Westers.
Anti Moslim.
Anti extremisme (beide kanten).
Pro extremisme ook.
Pro Israël.
Anti Israël.
Pro Palestijnen.
Anti Palestijnen.
Christelijk.
Rooms Katholiek.
Anti zionisme.
Pro zionisme.
Anti PLO.
Pro PLO.
Anti Fatah.
Pro Fattah.
Ik heb standpunten gezien die overeenkomen met 't hele Israëlische politieke landschap.
Gewoon vanuit medeleven en inleven met kinderen.
Vanuit de bekommernis voor mensen in de Gaza strook.
Met de bedoeling om tegenstellingen te verscherpen.
Zoekend naar een oplossing voor iedereen.
Zoekend naar een oplossing voor de Palestijnen.
Zoekend naar een oplossing voor Joden.
Etc .....


Dat allemaal vereenvoudigen tot "pro-Israel & anti-Israel" vind ik echt wel dezelfde kinderlijke gedachte als de wereld economie reduceren tot Tetris.

Nu, ja, Tetris speel je best met paarde oogkleppen op.

Citaat:
Jammer genoeg zijn er sommige leden(langs beide kampen) die door hun visie anderen met andere visies proberen te beledigen of als leugenaar uitmaken.
Heb jij gelogen ?

Citaat:
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.
Juist ja. Wel ik ben niet anti-Israel. (ook niet pro-Israel).

Misschien heb ik dus wel een 'verzoenende houding'. Enige reden waarom degene met een 'verzoenende houding' en of een 'realistisch standpunt' uitgesloten zijn van de vraag ?

Eerlijk ?
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 19 februari 2009, 21:16   #24
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik wil van de anti-Israel leden eerlijk weten; wat zouden zij doen indien hun burgers 8 jaar onder vuur waren.
Ik wil wel enkel een antwoord(en realistisch) van leden die de geschiedenis niet negeren en alle feiten kennen.
Tot nu heb ik enkel van 'Ministe van agitatie' een antwoord gelezen.
In iedere geval zou ik:
1. Vragen waar de "speelgoedjes" vandaan komen (het complete plaatje: dus niet alleen de oorsprong van het traject van zo'n object maar ook de oorsprong van de productie en toevoer van elke speelgoedje; alles inclusief alle bronnen van alle gebruikte grondstoffen!).

2. Ik zou willen weten hoe het mogelijk is om van en naar een bepaalde, piepkleine, hermetisch afgesloten gebiedje de levering van brood en drinkwater en olie te controleren maar tegelijkertijd niet raketten en raket-brandstoffen en andere ingredienten.

3, Ik zou willen weten waarom "mijn leger" geen anti-speelgoed geschut rondom datzelfde piepkleine strook heeft gestationeerd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
  
Bertie is offline  
Oud 19 februari 2009, 23:09   #25
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Ik het geprobeerd maar het is blijkbaar niet gelukt.
Er zijn genoeg draden om elkaar af te maken.
Ik herhaal dus de vraag :

Stel je voor dat je regeringsleider bent.Een stad van je van je ligt 8 jaar onder vuur(Sderot),andere steden(Ashdod,Ashkelon enz..) voor minder dan 8 jaar.
De economie ligt plat,burgers zijn meer in de schuilkelder dan in hun appartement,scholen blijven jaren gesloten enz..(vergeet zelfs de 8400 gewonden en de doden)
Wat zou jij doen ?
Dat was dus mijn vraag en slechts 1 of 2 hebben geantwoord.

En blijkbaar zijn er leden die op elke woord opletten.
Dan zal ik het zo zeggen :
Er waren leden die tegen de invasie waren van Israel.
Er waren anderen die vonden dat Israel geen andere keuze hadden.
Natuurlijk is niet alles zwart/wit en zijn er van alle soorten meningen.
Ik heb enkel de belangrijkste uitgenomen.

