Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 27 april 2006, 13:44   #41
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Ik vraag me af er bij het volgende plaatsen van camera's weer zoveel tegenstand komt uit de "correcte" hoek: SPa, groen!,....privacy, je weet wel.
Herinneren jullie nog hoe boos Van Brempt was, dat men het aandurfde naast een tramticket je papieren te vragen !
Misschien was die pool wel eens op rooftocht in Antwerpen , maar géén papieren vragen, mag niet !
boerenverstand is offline  
Oud 27 april 2006, 14:01   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zou het "racisme" van de bevolking niet precies beginnen opkomen zijn vanaf het moment dat de politici de migranten zijn beginnen gebruiken als wapen tegen hun mondig wordende bevolking?
Het zou de moeite zijn om eens een studie over te maken: hoe de Noord-Afrikaanse migranten hier destijds ontvangen werden in wijken als Borgerhout en Kuregem, wanneer de positieve discriminatie en het "antiracistische" beleid begonnen zijn, en of de opgang van het Belang én de evolutie van de Marokkaanse tienercriminaliteit daarmee parallel lopen.
Wel ik kan U vertellen en ik ben ervaringsdeskundige aangezien ik van mijn drie jaar tot mijn 22 jaar in Borgerhout gewoond heb dat er iets in zit.

In Borgerhout dat traditioneel grote aanhang van VU kende (ik geloof zelfs een van de eerste VU burgemeesters in het land - Dirk Stappaerts - heb hem nog goed gekend) was vooreerst een grote sympathie voor de Marrokanen en Turken (en dat zeker en vast ook bij die Vlaamsgezinden).
Men dacht : die vreemdelingen zijn hevig nationalistisch (dat was juist) en in hun onwetendheid dachten die Vlaamsgezinden dat zij van die nationalisten ook Vlaams nationalisten of sympathysanten van de Vlaamse beweging konden maken (dat was dus een grote vergissing).

Maar allez dit maar om te zeggen dat in die jaren 60-70 die Vlaamsgezinden in Borgerhout geen problemen hadden met die vreemdelingen van toen.

Het zal natuurlijk ook geholpen hebben dat die paar vreemdelingen met niet veel waren en naar hier waren gekomen om te werken en dat ook deden.

Wanneer is het scheef beginnen lopen.... ?
Toen er meer en meer vreemdelingen bijkwamen (gezinsherenigingen, broers en zusters van hier werkenden,... huwelijken,... enz...)
en plots werd mijn Borgerhout ... Borgerokko...
allez plots is veel gezegd maar dat is op een goede 10-15 jaar tijd gegaan en in de geschiedenis van de mensheid is dat redelijk plots..

En hoe meer vreemdelingen hoe meer last de mensen kregen.. hoe meer problemen...

en dan kwam de tegenreactie van de autochtone bevolking. Die bestond voor het grote deel uit : maken dat je wegkomt (en zo meer plaats maken voor nieuwe vreemdelingen) ofwel... die niet wegkonden... stemmen op het Vlaams Blok...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 april 2006, 14:17   #43
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
"Overproportioneel" is het sleutelwoord in je betoog - ik daag je uit om
absolute cijfers over criminaliteit op te zoeken uit de "allochtoonloze" tijden.
Wedden dat de criminaliteit toen precies zo hoog as als nu ?
Bepaalde vormen van criminaliteit zijn enorm gestegen tov vroeger (jaren 60 en 70). Mensen die zoals ik 40 jaar of ouder zijn weten dat omdat zij het verschil met vroeger kunnen ZIEN.
Kaal is offline  
Oud 27 april 2006, 14:24   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Bepaalde vormen van criminaliteit zijn enorm gestegen tov vroeger (jaren 60 en 70). Mensen die zoals ik 40 jaar of ouder zijn weten dat omdat zij het verschil met vroeger kunnen ZIEN.
Zie "Wat is er mis met onze hersenen?" van Yves Desmet...
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 15:15   #45
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zou het "racisme" van de bevolking niet precies beginnen opkomen zijn vanaf het moment dat de politici de migranten zijn beginnen gebruiken als wapen tegen hun mondig wordende bevolking?
Het zou de moeite zijn om eens een studie over te maken: hoe de Noord-Afrikaanse migranten hier destijds ontvangen werden in wijken als Borgerhout en Kuregem, wanneer de positieve discriminatie en het "antiracistische" beleid begonnen zijn, en of de opgang van het Belang én de evolutie van de Marokkaanse tienercriminaliteit daarmee parallel lopen.
[SIZE=2]Ik kan enkel vanuit mijn ervaring spreken.

