Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 11:30   #1
De Zuiveraar
Banneling
 
 
De Zuiveraar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 408
Standaard Juliette 63 stopt allochtone boeven van 11 en 13 jaar

Vrouw stopt rooftocht kinderboeven
Politie snapt daders na spectaculaire achtervolging
ZOMERGEM - Hoewel ze niet meer zo goed te been is, slaagde de koelbloedige Juliette De Mits (66) erin om de rooftocht van twee uit de kluiten gewassen kinderboeven te stoppen. Toen ze in haar woning oog in oog stond met een van hen, dwong ze hem met een mes naar buiten. Na een helse achtervolgingstocht kon de politie beide jongetjes, elf en dertien jaar oud, vatten.
De feiten dateren van afgelopen weekeinde maar het gerechtelijke onderzoek is op dit moment nog volop aan de gang. Nu ze een beetje van de klap bekomen is, wil slachtoffer Juliette De Mits voor het eerst haar verhaal doen. ,,Het ging allemaal bijzonder snel'', zucht de 66-jarige gepensioneerde dame uit de Kleitstraat in Zomergem, die uit veiligheidsoverwegingen niet met haar gezicht in de krant wil. ,,Het was pas vier uur in de namiddag. Ik zat rustig aan de livingtafel wat savooikolen te snijden, toen ik plots op de zolder een vreemd geluid hoorde. Dit is pure verbeelding , dacht ik eerst bij mezelf. Maar plots hoorde ik opnieuw twee voetstappen. Nu wist ik het zeker: boven, op zolder, was een boef aan het werk.''

Julliette greep onmiddellijk in. ,,Ik nam meteen een mes en ging naar de trap. Daar begon ik te roepen, te schreeuwen en te bulderen. Opgeschrikt en duidelijk van de kaart, kwam de dader een kijkje nemen op de bovenste trede. Ik bleef maar schreeuwen en dreigde met een mes. Kom naar beneden , beval ik hem.'' De dader daalde voorzichtig af. ,,Hij passeerde tot op tien centimeter voorbij mij'', zucht Juliette. ,,Eens beneden dwong ik hem naar buiten. Ik bleef hem nog een tijdje volgen en zag hoe hij met een metgezel, die iets verderop stond te wachten, wegsnelde.''

Achtervolging

Hoewel Juliette bijzonder onder de indruk was, greep ze haar telefoontoestel en belde haar zoon en de politie. Die zette meteen een grootscheepse achtervolging in. Zowat een uur later werden de twee gevat: een aan het Motje en een ter hoogte van de Durmstraat. De twee kindboeven - elf en dertien jaar oud - zijn van Afghaanse en Irakese afkomst en wonen in Gent. De jeugdrechter heeft nu hun lot in handen. Juliette is in ieder geval nog altijd niet bang. ,,Al is het een geruststelling dat de politie zo stevig én snel in de bres springt'', besluit ze.

Nicholas LATAIRE19/10/2005

In wat voor land leven we hier ?
De Zuiveraar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:46   #2
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Vrouw stopt rooftocht kinderboeven
Politie snapt daders na spectaculaire achtervolging
ZOMERGEM - Hoewel ze niet meer zo goed te been is, slaagde de koelbloedige Juliette De Mits (66) erin om de rooftocht van twee uit de kluiten gewassen kinderboeven te stoppen. Toen ze in haar woning oog in oog stond met een van hen, dwong ze hem met een mes naar buiten. Na een helse achtervolgingstocht kon de politie beide jongetjes, elf en dertien jaar oud, vatten.
De feiten dateren van afgelopen weekeinde maar het gerechtelijke onderzoek is op dit moment nog volop aan de gang. Nu ze een beetje van de klap bekomen is, wil slachtoffer Juliette De Mits voor het eerst haar verhaal doen. ,,Het ging allemaal bijzonder snel'', zucht de 66-jarige gepensioneerde dame uit de Kleitstraat in Zomergem, die uit veiligheidsoverwegingen niet met haar gezicht in de krant wil. ,,Het was pas vier uur in de namiddag. Ik zat rustig aan de livingtafel wat savooikolen te snijden, toen ik plots op de zolder een vreemd geluid hoorde. Dit is pure verbeelding , dacht ik eerst bij mezelf. Maar plots hoorde ik opnieuw twee voetstappen. Nu wist ik het zeker: boven, op zolder, was een boef aan het werk.''

Julliette greep onmiddellijk in. ,,Ik nam meteen een mes en ging naar de trap. Daar begon ik te roepen, te schreeuwen en te bulderen. Opgeschrikt en duidelijk van de kaart, kwam de dader een kijkje nemen op de bovenste trede. Ik bleef maar schreeuwen en dreigde met een mes. Kom naar beneden , beval ik hem.'' De dader daalde voorzichtig af. ,,Hij passeerde tot op tien centimeter voorbij mij'', zucht Juliette. ,,Eens beneden dwong ik hem naar buiten. Ik bleef hem nog een tijdje volgen en zag hoe hij met een metgezel, die iets verderop stond te wachten, wegsnelde.''

