Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2003, 07:43   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Resist is ooit eens te gast geweest op zwart of wit, op lybertytv.
-Volgens hen hebben de joden geen recht op een staat. Maw de palesteinse kwestie willen ze niet oplossen maar gewqoon omkeren.
-iedereen heeft recht op vrije meningsuiting. Behalve een bepaalde partij.
-in de ussr was alles veel beter.
-AEL wil islamitische scholen. Een vorm van appartheid dus.

En dan vraagt u zich af waarom u verloor?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 18 juni 2003, 16:04   #22
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Kapotgemaakt door de pers? Ge hebt begot meer persaandacht gekregen dan alle andere partijen van uw taille samen.
Dat is zeker zo! Maar... Hoe weet jij dat? Zo van daar over het water?
Ik heb een glazen bol die mij toelaat om naar VRT te luisteren.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 18 juni 2003, 18:14   #23
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde
 
Pink Terror's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Berichten: 820
Standaard

Media-aandacht is bijna nooit positieve aandacht

Hier vind je een overzicht van de lastercampagne tegen Resist:

http://belgium.indymedia.org/news/2003/05/62831.php

Hoe fel ik ook huiver(de) van RESIST, moet ik kelly toch gelijk geven: ze zijn kapot gemaakt door de media.
__________________
Feelings are bullet-proof, you cannot destroy them.
Pink Terror is offline  
Oud 18 juni 2003, 18:30   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Media-aandacht is bijna nooit positieve aandacht

Hier vind je een overzicht van de lastercampagne tegen Resist:

http://belgium.indymedia.org/news/2003/05/62831.php

Hoe fel ik ook huiver(de) van RESIST, moet ik kelly toch gelijk geven: ze zijn kapot gemaakt door de media.
Nog nooit over nagedacht dat een politieke partij al haar kak in haar gezicht gesmeerd krijgt vlak voor de verkiezingen? Dit is voor alle partijen hetzelfde. VB zal klagen en Resist zal klagen, en ze zullen allebei roepen dat de media gecontroleerd worden door de andere kant.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 18 juni 2003, 18:37   #25
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde
 
Pink Terror's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Berichten: 820
Standaard

nah, ik denk niet dat VB deze keer veel reden had tot klagen. Ze leken wel de nieuwste sensatie waar iedereen zoveel mogelijk aandacht moest geven. Vertegenwoordigs van het Blok kwamen in zowat elk verkiezingsprogramma voor, serieus en minder serieus. Enkel De Morgen leek ze nog steeds niet te omarmen.

Je hebt wel gelijk; maar deze keer waren het écht wel enkel Agalev en Resist die het serieus te verduren kregen, op elk vlak.
__________________
Feelings are bullet-proof, you cannot destroy them.
Pink Terror is offline  
Oud 20 juni 2003, 12:00   #26
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Resist is ooit eens te gast geweest op zwart of wit, op lybertytv.
-Volgens hen hebben de joden geen recht op een staat. Maw de palesteinse kwestie willen ze niet oplossen maar gewqoon omkeren.
-iedereen heeft recht op vrije meningsuiting. Behalve een bepaalde partij.
-in de ussr was alles veel beter.
-AEL wil islamitische scholen. Een vorm van appartheid dus.

En dan vraagt u zich af waarom u verloor?
Waarom hoor ik u niet zeggen dat katholieke scholen een vorm van apartheid is?

Joden hebben inderdaad geen recht op een joodse staat waarbij niet-joden tweede rangsburgers zijn. Of gij vind dat joden wel recht hebben van vb het water in israël te verdelen op deze manier: 240m² per jood en 40m² per niet-jood per jaar?
Als da de soort staat is da gij verdedigd raad ik aan van nog eens bij uzelf te rade te gaan waarom je hier in een 'links' forum zit.
Lorens is offline  
Oud 20 juni 2003, 12:05   #27
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kelly
Maak een correcte analyse van hetgeen er gebeurt. Resist probeerde duidelijk te handelen tegen racisme, maar we zijn kapot gemaakt door de media en hebben deze info niet kunnen counteren!
Kapotgemaakt door de pers? Ge hebt begot meer persaandacht gekregen dan alle andere partijen van uw taille samen.
Ha ja, Bin Laden is ook meer in de pers geweest dan al Gore de voorbije jaren, wil dat zeggen dat hij voor president gaat 'runnen' bij de komende verkiezingen?

