Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 12:02   #81
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Wat een lepe truuk zeg. 8)
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:16   #82
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

sorry man
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:33   #83
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ja want wij haten het Engels en wij vinden dat het verboden moet worden. (...)
Het punt is dat Engels op dit moment andere talen verdringt op terreinen waar dat absoluut niet nodig is. Ik zag laatst nog een reclame van Spa: 'The bottle you roll'. Géén enkel Nederlands woord erin. Mijn bomma verstaat daar niks van hoor.
Iets anders: waarom gaan alle artiesten tegenwoordig enkel nog in het Engels teksten schrijven? En dan zwijg ik nog over al die idioten die onvoorwaardelijk Nederlandse liederteksten afwijzen omdat 'die in het Nederlands toch nooit goed kunnen zijn'. Waarom krijgen we enkel nog reeksen van 'Het leven zoals het is' in het Engels, terwijl het evenzeer een Franse, Duitse of Nederlandse luchthaven zou kunnen zijn? Waarom worden op onze eigen universiteiten 10 procent van de lessen in het Engels gedoceerd? En dan nog wel door personen die daar niet voor opgeleid zijn, zodat er zeker geen didactisch pluspunt aan zit voor de studenten. Waarom worden Duitse en Franse films haast altijd getiteld met een Engelse naam? Waarom beschouwen veel jongeren hun eigen taal als afval en het Engels als het enige ware?
Hela Musketo, in die reclame staat wel Nederland hé. The bottle you roll. Dat zijn dus twee Nederlandse woorden hé. Zoals je ziet, is het Nederlands de Engelse taal aan het infiltreren.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:34   #84
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

lol , yeah right
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 15:40   #85
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Hela Musketo, in die reclame staat wel Nederland hé. The bottle you roll. Dat zijn dus twee Nederlandse woorden hé. Zoals je ziet, is het Nederlands de Engelse taal aan het infiltreren.
Ik ken maar drie Nederlandse leenwoorden in het Engels:
  1. apartheid
  2. easel (ezel om te schilderen)
  3. landscape
En dan durven die hoeren de spelling nog te veranderen ook. Op die manier wordt het Nederlands nooit de nieuwe lingua franca.

Edit: en blijkbaar ook deze:
  1. cruise
  2. tattoo
  3. yacht
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Musketo on 23-08-2005 at 16:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Hela Musketo, in die reclame staat wel Nederland hé. The bottle you roll. Dat zijn dus twee Nederlandse woorden hé. Zoals je ziet, is het Nederlands de Engelse taal aan het infiltreren.
Ik ken maar drie Nederlandse leenwoorden in het Engels:
  1. apartheid
  2. easel (ezel om te schilderen)
  3. landscape
En dan durven die hoeren de spelling nog te veranderen ook. Op die manier wordt het Nederlands nooit de nieuwe lingua franca.

Edit: en blijkbaar ook deze:
  1. cruise
  2. tattoo
  3. yacht
[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Hela Musketo, in die reclame staat wel Nederland hé. The bottle you roll. Dat zijn dus twee Nederlandse woorden hé. Zoals je ziet, is het Nederlands de Engelse taal aan het infiltreren.
Ik ken maar drie Nederlandse leenwoorden in het Engels:
  1. apartheid
  2. easel (ezel om te schilderen)
  3. landscape
En dan durven die hoeren de spelling nog te veranderen ook. Op die manier wordt het Nederlands nooit de nieuwe lingua franca.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Musketo : 23 augustus 2005 om 15:43.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:52   #86
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Als het een troost kan zijn: het Russisch heeft een aantal leenwoorden uit onze taal overgenomen. Met name in de scheepvaart.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:53   #87
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Als het een troost kan zijn: het Russisch heeft een aantal leenwoorden uit onze taal overgenomen. Met name in de scheepvaart.
Ik weet het, maar ik kan dat alfabet niet lezen he jong. Dat verlicht mijn smart dus niet.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 16:57   #88
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik weet het, maar ik kan dat alfabet niet lezen he jong. Dat verlicht mijn smart dus niet.
Ik geloof matroos, en stuurboord, en vloot. En nog een paar. Zijn dus overgenomen door de Russen.