Ik ben opgegroeid in het Borgerhout van de jaren '70.

Ik speelde op straat (en als het goed weer was in 't Rivierenhof) met Vlamingen, Marokkanen en Turken. Die culturele verschillen en problemen waren er toen ook al, maar de mensen praatten toen nog met elkaar. Bijvoorbeeld: tegenover ons appartement was er toen een café gelegen waar de zaken geregeld uit de hand liepen (vechtpartijen, dealen, nachtlawaai). Met verenigde krachten van zowel Marokkaanse families als Vlaamse families die in die straat woonden hebben ze dat kot dicht gekregen.

MAAR
Het waren de ouders van een Marokkaanse vriend van mij die begonnen waren met de actie, want ze wilden niet dat hun oudste zoon in dat café rondhing ('t was wel een brave jongen, maar ja, slechte vrienden ge kent het wel). Ze hadden al een paar keer bij de instanties aangeklopt, maar werden telkens afgewimpeld. Totdat mijn ouders (en een aantal andere Vlaamse gezinnen) mee aan de kar begonnen te trekken. Langzaam maar zeker werden er genoeg PV's opgesteld om de keet uiteindelijk te sluiten. Maar het was duidelijk dat Borgerhout toen verre van een prioriteit was voor de toenmalige beleidsverantwoordelijken. En nog minder als er initiatieven vanuit een bepaalde hoek van de stadsbevolking kwamen.

Nee, het enige waar 'de instanties' voor naar Borgerhout kwamen was voor de metrowerken. Dat kwam neer op een gigantische put naast de Turnhoutsebaan met een T kraan in waar x-miljoenen belastingsgeld in gestort werd, om daarna weg te kwijnen als een groot hoofdstuk in het financiële blunderboek van groot-Antwerpen.

Ik moet er niet aan denken als al dat geld naar permanente wijkcomités zou gegaan zijn. Wat zou Borgerhout misschien wel geweest zijn, nu ca. 30 jaar later.

De cirkel raakt nu rond. Het beleid dat zich nergens iets van aantrok (zelfs niet als de burger zelf met voorstellen op de proppen kwam), en vervolgens de burger die zich langzaam terugtrok uit het beleid. Zoals twee voetbalploegen die niet meer over de middenlijn komen, maar wel de bal opeisen.

Wij zijn ook tenslotte verhuisd. Wat moet je anders doen?

Wie gaat die evolutie ombuigen? Kweenie.
En hoe lang gaat dat duren? Veel te lang.
Het beleid nam burgerinitiatieven toen niet serieus. En nu nemen vele burgers het beleid niet meer serieus. Gek hé !
[/SIZE]
__________________
'T
Morduk is offline  
Oud 27 april 2006, 15:18   #46
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wel ik kan U vertellen en ik ben ervaringsdeskundige aangezien ik van mijn drie jaar tot mijn 22 jaar in Borgerhout gewoond heb dat er iets in zit.

In Borgerhout dat traditioneel grote aanhang van VU kende (ik geloof zelfs een van de eerste VU burgemeesters in het land - Dirk Stappaerts - heb hem nog goed gekend) was vooreerst een grote sympathie voor de Marrokanen en Turken (en dat zeker en vast ook bij die Vlaamsgezinden).
Men dacht : die vreemdelingen zijn hevig nationalistisch (dat was juist) en in hun onwetendheid dachten die Vlaamsgezinden dat zij van die nationalisten ook Vlaams nationalisten of sympathysanten van de Vlaamse beweging konden maken (dat was dus een grote vergissing).

Maar allez dit maar om te zeggen dat in die jaren 60-70 die Vlaamsgezinden in Borgerhout geen problemen hadden met die vreemdelingen van toen.

Het zal natuurlijk ook geholpen hebben dat die paar vreemdelingen met niet veel waren en naar hier waren gekomen om te werken en dat ook deden.

