Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 21 januari 2009, 21:20   #81
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja maar gaan de Palestijnen dat willen?
Ik vermoed van wel , als je zou kunnen voorbijgaan aan hun politieke klasse , dus via referendum of zo.
Anderzijds acht ik ook wel tegenkanting mogelijk vh Egyptische en Jordaanse regime wgs angst voor interne destabilisering.
edit: nu pas zie ik dat dit al boven even besproken werd.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 21 januari 2009 om 21:23.
stab is offline  
Oud 21 januari 2009, 21:22   #82
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Bijltjesdag begonnen in Gaza ?

Hamas zet jacht op collaborateurs in

Leden van de veiligheidsdienst van Hamas in Gaza-stad.
De regering van de islamitische beweging Hamas in Gaza heeft vandaag de arrestatie van "tientallen medewerkers" van Israël aangekondigd. Ze worden ervan beschuldigd inlichtingen te hebben verstrekt aan Israël tijdens het 22 dagen durende Israëlische offensief in de Gazastrook.

De woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken van Hamas zegt in een communiqué niets over de plaats waar de arrestanten vastgehouden worden. Ook over hun identiteit is geen duidelijkheid. De gevangenissen van Gaza werden vernield door de Israëlische luchtaanvallen.

In knieën geschoten
Volgens journalisten ter plekke zouden verschillende vermeende collaborateurs in de knieën zijn geschoten. De Fatah die in Gaza in 2007door Hamas van de macht werd verdreven, voelt zich geviseerd.
Israël voerde meer dan 2.500 raids uit op de Gazastrook. Daarbij werden verschillende hoge functionarissen van Hamas gedood, onder wie de minister van Binnenlandse Zaken Saïd Siam. (belga/mvdb)

De Morgen.

Gefrusteerde Hamasleden wreken zich nu op hun Palestijnse makkers.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 21 januari 2009, 21:38   #83
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Ja en wie gaat daar tegen protesteren?
Niemand toch?
Francientje is offline  
Oud 21 januari 2009, 22:57   #84
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja en wie gaat daar tegen protesteren?
Niemand toch?
Inderdaad Francientje, gedaan met betogingen voor de 'onschuldige' Palestijnen,...

... of was het toch tegen de Joden?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 januari 2009 om 22:58.
Paulus is offline  
Oud 22 januari 2009, 00:56   #85
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Vanop afstand en als buitenstaander bekeken , lijkt mij een terugkeer (min of meer) naar de toestand voor '67 de beste oplossing voor het volk dat leeft in de bezette gebieden: Gaza bij Egypte en de West Bank bij Jordanië, beide gebieden gedemilitariseerd.
En dan weer voor anderen beslissen? Over hun hoofd? Ik denk dat dat niet gaat en dat er daarvoor teveel is gebeurd, ook in verhouding tot de andere landen. De Palestijnen zullen zelf moeten beslissen wat ze willen. Ik denk wel dat een oplossing niet mogelijk is zonder alle betrokken partijen erbij te betrekken.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 00:58   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En dan weer voor anderen beslissen? Over hun hoofd? Ik denk dat dat niet gaat en dat er daarvoor teveel is gebeurd, ook in verhouding tot de andere landen. De Palestijnen zullen zelf moeten beslissen wat ze willen. Ik denk wel dat een oplossing niet mogelijk is zonder alle betrokken partijen erbij te betrekken.
Zij (op de Gazastrook) hebben toch al besloten dat ze door zullen vechten tot het eind?
liberalist_NL is offline  
Oud 22 januari 2009, 00:59   #87
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Zo juist. Die laatste zin.

Ik vind nu wel dat je weinig rol toebedeeldt aan Amerika, al versta ik dat je daar niet toe aangezet bent door de vragen en dat er in een forum ook niet veel ruimte is om 't allemaal uit de doeken te doen.

Ik zou graag de 'turnkeys' van Amerika in de situatie van jouw hand lezen, tot zover reikt jouw kennis op historisch vlak zoveel verder dan de mijne.

Mocht je daar 'zin' in hebben. Dan zal je merken dat hetgeen jij zal brengen naadloos zal aansluiten bij wat ik nu ga brengen, namelijk: De kentering.

Er komt een kentering in de Amerikaanse steun aan Israël. Enkele tekens op een rij.

(1)
Een oorlog kan slechts volgehouden worden in de mate waarin een volk bereid is om de kosten van die oorlog te dragen. The Citizens morren onder de kosten, en mede naar aanleiding van de Financiële Crisis wil men die kosten naar omlaag.

(2)
Olie als primaire energiebron is, om 't zo te zeggen, uit de tijd. Strikte controle over de oliebronnen verliest aan belang. En tegelijk beseft men dat men door afhankelijk te zijn van olie ook afhankelijk is van onbetrouwbare politieke partners. Ook staat die afhankelijkheid correcte politieke beslissingen in de weg, die de ware strijd van Amerika in de weg staan, namelijk: vrijheid voor iedereen.

(3)
Olie is te vervuilend, de publieke opinie wordt groener.

(4)
J Street wint aan belang.

(5)
De dreiging Iran is voorlopig geweken.

(6)
Bush, die kortweg verklaarde dat in de wereld na '11 september' Israël in de regio de enige, echte betrouwbare hoeksteen tegen het terrorisme is. Die Bush is weg.