Overigens lijkt het cyrillisch sterk op het Griekse alfabet maar dan anders.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 17:01   #89
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Was Marty nu maar hier. Dan zou ik een opmerking over 'r schaam-of okselhaar kunnen maken.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 02:48   #90
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

om dan nog maar te zwijgen over het lelijke accent van die amerikanen. Ieren bv praten veel sexier.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 07:04   #91
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ja want wij haten het Engels en wij vinden dat het verboden moet worden. (...)
Het punt is dat Engels op dit moment andere talen verdringt op terreinen waar dat absoluut niet nodig is. Ik zag laatst nog een reclame van Spa: 'The bottle you roll'. Géén enkel Nederlands woord erin. Mijn bomma verstaat daar niks van hoor.
Iets anders: waarom gaan alle artiesten tegenwoordig enkel nog in het Engels teksten schrijven? En dan zwijg ik nog over al die idioten die onvoorwaardelijk Nederlandse liederteksten afwijzen omdat 'die in het Nederlands toch nooit goed kunnen zijn'. Waarom krijgen we enkel nog reeksen van 'Het leven zoals het is' in het Engels, terwijl het evenzeer een Franse, Duitse of Nederlandse luchthaven zou kunnen zijn? Waarom worden op onze eigen universiteiten 10 procent van de lessen in het Engels gedoceerd? En dan nog wel door personen die daar niet voor opgeleid zijn, zodat er zeker geen didactisch pluspunt aan zit voor de studenten. Waarom worden Duitse en Franse films haast altijd getiteld met een Engelse naam? Waarom beschouwen veel jongeren hun eigen taal als afval en het Engels als het enige ware?
Amen!!
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 07:07   #92
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?
De taalwetten in België zijn nooit zo correct toegepast als tussen '40 en '44. We hadden helemaal geen redding nodig. Het enige waar de Ami's ons misschien van gered hebben zijn de Russen. En kom weer niet af met dat holocaust-gelul. Ja, dat was erg en fout, maar ik ben geen Jood en mijn grootouders dus ook niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 24-08-2005 at 08:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?
De taalwetten in België zijn nooit zo correct toegepast als tussen '40 en '44. We hadden helemaal geen redding nodig. Het enige waar de Ami's ons misschien van gered hebben zijn de Russen. En kom weer niet af met dat holocaust-gelul. Ja, dat was erg en fout, maar ik ben geen Jood en mijn grootouders dus ook niet.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
Zeker dat ik mij hier nog durf vertonen.
Ten eerste zouden jullie hier al niet zijn moesten die "kutamerikanen" '( zo zeggen jullie het) jullie familie niet hebben gered tijdens de 2de W.O. (maarjah wat zijn ze toch dankbaar...)
Ten tweede => Officieel is 10.5% oftewel 27.7 miljoen personen die in de VS wonen, Hispanisch. ( Een erge bedreiging volgens mij :s ) Trouwens de handel in Europa en Azië wordt gevoerdt in het engels.
Den derde=> als jullie allemaal zo gekant zijn tegen het Engels en Amerika ,dan verwacht ik ook dat jullie thuis geen enkele film hebben liggen of bekijken in het Engels? Of dat je niet naar Engelse muziek luistert , maar naar de commerciële Nederlandse Ultratop liedjes?
De taalwetten in België zijn nooit zo correct toegepast als tussen '40 en '44. Er was geen redding nodig.[/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door panzer : 24 augustus 2005 om 07:12.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 07:10   #93
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Zeg onnozelaar, Musketo schrijft hier een goed onderbouwd stuk tekst over de dominantie van de Anglosaksische cultuur, jij antwoordt met een zin die nauwelijks als one-liner gelabeld kan worden, en je verwacht dat Musketo dan nógmaals een inspanning zou leveren om op een tekst van jouw hand te antwoorden? Ik zou het zeker begrijpen als Musketo nu denkt "Nou, de boom in met die PetSel, hij begrijpt hoegenaamd niet hoe discussies werken".
Hey, Musketo, je hebt hier op het forum een woordvoerder! mooi...
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 11:35   #94
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Ge moet gewoon een beetje praat over de oude Grieken lozen en dan zegt Percalion wat jij zegt.


Denk ik toch.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 11:36   #95
PetSel
Gouverneur
 
PetSel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 1.398
Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

euhm Percalion jij hebt get nog niks laten weten van je mening , wat kom jij hier ff iemand staan beledigen? En sorry dat ik hier tegen vier mensen moet discussieren eh. Nogal moeilijk dat ik dan zal afgewezen worden.
__________________
Citaat:
If the enemy is in range so are you










PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be