Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 7 januari 2009, 20:03   #21
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
For some time, the 800 Jews in Hebron lived in peace with their tens of thousands of Arab neighbors.
Lijkt me een bewijs voor de verdraagzaamheid van de Arabieren aldaar.

Citaat:
But on the night of August 23, 1929, the tension simmering within this cauldron of nationalities bubbled over, and for 3 days, Hebron turned into a city of terror and murder.
Zomaar ineens... Vreemd hé?

Of was het ongeveer de periode dat relatief grote aantallen zionistische kolonisten zich in Palestina aan het vestigen waren?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:07   #22
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

1. De Palestijnse ''nazi's'' zijn schuldig voor wat de Palestijnse ''nazi's'' de aldaar wonende Joden hebben aangedaan.

...

2. Onthou die 'Mufti' even, die wordt nog belangrijker

...

3. Je weet wel, ''kolonisten'', ''religieuze fanatici''.

...

4. Begrip? Ook voor deze kant?
1. De Palestijnen die zich zo ver als maar enigszins mogelijk was van het nazisme weg hielden draaien helaas mee op voor de idioten onder hen.

2. Tja, dat is zo'n beetje de Palestijnse Cyriel Verschaeve & Jef Van De Wiele in één persoon verenigd, lijkt me. Die vent en zijn onzalige erfenis kunnen ze maar beter zo snel mogelijk verwerken en uitscheiden.
Ik vrees een beetje dat ik op een mirakel zit te hopen.

3. Helaas spelen ook èchte dergelijke mensen hun rolletje in dit theater van de waanzin, is het niet in Hebron, dan wel elders.

4. Ik probeer �*lle partijen te begrijpen, maar ik kan niet zeggen dat ik de aldaar plaatshebbende acties & reacties goedkeur. Ik kies partij voor �*lle kinderen in die regio.
Ik zie niet goed in welk belang zìj er bij zouden kunnen hebben dat het conflict maar blijft aanslepen.

Iemand, wie dan ook, moet ingrijpen.

Kindermoord is onverdraaglijk, kindermoord omwille van politiek is de absolute decadentie.
Ik weet niet of een 'rechtsstaat' of een 'bevrijdingsbeweging' nog lager kunnen vallen dan dat.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:09   #23
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Bullshit.

De "aldaar wonende" Joden waren anti-Zionistisch. Ze waren tegen de oprichting van een uitdrukkelijk Joodse staat.

In die tijd waren nagenoeg ALLE Zionistische Joden migranten (= weldegelijk oorspronkelijk buitenlandse kolonisten/fanatici)

De Jerusalem mufti was dus "gewoon" een inheemse verzetstrijder, Net als PLO, Fatah, Hamas etc.
[/quote]
Op de links geklikt?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:14   #24
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Lijkt me een bewijs voor de verdraagzaamheid van de Arabieren aldaar.
Inderdaad. Een aantal arabische families in Hebron hebben ook ''onderduik'' verleend aan een aantal Joodse.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zomaar ineens... Vreemd hé?
Nee, niet zomaar ineens: Het was al een jaar of 13 bezig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Of was het ongeveer de periode dat relatief grote aantallen zionistische kolonisten zich in Palestina aan het vestigen waren?
Ook ja. Helaas waren het vanaf de jaren twintig vooral mensen die vonden dat Joden geen reden voor bestaan hebben.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:25   #25
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het Bloedbad van Hebron
In de namiddag van 23 augustus, op de Joodse Sabbat, begon een Arabische menigte met het gooien van stenen naar een Joodse religieuze Jesjiva. De enige student die er aanwezig was werd vermoord. De volgende dag bleven de gewelddadigheden voortduren. Sommige Joden kregen bescherming van hun Arabische buren of zochten bescherming bij de plaatselijke politiepost. Andere werden door de menigte vermoord. Na afloop van het bloedbad waren 67 Joden, waaronder 12 Sefardische Joden, vermoord.
Wat vooraf gaat in het geciteerde artikel, net voor de geciteerde lijnen.

Citaat:
Nadat bij een incident in Jeruzalem drie Joden en drie Arabieren waren omgekomen, begonnen geruchten de ronde te doen dat er op grote schaal Arabieren werden vermoord. In de tweede helft van augustus 1929 sloeg de vlam in de pan en braken er overal onlusten uit in Palestina.
Waarom heb je dat niet mee opgenomen in je citaat mijn beste ? Bang dat 't zwart wit wat je probeert te etaleren een beetje te grijs wordt ? Eigenlijk, zo ken ik je niet van eerdere berichten. Bizar.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:27   #26
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Lijkt me een bewijs voor de verdraagzaamheid van de Arabieren aldaar.



