Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2005, 21:54   #41
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Wil je soms ontkennen dat de Amerikanen - globaal gezien - een egocentrisch kutvolk zijn, dat ook nog eens te lui is om vreemde talen te leren? Die weten ook maar al te goed dat iedereen Engels - of iets dat er op lijkt - spreekt hoor.

Noord-Amerika moet trouwens gebombardeerd worden omdat ze hun cultuur zo aggresief verspreid hebben. Bah.
In het geval u dat nog niet bekend was : " Engels is een wereldtaal." Wrom zouden zei nu het stomme Nederlands leren?? Jongens toch
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:55   #42
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Wat heeft dat nu met een avatar te maken? Zijn er hier ook nog volwassen mensen ?
Neem nog een nootje.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:55   #43
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Jah da gij ne snul van 16 zijt heb ik al gemerkt
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 21:57   #44
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
In het geval u dat nog niet bekend was : " Engels is een wereldtaal." Wrom zouden zei nu het stomme Nederlands leren?? Jongens toch
Engels heeft geen recht op die rol van internationale taal. Nederlands een 'domme taal' noemen, doet enkel iemand die zelf dom is. En hoeveel Amerikanen/Engelstaligen wonen er niet in het Nederlandse taalgebied die geen woord Nederlands kunnen omdat zij toch 'de universele wereldtaal' spreken.

Een peer op hun muil kunnen ze krijgen. Gelijk dat eurocratisch schorum in Brussel.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:02   #45
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Als je het Nederlands als taal vergelijkt tegen het Engels? Welke taal wordt bijna in elk land gebruikt?

En welk Nederlandstalig taalgebied ? Leg eens wat meer uit...
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:03   #46
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Wat heeft dat nu met een avatar te maken? Zijn er hier ook nog volwassen mensen ?
Nou, het flitsende balkje in je onderschrift geeft je anders ook behoorlijk wat sprekersethos. Zelfs de leek kan hieruit opmaken dat jij wel goed op de hoogte bent van - nou ja, zowat alles wat de wereld te bieden heeft aan kennis.

En neen, ik ben niet volwassen. Maar meer daarover in de thread over leeftijden.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:05   #47
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Als je het Nederlands als taal vergelijkt tegen het Engels? Welke taal wordt bijna in elk land gebruikt?

En welk Nederlandstalig taalgebied ? Leg eens wat meer uit...
Je zwetst compleet naast de kwestie uiteraard. Het feit dat veel mensen Engels praten, hoeft niet te betekenen dat Engels het recht heeft een wereldtaal te zijn.

Het legitimeert hoegenaamd niet dat het kutvolk waarover Musketo sprak, zich hier niet verstaanbaar kan uitdrukken.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:11   #48
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Als je het Nederlands als taal vergelijkt tegen het Engels? Welke taal wordt bijna in elk land gebruikt?

En welk Nederlandstalig taalgebied ? Leg eens wat meer uit...
Meen je nu echt dat Nederlands minderwaardig zou zijn aan het Engels 'omdat Engels door meer mensen gesproken wordt'?
In principe zijn alle talen gelijkwaardig, of dat zou zo toch moeten zijn, ongeacht hun moeilijkheidsgraad of aanzien. De enige reden waarom Engels op dit moment een leidinggevende rol bekleedt is vanwege het voormalige kolonialisme van het Verenigd Koninkrijk en de huidige alleenheerschappij van de Verenigde Staten. Het ligt denk ik ook aan het feit dat jongeren blijkbaar erg dol zijn op het Engels en de Amerikaanse cultuur, wat ik eigenlijk best vreemd vind, maar goed.

En nu nooit meer zulke domme dingen zeggen graag.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Musketo on 21-08-2005 at 23:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Als je het Nederlands als taal vergelijkt tegen het Engels? Welke taal wordt bijna in elk land gebruikt?

En welk Nederlandstalig taalgebied ? Leg eens wat meer uit...
Meen je nu echt dat Nederlands minderwaardig zou zijn aan het Engels 'omdat Engels door meer mensen gesproken wordt'?
In principe zijn alle talen gelijkwaardig, of dat zou zo toch moeten zijn, ongeacht hun moeilijkheidsgraad of aanzien. De enige reden waarom Engels op dit moment een leidinggevende rol bekleedt is vanwege het voormalige kolonialisme van het Verenigd Koninkrijk en de huidige alleenheerschappij van de Verenigde Staten. Het ligt denk ik ook aan het feit dat jongeren blijkbaar erg dol zijn op het Engels en de Amerikaanse cultuur, wat ik eigenlijk best vreemd vind, maar goed.

En nu nooit meer zulke domme dingen zeggen graag.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Als je het Nederlands als taal vergelijkt tegen het Engels? Welke taal wordt bijna in elk land gebruikt?

En welk Nederlandstalig taalgebied ? Leg eens wat meer uit...
Meen je nu echt dat Nederlands minderwaardig zou zijn aan het Engels 'omdat Engels door meer mensen gesproken wordt'?
In principe zijn alle talen gelijkwaardig, of dat zou zo toch moeten zijn, ongeacht hun moeilijkheid. De enige reden waarom Engels op dit moment een leidinggevende rol bekleedt is vanwege het voormalige kolonialisme van het Verenigd Koninkrijk en de huidige alleenheerschappij van de Verenigde Staten. Het ligt denk ik ook aan het feit dat jongeren blijkbaar erg dol zijn op het Engels en de Amerikaanse cultuur, wat ik eigenlijk best vreemd vind, maar goed.