Ik pleit ook voor welvaarde Palestijnse Staat;ik ben dus niet anti-Palestina.
Ik vind wel dat Israel een einde aan moest maken aan het (enkel en alleen)burgersbeschieting.Maar dat is niet de discussie en heb over dat al in andere draden gesproken.


Op een reactie van 1 lid zal ik morgen reageren :
Wat zou ik persoonlijk doen als ik in gaza had gewoond ?
wel als ik morgen tijd heb zal ik eerlijk mijn mening geven.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 19 februari 2009, 23:42   #26
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Al gedacht om je eens in de Palestijnen hun plaats te zetten en te denken wat je zou doen als je hen was?
Dat kun je doen, maar kijk naar de gevolgen... de Palestijnen zijn slachtoffer van een hersenspoelmachine (genaamd Islam) die al sinds de zevende eeuw Jodenhaat propageert. De Joden zijn niet zomaar uit Saoedi-Arabië verdwenen, snapt u?
http://www.youtube.com/watch?v=gi-c6...eature=related

En dit is niet zomaar vanwege de Israëlische staat, zelfs als Israël niet zou bestaan, dan nog zouden moslims Joden haten. Dat draagt hun heilig boek hen op, toevallig omdat de Joden ten tijde van Mohammed niet in zijn kletsverhaaltje geloofden. Ook in dit filmpje zie je dat het helemaal niet gaat om Palestina; het gaat om het vestigen van een Islamitische orde in Palestina en verder! Vanuit het westen wordt dit nog te vaak aangemerkt als een conflict tussen volkeren, dat is het helaas niet. En dat is ook de reden dat elk gebied waar de Joden vertrekken, die gebieden ten onder gaan voordat je klaar is kees kan zeggen.

Israël is ontstaan als antwoord op Arabisch terrorisme jegens de Joden die toevlucht zochten van het christelijke antisemitisme.

Wat Israël moet doen, is elke Palestijn die belooft de Islam af te vallen, burgerschap schenken.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 19 februari 2009 om 23:45.
liberalist_NL is offline  
Oud 20 februari 2009, 06:17   #27
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik vind Palestina te klein om onafhankelijk te zijn. En Jeruzalem is nog erger dan Brussel. De Palestijnen zouden beter een emancipatorische strijd binnen Israël voeren ipv een gewapende strijd tegen. Palraël kan België aldus van zijn surrealistische troon stoten. Dat is de enigste kans op vrede lijkt me.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 20 februari 2009, 06:25   #28
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
(en een vraagje voor jou, besef jij dat je door jezelf fiere jood te noemen, je mensen beledigd?)
Alleen racisten kunnen door zo een uitspraak worden beledigd.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 20 februari 2009, 10:45   #29
IkbenLara
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 september 2007
Berichten: 64
Standaard

eerlijk? eerlijk?
Ik zou eens nadenken over waarom we zoveel raketten rkijgen, de laatste tijd.
Oh,ja, uiteraard, we hebben een muur gebouwd rond gaza maar we zijn de deur vergeten openen.

Ik herinner me een politieagent die gebeten werd door een hond, in een appartement van mijn vader. De eigenaar was blijkbaar vertrokken en had het arme beest daar dagen alleen laten zitten.

Weinig politiek correct aan de behandeling in de westbank, aan de checkpoints. Gaza heb ik niet kunnen zien, maar ik vermoed dat het daar nog een pakje erger is, aan de verhalen te horen.
IkbenLara is offline  
Oud 20 februari 2009, 16:21   #30
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Alleen racisten kunnen door zo een uitspraak worden beledigd.
Ik zal dan wel een kommaneuker zijn, maar in mijn ogen is iemand fier omdat hij beter is dan iemand anders. Een sportman kan fier zijn omdat hij een wedstrijd wint. Dat is niet beledigend, de anderen moesten maar rapper lopen.
Maar fier zijn omdat je uit iemands baarmoeder valt (de enige manier om jood te zijn)? Dat kan alleen betekenen dat je je "ras" superieur vind.
__________________
Travis66 is offline  
Oud 20 februari 2009, 21:15   #31
bloedverwant
Schepen
 
