Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2017, 09:30   #181
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist, holdings geven automatisch de spreiding van risico die cruciaal is in elke beleggingsstrategie. En qua pricing is het interessanter dan rechtstreeks instappen in de onderliggende aandelen.
soms zijn monoholdings ook interessant. Net omwille van de korting tov de onderliggende waarde.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 09:54   #182
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Blij dat jij daar eens op inpikt. Inderdaad, tegenwoordig heeft het bankenpersoneel als belangrijkste opdracht hun kliënteel met spaargeld zachtjes onder druk te zetten en ze met hun centen binnen te loodsen in de beleggingsfondsen.
Op zich heb ik daar geen kritiek op. Wel op de methode van aanprijzen, en vooral op de kwaliteit van hetgeen ze aanbieden...
Belfius en KBC zijn echte fondsenfabrieken, die willen continu iets nieuws lanceren en dat is heus geen goede aanpak voor tot kwaliteit te komen. En elke lancering moet zijn verkooptargets halen. De druk op het personeel om dat aan elke hond met een hoedje op te verkopen is enorm.



Citaat:
Het is wel zo dat sedert de financiële crisis van 2008 de banken in de tang worden genomen. De ECB blijft maar staats- en bedrijfsobligaties opkopen en sedert vorig jaar zelfs aandelen. Iedere maand zestig miljard € extra liquiditeiten in het systeem en een waanzinnige negatieve rentevoet. En het gaat maar door... Dit heeft de normale kredietverlening-activiteit van de banken en de normale marge gewoon gedynamiteerd. Commissies, in- en uitstapkosten bij beleggingsfondsen moeten hun rendabiliteit helpen op peil houden.
De QE zal zeker nog tot ver in 2018 doorgaan, volgens mij gaat de ECB dit zelfs nog jaren volhouden. Zij het dat het nominaal bedrag per maand wellicht wel zal verminderen.
Je vergist je maar in één ding en dat is dat je denkt dat de kredietactiviteit hieronder heeft te lijden. Dat klopt echt niet hoor, de marges zijn meer dan behoorlijk. Consumentenkredieten geven momenteel echt hoge marges, ondanks de (relatief) lage intrestvoeten. Dat is nu net omdat geld voor een bank momenteel zo goedkoop is.
Hun probleem zit in de negatieve rente op de afdrachten aan de centrale bankier. Dat doet hen bloeden. Maar dat is maar één aspect van de business. Op trading en arbitrage verdienen ze fortuinen. Om bij mijn voorbeelden te blijven : zowel Belfius als KBC zijn momenteel pure cash cows en realiseren enorme winsten.
Toch zet hen dat niet aan tot aanpassing van hun attitude naar de klanten toe... Belfius blijft zijn dienstverlening aan de klant die nog fysiek naar het loket wil gaan voor verrichtingen verder afbouwen. Ook voor gepensioneerden die niet met de PC werken en moeite hebben met verrichtingen aan de automaat in het kantoor. Die gaan daar zeer ver in...
En dan te bedenken dat die bank een heel dure zichtrekening heeft, met bijzonder hoge kosten in vergelijking met hun concurrenten... Toch raken ze daar mee weg.
KBC is bezig met -letterlijk- alles betalend te maken. Nu vragen ze al geld voor advies ook.
Kleine klanten (tussen 25.000 en 75.000 euro) kunnen enkel via de PC aankopen doen, enkel een standaard aanbod van eigen huisfondsen. Van zodra zij advies vragen, moeten zij akkoord geven op "vermogensservice smart" : kostprijs 151 euro per jaar. Je hebt dan recht op 1 onderhoud met een adviseur per jaar. Heb je meer centen, en je wil meer advies, moet je "vermogensservice plus" onderschrijven : kostrprijs 363 euro per jaar. Je hebt dan recht op 2 onderhouden met de adviseur, + wat extraatjes zoals uitnodigingen voor info avonden. Wil je ook verkoopadvies krijgen los van je fondsen maar over je aandelen, dan kan dat enkel mits onderschrijven van "vermogensservice select" : kostprijs 484 euro per jaar.
bron : https://multimediafiles.kbcgroup.eu/...01-03-2017.pdf
Staat helemaal onderaan, op pagina 6 (ze zijn wettelijk verplicht dit te publiceren, gelukkig maar)

Voorlopig is het de enige van de belgische grootbanken die dit aandurft, de anderen kijken de kat uit de boom.