Zomaar ineens... Vreemd hé?

Of was het ongeveer de periode dat relatief grote aantallen zionistische kolonisten zich in Palestina aan het vestigen waren?
heb wat gegoogeld op deze tekst en Gelre heeft toch wat cruciale zaken weggelaten.

The Arabs were very friendly people, and the Jewish People in Hebron lived together with them and had very friendly relations with them. They worked for Jews, and everybody got along just fine.

Citaat:
... Interestingly enough, no one in the yeshiva ever told me it was dangerous to go by myself among the Arabs. We just lived with them, and got along very well.
Citaat:
I have also seen a letter from the Grand Rabbi of the Gerrer Hassidim of those days, Rabbi Avraham Mordechai Alter of Poland, regarding his trip to the Holy Land during the days when people were talking about emigrating to Palestine. He wanted to find out what kind of people the Palestinians were, in order to be able to advise people whether to move there or not. He wrote in his letter that the Arabs were a very friendly and fine people.
zeker dit ;
Citaat:
Therefore it’s necessary to set the record straight about the accusations that the Palestinians were terrible killers who liked attacking Jews. This was never the situation at all!
Citaat:
Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed.

Citaat:
However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord your G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.
Citaat:
Afterwards, we were studying at the yeshiva in Hebron, and saw a bunch of boys in short pants carrying weapons on bicycles and motorcycles, running around the streets of Hebron. We were very worried about this. What were they up to?

In brief, our rabbi, the supervisor of our religious academy, Rabbi Moshe Mordechai Epstein, called them for a meeting, but they refused. He was forced to go over to them, and asked them what they were up to. He accused them of wanting to provoke the Arabs. They responded that they were coming to protect us!! We cried out, “Woe is us! G-d have mercy!” They didn’t want to leave town until it was too late!
Citaat:
These arrogant cowards only ran away when the local leaders of the Arabs called for a mass meeting of the people of the surrounding Arab villages. But it was too late; the Arabs got organized, and the Mufti called on his people to be ready Friday night when the yeshiva would be attending prayers. At this point, the yeshiva was alone against the Zionists, but the Arabs didn’t know to distinguish between us and the Zionists. Sadly they attacked and killed some of our people, including the great scholar, Rabbi Shmuel Rosenhaltz.

d�*t is toch al een heel ander plaatje.

getuigenis van een jood die daar aanwezig was, effectief verklaart dat ze reeds geruime tijd vredig samenleefden met de lokale bevolking én de schuld van het oplaaiend geweld zuiver bij provocerende zionisten legt.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:28   #27
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. De Palestijnen die zich zo ver als maar enigszins mogelijk was van het nazisme weg hielden draaien helaas mee op voor de idioten onder hen.

2. Tja, dat is zo'n beetje de Palestijnse Cyriel Verschaeve & Jef Van De Wiele in één persoon verenigd, lijkt me. Die vent en zijn onzalige erfenis kunnen ze maar beter zo snel mogelijk verwerken en uitscheiden.
Ik vrees een beetje dat ik op een mirakel zit te hopen.

3. Helaas spelen ook èchte dergelijke mensen hun rolletje in dit theater van de waanzin, is het niet in Hebron, dan wel elders.

4. Ik probeer �*lle partijen te begrijpen, maar ik kan niet zeggen dat ik de aldaar plaatshebbende acties & reacties goedkeur. Ik kies partij voor �*lle kinderen in die regio.
Ik zie niet goed in welk belang zìj er bij zouden kunnen hebben dat het conflict maar blijft aanslepen.

Iemand, wie dan ook, moet ingrijpen.

Kindermoord is onverdraaglijk, kindermoord omwille van politiek is de absolute decadentie.
Ik weet niet of een 'rechtsstaat' of een 'bevrijdingsbeweging' nog lager kunnen vallen dan dat.
Djimi, ik ben het met je eens, zeker met punt 4.

Maar deze bedenkelijke draad, met zijn bedenkelijke voorbeeld, vraagt begrip voor de beweegredenen van het verzet, in dit geval dus voor Hamas. Ik begrijp die beweegredenen voor verzet, ik dacht ook dat ik daar duidelijk in was. Maar de kinderen die de jaren twintig en dertig in Palestina hebben meegemaakt waren de volwassenen die de kinderen die de jaren dertig en veertig in Europa hadden meegemaakt van de boot zagen komen in 1947. En weer moesten ze zich verdedigen tegen mensen die vinden dat ze niet horen te bestaan. Ik heb begrip voor verzet maar ik begrijp de beweegredenen van deze groep ook.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:29   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een van de vele problemen in dit conflict is dat er eigenlijk niet zoiets als "dè Palestijnen" of "dè Joden' of zelfs "dè Israeli's" bestaat.