Je doet precies alsof persaandacht impliceert dat je een goede score haalt op verkiezingen.
Lorens is offline  
Oud 20 juni 2003, 12:52   #28
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

"Waarom hoor ik u niet zeggen dat katholieke scholen een vorm van apartheid is?"
Ik heb nooit een alliantie aangegaan met organisaties die appartheidsscholen willen invoeren. Uw partij, de numero uno wat betreft gelijkheidsretorieken, daarentegen wèl.

Wat dat van die staat betreft: op de vraag 'hebben joden recht op een eigen staat' werd gewoonweg kort 'nee' geantwoord. Ik heb toen niks commentaar gehoord over waterverdeling en tweederangsburgers. Als toevallig iemand van bepaalde andere partijen hetzelfde antwoord zou gegeven hebben, stond binnen de kortste keren de politiek correcte kaste op straat 'antisemiet' te schreeuwen of 'nazi' en dergelijke.

Mag ik u er op wijzen dat ik linkser ben dan de meeste linksen in dit landje. Ik ben namelijk consequent in mijn linkse idealen: gelijkheid, vrijheid van meningsuiting, democratie. De pvda zou maar al te graag andere meningen monddood maken. Ik ben dus zowaar linkser dan de pvda!
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 20 juni 2003, 12:57   #29
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
"Waarom hoor ik u niet zeggen dat katholieke scholen een vorm van apartheid is?"
Ik heb nooit een alliantie aangegaan met organisaties die appartheidsscholen willen invoeren. Uw partij, de numero uno wat betreft gelijkheidsretorieken, daarentegen wèl.

Wat dat van die staat betreft: op de vraag 'hebben joden recht op een eigen staat' werd gewoonweg kort 'nee' geantwoord. Ik heb toen niks commentaar gehoord over waterverdeling en tweederangsburgers. Als toevallig iemand van bepaalde andere partijen hetzelfde antwoord zou gegeven hebben, stond binnen de kortste keren de politiek correcte kaste op straat 'antisemiet' te schreeuwen of 'nazi' en dergelijke.

Mag ik u er op wijzen dat ik linkser ben dan de meeste linksen in dit landje. Ik ben namelijk consequent in mijn linkse idealen: gelijkheid, vrijheid van meningsuiting, democratie. De pvda zou maar al te graag andere meningen monddood maken. Ik ben dus zowaar linkser dan de pvda!
'mijn partij' bestaat niet.
Vanuit jouw oogpunt van apartheid, betekend drie zwarten aan nen bushalte ook apartheid.

'nee' is toch een duidelijk antwoord? als je nu nog niet weet dat er iets niet pluis is in israel dan wordt het toch erg zene