Citaat:
Die kapitaalgarantie bij sommige beleggingsfondsformules spreekt de mensen natuurlijk wel aan ("als ik mijn centen maar terugkrijg!") maar het is ten koste van het rendement. Om met dat engagement zichzelf tegen mogelijke verliezen in te dekken zijn de banken verplicht met derivaten een "hedge" rond die fondsen te bouwen. En dat kost geld.
De bank heeft een nulrisico. Bij intekening gaat een deel van de inlage naar een derivaat van een zakenbank. Bijvoorbeeld SocGen. En enkel die laatste draagt het risico. Het enige dat de bank zelf doet, is haar verdisconteerde commissie opstrijken.
Dit is echt een geldpomp...
Het is de bank totaal eender of er rendement is of enkel kapitaalsgarantie op einddatum na acht jaar. Dat is het probleem van de eindklant. Voor hen is het een tijdelijke emissie waarin zij enerzijds een verkoopstarget moeten behalen, en de bank die daarop een commissie verdient via instapkost.

Nooit, onder geen enkel beding ook maar 1 euro in die rommel beleggen...


Citaat:
Mijn zoon (die een totaal andere studierichting heeft gevolgd dan ik) hebben ze enkele jaren geleden ook zo gelijmd. Vorig jaar heb ik hem kunnen overtuigen om daar uit te stappen, het rendement was inderdaad bedroevend. Over aandelen weet hij weinig of niets. Ik heb het vrijgekomen bedrag van zijn verkochte beleggingsfondsen herbelegd in aandelen, voor zowat 80 % in holdings (vijf Belgische en een paar andere Europese) en verder in enkele industriële ondernemingen. Met holdings heeft hij het voordeel dat hij sowieso reeds een ruime spreiding bereikt. Dat heeft over het voorbij jaar een zeer mooi resultaat opgeleverd. Voor mijzelf beleg ik reeds een gans mensenleven in aandelen.
Zeer goed advies voor jouw zoon.
Er zullen onvermijdelijk wel eens periodes zijn waarin zijn portefeuille zal dalen, maar over langere periode gemeten zal hij altijd winnaar zijn met zo een aanpak.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:09   #183
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht





De bank heeft een nulrisico. Bij intekening gaat een deel van de inlage naar een derivaat van een zakenbank. Bijvoorbeeld SocGen. En enkel die laatste draagt het risico. Het enige dat de bank zelf doet, is haar verdisconteerde commissie opstrijken.
Dit is echt een geldpomp...
Het is de bank totaal eender of er rendement is of enkel kapitaalsgarantie op einddatum na acht jaar. Dat is het probleem van de eindklant. Voor hen is het een tijdelijke emissie waarin zij enerzijds een verkoopstarget moeten behalen, en de bank die daarop een commissie verdient via instapkost.
wordt ook mooi weergegeven in een van de beginscenes van 'the wolf of wall street' waar geroutineerde Matthew McConaughey aan nieuwkomer Di Caprio uitlegt dat het hem geen kloten kan schelen of de koersen stijgen of dalen, want hij verdient zijn geld met commissies op transacties.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:17   #184
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
soms zijn monoholdings ook interessant. Net omwille van de korting tov de onderliggende waarde.
Zeker. Ik vermoed dat je nu aan Tubize denkt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:18   #185
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wordt ook mooi weergegeven in een van de beginscenes van 'the wolf of wall street' waar geroutineerde Matthew McConaughey aan nieuwkomer Di Caprio uitlegt dat het hem geen kloten kan schelen of de koersen stijgen of dalen, want hij verdient zijn geld met commissies op transacties.
schitterende scène ! Sarcasme van de bovenste plank.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:21   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Op zich heb ik daar geen kritiek op. Wel op de methode van aanprijzen, en vooral op de kwaliteit van hetgeen ze aanbieden...
Belfius en KBC zijn echte fondsenfabrieken, die willen continu iets nieuws lanceren en dat is heus geen goede aanpak voor tot kwaliteit te komen. En elke lancering moet zijn verkooptargets halen. De druk op het personeel om dat aan elke hond met een hoedje op te verkopen is enorm.
Welke grootbank duwt zijn klienten niet in de richting van fondsen ? Bij bnp paribas bvb is het voor een particulier praktisch onmogelijk om in aandelen te handelen, laat staan opties of futures. Deze laatste zijn helemaal onmogelijk. Kbc heeft zijn Bolero nog.
Maar aangezien iedereen die fondsen verkoopt, van eender welke instelling, hiervoor, zolang deze in portefueille gehouden worden, jaarlijks een commissie krijgt, hebben de grootbanken er wel minder belang bij om enkel het fonds van de maand door de strop van de belegger te duwen. Ook met fondsen van andere instellingen worden ze slapend rijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:30   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
wordt ook mooi weergegeven in een van de beginscenes van 'the wolf of wall street' waar geroutineerde Matthew McConaughey aan nieuwkomer Di Caprio uitlegt dat het hem geen kloten kan schelen of de koersen stijgen of dalen, want hij verdient zijn geld met commissies op transacties.
Dat is voor iedereen die fondsen, of eender wat in dien aard, verkoopt, geldig.
Alleen zijn de commissies bij den ene wel wat groter dan bij de andere.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:30   #188
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Welke grootbank duwt zijn klienten niet in de richting van fondsen ? Bij bnp paribas bvb is het voor een particulier praktisch onmogelijk om in aandelen te handelen, laat staan opties of futures. Deze laatste zijn helemaal onmogelijk. Kbc heeft zijn Bolero nog.
Maar aangezien iedereen die fondsen verkoopt, van eender welke instelling, hiervoor, zolang deze in portefueille gehouden worden, jaarlijks een commissie krijgt, hebben de grootbanken er wel minder belang bij om enkel het fonds van de maand door de strop van de belegger te duwen. Ook met fondsen van andere instellingen worden ze slapend rijk.
Het belangrijkste verschil tussen een belgische grootbank en buitenlandse grootbanken is dat men bij ons voor een heel groot % met eigen fondsen werkt. En wil je toch iets van derden aankopen omdat je blijft aandringen, lees dan goed het kostenreglement... en het bewaarloon binnen je effectenrekening...

