Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 14 juni 2004, 21:46   #21
camaris
Schepen
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Herverkiezingen, dat zou er nog van kunne komen eigenlijk.
... en wie zou daar versterkt uitkomen???
Dat is denk ik één van de domste zaken die ze kunnen doen. Dat ze gewoon eens proberen te regeren met het Vlaams Blok. Ik zeg niet dat dit dé oplossing is, maar ik denk dat ze met twee veel beter overeen kunnen komen als met drie. Het blok zal ook wel bereid zijn water bij de wijn te doen.
camaris is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:58   #22
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus

Het cordon sanitaire is een 'truuk' van links om aan de macht te blijven.
Politiek gaat om macht en geld. al de rest is randversiering
Waarom doet "rechts" er dan aan mee?
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk.
Trajanus is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:04   #23
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

Stop nu eens over het cordon. Het cordon is niet meer dan een schriftelijke bevestiging van wat iedere (ondertekende) partij denkt: NIET REGEREN MET HET BLOK.

Of ze dat nu opschrijven, of gewoon voor zich houden het resultaat is het zelfde. Nu geven ze al een duidelijk signaal naar het blok (en naar de kiezers): hoeveel stemmen je ook hebt, je komt er niet in.
icerulez is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:05   #24
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Waarom doet "rechts" er dan aan mee?
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk.
of gewoon zelf de zakken vullen, zelf de aanbestedingen uitdelen enz. Daar lijkt het immers zeer sterk op.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:08   #25
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Daarom!
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:23   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Alan,

er is niks verschrikkelijk slechts aan het blok. Dat is mijn mening en die van minstens nog een miljoen vlamingen.
Rr00ttt is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:26   #27
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Alan,

er is niks verschrikkelijk slechts aan het blok. Dat is mijn mening en die van minstens nog een miljoen vlamingen.
Kan het blok dat zelf aantonen?
Het Skill Effect is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:48   #28
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk.
Omdat jullie het geld van alle vlamingen (niet jullie eigen dus) willen spenderen. Natuurlijk kan je aan veel verwachtingen voldoen van 1 milj. vlamingen als er 4 miljoen aan meebetalen.

En dan nog, denk je dat een steuntrekkende vlaming (binnen dat milj.) blij zal zijn met de terugschroeving van de sociale zekerheid? Een uitkering van €700 en een huur of afbetaling van €400. Ga maar eens naar de winkel of de wasserij, betaal je gas, mazout en of je electiciteit. Je zal ver komen met je €300. Oh ja. je moet dan maar gaan werken. Auto verreist sluit je al uit. Je moet immers al over een wagen beschikken voor je je job hebt en probeer dat maar eens van €300 voor kleding, voeding en eventuele medische kosten nog af te trekken. Gaan werken? Voor iets meer geld kan je gaan werken ja. Je moet dat wel een wagen afbetalen, je zit stzzds in de file en in plaats van alle aanbiedingen uit te pluizen om je voordeel te doen ben je aangewezen op de dure nachtwinkels.

Een uitkeringsgerechtigde moet toekomen, iemand die werkt mag er de vruchten van plukkenook al is die laaggeschoold. Profiteurs moeten zowiezo aangepakt worden.
De politiek kan helpen door een lastenverlaging op "laaggeschoolde" arbeid maar ook de bedrijven dienen eraan mee te werken. Men wil in bedrijven dat het netjes is, dar de electiciteit degelijk werkt, dat de sanitaire installatie in orde is, dat hun kostelijke medewerkers het niet te warm of te koud hebben enz. Maar ervoor betalen willen ze uiteraard niet.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:53   #29
icerulez
Vreemdeling
 
icerulez's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 77
Standaard

uitkeringen ? steunen van de zwakkeren v/d maatschapij ? das voor sisies. We kunnen alleen een sterk ras opbouwen als we alle zwakeren eruit filteren. (gehandicapten, joden, halfblanken, ..). (j/k btw )
icerulez is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:07   #30
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
uitkeringen ? steunen van de zwakkeren v/d maatschapij ? das voor sisies. We kunnen alleen een sterk ras opbouwen als we alle zwakeren eruit filteren. (gehandicapten, joden, halfblanken, ..). (j/k btw )
Juist ja, maar dat dat durft het blok niet te zeggen hé. EN wat we met de zwaksten onder de sterken doen zien ze nog wel waarschijnlijk.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 17 juni 2004, 18:58   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Kan het blok dat zelf aantonen?
Sinds wanneer moet men hier aantonen onschuldig te zijn van iets wat je (nog) niet gedaan hebt? En hoe kan je dat? Niemand weet wat de kopstukken van het VB diep in 'het diepste van hun gedachten' denken. Net zoals niemand dat weet van de andere partijen. Daarom dat denken in beschaafde landen ook nooit strafbaar kan zijn. In 'politiek correct' belgië natuurlijk wel.

Je hebt dus enkel daden waarmee je je een beeld probeert te vormen van mensen. En dan stel ik vast dat als het om corruptie, eerlijkheid tov de kiezer en betrouwbaarheid gaat het VB wel hééél erg goed uit die vergelijking komt.
Rr00ttt is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:09   #32
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Omdat wij macht willen verwerven om ons eigen geld naar eigen goeddunken te spenderen. De situatie is te verwarrend en té kostelijk.
Omdat jullie het geld van alle vlamingen (niet jullie eigen dus) willen spenderen. Natuurlijk kan je aan veel verwachtingen voldoen van 1 milj. vlamingen als er 4 miljoen aan meebetalen.