Wanneer is het scheef beginnen lopen.... ?
Toen er meer en meer vreemdelingen bijkwamen (gezinsherenigingen, broers en zusters van hier werkenden,... huwelijken,... enz...)
en plots werd mijn Borgerhout ... Borgerokko...
allez plots is veel gezegd maar dat is op een goede 10-15 jaar tijd gegaan en in de geschiedenis van de mensheid is dat redelijk plots..

En hoe meer vreemdelingen hoe meer last de mensen kregen.. hoe meer problemen...

en dan kwam de tegenreactie van de autochtone bevolking. Die bestond voor het grote deel uit : maken dat je wegkomt (en zo meer plaats maken voor nieuwe vreemdelingen) ofwel... die niet wegkonden... stemmen op het Vlaams Blok...

Te laat gezien. Ook een ervaringsdeskundige

En voor 100% gelijk.
__________________
'T
Morduk is offline  
Oud 27 april 2006, 15:21   #47
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
[SIZE=2]Ik kan enkel vanuit mijn ervaring spreken.

Ik ben opgegroeid in het Borgerhout van de jaren '70.

Ik speelde op straat (en als het goed weer was in 't Rivierenhof) met Vlamingen, Marokkanen en Turken. Die culturele verschillen en problemen waren er toen ook al, maar de mensen praatten toen nog met elkaar. Bijvoorbeeld: tegenover ons appartement was er toen een café gelegen waar de zaken geregeld uit de hand liepen (vechtpartijen, dealen, nachtlawaai). Met verenigde krachten van zowel Marokkaanse families als Vlaamse families die in die straat woonden hebben ze dat kot dicht gekregen.

MAAR
Het waren de ouders van een Marokkaanse vriend van mij die begonnen waren met de actie, want ze wilden niet dat hun oudste zoon in dat café rondhing ('t was wel een brave jongen, maar ja, slechte vrienden ge kent het wel). Ze hadden al een paar keer bij de instanties aangeklopt, maar werden telkens afgewimpeld. Totdat mijn ouders (en een aantal andere Vlaamse gezinnen) mee aan de kar begonnen te trekken. Langzaam maar zeker werden er genoeg PV's opgesteld om de keet uiteindelijk te sluiten. Maar het was duidelijk dat Borgerhout toen verre van een prioriteit was voor de toenmalige beleidsverantwoordelijken. En nog minder als er initiatieven vanuit een bepaalde hoek van de stadsbevolking kwamen.

Nee, het enige waar 'de instanties' voor naar Borgerhout kwamen was voor de metrowerken. Dat kwam neer op een gigantische put naast de Turnhoutsebaan met een T kraan in waar x-miljoenen belastingsgeld in gestort werd, om daarna weg te kwijnen als een groot hoofdstuk in het financiële blunderboek van groot-Antwerpen.

Ik moet er niet aan denken als al dat geld naar permanente wijkcomités zou gegaan zijn. Wat zou Borgerhout misschien wel geweest zijn, nu ca. 30 jaar later.

De cirkel raakt nu rond. Het beleid dat zich nergens iets van aantrok (zelfs niet als de burger zelf met voorstellen op de proppen kwam), en vervolgens de burger die zich langzaam terugtrok uit het beleid. Zoals twee voetbalploegen die niet meer over de middenlijn komen, maar wel de bal opeisen.

Wij zijn ook tenslotte verhuisd. Wat moet je anders doen? [/SIZE]
Dat is hier al de tweede getuigenis uit het Borgerhout van de jaren '60-'70. Dit soort verhalen zouden moeten gebundeld worden. Of minstens in een aparte draad bijeengezet worden ("Toen de eerste Marokkaanse migranten arriveerden" of zo).
baarle is offline  
Oud 27 april 2006, 15:32   #48
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Weet je wat toen nog als een groot probleem in Borgerhout werd beschouwd.
De hondendrollen op de stoep rond de kerk. Dat waren er ongeveer 200 per vierkante meter

En als de kermis langskwam, stonden er altijd groepjes Marokkanen rond de botsautokes. Maar ide mannen stonden altijd te smeken of ze eens mochten meerijden. En af en toe pakten wij die gasten wel eens mee. En soms kreeg je van die stoerdoenerij, lieten ze een (pattaten)mesje zien met 'pas oep eh maot'.