Echt 'open architectuur' is nog een relatief recent verschijnsel in het begische bancaire milieu. Deutsche Bank doet dat, Argenta nu ook, AXA bank zeer beperkt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:32   #189
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Welke grootbank duwt zijn klienten niet in de richting van fondsen ? Bij bnp paribas bvb is het voor een particulier praktisch onmogelijk om in aandelen te handelen, laat staan opties of futures. Deze laatste zijn helemaal onmogelijk. Kbc heeft zijn Bolero nog.
Maar aangezien iedereen die fondsen verkoopt, van eender welke instelling, hiervoor, zolang deze in portefueille gehouden worden, jaarlijks een commissie krijgt, hebben de grootbanken er wel minder belang bij om enkel het fonds van de maand door de strop van de belegger te duwen. Ook met fondsen van andere instellingen worden ze slapend rijk.
Voor mijn aandelentransacties (die ik principieel zo veel mogelijk beperk) werk ik met Bolero. Ze geven wel een zeer goede service.
Zowat een goede week geleden kreeg ik een blaadje met beleggingsadvies van de KBC in mijn bus. Het was eigenlijk amusant om te zien hoe ze poogden de kool en de geit te sparen. Ze begonnen met zich te richten tot klanten die zelf in aandelen belegden en prezen dus (uiteraard) hun eigen dochteronderneming KBC Securities (Bolero) aan. Maar nog op dezelfde pagina was het van: "U kunt het zich natuurlijk ook gemakkelijker maken" en dan begon een lovend tekstje over hun fondsen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 10:41   #190
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zeker. Ik vermoed dat je nu aan Tubize denkt ?
bijvoorbeeld. Of KBC Ancora
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 11:05   #191
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voor mijn aandelentransacties (die ik principieel zo veel mogelijk beperk) werk ik met Bolero. Ze geven wel een zeer goede service.
Zowat een goede week geleden kreeg ik een blaadje met beleggingsadvies van de KBC in mijn bus. Het was eigenlijk amusant om te zien hoe ze poogden de kool en de geit te sparen. Ze begonnen met zich te richten tot klanten die zelf in aandelen belegden en prezen dus (uiteraard) hun eigen dochteronderneming KBC Securities (Bolero) aan. Maar nog op dezelfde pagina was het van: "U kunt het zich natuurlijk ook gemakkelijker maken" en dan begon een lovend tekstje over hun fondsen.
Als je kbc klant bent, best die onnozele "vermogensservice" weigeren. Hun advies is per definitie beperkt tot hun eigen fondsen. De rest interesseert hen niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 11:56   #192
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

zijn er hier die in galapagos zitten? Ik zit er in vanaf +/- 44 en ik begin toch stilaan hoogtevrees te krijgen
Denk dat ik bij de eerste tekenen van correctie toch wat winst ga nemen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 17:19   #193
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
zijn er hier die in galapagos zitten? Ik zit er in vanaf +/- 44 en ik begin toch stilaan hoogtevrees te krijgen
Denk dat ik bij de eerste tekenen van correctie toch wat winst ga nemen.
Bij hoogtevrees zoveel verkopen dat je je inleg terug hebt. Aangezien het aandeel voor jou verdubbeld is, is dat de helft....

