Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2016, 17:54   #201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een ACW-taks dus.
Ooit gaat het ACW Johan Vanovertveldt nog moeten uitnodigen als centrale gast op hun nieuwjaarsreceptie, om samen een glas wijwater te klinken op de redding van het spaargeld van al die brave christelijke menschen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 17:58   #202
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We kunnen er wel wat politiek leedvermaak uit puren, maar bij mij overheerst toch bitterheid. Enkele honderden miljoenen overheidsgeld die nuttig hadden besteed kunnen worden (in innovatie, lastenverlaging, infrastructuur, defensie en vul gerust aan).
Dat is zo. Maar ik merk toch op dat N-VA daar vierkant zijn kloten aan veegt en voluit gaat voor het plan uit te voeren. Tenslotte was dat een sleutelvoorwaarde voor hun regeringsdeelname.

En laat dat punt nu net het meest centrale belang zijn van hun bestaan : de macht verwerven en behouden.

Eigenlijk kan men toch moeilijk kwaad zijn op een partij die doet wat nodig is om haar belangrijkste betrachting te vervullen : regeren tegen elke prijs en ongeacht wat.

Paris vaut bien une messe...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 oktober 2016 om 17:59.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:45   #203
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo. Maar ik merk toch op dat N-VA daar vierkant zijn kloten aan veegt en voluit gaat voor het plan uit te voeren. Tenslotte was dat een sleutelvoorwaarde voor hun regeringsdeelname.

En laat dat punt nu net het meest centrale belang zijn van hun bestaan : de macht verwerven en behouden.

Eigenlijk kan men toch moeilijk kwaad zijn op een partij die doet wat nodig is om haar belangrijkste betrachting te vervullen : regeren tegen elke prijs en ongeacht wat.

Paris vaut bien une messe...
Oh ja, al die mensen gaan gewoon dat geld in dank aanvaarden en er mee op reis gaan, kleedje kope, restaurant shoppen.. Dus in principe zou de kunst zijn om te zorgen dat dit geld terugkeert via de belastingen in de staatskas. DUs ideaal zou bvb idereen gewoon 2000 euro PWA cheques en ecocheques moeten krijgen... Dan zou iedereen dat spenderen aan klusjesdiensten die rechtstreeks tewerkstelling genereert en ecologische investeringen in gang trekt. ZOu een goeie boost geven aan de economie. Ze gaan dat uiteraard niet doen, het gevolg zal zijn dat de chinezen weer een hele zak prullaria gaan verkopen, en dat de vliegmaatschijpen zonder belastingen op kerosene burgers gaan goedkoop op reis gaan naar exotische bestemmingen. DUs dat geld zal weer weg zijn voor het ook maar iets gedaan heeft in onze economie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:45   #204
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo. Maar ik merk toch op dat N-VA daar vierkant zijn kloten aan veegt en voluit gaat voor het plan uit te voeren. Tenslotte was dat een sleutelvoorwaarde voor hun regeringsdeelname.

En laat dat punt nu net het meest centrale belang zijn van hun bestaan : de macht verwerven en behouden.

Eigenlijk kan men toch moeilijk kwaad zijn op een partij die doet wat nodig is om haar belangrijkste betrachting te vervullen : regeren tegen elke prijs en ongeacht wat.

