Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 april 2008, 07:24   #1
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard Automated

'De Technologische ®evolutie van de 20ste eeuw heeft tot doel een volledig geautomatiseerde economie te installeren waardoor de totale samenleving zich volledig kan wijden aan de essentie van het leven zelf: het opvoeden van kinderen, sporten, reizen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, ethische en morele waarden enz….

Het uitbuiten van mens door mens gehoord hiermede tot het verleden, de volledig geautomatiseerde economie staat nu ten dienste van de totale samenleving, onze voorbeeld modelsamenleving met gelijke rechten voor iedereen kan zich hier volledig ontplooien. Welke ideologie of levensbeschouwing de mens ook heeft, zolang het de samenleving maar voorwaarts brengt en dit in evenwicht met de natuur. Dit nieuwe denken bepaalt onze toekomst en zorgt voor een economische wereldstabiliteit, de kleur van de kat is van geen belang, zolang ze maar muizen vangt. De afbouw van een arbeidsintensieve economie is te vergelijken met de afbouw van de landbouw en de koolmijnen maar jammer genoeg heeft ons denken zich nog niet aangepast aan deze nieuwe en democratische maatschappijvorm.

We moeten ons geen illusies maken, het arbeidsintensieve industriële tijdperk is voorbij, het tijdperk van de arbeidsarme industrie is aangebroken.Onze huidige half geautomatiseerde economie is niet de waarheid in laatste instantie maar zij is de weg naar onze toekomstige volledig geautomatiseerde economie, in 2025 zal onze samenleving ongeveer zijn einddoel bereikt hebben, een verdere perfectionering van deze totale automatisering zal natuurlijk noodzakelijk zijn. Automatisering brengt in de eerste plaats dat fysische arbeid tot het verleden zal behoren, daarna zware psychische arbeid en tot slot alle arbeid. Tenminste, de perceptie die we hebben van arbeid zal zich laten vertalen naar een morele plicht jegens de maatschappij waarin we wensen te leven.

Tijdens de huidige overgang van half naar volledig geautomatiseerde economie moeten we er in de eerste plaats voor zorgen dat onze sociale vangnetten behouden blijven, na deze overgang zijn deze sociale vangnetten niet meer noodzakelijk vermits er een grondige herverdeling van de rijkdom in onze samenleving zal plaatsvinden. In de overgangsperiode naar de totaal geautomatiseerde economie zullen de oplossingen voor armoede en extreme privaat rijkdom moeten worden vastgelegd in onze grondwet. Door verenigde krachten van ondernemers, wetenschappers, machinebouwers, ingenieurs en arbeiders kan onze economie zich verder automatiseren en dit door onze creativiteit aan te wenden voor het grotere geheel.

De "huidige" volledig geautomatiseerde bedrijven stellen geen mensen te werk en maken ontzaglijke winsten, deze dienen meestal voor privé gebruik, deze winsten veroorzaken extreme privaat rijkdom en dit op zijn beurt veroorzaakt extreme armoede, de wet van oorzaak en gevolg. De zelfinbreng van de eigenaars, aandeelhouders en topmanagers van deze geautomatiseerde bedrijven is zeer gering en de beloning daarvoor te extreem groot, dit veroorzaakt een slechte verdeling van geld, rijkdom en grondstoffen in onze samenleving en destabiliseert onze economie. Deze economische dictators en despoten belasten daardoor onze samenleving en remmen ontwikkeling en beschaving af. Om dit extremisme te voorkomen moeten we onze basis wetgeving veranderen en aanpassen aan de moderne tijden.

Het is een feit dat we in deze overgangsperiode toch naar een andere soort oplossingen voor de werkloosheid, armoede en extreme privaat rijkdom zullen moeten zoeken, want een samenleving die steeds meer geautomatiseerd geraakt is als een machine die steeds meer werklozen en armoede produceert. De naam werkloosheid zal moeten verbannen worden uit ons denken, de huidige naam werklozen zal vervangen worden door de naam: "mensen die reeds de vruchten benutten van de resultaten van de volledig geautomatiseerde economie" woordelijk afgekort 'R.V.G.E mensen'. Na geruime tijd geniet uiteraard de totale samenleving van deze volledig geautomatiseerde economie.