De rest is extra.

Misschien boerenverstand en totaal niet correct financieel, maar zo deed ik het vaak toen ik nog actief aan beleggen deed. In de boom voor de crash van 2008 toch wat verdiend toen op die manier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2017, 19:36   #194
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bij hoogtevrees zoveel verkopen dat je je inleg terug hebt. Aangezien het aandeel voor jou verdubbeld is, is dat de helft....

De rest is extra.

Misschien boerenverstand en totaal niet correct financieel, maar zo deed ik het vaak toen ik nog actief aan beleggen deed. In de boom voor de crash van 2008 toch wat verdiend toen op die manier.
Ik denk toch dat ik ga blijven zitten
Ik wil méééérrr , greed is good
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:22   #195
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Ik denk toch dat ik ga blijven zitten
Ik wil méééérrr , greed is good
Ik heb Galapagos gekocht in november 2016. Nu staat de meerwaarde teller op meer dan 50% (sedert Nieuwjaar 2017 + 38 %). Biotech-aandelen zijn uiteraard erg speculatief. Daarom beperkt ik die post tot een klein percentage van het geheel. Ik verkies eerder "saaie" aandelen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 19:36   #196
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb Galapagos gekocht in november 2016. Nu staat de meerwaarde teller op meer dan 50% (sedert Nieuwjaar 2017 + 38 %). Biotech-aandelen zijn uiteraard erg speculatief. Daarom beperkt ik die post tot een klein percentage van het geheel. Ik verkies eerder "saaie" aandelen.
Welke aandelen bezit jij op dit moment?
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2017, 19:47   #197
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Welke aandelen bezit jij op dit moment?
Belegd op dit ogenblik in 17 verschillende waarden. Zeven investeringsmaatschappijen (holdings) Ack.& V.Haren, Gimv, Brederode, Sofina, Indus Holding (Duits), Wendel (Frans), Kinnevik (Zweeds). Tien andere waarden: Adidas, Ageas, Fresenius, Galapagos, Glaxo-SmithKlein, KBC, Sioen, Sipef, Solvay en Umicore.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 07:38   #198
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Belegd op dit ogenblik in 17 verschillende waarden. Zeven investeringsmaatschappijen (holdings) Ack.& V.Haren, Gimv, Brederode, Sofina, Indus Holding (Duits), Wendel (Frans), Kinnevik (Zweeds). Tien andere waarden: Adidas, Ageas, Fresenius, Galapagos, Glaxo-SmithKlein, KBC, Sioen, Sipef, Solvay en Umicore.
Bij de holdings zie ik dat je kbc ancora bent voorbij gestapt. Zou ik ook doen. Frankrijk : geen Bolloré ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 09:01   #199
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de holdings zie ik dat je kbc ancora bent voorbij gestapt. Zou ik ook doen. Frankrijk : geen Bolloré ?
Veel meer diversifiëren wil ik niet meer doen. In feite zou ik, als de omstandigheden er optimaal voor zijn, het aantal liever terugbrengen naar 12 tot 14 . Ik ben als lange termijn belegger geen aanhanger van de "technische analyse", ik geloof er niet zo erg in dat zitten turen naar een grafiek je veel wijzer maakt. In de fundamentele analyse voel ik mij een heel stuk lekkerder. Maar dat vraagt wel tijd stoppen in jaarverslagen en jaarrekeningen. Dus beter de diversifiëring niet te ver drijven.
Van mono-holdings ben ik geen al te grote fan. Je kunt je natuurlijk laten verleiden door de traditionele onderwaardering. Maar eigenlijk heb je er volstrekt geen benul van wanneer die ooit verdwijnt. Ik vind dat een beetje zoals pogen te raden naar de meest optimale timing om aandelen te kopen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2017, 10:27   #200
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij de holdings zie ik dat je kbc ancora bent voorbij gestapt.
ja idd, maar dan wel aandelen van kbc. Viel me ook op
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be