En als ge zei 'allé joeng, stekt dan hé' kregen ze ne rooie kop of begonnen ze zelf te lachen.

Doe dat nu nog maar eens.

Lachen is er niet meer bij
Morduk is offline  
Oud 27 april 2006, 15:36   #49
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is hier al de tweede getuigenis uit het Borgerhout van de jaren '60-'70. Dit soort verhalen zouden moeten gebundeld worden. Of minstens in een aparte draad bijeengezet worden ("Toen de eerste Marokkaanse migranten arriveerden" of zo).
Ja, uiteindelijk is dit een mooie draad aan het worden.

Ik heb het gevoel dat hier eindelijk tot de kern van de zaak doorgedrongen wordt zonder de racist-fascist kretologie.
__________________
'T
Morduk is offline  
Oud 27 april 2006, 17:36   #50
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Ja, uiteindelijk is dit een mooie draad aan het worden.

Ik heb het gevoel dat hier eindelijk tot de kern van de zaak doorgedrongen wordt zonder de racist-fascist kretologie.
die komt nog wel... wees gerust
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 april 2006, 17:47   #51
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Weet je wat toen nog als een groot probleem in Borgerhout werd beschouwd.
De hondendrollen op de stoep rond de kerk. Dat waren er ongeveer 200 per vierkante meter

En als de kermis langskwam, stonden er altijd groepjes Marokkanen rond de botsautokes. Maar ide mannen stonden altijd te smeken of ze eens mochten meerijden. En af en toe pakten wij die gasten wel eens mee. En soms kreeg je van die stoerdoenerij, lieten ze een (pattaten)mesje zien met 'pas oep eh maot'.

En als ge zei 'allé joeng, stekt dan hé' kregen ze ne rooie kop of begonnen ze zelf te lachen.

Doe dat nu nog maar eens.

Lachen is er niet meer bij
waar is de tijd dat de Turnhoutsebaan een winkelboulevard was met schone sjieke winkels....

Ach ja ... the times are changing....
wat voorbij is, is voorbij... maar vooruitgang kan men het echt niet noemen...

Weet ge trouwens ik heb in mijn jeugd ook geen slechte ervaringen gehad met vreemdelingen... Pas eind jaren 70-begin jaren 80 heb ik het probleem letterlijk aan den lijve beginnen voelen... en dan ging het snel... toen is het fout gelopen...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 april 2006, 20:58   #52
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Wel, ik ben hier ook een ervaringsdeskundige. Een die niet het geluk heeft om hier meteen weg te geraken. Ik zit dus nog in het "rattennest".
Ik ben hier al heel mijn leven woonachtig te Antwerpen Noord en heb school gelopen in oud Borgerhout, dus ik ken de Turnhoutsebaan en omstreken heel goed. Eigenlijk is het niet ver van mijn deur.
Twintig jaar geleden was het anders. In mijn kindertijd waren Marokkaanse klasgenootjes exotisch en we ontfermden ons er meteen over. Ze kenden onze taal niet of onvoldoende. Ze hadden andere gewoonten.
Eigenlijk beschouwde ik het in mijn eerste drie jaar van de lagere school niet als een probleem, maar toen ik in het vijfde middelbaar zat, begonnen er meer en meer van die "bruintjes" te komen, naast andere nationaliteiten. En toen begonnen de Marokkaantjes ons te pesten.
Toen ik in het middelbaar zat, was hun aantal al vijftig percent en namen ze wel een messen mee. Ze stalen ook geregeld van Belgische medeleerlingen.
Nu ben ik al jaren van school weg en kan ik nog amper te straat op komen, zonder dat er problemen zijn. In mijn buurt zijn verschillende moskeeën, die voor veel overlast zorgen. Meestal komen daar mannen buiten, gehuld in gebedkledij, die in groep passerende ongelovigen lastig vallen. Ze kloppen op honden en schelden vrouwen uit voor hoeren. En nee, dat zijn ook oudere mannen, zeker geen pubers.
Soms komen ze ook buiten met hun hoofden gehuld in palestijnse sjaals en hun gebeden weerklinken voor heel de buurt. Zeg er niets over, want dan zeggen ze dat je niet meer rustig zal slapen. Ze zullen wel een binnenbreken en in je slaap je de keel oversnijden.
Wel, ze hebben hier al drie keer binnengebroken op een vroege ochtend, maar we leven gelukkig nog. Fysiek ten minste. Mentaal hebben we geen leven meer.
En dan ... houdt de regering hen een hand boven hun hoofd. Die lieve Marokskes doen toch niets verkeerd? De afgelopen 5 jaar zijn al meer dan de helft van alle huizen in mijn buurt van eigenaar veranderd.
Bel het CGKR en dan zeggen ze dat je een racist bent, als je hun racisme en hun bedreigingen aankaart.
Dan wordt men maar lid van het VB. Wat kan men als brave burger nog doen? Je mag geen wapens hebben, al weet je dat zij ze wel hebben. Ik weet ook wat ik midden in de nacht soms hoor (lijkt verdacht goed op een machinegeweer). Daarom weet ik dat we vroeg of laat inderdaad afgeslacht worden, tenzij wij de lotto winnen en nog net op tijd kunnen verhuizen.
Persoonlijk hoop ik dat men de burgeroorlog hier nog op tijd zal zien aankomen en dat er genoeg clandestiene, extreem rechtse burgermilities bestaan, die ons nog kunnen redden.
Daar reken ik nog op, want op de overheid moet men het niet meer doen. Vele mensen zitten hier al kanonnenvlees in de vuurlinie. Dat aankaarten mag niet. En dan verschieten ze dat de mensen nog lievers nazi's hebben dan migranten.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 april 2006 om 21:08.
Boadicea is offline  
Oud 28 april 2006, 08:52   #53
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