Om te voorkomen dat in de nabije toekomst (vermoedelijk het jaar 2025) slechts 2% van onze samenleving beschikt over 95% van onze volledig geautomatiseerde economie, rijkdom, wetenschap en grondstoffen is het primordiaal onze wetten aan te passen om een losgeslagen en misbegrepen liberalisme te milderen. Een nieuw belastingssysteem en herverdeling van de rijkdom zal ervoor zorgen dat een economische wereldstabiliteit gegarandeerd wordt' (corse)
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:29   #2
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Is het niet een beetje naïef om ervan uit gaan dat automatisatie zich beperkt tot de sfeer van het industriële en geen impact heeft en zal hebben op diensten zoals o.a. opvoeding, ontspanning en sociaal leven? Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het inzetten van robots in de bejaardenzorg in Japan. Ook in Europa en de VS lopen soortgelijke projecten.

Wat doet je trouwens besluiten dat automatisering steeds meer werklozen en armoede produceert en zal produceren? Daar is naar mijn weten geen enkel historisch voorbeeld van te vinden. Natuurlijk wel op korte termijn, maar niet op middel-lange termijn.
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 7 april 2008 om 08:30.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 08:38   #3
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Is het niet een beetje naïef om ervan uit gaan dat automatisatie zich beperkt tot de sfeer van het industriële en geen impact heeft en zal hebben op diensten zoals o.a. opvoeding, ontspanning en sociaal leven? Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het inzetten van robots in de bejaardenzorg in Japan. Ook in Europa en de VS lopen soortgelijke projecten.
Hoe meer we kunnen automatiseren hoe beter als het maar ethisch verantwoord blijft. Wanneer we onze creativiteit in dienst stellen van een zinvol leven, zal je sowieso minder geneeskundige verzorging nodig hebben, met of zonder die robotten. Men maakt dus structurele denkfouten in onze maatschappij en dat met ronduit verwoestende gevolgen.
Citaat:
Wat doet je trouwens besluiten dat automatisering steeds meer werklozen en armoede produceert en zal produceren ? Daar is naar mijn weten geen enkel historisch voorbeeld van te vinden. Natuurlijk wel op korte termijn, maar niet op middel-lange termijn.
Zou kunnen kloppen, de 20ste eeuw en de technologische revolutie kent dan ook geen precedent in de geschiedenis (toch niet zo extreem). Maar doe anders de test even en gooi alle computers buiten. Volgens het huidige paradigma zal wellicht enkel de postbode hiermee lachen, zijn job is dan verzekerd. Kwestie van simpele logica, actie en reactie en dat naargelang hoe we denken over economie en samenleving.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 09:28   #4
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Hoe meer we kunnen automatiseren hoe beter als het maar ethisch verantwoord blijft. Wanneer we onze creativiteit in dienst stellen van een zinvol leven, zal je sowieso minder geneeskundige verzorging nodig hebben, met of zonder die robotten. Men maakt dus structurele denkfouten in onze maatschappij en dat met ronduit verwoestende gevolgen.
Maar waarop baseer je je dat het 'ethisch verantwoord' zal blijven?

Zijn er redenen waarom ik de correctheid van de toch wel teleologische aard van je paradigma, zoals heel duidelijk naar voren komt in je eerste post, moet erkennen?

Citaat:
Zou kunnen kloppen, de 20ste eeuw en de technologische revolutie kent dan ook geen precedent in de geschiedenis (toch niet zo extreem). Maar doe anders de test even en gooi alle computers buiten. Volgens het huidige paradigma zal wellicht enkel de postbode hiermee lachen, zijn job is dan verzekerd. Kwestie van simpele logica, actie en reactie en dat naargelang hoe we denken over economie en samenleving.
Met de beste wil van de wereld kan ik de link tussen je gedachtenexperiment, logica, en de gevolgen van automatisering op middel-lange termijn niet zien.