al de rest is goeienkoop
Lorens is offline  
Oud 21 juni 2003, 08:06   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik heb toen evenmin iets gehoord over zwarten aan een bushalte. Het enige dat ik hoorde was 'hebben joden recht op een eigen staat' en een kort en bondig 'nee' zonder verdere uitleg.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 21 juni 2003, 10:37   #31
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik heb toen evenmin iets gehoord over zwarten aan een bushalte. Het enige dat ik hoorde was 'hebben joden recht op een eigen staat' en een kort en bondig 'nee' zonder verdere uitleg.
Dus als iemand zegt "mijn favoriete kleur is groen" dan wil dat zeggen dat die persoon niet tegen een stalinistische dictatuur is 'omda hij da toch ni gezegd heeft'?
Lorens is offline  
Oud 22 juni 2003, 08:47   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik zal het alles stellen:
hoe zou u reageren als een vlaams blokker gevraagd wordt 'hebben joden recht op een eigen staat' en die blokker antwoord botweg 'nee'.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2003, 11:34   #33
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zal het alles stellen:
hoe zou u reageren als een vlaams blokker gevraagd wordt 'hebben joden recht op een eigen staat' en die blokker antwoord botweg 'nee'.
Ik zou daarmee akkoord zijn. Ik vind dat geen enkele staat mag opgebouwd worden op een bepaalde cultuur of godsdienst. Iedereen heeft het RECHT van te geloven dat ze verbonden zijn met iemand anders op bepaalde criteria, maar een staat mag geen andere levensbeschouwingen uitsluiten, of bepaalde levensbeschouwingen meer rechten geven dan een andere. Als ze dat wel doet is dat geen democratie. (En in dat opzicht is het ondemocratisch van moslimscholen te verbieden hier in België ook.)
Lorens is offline  
Oud 22 juni 2003, 14:46   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Nu volg ik u.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 juni 2003, 16:29   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kelly
in het heel België, voor zowel het Vlaamse, Franse, tweetalig en Duitse taalgebied.

www.marx.be
prachtig!
Patriot! is offline  
Oud 13 juli 2003, 11:07   #36
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Een opmerking over die katholieke scholen - ik heb trouwens zelf op zo'n katholieke school gezeten.

Eerst, het katholicisme, en het katholieke onderwijs, zijn in België historisch gegroeide instellingen, die een heel lange traditie met zich meedraagt. (Ten goede en ten slechte). Het is zinloos te stellen dat dit zomaar afgeschaft zou moeten worden, en dit om de zgn 'waardenvrijheid' in te stellen. Een waardevrijheid die nooit bereikt kan worden!

Twee, de katholieke scholen van nu zijn lang niet meer de katholieke scholen van 60 jaar terug. Op zulke scholen wordt nu ook menig kind met anarchistisch teken op zijn t-shirt getolereerd, alsook de zoveelste barbiepop met witte spannende broek en g-string. Toch niet zo katholieke waarden lijkt me ?

Zoals ik eerder aangaf, katholieke scholen bestaan omdat ze in de samenleving gegroeid zijn, maar - en dit is nog belangrijker - ze zijn ook meegegroeid met de rest van de samenleving, en veel toleranter geworden, net als de rest van samenleving.

Instituties kan je niet overboord gooien, eenvoudigweg omdat het deel van onze traditie zijn. Je kan ze wel pogen te hervormen, door constructief mee te werken. Dit is - in mijn ogen - hét probleem van menig links-denker, zij verwerpen het reformisme en kiezen ervoor om in marxistisch licht een op een tekentafel in elkaar geknutseld ideaalbeeld op de samenleving te leggen. Dit zal nooit mogelijk zijn. Je hebt te maken met mensen, met hun traditie, en nog veel belangrijker: hun interactie. Ik kies voor de weg van Habermas, die die interactie wilt begrijpen, en ze plaatst in het licht van de systemen en de intstituties.

Moet je dan islamitische scholen instellen? Nee, dat is je reinste onzin. Katholieke scholen zijn geen separitistische instituten, ze zijn eerder deel van het gewone onderwijsnet. Ipv islamitische scholen moet je de islamitische jongeren een eerlijke kans geven in onze eigen scholen. En ja, daar kan idd wel twee uur godsdienstles (i.c. Islam) bij - zoals velen van ons ook hebben gekregen.
Het instellen van aparte islamitische scholen is in mijn ogen zelfs geen optie - het is immers een toonbeeld van apartheid.
Maxwell Rain is offline  
Oud 13 juli 2003, 11:45   #37
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde
 
Pink Terror's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2003
Berichten: 820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Twee, de katholieke scholen van nu zijn lang niet meer de katholieke scholen van 60 jaar terug. Op zulke scholen wordt nu ook menig kind met anarchistisch teken op zijn t-shirt getolereerd, Toch niet zo katholieke waarden lijkt me ?
De t-shirt wordt getolereerd, niet het idee van het anarchisme. De directie weet zelf goed genoeg dat het een mode als een ander is. Dat het totaal geen bedreiging vormt, omdat de persoon in kwestie slechts een modepop is die niet in staat is om zélf na te denken. Anarchistische daden en handelingen worden niet getolereerd. Op geen enkele school.

