Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2011, 09:27   #41
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bent dus tegen alle vormen van draagmoederschap en adoptie als ik het goed begrijp.
Kinderen kunnen best geadopteerd worden door een familielid, als dat niet kan, dan best door een ander gezin in hun eigen land, als dat ook niet kan blijven ze beter in een weeshuis in hun eigen land, dan dat ze worden verkocht aan buitenlanders.

Misschien zouden kinderloze ouders niet naar het buitenland moeten gaan shoppen als er wat minder abortussen plaatsvonden, heb je daar al eens over nagedacht?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:29   #42
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet volledig mee eens. De draagmoeder heeft meebeslist. Of niet ?
ik verwijs naar de gedachtengang om een negen maand durende zwangerschap+bevalling gelijk te stellen aan een beleving van een orgasme, waar dan ineens een kind uit tevoorschijn komt.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:31   #43
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kinderen kunnen best geadopteerd worden door een familielid, als dat niet kan, dan best door een ander gezin in hun eigen land, als dat ook niet kan blijven ze beter in een weeshuis in hun eigen land, dan dat ze worden verkocht aan buitenlanders.

Misschien zouden kinderloze ouders niet naar het buitenland moeten gaan shoppen als er wat minder abortussen plaatsvonden, heb je daar al eens over nagedacht?
Ja, dat is de oplossing: meer ongewenste kinderen. ik zie dat je daar lang over nagedacht hebt.

En ik leer ook dat weeshuizen beter zijn dan buitenlandse liefhebbende gezinnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:39   #44
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
U heeft blijkbaar geen probleem met het concept kind als verhandelbaar product?
ik vrees dat de laatste jaren kinderen veel meer verhandelbare producten zijn geworden dan voorheen.
Vergeet bovendien niet dat in het geval van Samuel het gaat over het biologische kind van één der vaders. Hoezo "verhandelbaar"?
Ben je als vader "eigenaar" van je kind of niet? dat is dan de volgende vraag in het rijtje, als je toch over slavernij wil beginnen.

Zoals tegenwoordig algemeen wordt aangenomen hebben kinderen recht op hun ouders. Moet dat persé de biologische ouder zijn? Geen idee.
Een van de wensouders was biologische ouder, moest hij gescheiden zijn van de moeder dan zou de rechter hem sowieso co-ouderschap hebben gegeven. Gezien de moeder geen behoeft heeft om het kind zèlf op te voeden, lijkt het me de betere oplossing het kind bij beide wensvaders (waaronder dus de biologische) te laten opgroeien.

Ik vind nog steeds dat biologische ouders méér rechten hebben op het opvoeden van hun kinderen dan niet-biologische. Maar blijkbaar hebben de meeste mannen er weinig problemen mee indien de biologische vader stilletjes met de noorderzon vertrekt nadat het kwakje werd afgeleverd.
Ik zie niet in waarom het afleveren van het kwakje zou moeten gecompenseerd worden. Dit lijkt me van een heel andere orde dan de negen maanden zwangerschap + bevalling, waarvoor weldegelijk een compensatie kan gevraagd worden.
Dit is niet hetzelfde als "het kind verhandelen". Zeker niet als dit op voorhand zo werd afgesproken. Mannen hebben nu eenmaal een baarmoeder met eicel nodig om zich te kunnen voortplanten, hoe erg ze met hun "zaad" willen stoefen: het is niet meer dan stuifmeel vrees ik.

Het lijkt erop dat ik de enige ben die het recht van de biologische vader (zie ook baby Donna, noch schrijnender!) hier wil vrijwaren. Zo te zien hebben de Kartel martels e.a. geen problemen met lesbische vrouwen die hun eigen kinderen produceren? alhoewel, ik herinner me nog de periode waarin vrouwen HUN EIGEN KINDEREN moesten adopteren na bevalling! Je weet wel: het was toch wel het ZAAD van het mannetje zeker, en de vrouw was hier toen ook nog niet meer dan "akker" blijkbaar.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 09:41.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:42   #45
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik had enkel een bril op school, en heb afgezien

Ik moet er niet aan denken wat er met die gast gaat gebeuren.
Dus de mogelijkheid dat hij gepest gaat worden is een criterium voor de selectie van de ouders?

