Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2016, 22:33   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard De onverzoenlijke strijd tegen de politieke correctheid

Is er iemand in de zaal die hier een speld kan tussen steken?

Ik vind dit een treffende analyse. Hier herken ik mij volledig in.
Jammer dat onze "kwaliteitsmedia" nog altijd doof en blind blijven voor wat nochtans allang te horen en te zien is.

Dit artikel is van een héél andere orde dan het uitbroeden van een ei dat 14 jaar geleden werd gelegd maar dat allang rot is, vertrapt en weggegooid werd.

Citaat:
Het gevoel dat ik als hoofdredacteur van OpinieZ aan het eind van 2015 overhoud, is gelukkig meer dan mijn gebruikelijke cynisme. De cynicus heeft in het algemeen weinig vertrouwen in de medemens en in de overheid en neigt ertoe zichzelf verongelijkt terug te trekken uit het maatschappelijk gewoel. Zelf sluit ik dit jaar strijdbaar en onverzoenlijk af. En dat is ook nodig.
Het rampzalige van het afgelopen jaar was dat vijf grote, afzonderlijk al nauwelijks aan te pakken maatschappelijke problemen in elkaar verstrengeld raakten. Ik noem ze even op: de mislukte integratie van moslims in onze samenleving, de onbeheersbare vluchtelingencrisis, het verval van de natiestaat, het falen van de Europese Unie en de opkomst van uit het Midden-Oosten overgeslagen islamitische terreur.
Er is een haast onontwarbare kluwen van ellende ontstaan. De politieke elites in Brussel en in de Europese hoofdsteden zijn niet in staat om zelfs maar het begin van een oplossing te vinden. Gezamenlijk lukt het niet, maar ook niet in eigen land. Politici vergaderen, maken machteloze plannen en proberen tevergeefs het volk gerust te stellen. Het resultaat: een diep gevoelde onvrede en vervreemding van de politiek. Onze vrijheden, onze veiligheid, onze welvaart, onze cultuur en onze nationale soevereiniteit staan wankelend op de rand van een diepe afgrond.

een construct waarin de westerse mens onderdrukker, kolonialist, geweldpleger, racist en xenofoob tegelijk is


Nog nooit wist de politieke correctheid zich zo breed in de samenleving te verspreiden, zo diep te verankeren, als in het afgelopen jaar. Het policorvirus woekert in alle politieke en maatschappelijke geledingen. Het gaat er in het publieke debat niet meer om dat problemen worden benoemd, onbevangen worden geanalyseerd en aangepakt. En het gaat al lang niet meer om feiten en waarnemingen. Het politiekcorrecte frame eist dat zaken niet meer worden beschouwd zoals ze zijn, maar zoals ze zouden moeten zijn.
Een als naargeestig en onverdraaglijk ervaren werkelijkheid wordt vervangen door een construct waarin de westerse mens onderdrukker, kolonialist, geweldpleger, racist en xenofoob tegelijk is. Waarin de oorzaken van allerlei misstanden en gevaren worden geherdefiniëerd en uiteindelijk worden getransformeerd tot een verstikkend en tot lethargie dwingend Es Ist Alles Unsere Eigene Schuld.
Daarom kan het zijn dat de mislukking van de multiculturele samenleving wordt genegeerd en dat moslims nog altijd als een achtergestelde bevolkingsgroep van louter slachtoffers worden beschouwd, voor wie slechts subsidiepampering en een omzichtige benadering geschikt zijn. Daarom kan het zijn dat de gewelddadige, intolerante en totalitaire boodschap van de islam door politici en bestuurders wordt ontkend.

Door met een scherp columnistenteam alles aan de kaak te stellen dat aan die samenleving een einde wil maken

Daarom kan het zijn dat asielzoekers uitsluitend worden gezien als arme vluchtelingen voor oorlogsgeweld en dat de welkomjuichende goegemeente niets wil horen over terreurbeluste jihadi’s die met de stroom meekomen. Daarom kan het zijn dat de uit elkaar aan het vallende EU met een islamistische dictator voor veel geld een papieren opvangdeal sluit, die in de praktijk niets oplevert.
Daarom kan het zijn dat onze eigen regering als een blind paard blijft doorrennen op weg naar een vaag verenigd Europa. Een wrak bouwwerk, dat niet meer in staat is om zijn burgers bescherming te bieden tegen gevaren van binnen- en buitenaf. Een politieke baantjesmachine die onze nationale soevereiniteit geringschattend naar de prullenbak verwijst.