Paris vaut bien une messe...
Oh ja, al die mensen gaan gewoon dat geld in dank aanvaarden en er mee op reis gaan, kleedje kope, restaurant shoppen.. Dus in principe zou de kunst zijn om te zorgen dat dit geld terugkeert via de belastingen in de staatskas. DUs ideaal zou bvb idereen gewoon 2000 euro PWA cheques en ecocheques moeten krijgen... Dan zou iedereen dat spenderen aan klusjesdiensten die rechtstreeks tewerkstelling genereert en ecologische investeringen in gang trekt. ZOu een goeie boost geven aan de economie. Ze gaan dat uiteraard niet doen, het gevolg zal zijn dat de chinezen weer een hele zak prullaria gaan verkopen, en dat de vliegmaatschijpen zonder belastingen op kerosene burgers gaan goedkoop op reis gaan naar exotische bestemmingen. DUs dat geld zal weer weg zijn voor het ook maar iets gedaan heeft in onze economie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:54   #205
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo. Maar ik merk toch op dat N-VA daar vierkant zijn kloten aan veegt en voluit gaat voor het plan uit te voeren. Tenslotte was dat een sleutelvoorwaarde voor hun regeringsdeelname.
Zoals ik al eerder schreef zou het uitvoeren van een Arco-taks CD&V wel eens meer kunnen schaden dan dat ze zich zouden verschuilen achter Europa.
Want eender welke regeling wordt getroffen, er zal nu na deze begrotingscrisis waarbij de tjeven met hun meerwaardetaks
heiliger wilden zijn dan de sossen, sowieso door de publieke opinie en pers een taks en/of besparing tegenover het benodigde budget geplaatst worden die volledig in het kamp van de tjeven kan gelegd worden.
Ik begin daarom meer en meer compassie te krijgen [/s] met die gedupeerden en vind daarom dat die slachtoffers volledig door de staatskas moeten vergoed worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:54   #206
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Doe je dat nu bewust, of veins je die onwetendheid ?
De lol met deze situatie is alleen maar doordat N-VA na al haar show, peter de decker zijn boekje, al de grote woorden en de verontwaardiging dan maar een regeerakkoord onderschreef waarin ze zich engageerden een oplossing te maken. Ze zijn in die regering, en nu is het termijn om te leveren. En ja, dat verdient enkel hoongelach en leedvermaak, dat hun minister Johan Vanovertveldt nu nog het initiatief krijgt van de premier om die oplossing uit te werken ook. Dat kan er niet hard genoeg ingewreven worden, die tsjeverigheid.
Panda kan het echt niet verbergen: zijn sympathie gaat uit naar de zuilen. Zelfs als het, zoals nu, om een Tsjevenzuil gaat. Dat verbaast mij feitelijk niet. Hij was pisnijdig omdat Peter De Decker het initiatief had genomen om de ACW-zuil aan te vallen en er een boek over te publiceren. Net zoals hij ook zeer nijdig tegen mij uitvloog wanneer ik de aandacht erop vestigde dat de vakbonden het voorrecht hebben gekregen voor het uitvoeren van een belangrijke overheidsopdracht (uitbetalen van de werklozenvergoeding) zonder dat daarvoor een aanbesteding werd georganiseerd. Mocht dit eens te berde gebracht worden dan zou meteen blijken dat de vakbonden langs geen kanten aan de normale vereisten voor het deelnemen aan een aanbesteding voldoen: ze hebben geen rechtspersoonlijkheid en ze kunnen zelfs geen exemplaar van hun jaarrekening voorleggen. Aan deze essentiële eisen (en daarbij ook nog eens een bankwaarborg) moeten worden voldaan om te kunnen deelnemen aan een openbare aanbesteding voor een overheidsopdracht. Blijkbaar is dat een zoveelste "verworven recht" van de middenveld-zuilen. Zouden de regering en het middenveld niet eens wat meer kijken hoe alles georganiseerd is in de ons omringende landen. "La Belgique" is geen afzonderlijke planeet in het heelal.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:58   #207
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent dus GeJost ?
Daar ben ik al langer van overtuigd.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:58   #208
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent dus GeJost ?
Daar ben ik al langer van overtuigd.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 18:58   #209
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bent dus GeJost ?
Daar ben ik al langer van overtuigd.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:03   #210
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

De reden waarom de CD&V de Arco regeling uitstelt tot 2017 is omdat dan de hoofdelijke aansprakelijkheid van de oprichters van beweging.net verjaard is.
Als ARCO-gedupeerde denk ik niet dat ik ooit maar iets zal terugzien van mijn geld.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:05   #211
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dan zullen de coöperanten het de CD&V kwalijk nemen.
De wegen van de heer en het kalotenstemvee zijn ondoorgrondelijk.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:06   #212
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Een ACW-taks dus.
Een héél goeie suggestie. Om te vermijden dat de rode, de donkerrode en de groene sossen weer eenzelfde soort smerige toer uithalen zoals bij het delgen van de put die Freya Alwieniespringt Vandenbossche had achtergelaten. Toen werd de onvermijdelijke erop volgende belasting volkomen ten onrechte door hen Turteltaks gedoopt. Wel, als (ik zeg wel als) het zover komt dat de belastingbetaler moet opdraaien dan zullen we het kind een passende benaming geven. We kunnen kiezen: ACW-taks, Bewegingstaks, Peeterstaks, Tsjeventaks, Arco-taks, De Veltertaks, Beketaks enz.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:08   #213
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu ARCO blijkbaar verheffend is,lijkt het er op dat er centen beschikbaar komen om aandeelhouders gedeeltelijk te vergoeden.

Geen staatsgeld dus.

Zo begrijp ik de zaak althans.
Ik denk ook dat het zo zit.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:10   #214
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar....de man die naar de rechter ging stappen om het ACW aan te klagen voor schriftvervalsing is nu ook al op "andere" gedachten gekomen !