Geregistreerd: 13 augustus 2007
Berichten: 499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zal dan wel een kommaneuker zijn, maar in mijn ogen is iemand fier omdat hij beter is dan iemand anders. Een sportman kan fier zijn omdat hij een wedstrijd wint. Dat is niet beledigend, de anderen moesten maar rapper lopen.
Maar fier zijn omdat je uit iemands baarmoeder valt (de enige manier om jood te zijn)? Dat kan alleen betekenen dat je je "ras" superieur vind.
Als je iedere nationalist voor racist gaat uitmaken, dan vereenzaam je nogal gemakkelijk in het huidige politieke klimaat. Wat niet wil zeggen dat ik het niet eens ben met je analyse van uitspraken als "fiere ... (vul nationaliteit,volk, ras, klasse zelf in)"
__________________
http://www.frontalnoize.be
bloedverwant is offline  
Oud 20 februari 2009, 22:46   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Eerlijk ??? Ik heb enkele jaren geleden een reportage gezien over de checkpoints en hoe men op bijna racistische wijze de Palestijnen behandelt.
Hebt ge u toen ook afgevraagd door wie die reportage gemaakt was en waarom daar checkpoints nodig zijn ?
Ik veronderstel dat het niet is om Israëlische soldaten onledig te houden.
Bobke is offline  
Oud 20 februari 2009, 23:13   #33
-JUSTICE-
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebt ge u toen ook afgevraagd door wie die reportage gemaakt was en waarom daar checkpoints nodig zijn ?
Ik veronderstel dat het niet is om Israëlische soldaten onledig te houden.

Ik veronderstel om de illegale israelische nederzettingen in de westbank af te zonderen van de palestijnen, zodat die zich rustig verder kunnen uitbreiden

Laatst gewijzigd door -JUSTICE- : 20 februari 2009 om 23:17.
-JUSTICE- is offline  
Oud 22 februari 2009, 08:05   #34
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik het geprobeerd maar het is blijkbaar niet gelukt.
Er zijn genoeg draden om elkaar af te maken.
Ik herhaal dus de vraag :

Stel je voor dat je regeringsleider bent.Een stad van je van je ligt 8 jaar onder vuur(Sderot),andere steden(Ashdod,Ashkelon enz..) voor minder dan 8 jaar.
De economie ligt plat,burgers zijn meer in de schuilkelder dan in hun appartement,scholen blijven jaren gesloten enz..(vergeet zelfs de 8400 gewonden en de doden)
Wat zou jij doen ?
Dat was dus mijn vraag en slechts 1 of 2 hebben geantwoord.

En blijkbaar zijn er leden die op elke woord opletten.
Dan zal ik het zo zeggen :
Er waren leden die tegen de invasie waren van Israel.
Er waren anderen die vonden dat Israel geen andere keuze hadden.
Natuurlijk is niet alles zwart/wit en zijn er van alle soorten meningen.
Ik heb enkel de belangrijkste uitgenomen.

Ik pleit ook voor welvaarde Palestijnse Staat;ik ben dus niet anti-Palestina.
Ik vind wel dat Israel een einde aan moest maken aan het (enkel en alleen)burgersbeschieting.Maar dat is niet de discussie en heb over dat al in andere draden gesproken.


Op een reactie van 1 lid zal ik morgen reageren :
Wat zou ik persoonlijk doen als ik in gaza had gewoond ?
wel als ik morgen tijd heb zal ik eerlijk mijn mening geven.
Ten eerste wil ik zeggen dat er voor dit conflict geen kant en klare korte termijn oplossing is. het is niet alleen een eeuwenoude kwestie maar ook een religieus probleem.

Je kunt onmogelijk nu de vraag stellen wat zou je doen als je stad 8 jaar onder vuur ligt zonder dat je de voorgeschiedenis bekijkt van dit conflict.
De geschiedenis is essentieel voor dit conflict want hierin ligt een groot deel van de problematiek.