Het gaat om individuen, met hun familieleden en vrienden, met hun karakter en hun gevoelens, hun lichamelijke condities en hun mentale capaciteiten,

die elk voor zich verwikkeld zitten een kluwen van 'territoria', 'verdragen', 'ideologieën', 'overlevingsdrang', 'staatsbelangen', 'historische ontwikkelingen', 'erecodes', 'erfvijandschappen', 'goddelijke opdrachten', 'rauwe hebzucht', ...


Elk van die mensen neemt beslissingen en doet dingen - al of niet onder druk of op bevel van weer anderen - die het kluwen ofwel ingewikkelder zullen maken, ofwel kunnen bijdragen tot iets mooiers dan dat: vrede.


Diegenen die oproepen tot een onmiddellijk staakt-het-vuren, en willen streven naar een niet-bloedige oplossing voor het conflict moeten het véél beter kunnen uitleggen dan diegenen die vinden dat er nog niet genoeg bloed is gevloeid, en moeten het blijkbaar ook vaker herhalen en er méér tekeningetjes bij maken.

Ik vind dat bizar.

Het draadje van Heel-Nederlander, had daarvoor een aanzet gegeven.
Derk de Tweede is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:31   #29
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

wat u beschrijft, gebeurd voor een deel al wel degelijk in Antwerpen, en de rest zou nog kunnen komen, ik verschiet van niets meer...
langs de andere kant moet Israël de wettelijke grens respecteren, en de rest teruggeven aan de Palestijnen ALS Hamas stopt
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:37   #30
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Op de links geklikt?
Ja maar nog altijd geen bewijzen gezien (bewijs dat de mufti schuldig zou zijn geweest)

Integendeel:
A commission of enquiry led by Sir Walter Shaw took public evidence for several weeks. The main conclusions of the Commission were as follows:
  • The outbreak in Jerusalem on the 23rd of August was from the beginning an attack by Arabs on Jews for which no excuse in the form of earlier murders by Jews has been established.
  • The outbreak was not premeditated.
  • [The disturbances] took the form, in the most part, of a vicious attack by Arabs on Jews accompanied by wanton destruction of Jewish property. A general massacre of the Jewish community at Hebron was narrowly averted. In a few instances, Jews attacked Arabs and destroyed Arab property. These attacks, though inexcusable, were in most cases in retaliation for wrongs already committed by Arabs in the neighbourhood in which the Jewish attacks occurred.
  • [In his activities connected to the dispute over the Holy Places] the Mufti was influenced by the twofold desire to confront the Jews and to mobilize Moslem opinion on the issue of the Wailing Wall. He had no intention of utilizing this religious campaign as the means of inciting to disorder.
  • ...in the matter of innovations of practice [at the Wailing Wall] little blame can be attached to the Mufti in which some Jewish religious authorities also would not have to share. ...no connection has been established between the Mufti and the work of those who either are known or are thought to have engaged in agitation or incitement. ... After the disturbances had broken out the Mufti co-operated with the Government in their efforts both to restore peace and to prevent the extension of disorder.
  • [No blame can be properly attached to the British government for failing to provide armed reinforcements, withholding of fire, and similar charges.]
  • The fundamental cause ... is the Arab feeling of animosity and hostility towards the Jews consequent upon the disappointment of their political and national aspirations and fear for their economic future. ... The feeling as it exists today is based on the twofold fear of the Arabs that by Jewish immigration and land purchases they may be deprived of their livelihood and in time pass under the political domination of the Jews.
  • In our opinion the immediate causes of the outbreak were:-

    1. The long series of incidents connected with the Wailing Wall... These must be regarded as a whole, but the incident among them which in our view contributed most to the outbreak was the Jewish demonstration at the Wailing Wall on the 15th of August. ...
    2. Excited and intemperate articles which appeared in some Arabic papers, in one Hebrew daily paper and in a Jewish weekly paper...
    3. Understanding of the developing situation amongst the Arab people of a character which infuriated them.
    4. The enlargement of the Jewish Agency.
    5. The inadequacy of the military forces and of the reliable police available.
    6. The belief...that the decisions of the Palestine Government could be influenced by political considerations.
Bron: "Shaw Report"

Laatst gewijzigd door Bertie : 7 januari 2009 om 20:38.
Bertie is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:38   #31
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wat vooraf gaat in het geciteerde artikel, net voor de geciteerde lijnen.