En voor wie denkt dat ik nu een racist ben: geïntegreerde moslims worden evengoed bedreigt door dat soort rucht. Het is ook in hun belang dat er iets aan gedaan wordt.
Boadicea is offline  
Oud 28 april 2006, 09:44   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.769
Standaard

Je hoeft niet in Borgerhout te wonen om te weten dat er iets grondig foutloopt, en niet alleen in grote steden en gemeenten. In de hoofdstraat van het mijndorp waar ik vroeger woonde gebeurt ook een en ander dat aan het denken zou mogen zetten.

De helft van de winkeliers is gestopt en weggetrokken. De twee bakkerszaken werden niet overgenomen. De café's gingen wél over in nieuwe handen en werden koffiehuizen voor islamitische mannen.

Een man die een kwart eeuw na zijn huwelijk nog altijd het ouderlijk huis bewoonde verhuisde plots toen hij de overlast van zijn Marokkaanse buren niet langer meer aankom en geen hulp kreeg van de politie.

Even verder moesten de bewoners een rechtzaak aanspannen om hun nieuwe, Marokkaanse buur, een 'hocha' nog wel, te beletten de certifitudeweg af te sluiten waar ze al sinds mensenheugenis wettelijk gebruik van maakten.

Een luxe zaak in herenkleding, die ik van kindsbeen kende, kreeg voor de eerste keer met zwaar vandalisme te maken toen een Turkse minderjarige 'bewees' dat hij geen mietje was en alzo aanzien verwierf in zijn vriendenkring van landgenoten.

Een 14-jarig meisje werd door een drietal 'Noord-Afrikaanse' jongeren verkracht in de groene zone behorend tot een speelplein, en waar veel geld werd ingestoken dankzij een instantie die werkt aan.... de integratie van allochtonen.

Het is intussen ook al een publiek geheim dat de politie een gedoogbeleid voert op de Koolmijnlaan, waardoor de drughandel er welig kan tieren. Met alle gevolgen vandien.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 april 2006 om 10:14.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 10:10   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

En dan zullen ze versteld staan dat er ze ooit machteloos zullen staan tegenover de woede die de burger moet opkroppen. Het aantal PV' s dat ik heb laten opmaken, loopt ook op, maar die onruststokers laten nooit hun naam en adres achter. Dus is het tegen onbekenden en wordt de boel geseponeerd.
Als alle opgekropte woede in dit land uitbarst als 1 bom van burgerlijke ongehoorzaamheid, dan zullen politie en leger ook nergens meer staan om de lieve allochtoontjes te redden. Jammer genoeg zullen er dan ook veel goede moeten meeboeten voor de slechten. Daar leidt ons beleid naartoe.
Daarom bewonder ik de massa in Nepal, die hun leven wil geven om hun corrupte koning te bestrijden.
Boadicea is offline  
Oud 28 april 2006, 10:19   #56
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