OpinieZ zal in 2016 zijn bijdrage blijven leveren aan de strijd tegen het gif van de politieke correctheid en voor het behoud een vrije, democratische en seculiere samenleving. Door met een scherp columnistenteam alles aan de kaak te stellen dat aan die samenleving een einde wil maken. Ongeacht waar die gevaren vandaan komen en ongeacht de heilige huisjes die er voor moeten worden geslecht. Want het is twee over twaalf.
https://opiniez.com/2015/12/27/de-on...e-correctheid/

Intussen is het kwart na twaalf en hopeloos te laat.
De terroristische aanslagen zullen niet ophouden tot heel Europa in hetzelfde schuitje zit als de landen door wiens vluchtelingen de hele EU overspoeld wordt en in een uitzichtloze situatie belandt. Als moslims elkaar al uitmoorden gaan ongelovigen er, vroeg of laat, met zekerheid aan.

Neen, rooskleurig ziet de toekomst van en in Europa er beslist niet uit.
Nochtans heeft iedereen die het wilde zien dit al veel eerder zien aankomen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 26 augustus 2016, 02:49   #2
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik steek er een speld tussen wanneer het gaat over de mislukte integratie van moslims.
Dat mag volgens mij niet. Een makak moet een makak blijven.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 02:51   #3
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik steek er een speld tussen wanneer het gaat over de mislukte integratie van moslims.
Dat mag volgens mij niet. Een makak moet een makak blijven.
Hoe doe je dat?
Carmagnole is offline  
Oud 26 augustus 2016, 02:59   #4
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Hoe doe je dat?
Door hier weg te blijven.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 03:06   #5
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Door hier weg te blijven.
Blijf dan weg. Is hier verderfput.
Carmagnole is offline  
Oud 26 augustus 2016, 03:11   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Blijf dan weg. Is hier verderfput.
Is hier verderfput...
Is hier jij. Jij hier nieuw.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 03:51   #7
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is er iemand in de zaal die hier een speld kan tussen steken?

Ik vind dit een treffende analyse. Hier herken ik mij volledig in.
Jammer dat onze "kwaliteitsmedia" nog altijd doof en blind blijven voor wat nochtans allang te horen en te zien is.

Dit artikel is van een héél andere orde dan het uitbroeden van een ei dat 14 jaar geleden werd gelegd maar dat allang rot is, vertrapt en weggegooid werd.



https://opiniez.com/2015/12/27/de-on...e-correctheid/

Intussen is het kwart na twaalf en hopeloos te laat.
De terroristische aanslagen zullen niet ophouden tot heel Europa in hetzelfde schuitje zit als de landen door wiens vluchtelingen de hele EU overspoeld wordt en in een uitzichtloze situatie belandt. Als moslims elkaar al uitmoorden gaan ongelovigen er, vroeg of laat, met zekerheid aan.

Neen, rooskleurig ziet de toekomst van en in Europa er beslist niet uit.
Nochtans heeft iedereen die het wilde zien dit al veel eerder zien aankomen.
Uit jouw berichten maak ik in het algemeen een wil op om politieke correctheid aan valsheid te koppelen, en dat is het imo. niet. We zitten volop in een globalistische verschuiving op zowel economisch als demografisch vlak. Of dit een kleurtje heeft zal weinig oplossen.
Learn to live with it zou ik zeggen.

Tja, er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen voor wie "de ander" nooit genoeg zal zijn en die de schuld telkens op die andere steken terwijl ze beter naar zichzelf zouden kijken ipv. 'de boze poco media.'

Niets kwetst méér dan de waarheid.
bembem is offline  
Oud 26 augustus 2016, 03:55   #8
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Uit jouw berichten maak ik in het algemeen een wil op om politieke correctheid aan valsheid te koppelen, en dat is het imo. niet. We zitten volop in een globalistische verschuiving op zowel economisch als demografisch vlak. Of dit een kleurtje heeft zal weinig oplossen.
Learn to live with it zou ik zeggen.

Tja, er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen voor wie "de ander" nooit genoeg zal zijn en die de schuld telkens op die andere steken terwijl ze beter naar zichzelf zouden kijken ipv. 'de boze poco media.'

Niets kwetst méér dan de waarheid.
En u bent?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:09   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
En u bent?
Ge weet dat ge op mij kunt rekenen de vuile muile staat aan uw kant , wacht we gaan er weer eens een lap op geven
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:12   #10
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Uit jouw berichten maak ik in het algemeen een wil op om politieke correctheid aan valsheid te koppelen, en dat is het imo. niet. We zitten volop in een globalistische verschuiving op zowel economisch als demografisch vlak. Of dit een kleurtje heeft zal weinig oplossen.
Learn to live with it zou ik zeggen.

Tja, er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen voor wie "de ander" nooit genoeg zal zijn en die de schuld telkens op die andere steken terwijl ze beter naar zichzelf zouden kijken ipv. 'de boze poco media.'