Waarom heb je dat niet mee opgenomen in je citaat mijn beste ? Bang dat 't zwart wit wat je probeert te etaleren een beetje te grijs wordt ? Eigenlijk, zo ken ik je niet van eerdere berichten. Bizar.
Het staat hier toch?
Citaat:
The summer of 1929 was one of unrest in Palestine. Jewish-Arab tensions were spurred on by the agitation of the mufti in Jerusalem. Just one day prior to the start of the Hebron massacre, three Jews and three Arabs were killed in Jerusalem when fighting broke out after a Muslim prayer service on the Temple Mount. Arabs spread false rumors throughout their communities, saying that Jews were carrying out "wholesale killings of Arabs."
Ik gaf ook de bronnen eh, maar waar het me om ging is dat de wikipediatekst teveel in algemene termen sprak terwijl de moefti feitelijk de aanstichter van die rellen en geruchten was. De moefti ontbrak echter in de wiki-tekst. Om Hunters vraag over mijn opmerking over Palestijnse nazi's te verduidelijken heb ik de engelse inleiding gebruikt waarin deze Moefti wél nadrukkelijk werd genoemd. Het stukje over de kolonisten stond niet in de wikitekst dus heb ik ook daar de engelse tekst geciteerd.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 7 januari 2009 om 20:38.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:41   #32
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het staat hier toch?
Ik gaf ook de bronnen eh, maar waar het me om ging is dat de wikipediatekst teveel in algemene termen sprak terwijl de moefti feitelijk de aanstichter van die rellen en geruchten was. De moefti ontbrak echter in de wiki-tekst. Om Hunters vraag over mijn opmerking over Palestijnse nazi's te verduidelijken heb ik de engelse inleiding gebruikt waarin deze Moefti wél nadrukkelijk werd genoemd. Het stukje over de kolonisten stond niet in de wikitekst dus heb ik ook daar de engelse tekst geciteerd.

** buigt met vele sorrys **

Daar heb ik overgelezen.

Ik denk dat de verzachting in de Wiki toch op z'n plaats is. En nee, ik kies geen kamp.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 7 januari 2009 om 20:42.
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:48   #33
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
maar waar het me om ging is dat de wikipediatekst teveel in algemene termen sprak terwijl de moefti feitelijk de aanstichter van die rellen en geruchten was. De moefti ontbrak echter in de wiki-tekst. Om Hunters vraag over mijn opmerking over Palestijnse nazi's te verduidelijken.
Toch wat zaken die je vergeet volgens getuigen.

Citaat:
Today’s wicked Zionists are just like their predecessors, who were responsible for causing terrible suffering in Palestine with their wars with the Arabs, may G-d have mercy. At that time in 1929, the Zionists had a slogan arguing that the Western Wall in Jerusalem was a Jewish “national symbol.” Of course, the Arabs disagreed with this idea, considering that they had control of the location for over 1,100 years. However, the Zionist mobs were yelling that “The Wall is ours!” It’s hard to understand why they felt that way considering they have no connection to the Jewish holy places whatsoever. An argument erupted in the Jewish newspapers about establishing a permanent prayer area for Jews at the Wall. This provoked the Arabs, and the rabbi of Jerusalem at the time, Rabbi Yosef Chaim Zonnenfeld begged them to stop and to be appreciative to the Arabs for allowing Jews to pray at the Wall for so many centuries undisturbed.

However, the Zionists wanted a permanent setup under their control.
The Zionists refused to heed the calls of Rabbi Zonnenfeld, and they called a large meeting of Jews in Jerusalem – supposedly some 10,000 people showed up. One of the speakers was their “chief Rabbi” (Avraham Isaac Kook), who proclaimed, “Hear O Israel, the Wall is our Wall, the Wall is One” (which is a ridiculous pun on the blessing, “Hear O Israel, the Lord your G-d, the Lord is One”). This began the conflict at the time between the Zionists and the Arabs.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 7 januari 2009, 20:54   #34
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

De rellen van 1929 waren dus spontaan. Trouwens direct veroorzaakt door de illegale provocatie van Joodse kolonisten, met name enkele honderden leden van de zogezegd Joseph Klausner Comite voor de Westelijke Muur, onder wie leden van de Revisionistische Zionismebeweging "Betar" van Vladimir Jabotinsky

Onder leiding van Jeremia Halpern brachten ze de Joodse nationale vlag en zongen ze de Hatikvah (de zionistische volkslied) voor de Al Aksa moskee.