ROMA
Vooraleer een discussie aan te vangen is het toch wel goed om over enige informatie te beschikken en om man en paard juist te benoemen.
De moordenaar van Joe is een Roma-zigeuner. Deze mensen wonen overal verspreid in Oost-Europa (en nu ook in West-Europa): ex-Joegoslavië, Polen, Roemenië, Bulgarije, Hongarije, Oekraïne... Deze Roma-zigeuners hebben dan de nationaliteit van het land waar ze wonen. In die zin valt de Polen niets te verwijten...behalve wat zwartwerk, maar dan gaat het vaak om jobs die anderen gewoon niet willen doen en voor de rest zijn de meeste Polen in België eerbare mensen die respect hebben voor de Belgische wetten, zeden, gewoonten en gebruiken en die dankbaar de kansen grijpen die ze hier krijgen. Het wordt trouwens tijd dat deze mensen normale werkcontracten krijgen, Polen is toch lid van de Europese Unie.

Er zijn Roma die een fysionomie hebben die Arabisch lijkt en die bovendien een Arabisch klinkende naam hebben. In de zin valt pers, media en gerecht (excuses zouden zeker misplaatst zijn) niets te verwijten wat betreft de persoonsbeschrijving van de moordenaar. Hoe had men anders de moordenaar kunnen opsporen? De vriend van Joe heeft de moordenaar gezien en ik geloof niet dat deze jongen kwaadwillig een verkeerde persoonsbeschrijving zou hebben gegeven: het is nu éénmaal zo dat er ook Roma zijn met een Arabisch uiterlijk, net zoals er Roma-zigeuners zijn met een bleke huidskleur en donkerblond haar. De meeste Roma-zigeuners zijn ook moslim, zij het gematigde moslims. In Brussel en Antwerpen zijn er moskeeën waar regelmatig Roma komen. Mensen die in de welzijns- en educatiesector werken, weten ook dat het met deze jongeren héél moeilijk werken is. Velen zijn analfabeet (Roma zigeuners gaan in hun thuislanden NIET of nauwelijks naar school, hebben ook niet de nodige vaardigheden en capaciteiten om te leren of te werken). Niettegenstaande het feit dat deze jongeren normaal functioneren in de scholen en meestal ook geen probleemgedrag vertonen, is het erg moeilijk om hen iets aan te leren, daar ze de nodige ingesteldheid en houding missen nodig voor het leerproces. Ook in gewone, normale werksituaties kunnen deze jongeren zich niet handhaven: onmogelijk om zich aan afspraken te houden en om zich in te pasen in een gewone werksituatie. Deze mensen zien het nut van leren en werken niet in en een deel van de jonge Roma (jongens) belandt weldegelijk in de (kleine) criminalitiet. De meisjes trouwen heel jong, soms reeds op hun veertiende. Ook in België zijn de meeste van deze meisjes voor hun achttiende getrouwd om voor hun twintigste reeds twee kinderen te hebben. Het heeft echt geen zin om verder de kop in het zand te steken, en deze problematiek verder onder de mat te vegen.
marjan is offline  
Oud 28 april 2006, 10:30   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.769
Standaard

Je bedoelt dat het geen zin heeft de romazigeuners die hier in de fout gingen te excuseren maar wel om maar beter de triestige waarheid onder ogen te zien, en/of er ook deze miserie maar gewoon bij te nemen. Het heeft geen zin om de Roma-zigeuners naar hun thuisland terug te sturen want daar zijn het nog meer outlaws dan hier en krijgen ze nog minder kansen, die ze bovendien toch niet benutten.

Met andere woorden, je hebt de vinger op de blijkbaar ongeneeslijke wonde gelegd, Marian.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 10:32   #58
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjan Bekijk bericht
ROMA
Vooraleer een discussie aan te vangen is het toch wel goed om over enige informatie te beschikken en om man en paard juist te benoemen.
De moordenaar van Joe is een Roma-zigeuner. Deze mensen wonen overal verspreid in Oost-Europa (en nu ook in West-Europa): ex-Joegoslavië, Polen, Roemenië, Bulgarije, Hongarije, Oekraïne... Deze Roma-zigeuners hebben dan de nationaliteit van het land waar ze wonen. In die zin valt de Polen niets te verwijten...behalve wat zwartwerk, maar dan gaat het vaak om jobs die anderen gewoon niet willen doen en voor de rest zijn de meeste Polen in België eerbare mensen die respect hebben voor de Belgische wetten, zeden, gewoonten en gebruiken en die dankbaar de kansen grijpen die ze hier krijgen. Het wordt trouwens tijd dat deze mensen normale werkcontracten krijgen, Polen is toch lid van de Europese Unie.