En dan nog, denk je dat een steuntrekkende vlaming (binnen dat milj.) blij zal zijn met de terugschroeving van de sociale zekerheid? Een uitkering van €700 en een huur of afbetaling van €400. Ga maar eens naar de winkel of de wasserij, betaal je gas, mazout en of je electiciteit. Je zal ver komen met je €300. Oh ja. je moet dan maar gaan werken. Auto verreist sluit je al uit. Je moet immers al over een wagen beschikken voor je je job hebt en probeer dat maar eens van €300 voor kleding, voeding en eventuele medische kosten nog af te trekken. Gaan werken? Voor iets meer geld kan je gaan werken ja. Je moet dat wel een wagen afbetalen, je zit stzzds in de file en in plaats van alle aanbiedingen uit te pluizen om je voordeel te doen ben je aangewezen op de dure nachtwinkels.

Een uitkeringsgerechtigde moet toekomen, iemand die werkt mag er de vruchten van plukkenook al is die laaggeschoold. Profiteurs moeten zowiezo aangepakt worden.
De politiek kan helpen door een lastenverlaging op "laaggeschoolde" arbeid maar ook de bedrijven dienen eraan mee te werken. Men wil in bedrijven dat het netjes is, dar de electiciteit degelijk werkt, dat de sanitaire installatie in orde is, dat hun kostelijke medewerkers het niet te warm of te koud hebben enz. Maar ervoor betalen willen ze uiteraard niet.
Het Vlaams Blok wil de sociale voorzieningen in Vlaanderen niet terugschroeven, George. De partij wil de misbruiken in de sociale zekerheid aanpakken, vooral de ondoorzichtige geldstroom richting hangmatrepubliek Wallonië. En ik weet zelf best dat het leven hier duur is, dank u.
Trajanus is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:10   #33
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door icerulez
Stop nu eens over het cordon. Het cordon is niet meer dan een schriftelijke bevestiging van wat iedere (ondertekende) partij denkt: NIET REGEREN MET HET BLOK.

Of ze dat nu opschrijven, of gewoon voor zich houden het resultaat is het zelfde. Nu geven ze al een duidelijk signaal naar het blok (en naar de kiezers): hoeveel stemmen je ook hebt, je komt er niet in.
Stoppen over het Cordon Sanitair..? ik zou niet weten waarom daarover gestopt moet worden ?? moeten we het doodzwijgen misschien ? mag het niet vernoemt worden dat het een schande is dat men zoiets toepast in dit "democratisch" land ? Dat men een partij, hoeveel kiezers ze ook heeft, niet toe laat om mee te regeren ?

HET IS EEN SCHANDE, EEN GROTE SCHANDE.. ( zoals mevrouw pruim altijd zegt )
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:42   #34
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Kan het blok dat zelf aantonen?
Sinds wanneer moet men hier aantonen onschuldig te zijn van iets wat je (nog) niet gedaan hebt? En hoe kan je dat? Niemand weet wat de kopstukken van het VB diep in 'het diepste van hun gedachten' denken. Net zoals niemand dat weet van de andere partijen. Daarom dat denken in beschaafde landen ook nooit strafbaar kan zijn. In 'politiek correct' belgië natuurlijk wel.

Je hebt dus enkel daden waarmee je je een beeld probeert te vormen van mensen. En dan stel ik vast dat als het om corruptie, eerlijkheid tov de kiezer en betrouwbaarheid gaat het VB wel hééél erg goed uit die vergelijking komt.
Heb je de link erboven goed bekeken?

Ik wil alles horen over die ,,modaliteiten'' en ,,details'' !
Ik wil weten wat dat ,,realistisch, concreet en opbouwend'' voorstel nu inhoudt !!!

Op inhoud baseer je beslissingen. Nergens een teken van de inhoudelijke kant van het blok!

Tenzij je hieronder een duidelijk antwoord geeft...
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:50   #35
Chiclette
Vreemdeling
 
Chiclette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Izegem
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar Chiclette
Standaard

Idd mening van 1 miljoen vlamingen niet respecteren noem ik niet direct democratie
__________________
Greetz,
Chiclette
Chiclette is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:52   #36
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiclette
Idd mening van 1 miljoen vlamingen niet respecteren noem ik niet direct democratie
Ik ben geen politicus.

Ik stel echter vragen die onbeantwoord blijven. Dan heeft het geen zin om met een argument over directe democratie af te komen.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:54   #37
Chiclette
Vreemdeling
 
Chiclette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: Izegem
Berichten: 12
Stuur een bericht via MSN naar Chiclette
Standaard

ik bedoel met direct niet directe democratie, gewoon een dialect
__________________
Greetz,
Chiclette
Chiclette is offline  
Oud 17 juni 2004, 20:03   #38
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chiclette
ik bedoel met direct niet directe democratie, gewoon een dialect
Ik vond het al vreemd klinken.
Het Skill Effect is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be