Vergelijkbaar met het "bezoek" van diezelfde moskee-gebied door Ariel Sharon in September 2000 (gevolg = 2e intifada)

Laatst gewijzigd door Bertie : 7 januari 2009 om 20:58.
Bertie is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:07   #35
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De moefti ontbrak echter in de wiki-tekst.
Omdat hij niets misdaan heeft.

Lees eens de Shaw Report.
Bertie is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:11   #36
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Deze vergelijking gaat absoluut niet op: jouw islamitische veroveraars staan voor destructie, terwijl joden Israël hebben opgebouwd. Vvijfduizend jaar geleden woonden reeds joden in dit gebied (lees het Oude-Testament eens)

*KNIP*

Gelieve niet te flooden.

Laatst gewijzigd door Akira : 8 januari 2009 om 15:27.
Neptunus is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:20   #37
Bertie
Parlementslid
 
Bertie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 1.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Vvijfduizend jaar geleden woonden reeds joden in dit gebied (lees het Oude-Testament eens)
Vijfduizend jaar geleden woonden er ook Palestijnen (JIJ moet het Oude-Testament eens echt lezen

Edit: toen waren er helemaal geen Joden (99% geconverteerde Euro-Aziatische ex-heidenen) maar echte Semitische Hebreeuwen.

Laatst gewijzigd door Bertie : 7 januari 2009 om 21:31.
Bertie is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:45   #38
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Jij bedoelt de Filistijnen. Lees jij er eens de thora én het Oude-Testament op na op na en jij weet toch dat het Joods jaar over de 5000 loopt.
Joods nieuwjaar valt meestal in september.
Bovendien ben jij schattig als Poetin's vriendje.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 7 januari 2009 om 21:50.
Neptunus is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:46   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

En hoe zeg je Palestijn in het Arabisch denk je?
Kallikles is offline  
Oud 7 januari 2009, 21:49   #40
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
(lees het Oude-Testament eens)
Er zijn betere sprookjesboeken op de markt. Grimm ...

Citaat:
Van een angstpsychose binnen de Antwerps-joodse gemeenschap is volgens Freilich dan ook zeker geen sprake. Wel is er veel steun voor de Israëlische zaak. 'Bijna iedereen staat achter de aanval in Gaza. Voor ons is dit niet meer of minder dan een oorlog tegen terrorisme
.'

De joden die ik ken zullen dan zeker niet door hem vertegenwoordigd worden.


Citaat:
Al jarenlang waarschuwt Israël dat het gedaan moet zijn of dat Hamas anders met wortel en al uitgeroeid zal worden. Wel, nu is het zover.'
Met die wortel bedoelt israel dus blijkbaar "kinderen". En Hamas uitroeien lijkt niet erg reël.

Citaat:
Dat het geweld overdreven kan lijken, beseft Freilich maar al te goed: 'Maar kijk eens naar de Navo-operaties in Afghanistan. Daar zijn sinds het begin van de oorlog 100.000 burgers gedood, om de aanslagen te vergelden in Madrid en Londen waarbij 200 doden vielen. Hetzelfde in Irak: meer dan een half miljoen doden vergeleken met 3.000 op 9/11. Maar als het Israël betreft, gelden er blijkbaar andere regels.'
Aah, dus het gaat OM VERGELDEN ?

Citaat:
Dat er bij die strijd ook heel wat burgerdoden vallen betreurt Freilich, maar het is een onvermijdelijk kwaad, zegt hij. 'Soms kan je niet anders dan geweld gebruiken. Vergelijk het met de Tweede Wereldoorlog. Toen zijn er ook heel wat onschuldige slachtoffers gevallen bij de bombardementen van de geallieerden op Duitse steden, maar het was de enige mogelijkheid op vrede.
De door de israelis opgehokte Palestijnse bevolking gelijkstellen met de nazi's; Wat bezielt die kerel....

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat wat nu gebeurt op lange termijn ook tot vrede zal leiden.'
Het Nieuwsblad 5/1
helaas vrees ik voor net het tegenovergestelde.

Freilich doet net datgene wat hij anderen verwijt ; het conflict importeren ; hij lijkt geen kans te willen missen om de joodse bevolking in belgië gelijk te willen stellen met het zionistisch gedachtengoed.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 7 januari 2009 om 21:53.
roodhaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be