Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2014, 21:14   #221
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Jantje, stel dat ik doe zoals Jack Nicholson in "One flew over the cuckoo's nest" .. maw. faken van een diagnose .. zou ik dan mss. voor depressie arbeidsongeschikt kunnen verklaard worden? Ik ben serieus hier, lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 08:02   #222
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje, stel dat ik doe zoals Jack Nicholson in "One flew over the cuckoo's nest" .. maw. faken van een diagnose .. zou ik dan mss. voor depressie arbeidsongeschikt kunnen verklaard worden? Ik ben serieus hier, lol
Bembem, als je eens de moeite doet om alle postings hier op het forum te lezen( je bent dan wel even zoet), zou je weten dat er hier mensen posten die niet faken.

Maar ik heb een voorstel voor jou.
Jij krijgt mijn invaliditeitsvergoeding (846€ /maand bruto) we spreken over en alle daaraan verbonden voordelen en ik krijg jou gehoor en evenwichtsorganen. De depressie moet je dan net faken, die krijg je dan wel vanzelf.


Eens zien of je dan nog arbeidsongeschikt wil zijn.
Je hebt totaal geen idee hoe erg het is voor een gezond geboren mens om zijn gezondheid te verliezen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 08:36   #223
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Toch zal je moeten vechten voor je rechten. Of je bent ze kwijt. Wees daarvan zeker.
Als jij niet klaagt, zullen ze niks doen. Daar kan ik op wedden.
Doe je dat dikwijls ? Antwoorden op postings uit 2008 ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2014, 22:18   #224
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bembem, als je eens de moeite doet om alle postings hier op het forum te lezen( je bent dan wel even zoet), zou je weten dat er hier mensen posten die niet faken.

Maar ik heb een voorstel voor jou.
Jij krijgt mijn invaliditeitsvergoeding (846€ /maand bruto) we spreken over en alle daaraan verbonden voordelen en ik krijg jou gehoor en evenwichtsorganen. De depressie moet je dan net faken, die krijg je dan wel vanzelf.


Eens zien of je dan nog arbeidsongeschikt wil zijn.
Je hebt totaal geen idee hoe erg het is voor een gezond geboren mens om zijn gezondheid te verliezen.

Jantje, ik heb heel de thread gelezen .. En ik heb eigenlijk wel een depressie, maar ja >> een diagnose ervoor heb ik niet en ik sta gewoon op de dop en niet op invaliditeit ..

Ik heb op de site van de FOD gekeken, daar staat dat gehandicapten 800€ netto per maand krijgen .. en daarnaast kan men via dat puntensysteem voor de zelfredzaamheid aan een extra komen ... Ik zou dat wel graag willen! ))
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 08:24   #225
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje, ik heb heel de thread gelezen .. En ik heb eigenlijk wel een depressie, maar ja >> een diagnose ervoor heb ik niet en ik sta gewoon op de dop en niet op invaliditeit ..

Ik heb op de site van de FOD gekeken, daar staat dat gehandicapten 800€ netto per maand krijgen .. en daarnaast kan men via dat puntensysteem voor de zelfredzaamheid aan een extra komen ... Ik zou dat wel graag willen! ))
Nu, een depressie kan slechts op één manier overwonnen worden.
En dat is zelf erkennen dat je de zaken anders moet aanpakken.

Als je heel de draad heb gelezen, dan weet je dat men door verschillende instellingen invalide kan verklaard worden en dat er daar allemaal verschillende regels en systemen voor zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 15:06   #226
Jean Sp
Vreemdeling
 
Jean Sp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2013
Berichten: 9
Standaard

Man...man...man...hebben ze nu hier nog steeds niet "de stal uitgekeerd" ?
Of is hier geen moderator ? En heeft iedereen hier "vrij spel"
Er zitten hier kuikens op die reactie's plaatsen die van weinig of geen respect betuigen en met een half stuk in hunne kraag , s'avonds uit frustratie hun gal hier komen spuien , omdat er niks op tv speelt , en hun vrouwtjes niets vermoedend naar hun serie kijken ...
En dan de titels van de activiteit , die men hier zich zelf toe eigent ...is gemaakt om die kuikens een meerder waardigheidsgevoel te geven terwijl het simpel gezegd "bass class" mentaliteit is ! De ernstige die hier (nog) zitten , kan je op 1 hand tellen !
Jean Sp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 11:57   #227
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Sp Bekijk bericht
! De ernstige die hier (nog) zitten , kan je op 1 hand tellen !
best dat wij twee hier nog zijn hé
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 21:33   #228
doeme80
Gouverneur
 