Waarom zou het buitengooien van computers ons iets zeggen over de gevolgen van automatisering? Computers weggooien is net het tegengestelde van automatiseren. Uit de gevolgen van ~A kan men toch niet de gevolgen van A inschatten?
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 7 april 2008 om 09:34.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 09:31   #5
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Al maar goed dat er nog zoiets als automatisatie bestaat.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 09:55   #6
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Maar waarop baseer je je dat het 'ethisch verantwoord' zal blijven ?
Op het vertrouwen in mensen zoals uitvoerig bestudeerd werd. Als we echter de mens zelf vergeten, krijg je een pathologische maatschappij. De maatschappij is dan ook zwaar ziek, zoals we ook kunnen nalezen. We missen blijkbaar een doelstelling ondanks we ook dat kunnen terugvinden in allerhande wetenschappelijk studiewerk. Ieder kan dat voor zichzelf eens lezen en overdenken. Je hoeft mij niet te geloven, de ontkenning van allerhande studiewerk mag je ook zelf doen.
Citaat:
Zijn er redenen waarom ik de correctheid van de toch wel teleologische aard van je paradigma, zoals heel duidelijk naar voren komt in je eerste post, moet erkennen ?
Theologische aard ? Aan literalisme heb ik geen boodschap, het gaat om mensen die leven in een samenleving naar best vermogen. Ik ga er steeds vanuit dat samenwerking de beste weg is, dan hoeven we ook veel minder te doen. Doe minder, bereik meer dus. Waarom maken we het onszelf nu zo moeilijk, enig idee ? De redenen kan je terugvinden in wetenschappelijk studiewerk en als God bestaat dan wordt het tijd dat we hem voor de rechter dagen, dit kan zo niet langer !!!!
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 10:09   #7
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Met de beste wil van de wereld kan ik de link tussen je gedachtenexperiment, logica, en de gevolgen van automatisering op middellange termijn niet zien.
Wat we in onze maatschappij doen is de gerealiseerde vrije tijd (= innovatie) terug in het arbeidsproces brengen en hierdoor wordt de ‘vrucht’ van de innovatie teniet gedaan en dat heeft een impact op onze welzijnservaring, het leven wordt als zinloos ervaren. De reactie hierop is dat de depressiviteit stijgt in welvarende landen aangezien we geen rekening houden met een natuurlijke zelfontwikkeling. Dit is slechts actie en reactie, begrijp je ? De kunst is dus de arbeid te verdelen naargelang onze behoeften en deze behoeften kunnen best luxueus zijn maar dan wel duurzaam geproduceerd.
Citaat:
Waarom zou het buitengooien van computers ons iets zeggen over de gevolgen van automatisering? Computers weggooien is net het tegengestelde van automatiseren. Uit de gevolgen van ~A kan men toch niet de gevolgen van A inschatten?
Dat is wat ik wou aantonen in relatie tot het creëren van werkloosheid, dat was je vraag eerder. Creativiteit dient in functie gezien te worden van de totale gemeenschap maar door het individualisme dat onze maatschappij typeert komt het nu als een boemerang op onze kop terug. Een van de gevolgen van een inmiddels wansmakelijk winstspelletje is overdadige overconsumptie. Is voor niks nodig als we anders zouden denken over economie en samenleving. Maar ook hier werd voldoende studiewerk verricht dus een mens vraagt zich stilaan af waarom al dat studiewerk gedaan werd.

Laatst gewijzigd door MIS : 7 april 2008 om 10:09.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:06   #8
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Op het vertrouwen in mensen zoals uitvoerig bestudeerd werd. Als we echter de mens zelf vergeten, krijg je een pathologische maatschappij. De maatschappij is dan ook zwaar ziek, zoals we ook kunnen nalezen. We missen blijkbaar een doelstelling ondanks we ook dat kunnen terugvinden in allerhande wetenschappelijk studiewerk. Ieder kan dat voor zichzelf eens lezen en overdenken. Je hoeft mij niet te geloven, de ontkenning van allerhande studiewerk mag je ook zelf doen.