Als je als vrij individu op een zonnige namiddag een leuk plaatsje uitkiest om je boek te lezen, doen ze daar moeilijk over. Ze stippelen keurig alle plaatsen uit waar je mag zitten, hoe je je mag gedragen, hoe je mag denken en wat je mag zeggen. Oh wee als je daaruit wil losbreken...
__________________
Feelings are bullet-proof, you cannot destroy them.
Pink Terror is offline  
Oud 13 juli 2003, 12:22   #38
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Natuurlijk stelt men de anarchistische idealen niet voorop in zulke scholen (en gelukkig maar).

Maar ik wou eigenlijk impliciet de link leggen met hoofddoeken. En zo aantonen dat islamitisch geloof zijn plaats kan krijgen in 'onze' scholen. Cultuur begint voor de mens steeds bij symbolen. Zo werkt het spijtig genoeg.
Maxwell Rain is offline  
Oud 15 juli 2003, 14:57   #39
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Maxwell ik ben het niet eens met je. Je weet evengoed als ik dat het katholieke net een bepaalde levensbeschouwing naar voren schuift. Dat resulteert vb in het stemmen op cd&v en het wachten met seks tot aan het huwelijk.
Ik bedoel maar dat een school meer is dan onderwijs, het is een aanleren van een way of life, , en of die goed of slecht is laat ik nu in het midden. Daarom zijn moslimscholen een must: niet alleen voor het onderwijzen van de islam, maar voor de way of life van het volk waar velen van afkomstig zijn.
Lorens is offline  
Oud 15 juli 2003, 18:08   #40
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Je weet evengoed als ik dat het katholieke net een bepaalde levensbeschouwing naar voren schuift. Dat resulteert vb in het stemmen op cd&v en het wachten met seks tot aan het huwelijk
Ik zat zelf op zo'n katholieke school, het resultaat :
- Stemmen op het Kartel SP.A-Spirit
- Seks op mijn 14de
- Blowen in maastrichtse coffeeshops
- Lezen van linkse literatuur
- Luisteren naar jazz & rock (satanisch )
- etc etc

En ik weet met zekerheid dat ik niet de enige ben.
Daarbuiten komen ook menig johnny, marina en ander boomcargeweld voort uit die school. Ook niet de meeste christelijke waarden die zij uitdragen.

En zo kunnen we wel nog een tijdje doorgaan.

Hetzelfde fenomeen merk ik uit gesprekken met anderen die ik in Leuven ben tegengekomen, en heb ik kunnen lezen in verschillende sociologische essays.

Feit is dat de secularisering zich zeer ver heeft doorgezet in onze maatschappij. Het katholieke onderwijs draagt eigenlijk niets anders meer uit dan de gevestige humanistische waarden van onze maatschappij. En daar is niets mis mee.
Toegegeven, in de lessen godsdienst zullen nog wel strikt katholieke meningen verkondigt worden, maar het zal daar ook niet kunnen dat men zou zeggen dat homoseksualiteit een doodzonde is etc.

Wil je integratie ? Dan richt je geen aparte islam-scholen op, maar integreer je een islam-les in het gevestigde onderwijs. Daar kunnen autochtone leerlingen enkel maar van bijleren.

Wil je segregatie tussen de bevolkingsgroepen? Doe dan gerust die nieuwe scholen.

Ik kies voor integratie.
Maxwell Rain is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be