Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2010, 23:49   #41
BladeToke
Gouverneur
 
BladeToke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2006
Berichten: 1.012
Standaard

Vlaanderen betaalt 10.000 Euro per flitspaal (die meestal niet operationeel is)
Wallonië flitst beter met anonieme wagens.
ik rij meer in Vlaanderen dan in Wallonië
toch heb ik op 5 jaar Vlaanderen maar 3 boetes gehad
en op 3 maand Wallonië 8, ik rij overal even snel...
wie is dan het slimst...
__________________
Intelligence plus Character,
That is the goal of true education
(Martin Luther King)
__________________________
Facebookpagina over Defensie
Youtube kanaal Defensie
BladeToke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2010, 21:58   #42
snowseals
Burger
 
snowseals's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2010
Berichten: 117
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De simpele uitleg voor de daling van het aantal verkeersdoden :

Betere veiligheidsystemen in auto`s .

Ik zou zeggen probeer het, maar ik zou dat dan wel doen met een crashtestdummy.

Laat een BMW 5 serie uit 1990 op een blok beton vlammen met 50 per uur
en
Laat een BMW 5 serie uit 2009 op een blok beton vlammen met 50 per uur en bekijk dan het verschil in verwondingen van de inzittenden.

Dat is trouwens niet alles, je moet ook zien waarom die auto op die blok beton is gevlogen, in 2009 zou hij er misschien helemaal niet opgeknald zijn. (ABS , stabiliteitscontrole, allerhande andere snufkes die de bestuurder helpen , en adaptieve bochtverlichting, maken dat die blok beton misschien zelf vermeden was.

Daar zit hem het verschil, die bermtoeristen die auto`s fotograferen, zitten daar gewoon een verkapte vorm van belastingen te innen dat is alles.
zo is het en niet anders ! respect
__________________
steel niet en gedraag u ook niet als een dief ! de overheid dult hier namelijk geen concurentie!!!!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 14:35   #43
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Nuyts zegt ook dat de (doordachte ?) plaatsing naargelang x°/°-letselongevallen in het buitenland veel betere resultaten oplevert als in Vlaanderen, in Vlaanderen schijnt het niet zo te werken...
Dat zou kunnen verklaard worden doordat Vlaanderen de palen niet doordacht plaatst en dan natuurlijk ook geen resultaat meet.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 14:49   #44
Punk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vesivius Bekijk bericht
Als iedereen zich zou houden aan de verkeersregels zouden die flitspalen als vogel nestkastjes kunnen gebruikt worden. Ik snap al die commotie niet over flitspalen tenzij men zich verheven voelt boven de massa en uit een egocentrisch gevoel denkt verkeersregels zijn er voor de andere maar niet voor mij. Ik ben de eerste om onnozele snelheidsbeperkingen aan te klagen maar zolang ze er zijn moet men ze volgen
Heilige pater je toch bent.
Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 15:43   #45
vesivius
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Locatie: Merksem
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
Heilige pater je toch bent.
Het zijn mensen met uw mentaliteit die onze wegen onveilig maken, die de oorzaak zijn van onnoemelijk leed bij de slachtoffers van hun onverantwoord gedrag. Met een mentaliteit zoals die van u zou men mensen moeten verhinderen om aan het verkeer deel te nemen
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2010, 20:39   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat zou kunnen verklaard worden doordat Vlaanderen de palen niet doordacht plaatst en dan natuurlijk ook geen resultaat meet.
Inderdaad en onder andere.
Bvb langs lange rechte wegassen of langs snelwegen op plaatsen waar nog nooit een ongeval heeft plaatsgevonden bvb., toch nooit door de factor "snelheid".

Daarbij zijn de snelheidsbeperkingen zelf dikwijls ondoordacht en-of onaangepast (oder gleichmacherei alles 70) waardoor ze ongeloofwaardig geworden zijn (mensen veralgemenen nu eenmaal);
gevolg: foert en weer extra gás na de paal, en in de remmen voor de paal. Ook als de snelheidsbeperking voor en achter en aan die paal te verantwoorden was...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 februari 2010 om 20:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 11:31   #47
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