Er zijn Roma die een fysionomie hebben die Arabisch lijkt en die bovendien een Arabisch klinkende naam ...
Je legt de pijnpunten goed bloot. Ook bij moslimjongeren stelt zich dat probleem. Er is nergens zoveel analfabetisme als in Arabische landen en deze kinderen moeten naar het schijnt in land van herkomst zelf ook geen uitmuntende studenten zijn. Naar het schijnt stelt het onderwijs in Arabische landen weinig voor. Het is meer bezigheidstherapie om kinderen van straat te halen. Een goed voorbeeld is Pakistan. President Moussharraf wou de madrassas of islamscholen in zijn land hervormen tot kwalititief goede onderwijsinrichtingen, waar naast islam ook nog andere vakken, zoals Engels, informatica, aardrijkskunde, wiskunde en ga zo verder gegeven zouden worden. Hij wou ook de erbarmelijke gebouwen waarin kinderen les kregen, slopen en nieuwe gebouwen met de nodige infrastructuur, zoals electriciteit en sanitair, dat meestal ontbrak, voorzien. Wel, hij stuitte op een boel protest bij de geestelijke autoriteiten van zijn land.
Mij zegt dat genoeg. Saoudie Arabië kuist zijn schoolboeken, op vraag van de internationale gemeenschap, omdat die alleen maar vol haatpraat tegenover het Westen stonden.
Dan schrikt men er van dat men een oliedomme, opgehitste bevolking krijgt. Als we hier teveel aan hen toegeven, komt ons onderwijssyteem ook op de helling te staan.

Van zigeuners denk ik ook het mijne. Ik heb eens een documentaire gezien over hun kinderhuwelijken en het zou me inderdaad niet verbazen, moesten ze zich inderdaad ook laten inspireren door de islam. Vele gebruiken stemmen overeen.
Kinderhuwelijken zijn bij moslims ook niet ongebruikelijk. De grootmoeder van een Marokkaanse ex schoolgenote van me, werd ook uitgehuwelijkt toen ze elf was en had een eerste kind op haar twaafde.
Als we ons verder inlaten met dat soort praktijken, kunnen we binnenkort alle pedofielen ook loslaten. Maar voor hen is het normaal, hoe jonger een vrouw kinderen kan "produceren" hoe meer ze er kan krijgen, hoe meer volk je hebt om de wereld te koloniseren.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 28 april 2006, 12:01   #59
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wanneer is het scheef beginnen lopen.... ?
Toen de immigratiestroom aanbleef terwijl er geen arbeidskrachten meer nodig was.

De gastarbeiders (de gangbare term tot in de jaren 80) en hun kinderen zouden vandaag anno 2006 probleemloos geïntegreerd zijn indien men zoals beloofd (de officieel aangekondigde immigratiestop in de jaren 70) de deur achter hen had gesloten.
Kaal is offline  
Oud 28 april 2006, 13:13   #60
marjan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 558
Standaard

Er dient aan toegevoegd te worden dat deze Roma-gezinnen (in België) erg kroostrijk zijn: 5 tot 10 kinderen (en soms meer) per gezin en de meisjes beginnen er bijzonder vroeg aan. Deze kindhuwelijken (14 jaar) worden in het buitenland voltrokken, waarna men naar hier komt en verder aan grote gezinsuitbreiding doet waarbij de overheid overmatig pampert en betuttelt, waardoor deze mensen geen normen-en waardenbesef wordt bijgebracht en zeker GEEN werkattitude. Waarom zou men een inspanning leveren als men toch alles op een schoteltje krijgt opgediend. Alle pogingen in de sociale sector om deze mensen te 'socialiseren' zijn vreselijk moeilijk, zoniet een bijna bij voorbaat onmogelijke opdracht.
marjan is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be