Theologische aard ? Aan literalisme heb ik geen boodschap, het gaat om mensen die leven in een samenleving naar best vermogen. Ik ga er steeds vanuit dat samenwerking de beste weg is, dan hoeven we ook veel minder te doen. Doe minder, bereik meer dus. Waarom maken we het onszelf nu zo moeilijk, enig idee ? De redenen kan je terugvinden in wetenschappelijk studiewerk en als God bestaat dan wordt het tijd dat we hem voor de rechter dagen, dit kan zo niet langer !!!!
Teleologisch, niet theologisch. Ik ben trouwens wel benieuwd naar linkjes naar dat studiewerk, alwaar ik hopelijk kan lezen wat mensen als jij overtuigt dat we onvermijdelijk richting een ethisch verantwoorde volledig geautomatiseerde maatschappij evolueren.
__________________
auction your future!
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:21   #9
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Wat we in onze maatschappij doen is de gerealiseerde vrije tijd (= innovatie) terug in het arbeidsproces brengen en hierdoor wordt de ‘vrucht’ van de innovatie teniet gedaan en dat heeft een impact op onze welzijnservaring, het leven wordt als zinloos ervaren. De reactie hierop is dat de depressiviteit stijgt in welvarende landen aangezien we geen rekening houden met een natuurlijke zelfontwikkeling. Dit is slechts actie en reactie, begrijp je ? De kunst is dus de arbeid te verdelen naargelang onze behoeften en deze behoeften kunnen best luxueus zijn maar dan wel duurzaam geproduceerd.
Wanneer die vrijgekomen tijd wordt geïnvesteerd in zaken waar men voorheen niet de mogelijkheid toe had want men had toen die tijd nodig om de nog niet geautomatiseerde handeling te voltooien, dan kan toch bezwaarlijk opgemerkt worden zoals jij doet dat die innovatie geen enkele vrucht heeft afgeworpen.

Wat is dan de ideaalsituatie volgens jou? Een ingenieur die een proces stroomlijnt waarop de arbeiders op geen enkele manier de vrijgekomen tijd mogen besteden aan het bouwen van een schuurtje achterin de tuin of in een ander arbeidsproces? Gewoon eisen dat ze stilzitten en mediteren?

Citaat:
Dat is wat ik wou aantonen in relatie tot het creëren van werkloosheid, dat was je vraag eerder. Creativiteit dient in functie gezien te worden van de totale gemeenschap maar door het individualisme dat onze maatschappij typeert komt het nu als een boemerang op onze kop terug. Een van de gevolgen van een inmiddels wansmakelijk winstspelletje is overdadige overconsumptie. Is voor niks nodig als we anders zouden denken over economie en samenleving. Maar ook hier werd voldoende studiewerk verricht dus een mens vraagt zich stilaan af waarom al dat studiewerk gedaan werd.
Je snapt mijn kritiek blijkbaar niet. Als ik wil onderzoeken wat de gevolgen zijn van het plaatsen van een groen geschilderd vogelkastje in het bos achter mijn tuin, dan ga ik niet alle bomen in het bos omkappen en bestuderen wat dat voor gevolgen heeft.
__________________
auction your future!

Laatst gewijzigd door netslet : 7 april 2008 om 13:22.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:50   #10
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Wat is dan de ideaalsituatie volgens jou? Een ingenieur die een proces stroomlijnt waarop de arbeiders op geen enkele manier de vrijgekomen tijd mogen besteden aan het bouwen van een schuurtje achterin de tuin of in een ander arbeidsproces? Gewoon eisen dat ze stilzitten en mediteren?
Als er voor arbeiders steeds meer "vrije tijd" komt gaan ze de taken plannen zodat ze arbeiders kunnen uitsparen. Die komen dan op den dop want het zal overal gebeuren. Als dit aantal afgedankte arbeiders een enorme omvang gaat aannemen dan wordt dit een last voor das kapital en moet die afgeworpen worden. Om de woorden van een bepaalde krant te gebruiken: ze gaan die overtollige arbeiders op een boot zetten en die halverwege de oceaan laten zinken. Want wat ben je op de dag van vandaag waard als je niet werkt? Juist: niets.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 13:52   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Excalibur is volgens mij economisch links.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:06   #12
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Excalibur is volgens mij economisch links.
Links en rechts is maar een stempel he
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:11   #13
Casca
Minister
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Locatie: Gent
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Wat doet je trouwens besluiten dat automatisering steeds meer werklozen en armoede produceert en zal produceren? Daar is naar mijn weten geen enkel historisch voorbeeld van te vinden. Natuurlijk wel op korte termijn, maar niet op middel-lange termijn.
²nd

Hazlitt (samengevat):

Citaat:
What happens when jobs are
destroyed by a new machine? The employer will use his savings
in one or more of three ways: (1) to expand his operations by
buying more machines; (2) to invest the extra profits in some
other industry; or (3) spend the extra profits on his own
consumption. The direct effect of this spending will be to
create as many jobs as were destroyed. The overall net effect
to the economy is to create wealth and even more jobs. We
must remember that the short-term local effect is to destroy
jobs. In some cases where this effect is major, special
relief measures might be taken, but blocking the progress
leads to stagnation and poverty.
__________________
"Your brother getting something nice doesn't harm you in any way"
Marge Simpson