16.25: Arco-deal is geven en nemen

Peter Dedecker (N-VA) kan zich vinden in het plan om een "task force" op te richten op een gedeeltelijke vergoeding uit te werken voor de spaarders/aandeelhouders van Arco. Hij herhaalt dat er sprake is van misleiding en vindt dat in de eerste plaats beweging.net (het vroegere ACW) een bijdrage moet leveren, maar dat ook de belastingbetaler zal moeten bijspringen, ook al heeft die dat niet moeten doen voor de gedupeerde aandeelhouders van bijvoorbeeld Fortis.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2795533
Peter Dedecker weet als geen ander dat Beweging.net een vzw is die opgericht is na de val van Arco.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:15   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
In feite is er helemaal nog niets beslist of afgesproken, buiten de installatie van een ......."task force". Vroeger zou men dat gewoon een "commissie" genoemd hebben en iedereen in de politiek weet waarvoor dat diende.

Er zijn er dus op dit forum, die zichzelf aan't blij maken zijn !



http://www.hln.be/hln/nl/38262/Begro...gekibbel.dhtml
Citaat:
"In 2017 komt er een oplossing", beklemtoont Kris Peeters.
Bijgevoegde afbeelding(e)
   
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:17   #216
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als ik mijn geld niet terug krijg ben ik opgelicht.Wie opgelicht wordt krijgt zijn centen niet terug van de staat.De staat wordt dan wel geacht de oplichters op te sporen en te laten berechten.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:25   #217
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is nu Johan Vanovertveldt zijn uitdaging hee, die mag dat tot een goed einde brengen.
Denkt dat hij het niet alleen zal moeten doen. Zoals dit Arcogedoe nu, niets nieuw is, doch gewoon een onderdeel van het regeerakkoord uit 2014.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:28   #218
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We kunnen er wel wat politiek leedvermaak uit puren, maar bij mij overheerst toch bitterheid. Enkele honderden miljoenen overheidsgeld die nuttig hadden besteed kunnen worden (in innovatie, lastenverlaging, infrastructuur, defensie en vul gerust aan).
Dit kan in uitbreiding ook gezegd worden van het geld dat de toenmalige regeringen, indertijd in de redding van ethias en dexia gestoken hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:30   #219
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Oh ja, al die mensen gaan gewoon dat geld in dank aanvaarden en er mee op reis gaan, kleedje kope, restaurant shoppen.. Dus in principe zou de kunst zijn om te zorgen dat dit geld terugkeert via de belastingen in de staatskas. DUs ideaal zou bvb idereen gewoon 2000 euro PWA cheques en ecocheques moeten krijgen... Dan zou iedereen dat spenderen aan klusjesdiensten die rechtstreeks tewerkstelling genereert en ecologische investeringen in gang trekt. ZOu een goeie boost geven aan de economie. Ze gaan dat uiteraard niet doen, het gevolg zal zijn dat de chinezen weer een hele zak prullaria gaan verkopen, en dat de vliegmaatschijpen zonder belastingen op kerosene burgers gaan goedkoop op reis gaan naar exotische bestemmingen. DUs dat geld zal weer weg zijn voor het ook maar iets gedaan heeft in onze economie...
Daar draait het allemaal niet om, niet toen, niet nu en niet morgen als Johan de uitbetalingen mag opstarten. Het gaat er hem enkel om dat geen enkele partij electoraal wil verliezen omwille van die "spaarders" en verder uiteraard het plezier om n-va nu te zien kronkelen terwijl ze de smerige erfenis van de tsjeven en hun ACW mag opkuisen. Dat laatste is -en nu parafraseer ik een andere tsjeef- een vorm van immanente gerechtigheid.
Peter De Dedecker mocht oorlog voeren tegen ACW, en Johan mag nu hun hachje redden. Allemaal om te mogen/kunnen mee regeren federaal.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 19:37   #220
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een héél goeie suggestie. Om te vermijden dat de rode, de donkerrode en de groene sossen weer eenzelfde soort smerige toer uithalen zoals bij het delgen van de put die Freya Alwieniespringt Vandenbossche had achtergelaten. Toen werd de onvermijdelijke erop volgende belasting volkomen ten onrechte door hen Turteltaks gedoopt. Wel, als (ik zeg wel als) het zover komt dat de belastingbetaler moet opdraaien dan zullen we het kind een passende benaming geven. We kunnen kiezen: ACW-taks, Bewegingstaks, Peeterstaks, Tsjeventaks, Arco-taks, De Veltertaks, Beketaks enz.
Ik denk eerder dat Johan Vanovertveldt vanaf 2017 een nieuwe bijnaam gaat krijgen, op basis van een bekende vlaamse strip :

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be