En nu nooit meer zulke domme dingen zeggen graag.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Musketo : 21 augustus 2005 om 22:11.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2005, 22:14   #49
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Nu ben ik eens zeer benieuwd naar de reactie van "PetSel". Moest ik van hem zijn, ik zou me hier niet meer laten zien hoor.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 16:04   #50
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
In het geval u dat nog niet bekend was : " Engels is een wereldtaal." Wrom zouden zei nu het stomme Nederlands leren?? Jongens toch
Als je zoveel van Amerika houdt, ga er dan wonen. En neem je klote Engels mee.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 16:07   #51
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

In Amerika dreigt trouwens een tweetaligheid te komen. Het Spaans begint het Engels in het zuiden te verdringen. Chah! Net goed.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 16:46   #52
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes


Europeanen mogen op Europese forums zagen indien ze dat willen, yanks en wannabee-yanks moeten dat op Amerikaanse forums doen. Dus pak uw boeltje maar.


Is Illwill Amerikaan?

Dan moet ik hem feliciteren met zijn Nederlands. Normaal kan dat apenvolk alleen maar twee woorden Frans of Spaans.
Neen, hij behoort tot het achterlijke specimen der wannabe-yanks.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 16:48   #53
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
In het geval u dat nog niet bekend was : " Engels is een wereldtaal." Wrom zouden zei nu het stomme Nederlands leren?? Jongens toch
Misschien zou u beter eens het 'stomme' Nederlands leren. Hihi.....
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 16:50   #54
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PetSel on 22-08-2005 at 17:51
Reason:
--------------------------------

Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moetsen die "kutamerikanen" jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?[/size]
[/edit]
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you











Laatst gewijzigd door PetSel : 22 augustus 2005 om 16:51.
PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:23   #55
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?
Ja want wij haten het Engels en wij vinden dat het verboden moet worden. (...)
Het punt is dat Engels op dit moment andere talen verdringt op terreinen waar dat absoluut niet nodig is. Ik zag laatst nog een reclame van Spa: 'The bottle you roll'. Géén enkel Nederlands woord erin. Mijn bomma verstaat daar niks van hoor.
Iets anders: waarom gaan alle artiesten tegenwoordig enkel nog in het Engels teksten schrijven? En dan zwijg ik nog over al die idioten die onvoorwaardelijk Nederlandse liederteksten afwijzen omdat 'die in het Nederlands toch nooit goed kunnen zijn'. Waarom krijgen we enkel nog reeksen van 'Het leven zoals het is' in het Engels, terwijl het evenzeer een Franse, Duitse of Nederlandse luchthaven zou kunnen zijn? Waarom worden op onze eigen universiteiten 10 procent van de lessen in het Engels gedoceerd? En dan nog wel door personen die daar niet voor opgeleid zijn, zodat er zeker geen didactisch pluspunt aan zit voor de studenten. Waarom worden Duitse en Franse films haast altijd getiteld met een Engelse naam? Waarom beschouwen veel jongeren hun eigen taal als afval en het Engels als het enige ware?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:27   #56
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

je zegt het zelf
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:28   #57
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

en je hebt niet geantwoord op mijn eerste en 2de punt?
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:29   #58
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
De yankee-hersenspoeling is bij u klaarblijkelijk succesvol voltooid. De Amerikanen waren maar al te blij dat ze ons met hun non-cultuur en hun rotegoïsme (of voor de yanks 'individualisme) konden overspoelen, hun grote bedrijven hier neerpoten en van de eens zo trotse Europeanen consumptiezwijnen naar Amerikaans model maken.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?
Ik heb niet gezegd dat ik gekant ben tegen het Engels, wel tegen Yanks en wannabe-yanks. Ik luister weinig naar Amerikaanse muziek, maar veel meer Europese metal. Weinig mensen weten dat muziek verder gaat dan die mietjes van Korn. Soms is Europese muziek in het Engels, maar dat is uiteraard niet verkeerd. Het mogen natuurlijk wel geen consumatistische wannabe-yanks zijn, maar dat spreekt voor zich.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:31   #59
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Akkoord.

Ik heb eigenlijk niets tegen Amerika en zeker niet tegen Engels als internationale taal, maar gezien de houding van Amerika(nen) tegenover Europa voel ik me niet geroepen om er van te houden
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 17:34   #60
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rammstein - Amerika

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

Wenn getanzt wird will ich führen
Auch wenn ihr euch alleine dreht
Lasst euch ein wenig kontrollieren
Ich zeige euch wie's richtig geht

Wir bilden einen lieben Reigen
Die Freiheit spielt auf allen Geigen
Musik kommt aus dem Weißen Haus
Und vor Paris steht Mickey Mouse

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

Ich kenne Schritte die sehr nützen
Und werde euch vor Fehltritt schützen
Und wer nicht tanzen will am Schluss
Weiss noch nicht dass er tanzen muss

Wir bilden einen lieben Reigen
Ich werde euch die Richtung zeigen
Nach Afrika kommt Santa Claus
Und vor Paris steht Mickey Mouse

We're all living in Amerika
Coca Cola
Wonderbra
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

This is not a love song
This is not a love song
I don't sing my mother tongue
No, this is not a love song

We're all living in Amerika
Coca Cola
Sometimes war
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be