Laatst gewijzigd door Casca : 7 april 2008 om 14:15.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:21   #14
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Excalibur is volgens mij economisch links.
Adrian, blijf jij maar op je cirkel lopen, je komt die mannen van rechts altijd wel ergens tegen, ze komen dan zelfs van links maar dat komt omdat die in dezelfde richting lopen soms elkaar voorbij lopen, zo ook die van links dus. Wel naar het vogeltje blijven kijken hé.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:23   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Zeg Casca, heeft Hazlitt ook een goed citaat om MIS uit te leggen, of niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 14:58   #16
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Teleologisch, niet theologisch.
Ah zo, een mens moet zich behoeden voor labels.
Citaat:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar linkjes naar dat studiewerk, alwaar ik hopelijk kan lezen wat mensen als jij overtuigt dat we onvermijdelijk richting een ethisch verantwoorde volledig geautomatiseerde maatschappij evolueren.
Het is niet onvermijdelijk, het is gewoon noodzakelijk als we niet in de totale destructie willen verzanden, dat is chaostheorie. Welke keuze zou je zelf maken dan ?
Citaat:
Wanneer die vrijgekomen tijd wordt geïnvesteerd in zaken waar men voorheen niet de mogelijkheid toe had want men had toen die tijd nodig om de nog niet geautomatiseerde handeling te voltooien, dan kan toch bezwaarlijk opgemerkt worden zoals jij doet dat die innovatie geen enkele vrucht heeft afgeworpen.
Het kind met het badwater weggooien is nooit goed maar we kunnen wel met z’n allen halftijds gaan werken als een maatschappij met hoger ethische normen zou ontkiemen. Denk je dat bvb 20 % depressiviteit in België uit de lucht komt gevallen ? Is ook voldoende over gerapporteerd, wat doet men er mee ?
Citaat:
Wat is dan de ideaalsituatie volgens jou? Een ingenieur die een proces stroomlijnt waarop de arbeiders op geen enkele manier de vrijgekomen tijd mogen besteden aan het bouwen van een schuurtje achterin de tuin of in een ander arbeidsproces ? Gewoon eisen dat ze stilzitten en mediteren ?
Inspanning en ontspanning, economie is een balansspel, het leven onderhouden om er ook van te kunnen genieten. Heb je daar een probleem mee ? Zo ja, wat is dan dat probleem ?
Citaat:
Je snapt mijn kritiek blijkbaar niet. Als ik wil onderzoeken wat de gevolgen zijn van het plaatsen van een groen geschilderd vogelkastje in het bos achter mijn tuin, dan ga ik niet alle bomen in het bos omkappen en bestuderen wat dat voor gevolgen heeft
Dat zou ik niet doen, waarom zou je ? We kunnen toch ook eerst nadenken wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Kunnen ons toch beroepen op veel studiewerk, niet dan ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:01   #17
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Zeg Casca, heeft Hazlitt ook een goed citaat om MIS uit te leggen, of niet?
Laat ons dat hopen, MIS staat voor The Money Illusion Syndrome en daar weet jij alles van maar je ziet het zelf niet. Dus blijf gewoon verder je berichten plaatsen, bijzonder educatief voor anderen. Alvast dank voor de hulp, het is een waar geschenk om dat syndroom aan het werk te zien. Grappig wel hé.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:07   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Leg eens uit wat het MIS is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:12   #19
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Laat ons dat hopen, MIS staat voor The Money Illusion Syndrome en daar weet jij alles van maar je ziet het zelf niet. Dus blijf gewoon verder je berichten plaatsen, bijzonder educatief voor anderen. Alvast dank voor de hulp, het is een waar geschenk om dat syndroom aan het werk te zien. Grappig wel hé.
Als nickname is die afkorting toch wat ongelukkig gekozen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2008, 15:25   #20
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Leg eens uit wat het MIS is?
Dat heeft geen zin zoals ik net schreef, je bent het maar je ziet dat zelf niet, net daarom. Jij kent alles van economie dus leg jij het maar uit, heb het al genoeg gedaan.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be