Ik dacht dat pesten een voorbeeld was van gedrag dat moet worden gestopt door de heropvoeding van de pesters en dat het gepeste kind niet hoeft te conformeren aan de denkbeelden van zo'n achterlijk klootzakje?
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:43   #46
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kinderen kunnen best geadopteerd worden door een familielid, als dat niet kan, dan best door een ander gezin in hun eigen land, als dat ook niet kan blijven ze beter in een weeshuis in hun eigen land, dan dat ze worden verkocht aan buitenlanders.

Misschien zouden kinderloze ouders niet naar het buitenland moeten gaan shoppen als er wat minder abortussen plaatsvonden, heb je daar al eens over nagedacht?
ook de kinderen van lesbische moeders? of mogen die wel bij mama blijven?
Is co-ouderschap een vorm van verkopen? of slavernij?

Wat vind je van gezinnen met uithuizige vaders? lange afwezigheid voor het werk? kinderen afpakken? Regelmatige avonden op café of sportclub met enkel moeder de vrouw als babysit en kindermeid: allez hop! afpakken en naar nonkel Karel!
Is dat wat je bedoelt?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 09:44.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:45   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
alhoewel, ik herinner me nog de periode waarin vrouwen HUN EIGEN KINDEREN moesten adopteren na bevalling!
Adopteren ? Hoezo ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:45   #48
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, dat is de oplossing: meer ongewenste kinderen. ik zie dat je daar lang over nagedacht hebt.


Kinderen die niet geaborteerd worden kunnen afgestaan worden voor adoptie.

Ben je nu gewoon dom of van kwade wil?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:47   #49
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Dus de mogelijkheid dat hij gepest gaat worden is een criterium voor de selectie van de ouders?

Ik dacht dat pesten een voorbeeld was van gedrag dat moet worden gestopt door de heropvoeding van de pesters en dat het gepeste kind niet hoeft te conformeren aan de denkbeelden van zo'n achterlijk klootzakje?
Pesten werkt zelfs niet eens op die manier. Ik heb vrienden gehad die echt gemakkelijke doelwitten waren geweest en die nooit gepest zijn. Ik heb eveneens mensen gekend waar niets uitzonderlijks aan was (zelfs geen bril) en die gepest werden dat het geen naam had.

Als dat al een criterium zou zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:47   #50
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ook de kinderen van lesbische moeders? of mogen die wel bij mama blijven?
Waar zeg ik iets dat jij interpreteert als zou ik kinderen bij hun moeder gaan weghalen?
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:48   #51
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht


Kinderen die niet geaborteerd worden kunnen afgestaan worden voor adoptie.

Ben je nu gewoon dom of van kwade wil?
Ja, want adoptie is zaligmakend. Altijd leuk voor die kinderen als ze later ontdekken dat hun ouders hen niet wilden.

Ben je nu gewoon dom of van kwade wil?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:51   #52
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ja, want adoptie is zaligmakend. Altijd leuk voor die kinderen als ze later ontdekken dat hun ouders hen niet wilden.
Abortus is volgens jou minder traumatisch voor een kind dan adoptie.

Ik denk dat onze conversatie nu ten einde is.
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:52   #53
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Abortus is volgens jou minder traumatisch voor een kind dan adoptie.

Ik denk dat onze conversatie nu ten einde is.
Dat is vrij evident.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:53   #54
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Adopteren ? Hoezo ?
juist! erkennen en adopteren, zoals in: adopteren met als bewijs dat het kind weldegelijk uit hun eigen buik kwam. Vrouwen hadden anders geen voogdij over hun eigen kinderen.