(7)
Er zal een nieuw artikel 51 komen in het VN handvest. De huidige interpretatie van het artikel is onhoudbaar. Den Haag oordeelde dat het recht op zelfverdediging, niet van toepassing is op landen die door terroristische organisaties worden aangevallen. En dat is niet meer houdbaar.

(8)
De meeste Amerikanen beseffen dat ze 'hun ding' niet meer kunnen opdringen zonder zelf propere handen te hebben. De meeste Amerikanen zijn bezorgt over hun slecht imago in de rest van de wereld.


Slechts 8 puntjes, maar 8 lijnen waar (denk ik) jij je historisch overzicht zal laten overgaan in vandaag. 8 punten ook die onder andere mede gezorgd hebben voor de verkiezing van Obama. Obama is een visionair kind van zijn tijd (in mijn ogen), ik verwacht initiatieven geheel conform de J Street kijk op 't Midden Oosten, en die steunen op de Genève akkoorden.
Jouw bericht verdient een lang en serieus antwoord waar ik nu de tijd niet voor heb. Ik denk hier over na en kom er binnenkort op terug. Okay?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:02   #88
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gefrusteerde Hamasleden wreken zich nu op hun Palestijnse makkers.
Moeten de Palestijjen Israël nu bedanken voor hun toegebrachte Hamas-"verzwakking"?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:05   #89
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Moeten de Palestijjen Israël nu bedanken voor hun toegebrachte Hamas-"verzwakking"?
Niets moet, alles mag.

Eerst en vooral kunnen de Palestijnen zich misschien eens bezinnen over het eindeloos straatje waar ze nu al 60 jaar in vast zitten. Misschien tijd om eens uit een ander vaatje te tappen.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:07   #90
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Niets moet, alles mag.

Eerst en vooral kunnen de Palestijnen zich misschien eens bezinnen over het eindeloos straatje waar ze nu al 60 jaar in vast zitten. Misschien tijd om eens uit een ander vaatje te tappen.
Ja maar, kijk. Israël kan weldegelijk helpen. Als ze nu eens naast hun fauna- en floravernieling weldegelijk Hamas vernield had, zouden de Palestijnen aldaar tenminste vrij kunnen zijn. De huidige situatie is er zo een als een viraal besmet kind met antibiotica bestrijden. Israël wil Hamas gewoonweg niet vernietigen. Er zijn gewoonweg geen enkele bewijzen dat ze dat wouden.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 22 januari 2009 om 12:08.
Steben is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:10   #91
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ja maar, kijk. Israël kan weldegelijk helpen. Als ze nu eens naast hun fauna- en floravernieling weldegelijk Hamas vernield had, zouden de Palestijnen aldaar tenminste vrij kunnen zijn. De huidige situatie is er zo een als een viraal besmet kind met antibiotica bestrijden. Israël wil Hamas gewoonweg niet vernietigen. Er zijn gewoonweg geen enkele bewijzen dat ze dat wouden.
Er is iets voor te zeggen dat Israel misschien beter nog zwaarder en alomvattender had ingegrepen tot Hamas vernietigd was. Maar ik voel er geen behoefte aan om de Israeli's de les te spellen over hoe ze voor hun eigen veiligheid moeten zorgen.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:10   #92
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Moeten de Palestijjen Israël nu bedanken voor hun toegebrachte Hamas-"verzwakking"?
Dat moeten ze zelf maar beslissen, maar binnen 24 uur waren er 100 Palestijnen zonder vorm van proces geëxecuteerd en anderen door de knieën geschoten.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:12   #93
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat moeten ze zelf maar beslissen, maar binnen 24 uur waren er 100 Palestijnen zonder vorm van proces geëxecuteerd en anderen door de knieën geschoten.
Een genocide dus.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:13   #94
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Er is iets voor te zeggen dat Israel misschien beter nog zwaarder en alomvattender had ingegrepen tot Hamas vernietigd was. Maar ik voel er geen behoefte aan om de Israeli's de les te spellen over hoe ze voor hun eigen veiligheid moeten zorgen.
Ik wel en weet je waarom?
Omdat het Westen Israël gecreëerd heeft. Dat moet het Westen ook verantwoordelijkheid dragen tov Joden (en ja zie: ik zie joden als een volk) én Arabieren.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 22 januari 2009, 12:28   #95
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Een genocide dus.
In iedergeval rechteloos, genocide vind ik zowel bij Israeliërs als bij Hamas een te extreem woord.
Rwanda, dat was genocide en wellicht nu in Congo.
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 22 januari 2009, 16:11   #96
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik wel en weet je waarom?
Omdat het Westen Israël gecreëerd heeft. Dat moet het Westen ook verantwoordelijkheid dragen tov Joden (en ja zie: ik zie joden als een volk) én Arabieren.
Ik vrees dat u zich vergist. De Israeli's hebben hun staat zelf gemaakt, vaak tegen het verzet van sommige Westerse mogendheden in. Toen Israel tot stand kwam moest hij bij het Oostblok aankloppen voor wapens.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 22 januari 2009, 18:06   #97
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Als palestijnen niet bestaan dan bestaat de staat Israel evenmin.
ItalianStallion is offline  
Oud 22 januari 2009, 18:06   #98
ItalianStallion
Vreemdeling
 
ItalianStallion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik vrees dat u zich vergist. De Israeli's hebben hun staat zelf gemaakt, vaak tegen het verzet van sommige Westerse mogendheden in. Toen Israel tot stand kwam moest hij bij het Oostblok aankloppen voor wapens.

Weet je zeker dat de VN er voor niks tussen zat?
ItalianStallion is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be