Citaat:
Niets kwetst méér dan de waarheid.
en wat is DE waarheid ?? ewel ja dat politieke correctheid de ondergang aan de gang hem zelf is , is inderdaad DE waarheid
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:18   #11
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ge weet dat ge op mij kunt rekenen de vuile muile staat aan uw kant , wacht we gaan er weer eens een lap op geven
Tis gie nie.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:18   #12
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Uit jouw berichten maak ik in het algemeen een wil op om politieke correctheid aan valsheid te koppelen, en dat is het imo. niet.
Citaat:
We zitten volop in een globalistische verschuiving op zowel economisch als demografisch vlak. Of dit een kleurtje heeft zal weinig oplossen.
Learn to live with it zou ik zeggen.

Tja, er zijn nu eenmaal onverdraagzame mensen voor wie "de ander" nooit genoeg zal zijn en die de schuld telkens op die andere steken terwijl ze beter naar zichzelf zouden kijken ipv. 'de boze poco media.'

Niets kwetst méér dan de waarheid.
Dus alles mag vergaan in de bruine kleur van de merde ? niet akkoord , weet je die demografische verschuiving ik geloof daar niet in , allemaal larie en in de hand gewerkte ellende , kijk maar met nuchter ogen .. hoe méér ze die richting willen forceren hoe méér onoplosbare problemen er komen en zullen komen op alle gebied , ik geloof in afbakenen van problemen door grenzen te leggen ,grenzen daar gaat het om.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:25   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Tis gie nie.
Da weet ik ; maar ik wil meedoen mag ik nie ?
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:31   #14
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Da weet ik ; maar ik wil meedoen mag ik nie ?
Waarom post ze niet meer?
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:37   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Waarom post ze niet meer?
? wie wa ? waar heb je het over ?
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:41   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dus alles mag vergaan in de bruine kleur van de merde ? niet akkoord , weet je die demografische verschuiving ik geloof daar niet in , allemaal larie en in de hand gewerkte ellende , kijk maar met nuchter ogen .. hoe méér ze die richting willen forceren hoe méér onoplosbare problemen er komen en zullen komen op alle gebied , ik geloof in afbakenen van problemen door grenzen te leggen ,grenzen daar gaat het om.
Er dient inderdaad iets aan die religieuze zotten gedaan te worden alsook een degelijker migratiebeleid maar dat is imo. niet een taak voor een zelfverklaarde rambo partij als het Vb. Ik weet wel dat sommigen liever blanke rambo's aan het roer zouden hebben dan gekleurde maar ik verkies geen van beiden. Als dat politiek correct is, so be it.
bembem is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:46   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er dient inderdaad iets aan die religieuze zotten gedaan te worden alsook een degelijker migratiebeleid maar dat is imo. niet een taak voor een zelfverklaarde rambo partij als het Vb. Ik weet wel dat sommigen liever blanke rambo's aan het roer zouden hebben dan gekleurde maar ik verkies geen van beiden. Als dat politiek correct is, so be it.
Het zou tijd worden dat ZE eens UITROEPEN "wij zijn hier den baas " de VB ers dus.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:47   #18
Midas
Partijlid
 
Midas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2004
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik steek er een speld tussen wanneer het gaat over de mislukte integratie van moslims.
In welk westers land hebben de moslims zich succesvol geïntegreerd ? In welk westers land is de maatschappij er welvarender, socialer, leuker en veiliger van geworden, na de importatie en vermenigvuldiging van van zovelen honderduizenden moslims ? Is onze maatschappij er beter van geworden ? Op economisch vlak ? Op sociaal vlak ? Op ecologisch vlak ?
Midas is offline  
Oud 26 augustus 2016, 04:55   #19
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midas Bekijk bericht
In welk westers land hebben de moslims zich succesvol geïntegreerd ? In welk westers land is de maatschappij er welvarender, socialer, leuker en veiliger van geworden, na de importatie en vermenigvuldiging van van zovelen honderduizenden moslims ? Is onze maatschappij er beter van geworden ? Op economisch vlak ? Op sociaal vlak ? Op ecologisch vlak ?
We gaan achteruit ... alles is marginaal geworden ,uitgehold , kwaliteit bestaat niet meer , wel uitzichtloosheid op alle gebied , de Westerse mensen zijn uitgeput in hun denken aan het gaan, iets of iemand gaat ze moeten wakker maken .................of terug oprakelen, ze leven schijndood.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 augustus 2016 om 04:57.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 26 augustus 2016, 07:55   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Er dient inderdaad iets aan die religieuze zotten gedaan te worden alsook een degelijker migratiebeleid maar dat is imo. niet een taak voor een zelfverklaarde rambo partij als het Vb. Ik weet wel dat sommigen liever blanke rambo's aan het roer zouden hebben dan gekleurde maar ik verkies geen van beiden. Als dat politiek correct is, so be it.
Ten eerste heeft het VB zichzelf niet tot rambo-partij verklaard, en ten tweede dragen we van vandaag de onherroepelijke gevolgen van het door politieke correctheid veroorzaakte falen van de niet-rambo-partijen die jij graag aan het roer ziet staan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be