Citaat:
Vandaar ook, dat de FIOM er in de jaren dertig naar streefde om de rechtspositie van de ongehuwde moeder in het Burgelijk Wetboek opgenomen te krijgen. Indien zij namelijk een door de wet beschermde positie innam, zou zij bijvoorbeeld voogdes van het eigen kind kunnen worden, wat tot dan toe onmogelijk was.
Dit kon alleen middels een aparte akte, waarin de ongehuwde moeder haar eigen kind erkende.
Het zou nog tot 1947 duren voordat tussen de onghuwde moeder en haar kind een burgerrechtelijke band zou bestaan.
http://www.adoptietrefpunt.nl/portaa...9de6dced5ae191
zo te zien was het in Nederland iets gelijkaardigs.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 10:03.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:53   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien zouden kinderloze ouders niet naar het buitenland moeten gaan shoppen als er wat minder abortussen plaatsvonden, heb je daar al eens over nagedacht?
Daar hoeft niet te worden over nagedacht. Het een heeft met het ander niets te maken.
Daarbij de mogelijkheid om binnenlandse kinderen te adopteren bestaat. De vraag is of de interesse bij de wensouders bestaat.
Ik heb de periode meegemaakt dat ouders met eigen kinderen wat meer kleur in huis wilden.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 09:57   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
juist! adopteren, zoals in: adopteren met als bewijs dat het kind weldegelijk uit hun eigen buik kwam.
Je zegt zelf dat je die periode hebt gekend. Je bent toch niet ouder dan 100 jaar neem ik aan. Mij is die periode van adoptie van eigen kinderen door de biologische moeder totaal onbekend.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 10:01   #57
COCHINILLO
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Locatie: bij mama
Berichten: 2.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je zegt zelf dat je die periode hebt gekend. Je bent toch niet ouder dan 100 jaar neem ik aan. Mij is die periode van adoptie van eigen kinderen door de biologische moeder totaal onbekend.
zolang is dat niet geleden. Jaren zestig werd het afgeschaft. ik herinner het me omdat ik totaal gechoqueerd was toen ik ervan hoorde.

Blijkbaar was het standaard dat het kind werd afgepakt, tenzij de moeder het dus erkende en adopteerde. Dan had ze een "eigen" kind.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 20 februari 2011 om 10:02.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:22   #58
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Kinderen kunnen best geadopteerd worden door een familielid, als dat niet kan, dan best door een ander gezin in hun eigen land, als dat ook niet kan blijven ze beter in een weeshuis in hun eigen land, dan dat ze worden verkocht aan buitenlanders.

Misschien zouden kinderloze ouders niet naar het buitenland moeten gaan shoppen als er wat minder abortussen plaatsvonden, heb je daar al eens over nagedacht?
2

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:25   #59
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat is vrij evident.
Vertel eens kindje, wil jij liever geadopteerd worden naar het rijke westen of word je liever aan stukken gezogen?

Evident? Mijn oor!


Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 februari 2011 om 12:26.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 12:27   #60
regenboog
Schepen
 
regenboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2009
Berichten: 418
Standaard

Heeft een vrouw het recht om een bepaald lichaamsdeel te verhuren voor een afgesproken doeleinde en tegen een afgesproken vergoeding? Ja. Het gebeurt trouwens al heel lang en het verbod daarvan is niet afdwingbaar. Ja, het heeft een slechte naam, maar het hoeft niemand af te schrikken. Als het maar controleerbaar is en vrouwen er niet te expliciet toe worden gedwonden (door een lage opleiding, (kans)armoede). Sommige doen het als bijverdienste of zelfs als hobby, daar kan je al helemaal niks op tegen hebben.
Dus tegen het draagmoederschap ook niet. Da's gewoon verhuren van je lichaam tegen betaling/onkostenvergoeding. Akkoord?
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be