Achtervolging

Hoewel Juliette bijzonder onder de indruk was, greep ze haar telefoontoestel en belde haar zoon en de politie. Die zette meteen een grootscheepse achtervolging in. Zowat een uur later werden de twee gevat: een aan het Motje en een ter hoogte van de Durmstraat. De twee kindboeven - elf en dertien jaar oud - zijn van Afghaanse en Irakese afkomst en wonen in Gent. De jeugdrechter heeft nu hun lot in handen. Juliette is in ieder geval nog altijd niet bang. ,,Al is het een geruststelling dat de politie zo stevig én snel in de bres springt'', besluit ze.

Nicholas LATAIRE19/10/2005

In wat voor land leven we hier ?
keihard
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:04   #3
napoleondegrote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 1.137
Standaard

Meer van dat...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 19:13   #4
Leviathan
Provinciaal Statenlid
 
Leviathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2003
Berichten: 677
Standaard

Dat noem ik nog eens een ouwe taaie!
__________________

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 19:24   #5
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Birgemeester somers van Mechelen heeft ook een dergelijk exploot op zijn naam, we moesten meer zulke gevallen hebben van mensen die van zich af bijten zonder te doden of te kwetsen.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 19:44   #6
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Dat was toch maar kattekwaad?
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 22:16   #7
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard





past oep bruinen !

Laatst gewijzigd door Sofietje : 19 oktober 2005 om 22:20.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 10:43   #8
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

En...waren ze ook langs het dak binnengekomen??

Schijnt meer en meer voor te komen, omdat een dak zelden beveiligd wordt met een alarm.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 12:36   #9
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
In wat voor land leven we hier ?
In een land waarin een oudere dame, die bijna door twee kwajongens bestolen werd, verklaart onder de indruk te zijn van het snelle en krachtdadige optreden van de politie. Heeft u daar een probleem mee?
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:10   #10
longhorn
Minister-President
 
longhorn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2005
Berichten: 5.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
In een land waarin een oudere dame, die bijna door twee kwajongens bestolen werd, verklaart onder de indruk te zijn van het snelle en krachtdadige optreden van de politie. Heeft u daar een probleem mee?
Kwajongens? Hoe lief? Was het 'belletjetrek' dat ze deden?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:20   #11
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

11 en 13? ooh ocharme, 't zal wel weer toeval zijn zeker?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:48   #12
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard kattenkwaad??Zot zeker!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Dat was toch maar kattekwaad?
Inbreken is kattekwaad?Deze "katten" hebben geluk gehad dat ze niet op een ouwe jager gevallen zijn die hen te lijf ging met een lading schroot!Als je op je 11 de reeds inbreekt, wat doe je dan als je er 20 bent?Belangrijk is dat deze kinderen begrijpen dat ze totaal verkeerd zitten.Als ze hiervoor niet gestraft worden doen die gewoon voort, en steken meer en meer en erger "kattenkwaad " uit, en steken mischien een of andere dag een mes in jouw borst, of in die van je moeder/dochter/vrouw.Snap je, Luddo?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:07   #13
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Inbreken is kattekwaad?Deze "katten" hebben geluk gehad dat ze niet op een ouwe jager gevallen zijn die hen te lijf ging met een lading schroot!Als je op je 11 de reeds inbreekt, wat doe je dan als je er 20 bent?Belangrijk is dat deze kinderen begrijpen dat ze totaal verkeerd zitten.Als ze hiervoor niet gestraft worden doen die gewoon voort, en steken meer en meer en erger "kattenkwaad " uit, en steken mischien een of andere dag een mes in jouw borst, of in die van je moeder/dochter/vrouw.Snap je, Luddo?
Ze zijn toch opgepakt en ter beschikking gesteld van de jeugdrechter? Wat wilt u nu nog meer? Moeten ze meteen de kogel krijgen misschien?
__________________

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 20:19   #14
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard de kogel!Nee natuurlijk:héropvoeding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel*
Ze zijn toch opgepakt en ter beschikking gesteld van de jeugdrechter? Wat wilt u nu nog meer? Moeten ze meteen de kogel krijgen misschien?
Daar gaat het nu net over:de jeugdrechter gaat NIKS doen, snapt ge?Binnen een paar dagen lopen deze "kwajongens " terug op straat en herbeginnen, en 1 of andere dag stoten ze op iemand die - uit schrik bvb., als het een oudere mens is -een geweer in z'n handen heeft en ze omver knalt!En dan zul je weer horen brullen over "racisme" natuurlijk.Deze kinderen moeten heropgevoed worden, van hun familie verwijderd, en deze moet voor hen geen kindergeld meer trekken, maar integendeel betalen!Als ge in de ouders hun zakken gaat zitten zal het wel snel kalmeren, wees gerust.Die gasten zitten allemaal dicht bij hun centen, hebt ge dat nog niet opgemerkt?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be