doeme80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2012
Locatie: Maeseyck
Berichten: 1.010
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje, stel dat ik doe zoals Jack Nicholson in "One flew over the cuckoo's nest" .. maw. faken van een diagnose .. zou ik dan mss. voor depressie arbeidsongeschikt kunnen verklaard worden? Ik ben serieus hier, lol
Ieders droom, gek laten verklaren. Ga buiten op straat staan en smeer jezelf in met je uitwerpselen. Je zal geen dag meer moeten werken.
doeme80 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2014, 22:26   #229
Zondag
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juni 2013
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Je krijgt geen 33% werkonbekwaamheid om op je vinger te slaan hoor. Mijn vader is 66% werkonbekwaam verklaard en dat met 1 been en zo goed als blind te zijn. Toen ik hem vroeg wanneer je 90% of 100% werkonbekwaam verklaard wordt was het antwoord: "dan moet je dood zijn".
De voormalige Secretaris-generaal van de Europese Rekenkamer is 100% arbeidsongeschikt verklaard nadat hij van fraude was beschuldigd, maar kreeg bij zijn afscheid een sportuitrusting cadeau van de instelling, en geniet nu een invaliditeitsuitkering ten bedrage van ongeveer 15 000 euro per maand.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2014, 01:19   #230
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 Bekijk bericht
Ieders droom, gek laten verklaren. Ga buiten op straat staan en smeer jezelf in met je uitwerpselen. Je zal geen dag meer moeten werken.

naar het schijnt mag je sommige landen niet binnen (of met veel moeilijkheden) als je officieel een mentale ziekte hebt .. ik die later naar Azië wil gaan, zie dit dus niet meer zitten
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 14:44   #231
Kris001
Vreemdeling
 
Kris001's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2013
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ga in de politiek...er is wel een voorwaarde moet je onmiddellijk meer werkonbekwaam worden ...beste is 100% werkonbekwaam.
100% ? Dat bestaat niet...! wel 66% ...
Kris001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2018, 15:41   #232
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
naar het schijnt mag je sommige landen niet binnen (of met veel moeilijkheden) als je officieel een mentale ziekte hebt .. ik die later naar Azië wil gaan, zie dit dus niet meer zitten
En, hoe vlot het hier mee ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 15:14   #233
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris001 Bekijk bericht
100% ? Dat bestaat niet...! wel 66% ...
100% bestaat inderdaad niet, het maximum is 90% economische invaliditeit dat je kan hebben per arbeidsongeval.
Je kan echter wel boven de 100% economische invaliditeit komen door een combinatie van arbeidsongevallen.
Dit wil zeggen dat je arbeidsongeval hebt gehad en daarvoor reeds economische invaliditeit trekt en daarna opnieuw het slachtoffer word van een arbeidsongeval waarbij je opnieuw een economische invaliditeit oploopt.

Bij een arbeidsongeval blijf je steeds 10% economisch valide.
Na een arbeidsongeluk kan je voor 90% economisch arbeidsongeschikt zijn, maar mag je nog steeds beroepsbezigheden uitvoeren, zolang die niets te maken hebben of gelijkaardig zijn aan de werkzaamheden die je uitvoerde tijdens het arbeidsongeval. Dit tot de dag van de consolidatie, daarna mag je zelfs dezelfde beroepsbezigheden opnieuw uitvoeren.
Dit wil dus zeggen, dat een technische arbeider die tijdens het herstellen van een toestel een arbeidsongeluk heeft gehad, mag tijdens zijn herstelperiode geen toestellen herstellen, maar de werkgever mag hem wel vragen of hij als bezigheid tijdens zijn herstelperiode bestellingen en facturen wil ingeven op de computer terwijl hij zich ligt te vervelen in het ziekenhuis.
En de werkgever kan hem daarvoor zelfs een loon uitbetalen, terwijl het slachtoffer zijn rechten behoud.
Het slachtoffers heeft immers nog steeds 10% economisch verdienvermogen.