In Vlaanderen staan evenveel flitspalen als in gans Frankrijk. Deze wanverhouding zou eigenlijk en betekenisvol verschil in het aantal ongevallen moeten meebrengen maar ze doet het niet.
Vervolgens verwijten sommigen hier dat Wallonië profiteerd van de geïnde boetes in Vlaanderen. Kan zijn, maar dat is de wet en de Vlaamse verantwoordelijken wisten dat op voorhand en naar mijn weten hebben de Walen hen niet gepusht om al die flitspalen te plaatsen. Hier had JMDD wel gelijk door te stellen dat het alleen maar om geldklopperij te doen is.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 14:37   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
In Vlaanderen staan evenveel flitspalen als in gans Frankrijk. Deze wanverhouding zou eigenlijk en betekenisvol verschil in het aantal ongevallen moeten meebrengen maar ze doet het niet.
Vervolgens verwijten sommigen hier dat Wallonië profiteerd van de geïnde boetes in Vlaanderen. Kan zijn, maar dat is de wet en de Vlaamse verantwoordelijken wisten dat op voorhand en naar mijn weten hebben de Walen hen niet gepusht om al die flitspalen te plaatsen. Hier had JMDD wel gelijk door te stellen dat het alleen maar om geldklopperij te doen is.
Inderdaad, vlaams wanbeleid is dat.
Ze zouden hun wegen beter onderhouden i.p.v. al het geld aan flitspalen uit te geven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 15:38   #49
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, vlaams wanbeleid is dat.
Ze zouden hun wegen beter onderhouden i.p.v. al het geld aan flitspalen uit te geven.
Hun wegen zijn wel beter onderhouden, tenminste deze waar geen vervoer op is
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 16:24   #50
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
In Vlaanderen staan evenveel flitspalen als in gans Frankrijk. Deze wanverhouding zou eigenlijk en betekenisvol verschil in het aantal ongevallen moeten meebrengen maar ze doet het niet.
(...)
Plus dat ze in Frankrijk heel anders opgesteld staan.
Daar waar er een paal staat (alhoewel ze meestal niet hoog op een paal opgesteld staan) kom je eerst een groot bord tegen waarop staat dat er omwille van de verkeersveiligheid verderop een radarcontrole staat, dan kom je een bord tegen met daarop de heersende snelheidsbeperking met een onderbord "rappel" en dan pas komt de paal.
Het is daar duidelijk niet de bedoeling om in hinderlaag te gaan liggen zoals dat bij ons al te dikwijls duidelijk wel het geval is.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 16:36   #51
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Plus dat ze in Frankrijk heel anders opgesteld staan.
Daar waar er een paal staat (alhoewel ze meestal niet hoog op een paal opgesteld staan) kom je eerst een groot bord tegen waarop staat dat er omwille van de verkeersveiligheid verderop een radarcontrole staat, dan kom je een bord tegen met daarop de heersende snelheidsbeperking met een onderbord "rappel" en dan pas komt de paal.
Het is daar duidelijk niet de bedoeling om in hinderlaag te gaan liggen zoals dat bij ons al te dikwijls duidelijk wel het geval is.
Dat is een goed voorbeeld van het mentaliteitsverschil tussen noord en zuid.
Toch benieuwd of ze het in Holland ook op zijn Vlaams spelen ...
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 16:58   #52
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Dat is een goed voorbeeld van het mentaliteitsverschil tussen noord en zuid.
Toch benieuwd of ze het in Holland ook op zijn Vlaams spelen ...
Het lijkt dat ze daar in Nederland nog niet uit zijn. Ik kom er tegen die zoals bij ons onopvallend opgesteld staan, maar ook waarvan de achterkant van de kast bovenop de paal extra goed zichtbaar is en voorzien van reflecterend materiaal.
Maar typisch voor Nederland is dat je er al geflitst wordt bij belachelijk kleine overschrijdingen. Ik heb al boetes voor 2km/hr overschrijding gekregen.
Langs de andere kant zijn de tarieven er naar Belgische normen dan weer belachelijk laag.
En dan hebben ze er nog de absolute tirannie van de administratieve afhandeling waarbij volgens mij de basisrechten in een rechtstaat radicaal met voeten worden getreden. Het enige wat telt is dat er betaald wordt, de rest doet niet terzake.
Niet direct een te volgen voorbeeld.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 17:22   #53
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Het lijkt dat ze daar in Nederland nog niet uit zijn. Ik kom er tegen die zoals bij ons onopvallend opgesteld staan, maar ook waarvan de achterkant van de kast bovenop de paal extra goed zichtbaar is en voorzien van reflecterend materiaal.
Maar typisch voor Nederland is dat je er al geflitst wordt bij belachelijk kleine overschrijdingen. Ik heb al boetes voor 2km/hr overschrijding gekregen.
Langs de andere kant zijn de tarieven er naar Belgische normen dan weer belachelijk laag.
En dan hebben ze er nog de absolute tirannie van de administratieve afhandeling waarbij volgens mij de basisrechten in een rechtstaat radicaal met voeten worden getreden. Het enige wat telt is dat er betaald wordt, de rest doet niet terzake.
Niet direct een te volgen voorbeeld.
Ik zou zeggen dat het leven in het zuiden stukken menselijker is dan in het noorden en dan heb ik het niet over de temperatuur.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 18:35   #54
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Ik zou zeggen dat het leven in het zuiden stukken menselijker is dan in het noorden en dan heb ik het niet over de temperatuur.
Meer op de mens gericht, minder op het systeem. Zo voel ik het ook aan.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be