Wat weinige weten is dat zionisten zich net zo terroristisch hebben gedragen in israël door aanslagen te plegen toen het gebied nog onder brits mandaat stond. naast de britse doelwitten waren er ook heel wat onschuldige aanslagen gepleegd door zionisten die het land opeiste om er de staat israël te kunnen stichten.

Probleem was dat na de gruwelijke holocaust heel wat joden een drang hadden naar het oude jodenrijk.nationalistische gevoelens en arrogantie en trots hebben geleid tot israël. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de staat israël zich dan ook nationalistisch en arrogant gedraagt ten opzichte van zijn buren.

De buren daarentegen hebben het boeltje ook wel voor een groot deel verziekt door een oorlog te starten in de begin jaren van israël wat geleid heeft tot een sterke samenwerking van de VS met israël en men dus mede verantwoordelijk is geweest voor het lot van de mensen die wij palestijnen noemen.

zich niet kunnen neerleggen bij de nederlaag is men bij de palestijnen begonnen met aanslagen. samen met de imperialistische drang van israël om zich steeds verder uit te breiden en zware militaire acties is dit conflict steeds verd geescaleerd.

Het probleem nu is dat beide volkeren gemanipuleerd en geleid worden door nationalistische en arrogantie personen met enkel 1 doel en dat is het uitroeien van de andere. propaganda word door beide partijen even hard gebruikt om de acties te rechtvaardigen maar de waarheid is dat beide volkeren gegijzeld worden door een spiraal van haat die mij doet terug denken aan WO 2. alleen toen waren het de joden die de rol van slachtoffer hadden en het is dan jammer om te zien hoe net deze mensen zulke militaire acties toestaan tegen onschuldige mensen of ze nu worden gebruikt als menselijk schild of niet, dit geeft israël niet het recht om scholen en ziekenhuizen te bestoken met raketten en al zeker niet om verboden militaire wapens zoals fosfor bommen te gebruiken.

als je men nu vraagt wat zou ik doen als ik de 1ste minister van israël was en ik onder druk stond van een zeer extreme nationalistische vleugel om palestina te verwoesten? Dan zou ik ontslag nemen

De enige die een sleutelrol spelen in dit verhaal zijn de VS. zij zijn momenteel de enige die israël ter orde kunnen roepen en echt vrede kunnen stichten maar de VS heeft geen behoefte om dit conflict te beeindigen en een bondgenoot in het midden oosten te verliezen.

Wat zou er moeten gebeuren wil er vrede komen.

1) israël moet zich terug trekken tot aan de officiele oude grenzen en dus de nieuwe gekoloniseerde gebieden terug geven
2) een zeer grote internationale troepenmacht moet alle gewapende palestijnse organisaties ontmantelen en dit moet in eerste instantie gebeuren in samenspraak met deze organisaties. dit is essentieel omdat het zijn deze organisaties die hun greep hebben op het palestijnse volk want elke pro israel gedachte of gedachte van vrede met israel is bijna gelijk aan zelfmoord voor de gewone palestijn.
3) een leefbare palestijnse staat onder VN mandaat dient opgericht te worden
4) samen met europa, de VS en vooral andere islamitische landen moet er een soort marschall plan worden opgericht en gefinancierd worden om palestine terug op te bouwen en de nodige infrastructuur te krijgen die zorgt voor stabiele vrede want welvaart = minder spanningen en haat bij de palestijnen ten opzichte van israel
5)palestina heeft geen aardolie of echte grondstoffen waarmee het een goede economie kan opbouwen maar het heeft wel 1 groot voordeel en dat is toerisme.in het land waar 3 grote religies samensmelten is er altijd plaats voor toerisme en deze troef zou de nieuwe staat palestina moeten uitspelen. voorwaarde is een eigen haven en luchthaven voor palestina
6) na een lange termijn van vrede en stabiliteit en wederopbouw kan er een democratisch verkozen parlement worden opgericht alsook een eigen politiemacht. deze nieuwe regering zal uiteindelijk de taken van de VN en de internationale troepenmacht opnemen.
slegie is offline  
Oud 22 februari 2009, 11:26   #35
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Als je iedere nationalist voor racist gaat uitmaken, dan vereenzaam je nogal gemakkelijk in het huidige politieke klimaat. Wat niet wil zeggen dat ik het niet eens ben met je analyse van uitspraken als "fiere ... (vul nationaliteit,volk, ras, klasse zelf in)"
Het gaat hier niet om uitmaken. Mijn punt is dat de "fiere jood" hier er alles aan doet om ons te overtuigen dat de Joden zichzelf niet als superras zien, dat ze Gojem niet minderwaardig vinden.
En als je dan zo een naam kiest, dan geef je toe dat je dat allemaal niet meent.
Het is bijna een Duitser die komt vertellen dat ze niet geinteresseerd zijn in raszuivering en dan de nick ubermensch neemt.