Bij een uitkering via het RIZIV liggen de zaken totaal anders
Vanaf +66% ziekteninvaliditeit mag je geen beroepswerkzaamheden meer uitvoeren, of je verliest je rechten op je ziektenuitkering.
Je kan echter wel toelating vragen aan het RIZIV om toch een beroepsactiviteit te mogen uitvoeren en dan liggen alle beslissingen bij het RIZIV rond betalingen en vergoedingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 15:34   #234
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje, stel dat ik doe zoals Jack Nicholson in "One flew over the cuckoo's nest" .. maw. faken van een diagnose .. zou ik dan mss. voor depressie arbeidsongeschikt kunnen verklaard worden? Ik ben serieus hier, lol
Kojak, Marie en co....als ge mij weer gaat RD'en om de waarheid te stellen.

Lees dit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 15:52   #235
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje, ik heb heel de thread gelezen .. En ik heb eigenlijk wel een depressie, maar ja >> een diagnose ervoor heb ik niet en ik sta gewoon op de dop en niet op invaliditeit ..

Ik heb op de site van de FOD gekeken, daar staat dat gehandicapten 800€ netto per maand krijgen .. en daarnaast kan men via dat puntensysteem voor de zelfredzaamheid aan een extra komen ... Ik zou dat wel graag willen! ))
Een depressie is geen blijvende aandoening.
Dat is zelfs eenvoudig te genezen.

In jou geval is dat te genezen door een vent met een behoorlijk inkomen te vinden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 21:50   #236
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kojak, Marie en co....als ge mij weer gaat RD'en om de waarheid te stellen.

Lees dit.
Nee tavek, het Ocmw heeft mij dat gelapt, daarbij was ik op dat moment van posten in een soort van aandacht-zoeken-fase alsook depri... tja, hoe zou je zelf zijn.... En euh, ik ben een vrouw die verloren is gelopen, gelieve m'n predicament van geestesziek zijnde niet als een uitvindsel af te doen. Het is tenslotte niet de bakker van om de hoek die mij zo heeft gediagnosticeerd. Dus stop maar van u te acharneren op mijn case. Het is zo al erg genoeg, of niet soms
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2018, 21:54   #237
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een depressie is geen blijvende aandoening.
Dat is zelfs eenvoudig te genezen.

In jou geval is dat te genezen door een vent met een behoorlijk inkomen te vinden.
Jantje ik trek ondertussen m'n plan, en euh ik had een depressie dat klopt maar ik ben uiteindelijk voor iets anders in behandeling gegaan... iets veel erger in feite, maar goed dat was dan, nu ben ik min of meer op de goede weg om alsnog iets vh leven te maken :s
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 15:12   #238
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter X Bekijk bericht
Ik heb negen jaar op invaliditeit gestaan, nadien terechtgekomen op 33% arbeidsongeschiktheid, maar ik ben even onbekwaam om te werken.
Omwille van medische redenen? Dan kun je beter weer even op mutualiteit gaan, misschien anders recht op erkenning arbeidshandicap? Niet dat je dan geen werk moet zoeken wanneer je werkloos bent en een uitkering krijgt, wel dus, ook met erkenning van 33 procent blijvend arbeidsongeschikt.
Negen jaar invaliditeit en dus op mutualiteit gezeten? Werd je geschorst en daarom nu werkloosheid? Dan beschouwt de mutualiteit je als voldoende geschikt voor de arbeidsmarkt, ga eens praten met de dokter van de RVA?
De huisdokter kan je ook een attest geven dat je meer dan 14 dagen voor een arbeider of 4 weken voor een bediendestatuut ziek bent, zo kun je weer bij de mutualiteit aankloppen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 15:17   #239
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

op vakbondsadvies : Ga niet langs de controlearts!

https://www.gva.be/cnt/dmf20180329_0...ontslagmachine
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2018, 15:31   #240
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jantje ik trek ondertussen m'n plan, en euh ik had een depressie dat klopt maar ik ben uiteindelijk voor iets anders in behandeling gegaan... iets veel erger in feite, maar goed dat was dan, nu ben ik min of meer op de goede weg om alsnog iets vh leven te maken :s
Ik was dan ook niet ernstig bezig, toen ik schreef dat een rijke vent je problemen wel zou oplossen.
Ik was wel heel ernstig toen ik schreef dat een depressie enkel door jou kan opgelost worden.
En de goede weg om iest van je leven te maken, is lak hebben aan de maatschappij en haar opgelegde normen en gewoon je eigen pad volgen.

Wat hoewel het gemakkelijker is in het leven als je wat meer geld hebt, is er geen reden om ongelukkig te zijn, omdat je het met minder moet doen.
Ik ken mensen die perfect gelukkig zijn als ze ergens in een hutje ver weg van de maatschappij kunnen leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be