En dan is mijn opmerking relevant. Net zoals je iemand niet gelooft die een vies gezicht trekt bij het proeven van je kooksel en dan vol overtuiging "lekker" roept.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2009 om 11:27.
Travis66 is offline  
Oud 22 februari 2009, 23:27   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Een stad van je van je ligt 8 jaar onder vuur(Sderot), andere steden (Ashdod, Ashkelon enz..) voor minder dan 8 jaar.
Najd, Suqrir en al-Majdal zijn Arabische plaatsen. Op hun ruïnes zijn respectievelijk Sderot, Ashdod en Ashkelon gebouwd.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 februari 2009, 10:47   #37
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Mooie reply en vooral objectief.

Bedankt Slegie.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 23 februari 2009, 10:54   #38
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Travis66 ik wou je negeren maar ik zie dat je het echt meent
Ik voel me ver van een 'ubermensch',ik heb in mijn korte leven nog niks bewezen.Ik ben gewoon fier om Jood te zijn,net als iedereen fier moet zijn op zijn afkomst.Meer moet je achter niet zoeken.



Trouwens Joden maken zicn zelf geen ubermenschen.De wereld heeft dat gemaakt.
Van +- 200 volkeren in Rusland en India kent(bijna) geen enkel vlaming zelfs de naam van die volkeren.
Over de Joden kent elke mens ter wereld alle clichés en alle pikkante details.

Sommige leden hebben hier racistische moordenaarsnamen als nickname : dat is pas racisme !!

Dat was allemaal Off Topic en enkel om je gerust te stellen.

Terug on topic.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 23 februari 2009, 22:28   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Ik voel me ver van een 'ubermensch',ik heb in mijn korte leven nog niks bewezen.Ik ben gewoon fier om Jood te zijn,net als iedereen fier moet zijn op zijn afkomst.Meer moet je achter niet zoeken.
Waarom zou ik moeten "fier" zijn op mijn Vlaamse afkomst. Heb ik daar dan zoveel inbreng aan gehad? Als ik 50 km zuidelijk geboren was, was ik een Waal. Had ik toen moeten fier zijn dat ik geen Vlaming was?
Het feit dat ik in Vlaanderen geboren ben, en er heel mijn leven gewoond heb, heeft mij gevormd en mijn later leven bepaald. Ik wil dat niet relativeren. Maar moet ik nu "fier" zijn omdat ik net binnen dit ene volk opgegroeid ben?

En ja, ik beschouw mijzelf als Vlaams-nationalist. Maar dat fier-op-afkomst-gedoe kan mij gestolen worden.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 23 februari 2009, 23:01   #40
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Och zo erg is dat toch allemaal niet.In de jaren '80 waren de stickers 'ik ben Vlaming en daar ben ik fier op' populair. Heb er nog zelf een hoop van verkocht en had er 1 genaaid op mijn jeansvest. Vraag me af of ge nu nog het school in mag met dergelijk VMO materiaal.
longhorn is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be